Részeg autós gázolt halálra részeg gyalogost

Szerző: dr. Janklovics Ádám levél küldés  Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2013.11.30. 06.00

Szórakozás után tragédiát okozott az alkohol, amikor egy, a vezetéstől korábban örökre eltiltott ittas sofőr halálra gázolta az útszélen szintén részegen sétáló gyalogost.

Tanulságos közlekedési szituációk mellett olykor tragikus közúti baleseteket, és – amiről a hírekben ritkán esik szó – azok bírósági utóéletét mutatjuk be sorozatunkban.

Mi történt?

Soha nem felejti el az alábbi történet főszereplője azt a bizonyos átmulatott éjszakát, amit követően részegen, ráadásul jogosítvány nélkül indult haza autóval. Lakott területen kívül, főúton haladt 85 km/órás sebességgel, amikor áttért a menetirány szerinti bal oldalra, ahol elgázolta az úttest szélén sétáló, szintén részeg gyalogost. A férfi a helyszínen belehalt sérüléseibe.

A balesethez kiérkező rendőrök az intézkedést követően vérvételre vitték a sofőrt, amely igazolta az “alkoholos befolyásoltságot”.

Mit állított a sofőr, mit mondtak a szakértők?

A vádlottá vált sofőr az eljárás során elismerte az ittas vezetést, azonban egyértelműen tagadta felelősségét a halálos közúti baleset okozásában. Állítása szerint tompított világítással közlekedett, körülbelül 60-nal ment (bár mint mondta, az órát nem nézte), ekkor észlelte, hogy a “felezővonalnál guggol valaki”.
 
Azonnal fékezni kezdett, ennek ellenére elütötte a gyalogost az autója bal elejével. Elmondása szerint nem számolt azzal, hogy az úttest közepén gyalogossal találkozik, egyébként pedig azért haladt a felezővonal közelében, mert az út nagyon kátyús volt. A Dr. Székely Ügyvédi Iroda által védett sofőr hozzátette még, hogy a balesetet követően nyomban hívta a mentőket.

Az eljárás során két különösen fontos területen kellett pontos válaszokat adni a műszaki szakértőknek, valamint az igazságügyi orvosszakértőnek.
          – Milyen testhelyzetben volt a gyalogos az ütközés pillanatában?
          – Meg kellett állapítaniuk a járművel kapcsolatos adatokat, például az ütközés előtti sebességet, valamint megvizsgálni a jármű sérüléseit.
 
Az elhunyt gyalogos sérüléseiből kiderült, hogy járó testhelyzetben gázolta el őt a vádlott autója, amit a műszaki szakvélemény is megerősített a kasztni sérüléseit elemezve. Vagyis kizárták, hogy a vádlott igazat állított a guggoló testhelyzet emlegetésével.

Miként döntött a bíróság?

Az összegyűlt bizonyítékok elemzése után a bíróság kimondta, hogy a sofőr megszegte a KRESZ-t, hiszen a terelővonalat átlépve, a bal oldali sávban ütötte el az áldozatot. Ezért a bíróság halált okozó ittas járművezetés bűntettében bűnösnek mondta ki a vádlottat. Gyorsan kiderült az eljárás során, hogy a sofőr többszörös, ?különös visszaesőnek? számít, mert korábban már többször követett el hasonló bűncselekményt. Épp ezért örökre eltiltották korábban a vezetéstől is.
 
Mindezek alapján 3 év fegyházbüntetésre ítélte őt a bíróság, és 3 évre eltiltotta a közügyektől.


Súlyosító körülményeknek ítélte a bíróság a többszörös, és alapvető KRESZ-szabályszegést, és azt, hogy a sofőrt korábban örökre eltiltották a vezetéstől, így követte el a bűncselekményt.
 
Enyhítő körülménynek számított az ittas vezetés beismerése, az idő múlása, és a “sértetti közrehatás”.

Kommentek

  • Guevara

    De most egyébként a vezzess.hu kinek a kapujára focizik? Tiszteljük a szabályokat vagy nincs nagy baj akkor sem, ha nem így teszünk?

  • sebeszgabor

    Guillottine
    Mindenkit megillett a védekezéshez való jog, és, hogy ügyvéd segítsen védelme érdekében. A cikket és a korábbi cikkeket olvasva a Székely ügyvédi iroda valóban jártas a közlekedési jogban.
    Ha Guillottine kerülne hasonló helyzetbe biztos vagyok abban, hogy díjazná, ha az ügyvédje mindent megtenne annak érdekében, hogy csökkentse büntetését.

  • Guillotine

    SebészGábor!

    A hangsúly a kerülne szón van!
    Akit végleg eltiltanak a vezetéstől mert ittasan szabálytalanul vezet az mit keres egy auto volánja mögött részegen?!!
    Ezt az emberek nagyon kevés százaléka meri megtenni és aki ilyet tesz egyértelműen nem való a többi törvénytisztelő polgár közé erről sokadszorra ad bizonyságot.
    Biztos vagyok benne hogy ha hasonló esetbe elgázolnák a szeretteidet te is szeretnél elégtételt venni és nem nagyon érnéd be 3 év semmivel!

  • Guillotine

    Mesélje már el valaki ,hogy mi volt a sértetti közrehatás??
    Az ,hogy a gyalogos ittasan hazafelé menet nem ült autóba se kerékpárra hanem betartva a kreszt, járda hiányában az út szélén gyalogolt?!

  • menőmanó

    Számomra nem teljesen világos az eset.
    A bevezetőben azt írták, hogy a gyalogos az út szélén közlekedett.
    Az autós azt állította, hogy a felező vonal közelében volt a gyalogos. Most az lényegtelen, hogy guggolt vagy haladt.
    A végén azt írják, hogy a bal oldali sávban volt, de nem térnek ki az ottani pontos helyére.
    Ha esetleg nem az út szélén, hanem az út közepén, netán a felezővonalhoz közel bandukolt a sértett, akkor komolyan felelős a balesetért.
    Az autós előzhet, vagy kikerülhet valamit így sötétben fényvisszaverő ruházat nélkül közvilágítás nélküli úton egy Darwin-díjjal felér gyalogolni.
    Sok gyalogos azzal az előírással sincs tisztában, hogy forgalommal szemben kellene haladnia éppen azért, hogy lássa a szemben jövő autót. Egy előzőtől persze ez sem védi meg, ezért kell a fényvisszaverő mellény.
    Én sötétben gyér forgalomnál behúzódom a felezővonalra és rányomom a refit, így merek nagyobb sebességet tartani (115-125 km/h).
    Egyébként jogosítvány nélkül ittasan vezetni viszont nagyon durva, ami komoly szankciókat kíván baleset okozása nélkül is nem hogy ilyen esetben.

  • Guillotine

    “Én sötétben gyér forgalomnál behúzódom a felezővonalra és rányomom a refit, így merek nagyobb sebességet tartani (115-125 km/h). ”

    Ezt én is így csinálom ezért nem sikerül még elütnöm senkit és semmit.
    Remélem nem csak mi csináljuk ezt…

    Egyébként abban igazad van,hogy elég nehéz véleményt alkotni az eset összességéről mivel akár át is akarhatott kelni az úton a gyalogos ha arra volt lakott terület de sajnos ezek a cikkek a részletekre ritkán térnek ki.

  • Szőrős

    “Én sötétben gyér forgalomnál behúzódom a felezővonalra és rányomom a refit, így merek nagyobb sebességet tartani (115-125 km/h). ”

    Ezt ugye kizárólag az autópályán?
    Mert ugye máshol nem szabad ennyivel menni! :-)
    Igaz, autópályán kevesebb a gyalogos…..

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.