Részeg autós gázolt halálra részeg gyalogost

Szerző: dr. Janklovics Ádám levél küldés  Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2013.11.30. 06.00

Szórakozás után tragédiát okozott az alkohol, amikor egy, a vezetéstől korábban örökre eltiltott ittas sofőr halálra gázolta az útszélen szintén részegen sétáló gyalogost.

Tanulságos közlekedési szituációk mellett olykor tragikus közúti baleseteket, és – amiről a hírekben ritkán esik szó – azok bírósági utóéletét mutatjuk be sorozatunkban.

Mi történt?

Soha nem felejti el az alábbi történet főszereplője azt a bizonyos átmulatott éjszakát, amit követően részegen, ráadásul jogosítvány nélkül indult haza autóval. Lakott területen kívül, főúton haladt 85 km/órás sebességgel, amikor áttért a menetirány szerinti bal oldalra, ahol elgázolta az úttest szélén sétáló, szintén részeg gyalogost. A férfi a helyszínen belehalt sérüléseibe.

A balesethez kiérkező rendőrök az intézkedést követően vérvételre vitték a sofőrt, amely igazolta az “alkoholos befolyásoltságot”.

Mit állított a sofőr, mit mondtak a szakértők?

A vádlottá vált sofőr az eljárás során elismerte az ittas vezetést, azonban egyértelműen tagadta felelősségét a halálos közúti baleset okozásában. Állítása szerint tompított világítással közlekedett, körülbelül 60-nal ment (bár mint mondta, az órát nem nézte), ekkor észlelte, hogy a “felezővonalnál guggol valaki”.
 
Azonnal fékezni kezdett, ennek ellenére elütötte a gyalogost az autója bal elejével. Elmondása szerint nem számolt azzal, hogy az úttest közepén gyalogossal találkozik, egyébként pedig azért haladt a felezővonal közelében, mert az út nagyon kátyús volt. A Dr. Székely Ügyvédi Iroda által védett sofőr hozzátette még, hogy a balesetet követően nyomban hívta a mentőket.

Az eljárás során két különösen fontos területen kellett pontos válaszokat adni a műszaki szakértőknek, valamint az igazságügyi orvosszakértőnek.
          – Milyen testhelyzetben volt a gyalogos az ütközés pillanatában?
          – Meg kellett állapítaniuk a járművel kapcsolatos adatokat, például az ütközés előtti sebességet, valamint megvizsgálni a jármű sérüléseit.
 
Az elhunyt gyalogos sérüléseiből kiderült, hogy járó testhelyzetben gázolta el őt a vádlott autója, amit a műszaki szakvélemény is megerősített a kasztni sérüléseit elemezve. Vagyis kizárták, hogy a vádlott igazat állított a guggoló testhelyzet emlegetésével.

Miként döntött a bíróság?

Az összegyűlt bizonyítékok elemzése után a bíróság kimondta, hogy a sofőr megszegte a KRESZ-t, hiszen a terelővonalat átlépve, a bal oldali sávban ütötte el az áldozatot. Ezért a bíróság halált okozó ittas járművezetés bűntettében bűnösnek mondta ki a vádlottat. Gyorsan kiderült az eljárás során, hogy a sofőr többszörös, ?különös visszaesőnek? számít, mert korábban már többször követett el hasonló bűncselekményt. Épp ezért örökre eltiltották korábban a vezetéstől is.
 
Mindezek alapján 3 év fegyházbüntetésre ítélte őt a bíróság, és 3 évre eltiltotta a közügyektől.


Súlyosító körülményeknek ítélte a bíróság a többszörös, és alapvető KRESZ-szabályszegést, és azt, hogy a sofőrt korábban örökre eltiltották a vezetéstől, így követte el a bűncselekményt.
 
Enyhítő körülménynek számított az ittas vezetés beismerése, az idő múlása, és a “sértetti közrehatás”.

Kommentek

  • Guevara

    De most egyébként a vezzess.hu kinek a kapujára focizik? Tiszteljük a szabályokat vagy nincs nagy baj akkor sem, ha nem így teszünk?

  • sebeszgabor

    Guillottine
    Mindenkit megillett a védekezéshez való jog, és, hogy ügyvéd segítsen védelme érdekében. A cikket és a korábbi cikkeket olvasva a Székely ügyvédi iroda valóban jártas a közlekedési jogban.
    Ha Guillottine kerülne hasonló helyzetbe biztos vagyok abban, hogy díjazná, ha az ügyvédje mindent megtenne annak érdekében, hogy csökkentse büntetését.

  • Guillotine

    SebészGábor!

    A hangsúly a kerülne szón van!
    Akit végleg eltiltanak a vezetéstől mert ittasan szabálytalanul vezet az mit keres egy auto volánja mögött részegen?!!
    Ezt az emberek nagyon kevés százaléka meri megtenni és aki ilyet tesz egyértelműen nem való a többi törvénytisztelő polgár közé erről sokadszorra ad bizonyságot.
    Biztos vagyok benne hogy ha hasonló esetbe elgázolnák a szeretteidet te is szeretnél elégtételt venni és nem nagyon érnéd be 3 év semmivel!

  • Guillotine

    Mesélje már el valaki ,hogy mi volt a sértetti közrehatás??
    Az ,hogy a gyalogos ittasan hazafelé menet nem ült autóba se kerékpárra hanem betartva a kreszt, járda hiányában az út szélén gyalogolt?!

  • menőmanó

    Számomra nem teljesen világos az eset.
    A bevezetőben azt írták, hogy a gyalogos az út szélén közlekedett.
    Az autós azt állította, hogy a felező vonal közelében volt a gyalogos. Most az lényegtelen, hogy guggolt vagy haladt.
    A végén azt írják, hogy a bal oldali sávban volt, de nem térnek ki az ottani pontos helyére.
    Ha esetleg nem az út szélén, hanem az út közepén, netán a felezővonalhoz közel bandukolt a sértett, akkor komolyan felelős a balesetért.
    Az autós előzhet, vagy kikerülhet valamit így sötétben fényvisszaverő ruházat nélkül közvilágítás nélküli úton egy Darwin-díjjal felér gyalogolni.
    Sok gyalogos azzal az előírással sincs tisztában, hogy forgalommal szemben kellene haladnia éppen azért, hogy lássa a szemben jövő autót. Egy előzőtől persze ez sem védi meg, ezért kell a fényvisszaverő mellény.
    Én sötétben gyér forgalomnál behúzódom a felezővonalra és rányomom a refit, így merek nagyobb sebességet tartani (115-125 km/h).
    Egyébként jogosítvány nélkül ittasan vezetni viszont nagyon durva, ami komoly szankciókat kíván baleset okozása nélkül is nem hogy ilyen esetben.

  • Guillotine

    “Én sötétben gyér forgalomnál behúzódom a felezővonalra és rányomom a refit, így merek nagyobb sebességet tartani (115-125 km/h). ”

    Ezt én is így csinálom ezért nem sikerül még elütnöm senkit és semmit.
    Remélem nem csak mi csináljuk ezt…

    Egyébként abban igazad van,hogy elég nehéz véleményt alkotni az eset összességéről mivel akár át is akarhatott kelni az úton a gyalogos ha arra volt lakott terület de sajnos ezek a cikkek a részletekre ritkán térnek ki.

  • Szőrős

    “Én sötétben gyér forgalomnál behúzódom a felezővonalra és rányomom a refit, így merek nagyobb sebességet tartani (115-125 km/h). ”

    Ezt ugye kizárólag az autópályán?
    Mert ugye máshol nem szabad ennyivel menni! :-)
    Igaz, autópályán kevesebb a gyalogos…..

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.