Szorgalmasan dolgoznak a Norev-nél, ha új Mercedes-ről van szó. Gondoljunk csak bele, hogy milyen hamar megjelent a kecskeméti B-osztály, vagy a W222-es kódjelű S! Az új A-osztály is piacon van már egy ideje, mégis mindig érkezik egy új szín vagy AMG-csomagos verzió. Most éppen a legfrissebb eresztés ez a telematricázott Sport Equipment nevezetű limitált széria, melyből a gusztusos gyári csomagolásban csak 2000 darab készül, de később más színben – ha minden igaz feketében – érkezik korlátlan darabszámú változat is kellemesebb árcédulával.

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

Ez a vagány, fiatalos forma minden méretarányban népszerűvé tette az új A-osztályt, a kiváló illesztéseknek köszönhetően az 1:18-as változat a látványos díszítés nélkül is egy feltűnően jó megjelenésű kisautó.


A hűtőrácson a kozmoszban száguldó háromágú csillagot láthatjuk, számomra érthetetlen az 1:1-es előtt állva is, hogy az alsó beömlőkön - amik a modellen rettenetes kamurácsok - miért nem folytatódik ez a minta.


A céltalan törésvonal még mindig a kedvencem, annyira nagyszerű, hogy majdnem elveszi a show-t a lényegtől, a hátrafelé elhalványuló matricázástól, aminek kivitelezése ugyan elmarad az Autoart modellekétől, de így is pontos, precíz munka benyomását kelti.


Akárcsak az 1-es BMW-n, itt is idomtalan mackófül lámpákkal találkozunk, de legalább az A-osztályon van mit nézni a bura alatt is. Egy hot hatch jellegű autón számomra érthetetlen giccs a rendszámtábla felett lévő két króm szemöldök.


Egy fokkal szebbek a fényszórók, mint a B180-asnál voltak. A LED-szemöldök része például egészen jól sikerült, a vetítőlencse viszont megmaradt ezüstre pingált gombócnak. A kéttónusú felnik is ismerősek már több Norev Merciről, a mögötte lévő féktárcsák műanyagosak és a benne lévő lyukak is egyszerűbbek a kelleténél, de ezt csak akkor vesszük észre, ha már elmúlt a piros nyereg hatása.


Hát, nem térek napirendre a motortér borzalmas kivitelezése felett! Pont ugyan az, mint a B-ben és a CLA-ban. Két, tejfölösdoboznál is rosszabb minőségű műanyaglap minden részletességre törekvés nélkül. Fúj!


Kicsike a csomagtér nyílása és az ajtó is nehezen marad meg nyitott állásban. Ebből a szögből azért látható, hogy egy picikét csálén, kifelé állnak a krómozott kipufogócsövek.


Nagyot lépett előre a korábban bemutatott Norev Mercikhez képest a beltér minősége. Egyedüli pontatlanság, hogy a két pedál túl távol van egymástól. Egyébként a középkonzol gombjai részletesek, a szellőzőrostélyok szépen kidolgozottak, a műszerfal, a kormány és az ülések, de még az ajtópanelek is hibátlanok. Így kellett volna ezt csinálni eddig is!


Kicsi fekete lyukban nehéz nagyot alkotni, mindösszesen egy pár szellőzőnyílás van itt, ami említésre méltó. Annyira természetes, hogy már majdnem elfelejtettem: persze, hogy plüss borítja a padlót.


Talán az egyik legjobb dobozdizájn a Mercedesé - amit jelen esetben egy kicsit hozzáigazítottak a kisautóhoz. A modell a hungarocellnek köszönhetően biztonságban utazik, az ablakkivágáson át pedig látható is marad. Benne megtalálható a CLS-ből is ismerős hasznavehetetlen csavarhúzó és a sehogyan sem passzoló kesztyű is. De a szándék a fontos...

Megtetszett?

Ha megtetszett a bemutatott modell, és vágysz valami hasonlóra, itt biztosan megtalálod. Kattints ide, és szemezgess a webshop modellautós kínálatából.

A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég csak erre a linkre kattintani.