Agyatlan felfestések, aljas traffizás

Az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért egyesület jelentése

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.11.16. 07.00

A Vezess.hu újságírói által alapított egyesület továbbra is sikeresen dolgozik a közúti közlekedés ésszerűbb szervezéséért, és továbbra is lehidal néha azokon a baromságokon, amiket tapasztal.

Haladjunk időrendben visszafelé, kezdjük egy friss, még meleg rendőrségi információkéréssel és eredményével. Aztán jöhet a közúti jelzéskihelyezési agyatlanság egy általános és egy konkrét példája, végül fussuk át érdekesebb sikereinket az elmúlt hetekből.

Korrekt reakció a Rendőrségtől

Attila kollégánk szerdán kapott vértolulást egy 30-as táblától, amit egy nem létező útépítésre hivatkozva raktak ki valakik a Nagykőrösi úton. Az M5-ös fővárosi folytatása majdnem a Hungária körútig 70-es táblás, hiszen széles, soksávos, gyalogosforgalomtól védett. Egy rövid szakaszon mégis érvényben van egy 50-es korlátozás; ez látszólag teljesen értelmetlen, mert zajvédő fal is védi az út mellett lakókat, ami viszont felveti annak a felelősségét, aki 50 km/h sebességhez igazított zajvédő falat engedélyezett ide; no mindegy (az 50-es táblára küldött 2012-es bejelentésünk és a BKK válasza itt olvasható).

Az a rohadt 30-as a Nagykőrösin. A rendőrök azonnal leálltak mögé trafizni

Nos, erre az 50-es szakaszra került ki a 30-as építkezési tábla, jó magyar szokás szerint feloldó tábla nélkül, ráadásul a földre lerakva, a belső sávból gyakorlatilag észrevehetetlenül. A Rendőrség rá is repült egy traffipaxszal, ezt sérelmezte kollégánk cikkében, egyesületünk nevében pedig meg is reklamáltuk a dolgot.

Az ORFK válasza példásan tömör és egyenes, arról nem is beszélve, hogy másnapra megjött; idézem:

Tisztelt Rácz Tamás! Megkeresésével kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy a lefolytatott kivizsgálás alapján az adott sebességellenőrzést szakmai szempontok nem támasztották alá. Az esettel kapcsolatban a BRFK vezetője a szükséges intézkedéseket megtette.

Azért mi még nem hagytuk ennyiben, arra is rákérdeztünk, hogy kapnak-e büntetést az autósok, akiket bemértek itt a 30-as táblánál, valamint hogy személyesen ki rendelkezett erről a traffizásról, és természetesen a BKK-nak is jeleztük, hogy lépni kéne a rosszul és indokolatlanul kihelyezett tábla ügyében. Ha kíváncsi arra a fotónkra, amit az elbújt rendőrökről készítettünk, kattintson ide.

Mindkét oldalról oldott záróvonal – de sok pénzünk van!

Egy négyzetméter oldószeres festékes (magyarul gyorsan kopó) fehér csík körülbelül 2000-2500 forintba kerül. Ha a felfestés a tartósabb műanyagfestékes változat, 8000-8500 forint egy négyzetméter. Plusz kivonulás. Nos; mostantól senki ne higgyen a Magyar Közútnak, ha arra panaszkodik, hogy szűk a költségvetése. Ez egy nemrég felújított vértesboglári felfestés, oldószeres, az olcsóbb festékkel:

Frissen festett baromság Vértesbogláron: mindkét oldalról feloldott záróvonal


Ez pedig egy pátyi csík, a drága műanyagossal:

A röhejes felfestések képeit természetesen megküldtük a Magyar Közútnak, reméljük, sikerül racionalizálni a munkát és a jövőben elkerülni a felesleges háromszoros csíkozást, amit némi előre gondolkodással egy sima szaggatott vonallal kellene megoldani.

Sikerek és lepattanások

A Király utca-Nagymező utca sarkán lévő templomnál, a Nagymező kimondottan forgalmas, sok gyalogos által használt részén régen elkopott a zebra festése. Az arra közlekedő autósok szinte nem is látják, a járókelők félve próbálkoznak átkelni az úton. Sőt, egyesületünk alelnöke többször látta, hogy a figyelmetlen autósok ráparkolnak a zebrára, mivel a festés lekopott, észre sem veszik, hogy gyalogátkelőn állnak. Bejelentésünk után pár nappal a VI. kerületi önkormányzattól jött az ígéret, hamarosan a BKK lefesti a zebrát.

Eredményt értünk el egy szeptemberi bejelentésünkkel, amely a Szentendrei út egyik besoroló sávjának rövidségére hívta fel az útkezelő figyelmét. A szakasz túlságosan rövid ahhoz a forgalomhoz képest, ami rá érkezik, így ráfutásveszélyes helyzetek alakulnak ki nap, mint nap. A helyszín adottságai miatt szerencsére javítható a helyzet – írtuk meg a kerületi önkormányzatnak és a BBK-nak, amit válaszlevele szerint utóbbi is hasonlóan lát. Egy hónappal bejelentésünk után a BKK megtette a szükséges intézkedést “a balra kanyarodó irány szabadjelzésének megnövelése érdekében”, ezen felül megvizsgálja a kanyarodó sáv meghosszabbításának lehetőségét.

A Kacsóh Pongrác úti felüljáró Miskolc felé vezető oldalának első (a Mexikói út felé visszakanyarodó) lehajtójában a közlekedési tábla szerint gyalogátkelőhely található, járnak is arra a gyalogosok, de felfestésnek nyoma sincs. Nem lekopott, ezen az aszfalton – ami ránézésre nem friss – soha nem is volt. Hogy egy előző aszfaltrétegen valaha volt-e felfestés, nem tudni, a mostani helyzet azonban balesetveszélyes. Jeleztük az illetékeseknek, forgalomszámlálást és festést ígértek.

Közel két hónappal bejelentésünk után, vagyis a szokásosnál hosszabb időt követően reagált a BKK arra a levelünkre, amely ismertette a Nagykőrösi/Gyáli út 70-es hosszú szakaszának rövidke 50-es részét. Arra kérdeztünk rá, hogy mi indokolja ezt, különösen annak ismeretében, hogy a rendőrök előszeretettel fotózzák ezen a kis szakaszon az autósokat. Bejelentésünkhöz egy fotót is mellékeltünk róluk. A BKK szerint az NKH rakatta ki az 50-es táblát, mégpedig két okból: egyrészt két egymáshoz közeli csomópont miatt, másrészt a benzinkút befogadó/kieresztő forgalma az ok. Egyelőre tehát marad a tábla :-(

Végezetül pedig íme, egy gyönyörű új eset – bejelentettük a BKK-nak:

Az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület továbbra is várja az állampolgári bejelentéseket beteg helyzetekről az ekke kukac googlegroups.com címen!

Kommentek

  • nagpalbela

    Sajnos hogy minden hozzá nem értő foglalkozik a közlakedéssel.Nem szedik,be a sok kinn hagyott táblát.Össze vissza festenek,Nincsenek hozzáértő,forgalomirányítók.Lásd: Cegléd belterülete.Aszfaltoznak.Buszöblök kialakítása.Lehetne tovább sorolni.

  • imi001

    5.11. A jelzőtáblákat az útburkolat, illetőleg a talaj szintje felett úgy kell elhelyezni, hogy

    a) olyan helyen, ahol gyalogosközlekedés nincs, a tábla

    aa) (a legalsó tábla) alsó éle legalább 1,50 méter,

    ab) (a legfelső tábla) felső éle legfeljebb 4,10 méter,

  • szabojgy

    Nos, nem szükségszerű, de nagyon is lehetséges, hogy az előírásnak nem megfelelően ( hatályos útügyi műszaki előírás) felfestett közúti jelzések és kihelyezett közúti jelzőtáblák miatt a helyszínen egy vagy több baleset előfordul. Akkor szerintem az említett közúti jelzések kihelyezőit vastagon bemaszatolhatják a bíróságon. Ezt az illetők nem tudják? Továbbá a közlekedésrendészet sem tudja hogy a bemutatott formák nem felelnek meg az előírásoknak? És miért nem? Vagy talán bűnügyesek leselkedtek a fenemód furán kirakott jelzőtábláknál?

  • laslow

    Az a vértesboglári,gyalogos átkelőnél lévő záróvonal feloldás,több mint baromság,kész gyilkosság!Hogy a zebra után feloldja,rendben,DE ELŐTTE?A sok mazsola, meg megy mint a lőtt nyúl,aztán csodázik,hogy elütött az átkelőn valakit!

  • laslow

    Van még egy kedvenc helyem,a Bajcsy-József A.kereszteződése.Ha a Nyugati felől megyek,és a József A.-ra kanyarodnék,a buszsávot nem tudom szabályosan keresztezni,mert a felfestés szerint,nem is lehetne!

  • Leslie54

    Mikor kihelyeznek valamilyen táblát vagy felfestenek útburkolati jeleket, utána nem ellenőrzi ezt senki, hogy rendben van – e? Ezért senki nem felelős? Ha a szabálytalan és felesleges táblák miatt büntetnek meg autósokat,nem kellene azt visszafizetni? Én nagyra becsülöm az Egyesület tettre készségét, de valahogy erélyesebb fellépést kellene ez ügyben érvényesíteni! Mert csak ez, hogy feltárjuk a baromságokat és nem foglalkozik vele senki, ez sajnos nem nagy eredmény!

  • Guillotine

    laslow!

    A gyalogos átkelőhely előtti feloldás nem azért van mindkét oldalról mert lehet előzi hanem mert az út mindkét oldalán van kocsibeálló és ha ugye valaki nem azon az oldalon érkezik ahol lakik akkor át kellene lépnie a záróvonalat mi szabálytalan.Így mindkét oldalon feloldás van. Csakhogy ha mindkét oldalt fel akarjuk oldani annak van egy egyszerűbb módja a sima szaggatott vonal.

  • Guillotine

    Egyébként én is örülök ,hogy létrehozták ezt az egyesületet mivel az egyszeri emberek nem érnek rá foglalkozni azzal ,hogy nem mindig csak a közlekedők a hibásak hanem azok is akik a közlekedést felügyelik.

  • tgt81

    a kétoldali felfestés jelen esetben nem hülyeség, mert csak így lehet szabályosan ki- vagy bekanyarodni a balra nyíló mellékutcára, viszont (ahogy a KRESZ is mondja), előzni tilos.
    Ezt próbálja ez a jel kurtán-furcsán kifejezni… :(

    Az biztos, hogy a sima feloldás nem jó, tehát sima szaggattott, mert akkor előzne a sok barom, viszont valami megoldást kell.

    Szerintetek mi lenne jobb?

  • Guillotine

    Nem lehet mindig mindenkinek megfelelni!
    tehát jelen esetben prio 1 a zebrán áthaladó gyalogosok védelme kvázi sima záróvonal!Aki meg a mellékutcába akar ki vagy bekanyarodni a következő lehetőségnél megfordul.
    Sztem ennyi lenne.
    Felénk legalábbis sok helyen találkozni ilyennel.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Tragédiát okozott egy udvarias pék

Maga elé engedte az utánfutós teherautót, amely elgázolta az egyetemre igyekvő robogós lányt.

Miért fizetnél a reptéri parkolásért?

Gondolnád, hogy a több ezer forintos parkolódíj kifizetése helyett akár pénzt is kereshetsz az autóddal, míg külföldön vagy?

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.