Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Uram!

2-3 éves Seat Leon 1.4 TSI vásárlására készülök. Hatalmas kétségek között, sajnos! Volt olyan “szakértő”, aki a TSi hallatán 1 másodperc alatt rávágta, hogy tilos megvenni. Vannak, akik áradoznak róla! Fórumokon szélsőségesek a vélemények: megoldhatatlan problémák, kerregés, gyári hibás vezérmű, stb… Pedig a családnak ez a forma tetszik, az előző Leon. 3 millióért.

Mit tegyek? Vegyek egy Hyundai i30-ast 1.6 régi, kiforrott szívómotorral? Válaszát előre is köszönöm!!!

Friedrich Gábor

Szakértőnk válasza

Kedves Gábor!

A tapasztalatok valóban erősen szórnak. Szerintem a turbócsere költségére tegyen félre 150-200 ezer forintot, mert ez könnyen adódik az 1,4 TSI-vel. Én úgy fognám meg a dolgot, hogy amíg használja az autót, addig mennyi öröme van benne, hogy megy a kocsi, mennyit fogyaszt. A használati szempontok alapján a Leon 1,4 TSI motorja sokat nyújt erejével és takarékosságával, ami többet nyomhat a latban, mint a szívó benzines motorokról joggal feltételezett hosszabb élettartam és csekélyebb szervizköltség.

Szerintem azért vegyen 2005 utáni Leont, mert futóműve, belső tere, zajcsillapítása alapján jobb autó az előző i30-nál. Ezek a szempontok minden kilométeren érvényesülnek, a magasabb javítási kockázat viszont nem vagy csak ritkán okoz tényleges gondot. És bárki bármit mond, pénzt csak olyan autóért adnék, amely örömet okoz és Ön láthatóan Leont szeretne. Nem kell mindenkinek békalámpás Corollával járnia.

Üdvözlettel, Szörényi András

A kis köbcentit turbófeltöltéssel, nagy nyomású befecskendezéssel párosító motorok körül megoszlanak a vélemények. Nyomatékos, takarékos konstrukciók, de a megbízhatósággal kapcsolatban merülnek fel kritikák. Annyi biztos, hogy megfontoltan, szakértő segítségével kell választani.

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Válaszadó!

A mostani – lassan 200.e km körül járó – 307HDi autómat szeretném erősebbre, kényelmesebre cserélni. A keret kb. 1,5 millió + 20% tartalék. Elvárásaim (ebben a sorrendben), megbízhatóság, kényelem, erő. Automata, tempomat, “villanyablak”, klíma – nagyjából ennyi az extra, amit várok. Inkább benzines mint diesel.
Az álom egy BMW E39 523IA vagy 525IA. (Tudom az utóbbi drágább…) (Szimpatikus még : Audi A4 1.9 PDTI kombi (2001-2004 évj.) Ön szerint az elvárásaim alapján a BMW megfelelő lehet, vagy szálljak le a földre, és inkább valami japán autót nézegessek?

Előre is köszönöm a választ!

Szakértőnk válasza

Kedves Zsolt!

Az E39-ről nem mondanék le egy 2009 előtti Avensis 1,8, de még a 2008 előtti Mazda6 fejében sem. Az e39.hu oldalon is talál információkat, de érdemes elolvasnia használtautó tesztünket. Az 5-ös jobb autó az A4-nél, kifinomultabb, de egy trampli négyhengeres TDI-t nem lehet a hathengeres benzinessel összevetni. Sok időt kell rászánnia, de megéri a keresést, mert benzinesből több az esély egy szépet és megbízhatót találni, legfeljebb Németországban.

Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Cím !

A kérdésem csupán annyi, hogy az a tanpálya amelyről szó van a cikkekben hol van s miként lehet jelentkezni?

Üdvözlettel, Zoltán

Az országban négy nagy vezetéstechnikai központ áll rendelkezésre. Tökölön a nagy sebességű gyakorlatok, Zsámbékon a modern pálya, és rántópad, az Autóklubnál és a Hungaroringen található létesítmények esetén a több mint tíz éves tapasztalat lehet csábító.

Szakértőnk válasza

Kedves Zoltán!

Bármilyen cikk is legyen, ha hazai pályáról van szó, ami vezetéstechnikai képzésre lett kialakítva, és műgyanta burkolattal is rendelkezik, akkor csak 4 eset lehetséges:

– Hungaroringen található Tanpálya (1998. óta működik)
– Magyar Autóklub Tanpálya (1999. óta működik)
– Driving Camp Hungary (2012 őszén nyílt meg)
– a Tököli reptéren található Vezetéstechnikai Képzési Központ (2004. óta működik)

Ha olyan vezetéstechnikai pályáról olvasott, ahol magasabb sebességhatárok mellett történik a képzés (valamint az autótesztek), akkor minden bizonnyal a Tököli reptéren működő Vezetéstechnikai Képzési Központ az, amit keres. Ha nem, akkor a másik három közül lehet valamelyik.
Bármelyik is legyen, az Interneten rá tud keresni. Ha az én pályámat keresi, a nevemet beírva is rátalál.

Üdvözlettel, Székely Gyula

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt szakértő!

A “D” kat. jogosítvány megszerzése 24 éves korhatárhoz van kötve az év eleje óta. Keringenek mende-mondák, hogy a tűzoltó,belügyi(büntetés végrehajtás)dolgozó, ill.a javítandó gépjárművek mozgatását végző autószerelő-dolgozó továbbra is 21 évesen megszerezheti ezt a kategóriát.Van ennek valóság alapja?

Köszönöm válaszát!

Nem árt, ha mindig naprakészek vagyunk a jogosítványszerzéssel kapcsolatos szabályokkal. Egy hirtelen jött változás akár lehetőséget ad olyan kategóriákra, ami addig elérhetetlennek tűnt.

Szakértőnk válasza

Kedves Gábor!

Egy Európai Uniós irányelvnek megfelelően a járművezetésre jogosító okmányok kiadásának életkori és jártassági feltételei változtak 2013 január 19.-től! A D kategória megszerzésének korhatárát 21-ről 24 éves korra emelték.
A ?D? kategóriába tartozó gépjármű vezetésére jogosító engedély a 21. életév betöltésétől is kiadható kizárólag az alábbi járművek vonatkozásában:
a) a tűzoltóság által, illetve a közrend fenntartására használt járművek;
b) javítási vagy karbantartási célú közúti vizsgálatoknak alávetett járművek vezetésére.”

Üdvözlettel:

Dr. Székely Andrea Ügyvédi Iroda
www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!