A három legidegesítőbb közúti bambaság

Aggasztóan terjedő szokások a magyar utakon

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.11.11. 15.00

Aki sokat vezet a magyar országutakon, bizonyára e cikk szerzőjével szinkronban káromkodik azok miatt, akik keveset.

Nem tehetek róla, gyermekkorom óta van ez a defektusom, ami az életpályámat is meghatározta, miszerint csak az (legalábbis majdnem csak az) érdekel, aminek kereke van, különösképp, ha még motor is hajtja. Az autóvezetés, még a napi rutinközlekedés sem az élet egyszerű, hétköznapi velejárója számomra, hanem egy picit az értelme is.

Talán ezért érzem egy kicsit szentségtörésnek, amikor valaki láthatóan érdektelenül, nemtörődöm módon vezeti autóját, ezáltal veszélyezteti, de legalábbis idegesíti környezetét a forgalomban. Ha totális figyelmetlenséget, agyatlanságot, beletojást észlelek más autósok részéről a közlekedéssel, mint intézménnyel szemben, úgy érzem magam, mint egy pap érezheti, ha azt látja, hogy Bibliával dúcolnak alá egy megroggyant sezlonyt. Különösképp három, sajnos manapság általam egyre gyakrabban tapasztalt országúti jelenség akaszt ki nagyon. Leírom, mik azok, hátha magára ismer, akit illet, és picit okosabban közlekedünk majd a magyar utakon. Bár persze autós magazint nemigen olvas, aki valójában nincs is igazán ott, amikor autózik.

Előzés akadályozása

A legveszélyesebbet a három ökörség közül a KRESZ is tiltja. Mert hát mi is a kötelessége annak, akit előznek? 34. §, 6. pont: “Az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad.” Maradjon nyugton, hagyja elmenni a gyorsabbat, magyarul. Ehhez képest egyre többször futok bele abba, hogy ha utolérek valakit és előzni kezdem, ő is elkezdi nyomni a gázt. Ezt próbálom megmutatni ezzel a gyalázatos minőségű, de jellemző videóval. Naponta élek meg ilyet, de ezt most – úgy-ahogy- pár napja rögzíteni is sikerült:

(Naná, hogy nem én fogtam a telefont hanem az utasom, hiszen vezetés közben nem telefonálni, hanem “kézben tartott telefont használni” tilos; vállravevős profi kamerával megcsinálhattam volna ezt a videót, de mobillal nem. Na mindegy, ez csak egy a mai magyar KRESZ furcsaságai közül.)

Ha magányos autóst kezdek előzni, és nem nagy sebességkülönbséggel, lendületből, hanem mögüle kigyorsítva, pláne, ha gyenge kocsival vagyok, szinte biztos, hogy az előzött autó gyorsítani kezd, amint melléérek. Nem tudom, mi ennek az alábbiakban taglalt, szintén egyre jobban terjedő vánszorgással sokszor együtt járó jelenségnek a magyarázata, de van pár tippem.

A valószínűbb, hogy nyálafolyatós, félkómás sofőrt ébresztettem fel azzal, hogy oldalról beértem a perifériás látómezejébe. Ilyenkor a kerekes birka megrázza magát, lenéz a sebességmérőjére: nahát?, csak hetvennel megyek?, és már lép is rá a gázra. Fel se fogja, hogy előzik, és neki kötelessége lenni beengedni az őt előzőt.

A kevésbé valószínű, legalábbis szeretném ezt hinni, hogy szimpla genyóságból gyorsít az őt előzővel együtt a megelőzött sofőr. Mi az, hogy azt képzeled, gyorsabb lehetsz nálam? Hiszen én ÉN vagyok, akkor is, ha eddig csak hetvennel csettegtem; takarodj vissza mögém, kutya!

Üldözöm a fürge Swiftet a vén szívódízel Mazda teherautóval


Az előzés szándékos akadályozásának még veszélyesebb alesete, ha sorban vánszorgókat próbál felszeletelni az ember. Ha hetvennel vonatoznak és én az egyes előzések között a sorba akarok visszatérni, ezt jó eséllyel nem tehetem meg a KRESZ szabályai szerint, vagyis a megelőzött autós zavarása nélkül. No nem azért, mert az előzés megkezdésekor még nem volt elég hely az előttem autózók között, ahova visszatérhetnék – kiszorítósan nem szokásom előzni. Hanem azért, mert szinte biztos, hogy a megelőzött autós belegyorsít, ráhúzódik az előtte gurulóra, hogy ne férjen be az a szemtelen, aki nem akar hetvennel-nyolcvannal mögötte autózni. Ilyenkor egy megoldás van, pláne, ha jönnek szembe: kíméletlenül ráhúzni a kormányt. Aztán megtekinthető a villogás, mutogatás a tükörben, hiába nem én voltam a hülye, pláne az agresszív.

Lassú hajtás

No de már eleve, miért is kell érezhetően többet előznöm manapság országúton, mint pár éve? Hát mert nagyon sokan nem merítik ki a KRESZ-ben engedélyezett sebességhatárt az utakon. Németországban, Ausztriában 100 az országúti maximum, többnyire még a falvak közti, felfestés nélküli utakon is. Mi hiába vagyunk ugyanabban az EU-ban, a legtökéletesebb, nemrég felújított kétsávosokon is csak 90-nel mehetünk. De akkor annyival menjünk legalább, városban meg törekedjünk az 50-re, ha már a Zsigulik, Wartburgok, S100-as Skodák húsz éve még hatvannal is mehettek ugyanott.

Sajnos 60-70 körül fogyaszt a legkevesebbet egy átlagos autó

De nem megyünk. Az országúti 70-et még megértem, ha nem is helyeslem: alighanem a válság okolható érte. Az autók legtöbbike akkor fogyaszt a legjobban, ha a légellenállás még nem jelentős, a motor pedig a legmagasabb sebességfokozatba kapcsolt váltó előtt jó keveset forog. Ez jellemzően 60-80 km/h egy átlagos utcai tömegautónál, ős-Swiftnél, régi Focusnál, ilyesminél. (Egy modern, alacsony alaktényezőjű, kis homlokfelületű, hosszú váltós, német sztrádára tervezett kocsinál ez jóval magasabb tempó is lehet. Egy G Astrából nehéz lehet elhinni, hogy a 160-nál 2500-at forgó Insignia Ecoflex sztrádán is simán hat alatt fogyaszthat.) De ezt a városi 40-et? 2×2 sávoson? Újabb mobilos gagyivideó, megfázott hangszálú károgással aláfestve, péntekről:

Kevés a pénz az embereknél, jobban ügyelnek arra a kevésre, hát nem sietnek, inkább spórolnak – elfogadom. De azért elvárható, hogy a takarékoskodó autósok is legyenek tudatában: nincsenek egyedül az úton. Tessék nézni a tükröt, lehúzódni, jelezni, ha lehet előzni, tessék engedni, aki menne. Biztos nehéz elhinni a fizetésből tankolt családi kocsiban, hogy talán van, aki épp azért siet mondjuk egy céges autóval, mert akkor keres többet, ha gyorsabb.

Kifordul és nem gyorsít

Talán szintén a takarékoskodással függ össze, de még dühítőbb, amikor az alárendelt útról, kapualjból, út melletti parkolóhelyről elindul egy autó, kifordul elénk – és nem gyorsít. Az istennek sem. Már akkor elengedtük a gázt, amikor megláttuk, hogy nem csak indexel, de jön is, de ez nem elég. Előzni nem lehet, mert záróvonal van, vagy szembejövők, visszakapcsolunk harmadikba, már kettesben vagyunk, 30-ról még fékezni kell, és csak nem gyorsít az istenátka. Köti még az övet, neveli a gyereket, vagy mit csinál?

Ha nem sietünk, nézzük a tükröt, engedjük el, akinek dolga van!

Ezek az autósok akkor kezdenek el dinamikusan gyorsítani, ha meg tudnánk előzni őket, mert elfogytak a szembejövők. Ilyenkor felgyorsítanak 45-re, országúton 85-re, hogy még épp fájjon, hogy mögöttük kell menni, és vége – lehet berendezkedni a vánszorgásra, vagy várni az előzési lyukat a forgalomban.

Valószínű, hogy nem rosszindulat van az ilyen viselkedés mögött, csak figyelmetlenség. Biztos belenézett a tükörbe, vagy kinézett oldalra elindulás előtt a kis drága, és látta, hogy befér, csak utána resetelt az agya. Már bent vagyok a forgalomban, besoroltam, haladok az úton – már nem veszélyeztet senki, nem vagyok köteles senkihez alkalmazkodni, megyek, mendegélek, ahogy akarok. Hiszem, hogy ezek a kedves közlekedőtársak, ha elindulás után netán újra belenéznének a tükörbe, és meglátnák a vörös fejemet, rálépnének a gázra, hogy ne tartsanak fel, csak mert ők nem sietnek. Az emberek jók. Ugye?

Kedves Olvasó – most a te véleményed kérdem. Szerinted is egyre több van a normálisan haladni vágyókat szándékosan vagy szándékolatlanul feltartókból, vagy csak túllihegem a dolgot? Netán te is rálépsz a gázra, ha előzni kezd valaki, aki jobban sietne nálad?

Kommentek

  • Mr. Narancs

    Kedves Tamás!
    Jó a cikk, én is tapasztalom ezeket a baromságokat, mintha le lenne fagyva az emberek agya, stb..
    Ami kimaradt a cikkből és a napokban tapasztaltam, rettenetesen dühítő dolog és emberi butaság, biztosan te is találkoztál vele:
    M5 autópálya, kb 20 perces araszolgatás után látok vagy 5-6 autót összekoccanva, további 10-15 perces araszolgatás után pedig a szélső sávban egy kamion alatt egy román rendszámos régi Passatot. Egy rendőrautó állt a fűben, a tűzoltók dolgoztak az autón, a belső sáv jó bőven, több mint teljes szélességében szabad!
    Előttem egy Audis teljesen megállva szinte, bámulja az eseményeket!!
    Miééééérttttt????? Ahelyett, hogy menne el mellettük szépen 40-50-el..
    Ez szerintem teljesen tragikus. Kb 20 centire mentem mögötte fénykürtölve, de semmi, neki meg kellett néznie mi történik ott.
    Az emberi butaság, ilyenkor miért nem használják az agyukat az emberek, nem érdekli, hogy más menne, esetleg további tragédiákat okoz a felesleges kíváncsisága???????
    Ilyeneket is kellene oktatni szerintem, hogy mit kell bizonyos szitukban csinálni.

  • Ambrus Gergely

    Pont tegnap este mikor jöttem haza, Nyíregyházánál a Lukoil kútnál az M3-ról lejövet megállított a lámpa, belső sávba besoroltam gondoltam most megtolom neki, ugye 4 sávos főút, előttem egy nő egy fehér octaviaban, lámpa zöld erre komótosan gyorsít 80 környékére, én meg jobbról szépen megelőztem aztán úgy mentem végig.
    Én már megszoktam ezeket amúgy, az emberek nagy ívben leszarják a vezetést, nem is tudnak vezetni, nem értenek hozzá, az a legnagyobb baj nem is tudják felfogni a csökött agyukkal, hogy másnak ezzel betartanak.
    De amúgy nem csinálok ebből problémát autópályán sem, 200-at tartom ha kijön elém valaki lefékezek, nem megyek a seggébe, úgy se leszek előrébb, megvárom míg elmegy, és ennyi.
    ha meg látom hogy közel megy az előtte haladóhoz, és készülne kijönni elém akkor már előre rávillogok párszor.

  • Guillotine

    Tamás!

    Igen nagyon jól látod a helyzetet!
    Tetszenek a videók is! :)
    Jó cikk lett!

  • TéGé2

    Én az első videón nem úgy látom, hogy az előzött gyorsított miközben előzték. Csak annyi látszik, hogy mennek egymás mögött 74-el, majd a hátsó megelőzi 92-vel, de ezzel szerintem semmi baj nincs. Azt nem látjuk, hogy az előzés után mennyi a sebességük az autóknak.

    “…csak 90-nel mehetünk. De akkor annyival menjünk legalább…” A minimum sebesség ezen az úton nincs meghatározva, arra külön tábla van, autópályákon lehet látni, amikor kapaszkodósáv nyílik, akkor meg van határozva a két másikban a minimum sebesség.

    “De ezt a városi 40-et? 2×2 sávoson?” -a videón jól látszik, hogy a közlekedők 3/4-ének a 40 a megfelelő relatív sebesség, egyedül a kamerás akar gyorsabban menni, így az adott szituációban a 40 volt a forgalom ritmusa, amit a kamerás autó nem vett fel, ezért a rendőr maximum őt büntethetné meg.

    “…Biztos nehéz elhinni a fizetésből tankolt családi kocsiban, hogy talán van, aki épp azért siet mondjuk egy céges autóval, mert akkor keres többet, ha gyorsabb…” :)

    Biztos nehéz elhinni a cég által tankolt céges kocsiban, hogy talán van, aki épp azért lassú mondjuk saját autóval, mert akkor spórol többet, ha lassabb.

    újabb paradoxon:
    ha a céges autóst nem érdekli a magának tankoló pénztárcája, akkor miért kellene, hogy érdekelje a magának tankolót a céges autós pénztárcája?

  • subtotal

    Ez az előtte menőre tapadás, előzési lehetőségek ki nem használása annyira jellemző, az is, hogy a sort előző behúzódását inkább nem segítik, fel vannak háborodva, hogy más menne…
    A rágyorsítást viszont én nem tapasztalom, lehet a BMW az oka :)

    Lassú hajtás, forgalom ritmusának fel nem vétele, klasszikus.
    Kifordulás dettó, főleg akkor durran el az agyam, ha senki nem jön utánam és a delikvens leparkol/bekanyarodik valahova 100 méterrel később.

  • W. A. Lacky

    Ez az egész egy kissé terjengősre és redundánsra sikeredett cikk kizárólag a videoreklámok elhelyezése érdekében jött létre. A videók nem tükrözik a szövegben vázolt problémákat. Igen gagyi az egész.

  • montsenior 10

    Nem e videóval kapcsolatban.Biztossan ÖNÖK is tapasztalták már nem egy nem kettő gk vezető szinte kikényszeriti az elötte haladót hogy lehuzódjon a padkára /mellékut/ mert neki óhatatlanul előznie kell.Eleinte engem is bosszantott ,mamár ugy vagyok vele had menjen .

  • vinczet

    Kedves Tamás, autós társak. Valóban vannak agy nélküli autósok. A Hungária körúton több helyen váltja egymást az 50 70 tábla. Kérdem autós kollégákat a három sávból a legbelsőben miért kell 50-nel cammogni reggel 1/2 6-kor? Forgalom még alig, zöld hullámban kényelmesen lehetne haladni. Ráadásul mikor előzöm (jobbról, mert balra villamos sín) még rám villog, hogy szabálytalan vagyok. Pedig ha elolvasná a KRESZ táblát és nem a lakott terület=50 alapján vezetne, mindkettőnknek jobb lenne. Szerintem ezek az emberek követik el a cikkben leírtakat is.

  • papalaci

    Tisztelt Räcz Tamäs! Azok a problemäk, amiket feszeget nem csak a bambasägbol adodnak. Mondjuk a hektikusan vältozo sebesseg inkäbb a ritkän vezetöket jellemzi, nem tudjäk azon a bizonyos konstans helyen megtartani a sebesseget. Valoban fel sem fogja, hogy akadälyozza feltartja a mögötte haladokat. Azonban egy nagyon fontos dolog. Nem minden esetben lehet erröl szo, elöfordulhat, hogy az autoval nem stimmel valami. Annak aki ceges autoban ül es rendszeresen szervizelteti az autot,nehez elkepzelni, hogy lehet olyan baja a gepnek, ami miatt nem figyel elegge a forgalomra a soför.A lassu hajtässal kapcsolatban csak annyit, hogy mindenki olyan sebesseggel vezet, ami szämära biztonsägos es persze a penztärcäja sem bänja. Sem a tankoläst, sem a gyorshajtäst.Aki pedig emiatt ideges es nem fer a börebe, szedjen hangyät boxkesztyüben.
    Az összes felvetett, Ön szerinti bunkosäg okän javasolnäm, hogy töltsön el egy hosszabb rövidebb idöszakot Sväjcban, es autokäzzon. Ket eset lehetseges, vagy bedilizik, vagy megtanul toleränsan közlekedni.Annyit meg elärulok, hogy itt egy liter benzin annyiba kerül, mint otthon, de csak kb 5 percet kell erte dolgozni. Vagyis aki lassan hajt, nem a sporoläs miatt teszi, hanem a balesetek elkerülese okän. Ugyanis, ha itt valakinek kärt okozok (szemelyi serüles), akkor az illetönek fizethetek akär az elete vegeig! Regi mondäs, mielött lep eszfek. Sok szerencset az utakon!

  • Obsitos

    Egyetértek a cikk írójával, a forgalom akadályozása sztem legalább akkora “bűn”, mint kétcsíkos ködben padlógázzal előzni! Arra is kíváncsi lennék, mikor fogják végre komolyan venni a teherautók sebességkorlátozásait, a traffis rendőrt csak a személyautók érdeklik?
    Obsitos

  • kocogok

    És ezeken kívül még hány idegesítő baromság van!
    Felüljáró mellől akarok besorolni, a felüljárón senki (kb. 200 m.), nem tökölök, behúzódom és megyek lakotton vagy 55-tel és mire beérek, addigra mögöttem 120-szal villog, dudál, hogy hogy mertem bemenni elé. Ilyen számtalanszor előfordul a Bp. XIV. Fogarasi úton befelé! Ja, és a lámpa piros 50 m-rel arrébb…

  • Obsitos

    Kedves “papalaci”!
    Nem csak a céges autókat “illik” rendszeresen szervizelni ám!
    “A lassu hajtässal kapcsolatban csak annyit, hogy mindenki olyan sebesseggel vezet, ami szämära biztonsägos” tehát ha ő csak harmincas tempónál érzi biztonságban magát, akkor tessék egy mellékúton gyakorolni, esetleg észrevenni, hogy nem a tanpályán van, és főleg nem egyedül!

  • menőmanó

    Az első kettő szerintem nem igazán probléma.
    1. Nem 90-nel kell előzni a 75-80-nal vánszorgót hanem gyorsabban!
    2. A lassan haladót meg könnyebb megelőzni. Persze bosszantó lehet gyengébb autóval a lassabbak mögött vánszorogni, de aki ezt nem szereti az vegyen erősebbet. :)
    A 3. meg inkább lakott területen belül jelentős. Bosszantó az igaz, de van sok más bosszantó dolog is, ez a legkevesebb.

  • shimanospeedmaster

    Nálam eddig a legjobb az volt mikor pályán a belső sávban vánszorog egy autós és balra lejelzett,hogy elenged a KÜLSŐ sávbab.Hol élnek az ilyenek??

  • Guillotine

    TéGé!

    Ha az előzés előtt mind a két autó 74-el haladt majd a második autó gyorsított,előzött és 94-el haladt tovább a középső tükörben pedig jól kivehető ahogy a megelőzött autó szorosan követi az őt megelőzőt tehát ő is gyorsított!
    Ha az előzés előtt mindkét autó 74-el haladt az előzés után pedig láthatóan mind a két autó 94-el akkor nem gyorsított a megelőzött gépkocsi is??!!

  • TéGé2

    Guillotine

    nem tudjuk az előzés után mennyivel mentek, lehet, hogy az előző lassított le úgymond “büntetésből”. Én egyszer találkoztam ilyennel, pedig nem mentem lassan 60 max.-nál 50-60-al, jött egy ideig a seggembe, aztán megelőzött és bele büntetőfékezett. Vannak ilyen idegbetegek sajnos.

  • v_johny

    Nem mondom hogy nincs valóságalapja a témának, de a cikk minősége legalább olyan “jó” mint a benne lévő videók minősége…

  • Hawaii-

    Az én örök kedvencem, amikor a szabályos tempóm ellenére megelőz valaki, hogy aztán a közeli kereszteződésnél lekanyarodjon, fékezésre késztetve. A legemlékezetesebb incidens az volt, mikor főúton 90-100-as tempónál megelőz az önjelölt Schumacher, hogy aztán 0,5-1 km-rel odébb állóra(!) fékezzen, mert nem tudott lekanyarodni balra a szembejövők miatt.
    Azt hiszem ezt sohasem fogom megérteni.

  • menőmanó

    TéGé2
    Sajátos (kifacsart) nézőpontod van. Mindent meg akarsz magyarázni, még azt is amit nem lehet. :)
    Ez a múltkori vitánkból egyértelműen kiderült.
    Ennél a videónál teljesen egyértelmű, hogy nem az általad leírtakról van szó.

  • Operator

    Némileg beleillik a sorba: Lakott településen kívül, alsórendű út, sötét éjszaka. Beérem a fegyvertelent, aki 70-el megy. Természetesen tompítottat használ. Ehhez persze joga van. De én mégis hogyan előzzem meg, amikor ismeretlen az út, s így nem tudom, hogy azért nem látok szembejövő lámpát mert nem jön senki, vagy azért, mert kanyar jön? Ilyenkor persze sértődés lenne, ha refit kapcsolnék mögötte. Az intelligens ilyenkor tol egy refit. A szellemi fegyvertelen meg megy bambán…

  • TéGé2

    menőmanó

    miért egyértelmű, hogy úgy van ahogy te gondolod és nem úgy ahogy én?

  • papalaci

    Nos kedves Obsitos! Ma Magyarorszägon szerinted 100 magän autobol mennyi az, amelyiken rendszeresen elvegeztetik, vagy elvegzik az ältalänos szervizmunkäkat? Persze illene rendszeresen szervizbe menni vele, DE.
    Apro dolog a välsäg kapcsän. Sajät tapasztalat, hogy mär a nemetek sem olyan nagyvonaluan csere-berelik az autoikat, mint mondjuk 10 evvel ezelött, a szervizelest is ha lehet hanyagoljäk, amikor mär nagyon muszäj csak akkor. Ez nem egyedi jelenseg näluk, akkor mit värunk a magyar ätlag autostol? Räadäsul ugye a nemetektöl hordjäk Magyarorszägra (is) az ocskavasat, ott meg älomauto. Hozzäteszem, sajnos ilyen a gazdasägi helyzet.
    Aki pedig türelmetlenül vezet, annak toväbbra is ajänlom a sväjci ätkepzest. Az ideges autost itt hamar leszoktatjäk a türelmetlenkedesröl. Vannak rä bevett modszereik. Az egyik ismerösöm hasonloan nyomult itt is mint otthon. Meglett az eredmenye. Mindösszesen 650 sFr es nemi pszichologiai toväbbkepzes. Ja igen, es ha az elkövetkezö 5 evben bärmilyen kihägäst követ el, azonnal bevonjäk a jogsijät, minimum 3 evre. Addig räer gondolkodni a szükseges es elegseges sebessegröl.Räadäsul itt a lakott területek tele vannak 30-as zonäkkal, ahol telepitett sebessegmerök vannak, de nem tudni, hogy utäna mennyivel van a mobil meröpont :-).
    Amugy akinek hatäridös dolga van, induljon el idöben, es nem kell häborognia a többi közlekedö miatt.En sem megyek csigatempoban, Kreuzlingen -Särvär van ugy, hogy 6,5 ora alatt megvan. Azert en mindig ugy szämolok, hogy cca 9 ora kell erre az utra, aztän ha a forgalom olyan, akkor rövidebb, de akkor sincs tragedia, ha plusz 1 ora. Csak azt tudom javasolni, relax, relax :-. Szep estet mindenkinek!

  • menőmanó

    TéGé2
    Két okból is:
    1. Nem feltételezem, hogy olyan pofátlan lenne a videó készítője, hogy nyíltan ilyen hazug átverést elkövetne.
    2. Ha jól megnézed a videót, akkor látszik, hogy az előzés után a környezethez viszonyítva nem változik jelentősen a sebesség, tehát nem lassít vissza az előzést végző jármű.

  • TéGé2

    menőmanó

    1. Az mondjuk érdekelne, hogy miért kamerázott _éppen akkor_, amikor találkozott egy ilyen rágyorsítóssal. Én nem feltételezem, hogy az indulástól az érkezésig tartotta a kamerát. Persze még az is lehet, hogy igen (ez volna talán a te _nem_ kifacsart magarázatod?) :D

    2. Ha jól megnézed vágás van a videóban, pont az előzés vége-tükrös snitt között és “épp” akkor van vége amikor visszatérne a kamera az útra…

    Miután mindkét pontod megdőlt én már bármit el tudok képzelni…legalább kért volna meg egy havert, hogy játssza el a gonoszt, az hitelesebb lett volna :)

  • Lelkiismeret

    Papalaci! Annyira rossz volt olvasni, amit ír. Hallott már ön a felelősség biztosításról? Svájcban a legelterjedtebb, javaslom vásároljon ön is. Személyi felelősség biztosítás, nem keverendő össze az autóéval.
    Ha már földik vagyunk, talán tudok is segíteni ebben. Ha van ilyen biztosítása, akkor az ön biztosítója akár 15 millió CHF összegig is vállalja az életjáradék vagy kártérítés kifizetését. Mielőtt kiosztja az észt, gondolkodjon kérem. Tudja, egy pohár tej, tiszta fej.

  • Witch77

    szerintem az előzésnél gyorsító csak szimplán elbambul és amikor előzni kezdik,
    1) akkor felhorgad benne a büszkeség, hogy nehogy már azt hidd, nem tud ő gyorsabban menni, de bizony, hogy tud, ha akar, majd most meg is mutatja, hogy mennyire!!!
    2) akkor veszi csak észre, hogy “bealudt”, hirtelen rádöbben, hogy gyorsabban is mehetne, és odalép a gázra.

    Ha gyengébb autód van, vagy megnyugszol, hogy na végre, észbe kapott, végre haladunk, hurrá – akkor látni fogod, ahogy szépen lassan visszabambul, újra lassulni kezd és kezdődik az egész elölről… a harmadik esetet, hogy direkt szívat, fel sem tételezem… szeretek hinni abban, hogy az emberek alapvetően nem rosszindulatúak :D

  • csufár

    tisztelt vezess.hu, drága tamás,
    ha egy negyven másodperces videó előtt kötelező egy kikapcsolhatatlan hangú húszmásodperces reklámot megnézni többször is egymás után, hát, inkább nem nézek meg semmit.
    a cikk egyébként érdekes, az észrevételek valósak. én is tapasztalom, különösen az előzés közbeni gyorsítás idegesít. én szükség szerint még a gázt is elveszem, ha neccesen előz meg engem valaki – általában engem előznek, én is viszonylag lassan vezetek.
    az utakon egyébként FELESLEGES sietni. egy régebbi cikkben egyszer kiszámoltátok, hogy háromféle autópályás tempónál mennyi időt lehet megtakarítani gyorsabb haladással és hogy az mennyi naftába/pénzbe kerül. ha valaki 90 helyett 80-nal megy, akkor a hátul haladónak is jobb, mert kevesebbet fogyaszt, időben meg nem nagyon számít – elég kevés ember él az autójában. azok meg úgyis mindig sietnek.
    megjegyzem, tényleg nagyon kevés a sebességmérő nálunk.sokkal több kellene

  • Guevara

    Tamás! Ha vörös fejjel anyázol az autóban a többiek miatt, akkor nem vagy profi. A profi ugyanis onnan ismerszik meg, többek közt, hogy tudja hogy nem egyedül van az utakon, rengeteg féle autó és autós veszi körül. De a legfontosabb hogy tudja kezelni a különféle helyzeteket, főleg saját magában…
    Van aki sokat autózik, van aki keveset, ebből adódóan nem egyforma rutinnal veszünk részt a korgalomaban, sőt az is tényező hogy az autós helyismerettel vagy “idegen területen” próbál a céljához elérni. Nyilván aki “jól bejáratott” útvonalon közlekedik annak a másik legkisebb “bénázása” is halálosan idegesítő, de ilyenkor képzeljük magunkat olyan helyzetbe, hogy nekünk kell valahol az “ismeretlenben” elközlekedni valahogy, ahol nem tudjuk hogy melyik sávba kell majd sorolni, hol milyen táblát kell figyelni stb.
    Tamás! Nagyon komolyan javaslom neked, hogy néha-néha menj el egy versenypálya nyílt napjára ahol önfeledten tiporhatod a gázpedált! Utána egy ideig nem fognak idegesíteni az utak “tajparasztjai”.

  • tengerimalac

    Nagyon ott van ez a cikk. DE!!!! Van a másik oldal. Kicsit megnőtt azok száma is, akik pofátlan üzemmódban közlekednek. Mire gondolok? Az ember fia az útkereszteződést nem állja el az ellentétes irányba kanyarodók elől. Ha már ugye szívni kényszerül, nem szívat másokat is feleslegesen. És akkor jön a vadbarom, aki szemrebbenés nélkül beáll a kereszteződésbe. Még jó, ha csak félig kifordulva blokkol minden forgalmat. Sokkal turhább eset, ha hátulról a sor mellett “előzve” áll be! Avagy ott a sebességkorlátozás. Az általában mindenkire vonatkozik, kivéve a türhő állatra, aki kurvára leszarja és nyomja a barom a sor mellett, hogy az első “likba” beálljon a vánszorgók közé … Szóval a közlekedési kultúránk sincsen sehol!

  • kolompar

    Meg nehany taho szokas: index nelkuli kanyarodas, indokolatlan kodlampa hasznalat, ramaszas a masikra, magasra allitott lampak, masfel parkolo elfoglalasa.

  • menőmanó

    tengerimalac
    Avagy ott a sebességkorlátozás. Az általában mindenkire vonatkozik, kivéve a türhő állatra, aki kurvára leszarja és nyomja a barom a sor mellett, hogy az első “likba” beálljon a vánszorgók közé ..

    És ez hogy jön ide te agyatlan mazsola?
    Mégis milyen hátrányt szenvedsz tőle? Egyszer szívesen elbeszélgetnék erről egy hozzád hasonló majommal.

  • besi

    Ez igen tengerimalac! A sorban araszolók elé bepofántlakodásban nem az a baj, hogy ebből bármilyen hátrányom lesz, hanem aki ilyen szabálytalanságot elkövet az egyéb “galádságokra” is képes… Index nem használata, kanyarodási szabályok megszegése, piroson átmenés, zebrán elsőbbség meg nem adása, záróvonalon előzés, körforgalomból kihajtáskor nem indexelés, garázdaság, emberölés stb. A szabályokat be kell tartani és kész!

  • besi

    Bocs, de a beírást menőmanó-nak címeztem!

  • subtotal

    besi, nem araszolókról beszélt menőmanó, hanem a vánszorgókról.
    Nem ugyanaz…

  • bubibeka1.6

    papalaci – 2013.11.11 // 21:15

    Örülök neki, hogy Ön ilyen jókedvűen élvezi a svájciak impotens közlekedés szervezését, és közlekedési morálját. Vagyunk egy páran akiknek az autózás nem azt jelenti, hogy mindig mindent betartunk, 1 es 20 km/h 2-es 30km/h, 3 as 50 km/h, aztán 4-ben csorgung városban. Kint meg 90-el 6. ban és imádkozunk, hogy nehogy véletlenül elbambuljunk és 106 al lefotózzon egy traffipax…

    Nálunk véleményem szerint elég jó a közlekedési morál, pár példától eltekintve. Igen, énis majdnem minden nap találkozom ilyen mazsolákkal, akikket a cikk is emleget, de emiatt nem kell idegeskedni. Vissza kell váltani, és nagy sebességkülönbséggel meg kell előzni. Nem kell dudálni, villogtatni, mutogatni. Az 1.3 as swift nem fog egyhamar 70 ről 150 re gyorsulni.

    Az aggresszív, másokat leszórító autósokat büntetném, de aki mást nem zavar, az had menjen ahogy neki jól esik. Én is csak mosolygok amikör a füzfői elkerülőn elmegy mellett 200+ km/h-val a helyi M3-as BMW. Engem nem zavar, had menjen. Amíg nem okoz balesetet addig a ző dolga. Sőt, ha nem megyek olyan gyorsan, hogy a menetszéltől nem hallanék semmit lehúzott ablaknál, akkor amikor látok a tükörben egy erős gyors autót közeledni, akkor szépen lehúzom az ablakot. Ha szerintem biztonságosan tud előzni, akkor szépen elhúzódok ( akár 100 nál akár 150 nél akár 200 nál jön egy komolyabb gyorsabb autó mögöttem) ha mehet, akkor kiteszem jobbra az indexet, és hallgatom a V6/V8/V12-es motorokat ahogy elzúgnak mellettem, általában libabőr kíséretében.

    Eszembe nem jutna versenyezgetni velük, és megmutatni, hogy ” köcsög bmw-s, én jobban ismerek az utat, ha kihasználom a helyismeretem akkor simán tudok utánad is menni te adócsaló vállalkozó. Megmutatom hol a helyed”.

    Nem értem, hogy azok akik nem szeretnek vezetni, és csak csorognak a forgalommal, mit keresnek egy autós őrülteknek szóló portálon ?

  • papalaci

    Tisztelt Lelkiismeret! Amit ir kicsit fonäk. A felelössegbiztositäsom köszönöm rendben van, eleg reg ota. Ellenben Ön szerint a Temporär es egyeb Kurzaufenthaltsbewilligung-al rendelkezök közül hänyan vezetnek autot es hänyuknak van felelössegbiztositäsa? A sväjciak sem mind rendelkeznek ilyennel, de ha igen, akkor is van kizäro ok. Ugye Ön is tudja, hogy Sväjcban is megengedett az alkohol fogyasztäs a volännäl, äm ha baj van az mär sajät “hatäskör”. Tudja egy pohär tej tiszta fej, aztän lehet oktatni :-).
    Tisztelt bubibeka! Az, hogy mennyire impotens a forgalomszervezes es a közlekedesi moräl, nezöpont kerdese.Sajna vagyok annyira regi motoros, hogy sok mindent lättam es äteltem mär az orszäguton. Közel husz even ät tapostam hivatäsbol, van mär nehäny km-es plecsnim is. Önnel ellentetben en azt ällitom, hogy a magyar közlekedesi moräl borzalmas, ennel szarabb mär csak a nemeteknel. Az, hogy valaki a LEHETÖSEGEKHEZ MERTEN betartja a szabälyokat, vagy tudatosan tesz az egeszre, nem lehet alternativa. higgye el itt Sväjcban is vannak nagyon “menö” autok, iszonyatos teljesitmenyekkel (ha esetleg ismerös “Swiss Edition”), felszereltseggel stb. A lehetösegekhez kepest megis igyekeznek betartani a szabälyokat, ha mäsert nem a büntetes miatt. Nem a penzbüntetes, hanem az egyeb macera.Es meg egy aprosäg. A gäzt nyomni, na ahhoz nem sok esz kell, de egy veszelyes szituäcioban az örült szäguldozo hibäjät (is) korrigälni, na ahhoz mär kell rutin, esz higgadtsäg.

  • bubibeka1.6

    papalaci – 2013.11.12 // 21:38 ÚJ

    Köszönöm a gyors választ, de igazán nem válaszolt meg semmit. Van több tehergépjárművek hivatásszerűen vezető ( vagy vezetett ) ismerősöm, nem osztják az Ön által leírtakat. Magyarország igenis jó hely a közlekedésre, csak a sunyi értelmetlen traffipax ami igazán elrontja. Mérjene a veszélyes kereszteződésekben, az iskolák és óvodák környékén. Ne ott, ahol kilométerekre belátható 360 fokban az egész terület.

    Nem szeretem a nagypapás vezetési stílust, de nem ítélem el azokat akik koruk vagy a vezetés nem szeretete miatt így vezetnek.

    De azt nem tudom elfogadni, hogy a leggyengébbek tudásához igazítsuk mindenkit lehetőségeit.

    Szeretek vezetni, gyorsan menni, előzni, rövidet későn fékezni, kanyarban gyorsítani. Szeretek több 100 km-t is akár a lehetőségekhez képest gyorsan letudni. Írta itt valaki, hogy nem éri meg sietni, úgyis a forgalom meg a piros lámpa miatt értelmetlen.

    Ez butaság. Ha sokag vezetne akkor tudna, hogy nem igaz. A reggeli csúcsforgalomban, és a délutáni 3-5 órás időszakban autópálya kivételével nincs értelme az előzgetésnek, sietségnek.

    Több 100x lemértem, hogy az általam unásig bejárt pontosan 100 km-res szakaszt ha őrült módon tudom le, akkor 1:05 max 1 óra 10 perc. Normál tempóval, vagy nagy forgalomban 1 óra 30 perc. Dinamikusan 1 óra 15 max 20 perc.

    tehát ha az ember késésben van akkor 25 percet is spórolhat 100 km alatt. Ez mondjuk egy reggeli étkezés vagy gyors sex ideje. Teljesen másképpen indul a nap ugyebár :)

  • papalaci

    Tisztelt bubibeka! Akkor fussunk neki megegyszer! A forgalomban sokan, egyre többen vesznek reszt különbözö kepessegekkel. Vannak akik ugymond nagypapäsan es vannak aki mint Ön is közveszelyesen.Mint koräbban irtam magam is szeretem a lendületes, halados vezetest, DE ESSZEL. En nem 100 km-es tävokban merem az idöt, hanem a hazautazäsban, amikor is 850 km-re kell kalkulälni.Mär emlitettem, hogy van amikor 6,5 ora es olyan is amikor 9 kell ehhez a tävhoz. Amit viszont bätran elmondhatok, hogy amiota jogositvänyom van, meg senkit sem veszelyeztettem sem a gyorsasäggal sem az araszolässal.Az, hogy Magyarorszäg jo hely lenne, ha nem traffiznänak szinten falsch. Tudja, pontosan az olyan, a szabälyokat semmibe vevö autosok miatt jo penzgyüjtö terület a közlekedes, mint Ön is.Ha csak az auto adottsägait tekintjük, hajthatnek eszeveszett modon magam is (neha zärt pälyän meg is teszem), de a közlekedes nem arra valo. Persze tudom, otthon meg ott tart az ältalänos moräl, hogy a nagyobb auto nagyobb himtag, több elöjog stb.Mosolyogni valo primitivseg, de kinek hogy. Magam sosem szällok be a közlekedesi autoversenyzesbe, mert minek. Akinek az autopälyän kell a reggelizesre valo idöt megsporolni, ott a szex körül is vannak gondok. Mint közismert, bizonyos kor alatt illetve felett csak reggel van erekcio :-). Igy mär erthetö a stresses szäguldozäs.

  • menőmanó

    besi
    Bírom az ilyen hozzád hasonló mazsolákat!
    Nem tartom be a sebességhatárt, leelőzöm a vonatozó vánszorgó társaságot és ezáltal a szemedben piroson áthajtó, zebrán gyalogosokat riogató, garázda, gyilkos vagyok?
    Szerintem menj orvoshoz, jobban jársz, mint hogy itt írogass hülyeségeket. :)

    Mindig megmosolyogtatnak, akik úgy érzik, hogy a úton sorrend van. Megy egy teherautó mögötte 6-8 gépjármű és egymás után lehet csak előzni. Szerencsétlen flótások mégis mit gondolnak, hogy közértben vagyunk és mindenki várja ki a sorát. Viccesen szánalmas. :D
    Egyébként fel is szoktam háborodni, hogy nem mindig hagynak elég követési távolságot és ezáltal elég helyet a gyorsabbaknak az előzéshez.

  • menőmanó

    papalaci

    Nagyon nincs képben! Ahhoz, hogy az ember áthágja a szabályokat nem kell eszement módon hajtani. Minden agyon és túl van szabályozva a leggyengébbekhez igazítva. Mindig megmosolyogtatnak, akiknek a 130 már eszement tempó az országúton 170 pedig az autópályán. De azért a zárt pályán tudnak menni, ha akarnak. :)

  • bubibeka1.6

    papalaci – 2013.11.12 // 22:09

    Ön még mindig csak terel. Sőt, most már jobban tudja, hogy én hogyan vezetek. Sőt már ítélkezik is. Közveszélyes vagyok ? Mert néha gyorsan hajtok ? Önnek sosem kellett sietnie ?

    Mit keres itt egy autós rajongói portálon ha nem szeret vezetni ?

    Én nem bíráltam senkit, de amint értelmes párbeszédet próbálnék folytatni valakivel, máris jön az okoskodás. Rengetegszer védtem már ki mások hibáit. Igen sokszor oylanékét, akik azt hitték, hogy a 80 lovas szutyok autójukkal nem kell visszaváltani előzéskor. Általában nem köszönték meg, hogy a zárokig húzódtam és fékeztem.

  • Guillotine

    papalaci!

    Én meg amondó vagyok,hogy a belem kifordul mikor valaki kivándorol magyarországról egy másik országba – mert itt nem találja meg sem a helyét sem a kenyerét – majd onnan hangoztatja pökhendi stílusban,hogy micsoda egy primitív nép ez magyar és mennyivel jobb odakint.Hát ugyan kérem akkor mi a búbánatos francnak jár vissza ebbe a primitív magyar országba??Miért foglakozik egy magyar autós oldal magyar olavasóinka hozzászólásaival?! Miért nem marad odakint swiss tuningos autós oldalakat olvasgatni egy pohár tejjel tiszta fejjel?!
    Ez a primitív ország és népe nem kér azok tanácsából és véleményéből akik nem vesznek részt a fenntartásában!

    ui.:Remélem sikerül elolvasnia mielőtt moderálják! ;)

  • bubibeka1.6

    Azt még tegyük azért tisztába, hogy azok akik rendszeresen gyorsan hajtanak, általában nem 15-20 éves elhanyagolt rozsdaboglya autókkal teszik. Én jobban megbízom egy állandóan figyelő néha túlzottan bevállalós sofőr reakcióképességében, mint azokéban, akik vasárnaponként 70 km/h val okoznak torlódást 90 km/s-s táblánál nyíl egyenes úton napsütésben, száraz úttesten.

    Nem tartom véletlennek, hogy az egyetlen közúti balesetem, egy önhibámon kívüli ráfutásos baleset volt. A tipikus mazsola rakatott utólagos klímát a zöld 1.3 as II-es swiftbe, de ABS-t nem. Így amikor én egy előttem vészfékező autó mögött simán megálltam, ő neki még hosszú másodpercei lettek volna arra, hogy elkezdjen fékezni. Bambult, és mire észrevette a szituációt, még nem lett volna késő, ha, HA lett volna ABS az autójában. Nem volt, így hiába kormányzott, kb 20-30 al belémjött. A show az volt az egészben, hogy ő gyorsabban kihívta a rendőröket mint én magam, aki jogosan hívhatta volna. Gyorsan ki is értek a rendőr Urak, és jól le is baszták a kötekedő okoskodó mazsolát, hogy mit gondol, kivel szórakozik, nem ismeri a KRESZ-t ? Kapott a – 2 Bonusfokozat mellé még egy szép nagy csekket is az szemerkélő esőben.

    A klímát azért tudom, mert míg a Mazda 6 sérülései abból álltak, hogy 2 helyen elrepedt a hátsó lökháírtó, és kipattant a helyéről, valamint a tolatóradat 1 feje eltörött, addig a swiftnek eltűnt a fél eleje: hűtő, klíma, lámpák, hűtőrács, első lökhárító.

  • bubibeka1.6

    Guillotine – 2013.11.12 23:30

    Én is reménykedem, hogy nem törlik a kommentjét Tisztelt Uram !

  • bubibeka1.6

    menőmanó – 2013.11.12 // 23:05

    Én azokat nem értem, akik szidják, akadályozzák vagy akár veszélyeztetik azokat, akik egy szituációban gyorsabban és jobban tudnak dönteni. Gondolok itt a kamion mögött kialakult sorra, amikor 8 autóból 1 sem mer előzni.

    Mivel viszonylag gyenge az autóm (151 le) csak nagyon nyoamtékos ( 400 nm ) így ilyenkor a 8. autótól kissé lemaradva, visszaváltva és lendületből rágyorsítva állok neki a sor előzősének, és voálá, pár másodpercen belül megelőztem a 8 autót és a kamiont is.

    A lemaradás és a lendület azért fontos mert így olyan “erős lesz képzeletben” a 150 lovas Mazda diesel, mint ha a 260 lovas MPS-sel előztem volna a 8. autó mögül kivágódva. De itt jön a kicsinyes “én voltam előrébb a sorban” hétvégi sofőr.

    Index nélkül kivág a sor közepéről vagy elejéről, és teremt egy sima szituációból egy balesetveszélyeset. Sokan ekkor még észreveszik magukat, és visszarántják, ilyenkor ha van időm kinézni oldalt az ablakon látom, hogy ordít és mutogat.

    MIntha neki elsőbbségi joga lett volna. Semmi gáz, mert ha nem húzódik vissza akkor nagyot belefékezek, és meg is állok időben, mert SZÁMÍTOK RÁ. Ilyen szituációkat lehetne oktatni a jogsi szerzés során. Helyzetfelismerést. Akár videós szimulátorral.

    Néha én is hibázom, de ha valaki segít megoldani a helyzetet, akkor akár mutogat, akár anyázik, én szépen biccentéssel és kézfeltartással mutatom, hogy köszönöm. Nincs mese, nem vagyunk egyedül az utakon, és senki sem hibátlan.

  • PAlex

    A többség sajnos el van bambulva, és sz@rik a környezetére, nem képes előre gondolkodni, és észre sem veszik, hogy ők okozzák a bajt, amit a jobban figyelők kerülnek el, ha tudnak.
    De azért némi javulás talán már látszik, ha hihetek a megfigyeléseimnek.
    A remény hal meg utoljára :)

  • papalaci

    nos kedves guillotine! Ha mär az orszäg fenntartäsärol beszelünk. Lehetseges, hogy többel järulok hozzä, mint ön. Azt szeretem, ha valaki alulinformält, de osztja az eszt. Ha nincs tisztäban azzal, hogyan is müködik a külföldön dolgozok adozäsa, legaläbb a tudatlansägät ne hangoztassa. Söt toväbb megyek, azt hiszem, hogy eddigi eletem sorän is többet tettem a hazämert, ami önnek es az önhöz hasonlo ” kivagyok en” autosoknak csak egy versenypälyät jelent. Söt fel vannak häborodva, hogy uton utfelen traffiznak. Tudja a gyorshajtäsi birsäg a hülyek adoja :-)

  • bubibeka1.6

    papalaci – 2013.11.13 18:34 ÚJ

    Csak saját magát járatja le.

    Guillotine-nak.
    Teljesen igaza van. Aki külföldön él és dolgozik, az ne mondja meg az itthoniaknak, hogy mit hogyan csináljon. A traffipax pedig nyíltan pénzbeszedésre van kitalálva, nem közlekedésbiztonság növelésére. Ha nem így lenne, akkor nem sunyiban, és nyílt belátható szakaszonkon mrénének, hanem iskolák, kórházak, óvodák és veszélyes útkereszteződések környékén.

    Ki kérdezte, hogy hova és mennyit adózott ? Kit érdekel ?

    Válaszoljon végre arra amit, kérdeznek, és ne terelje a szót, ne okoskodjon.

    Mi a fenét keres egy ilyen mentalitású ember egy autó rajongói portálon ?

  • bubibeka1.6

    Lehet, hogy svájcban már németül és olaszul is tud, de a magyart úgylátszik el tetszett felejteni, így újra megkérdezem:

    Mi a fenét keres egy ilyen mentalitású ember egy autó rajongói portálon ?

  • bubibeka1.6

    PAlex – 2013.11.13 13:19

    Tisztelt Palex !

    Én úgy gondolom, hogy hihet a megfigyeléseinek. Már hosszú évek óta folyamatosan javulást vélek felfedezni a magyarok autózási színvonalában és a közlekedési morálban. Egy dolog tűnik változatlannak: aki kap a segge alá egy BMW-t, minimum egy 320d-t, az megőrül. Hiába volt előtte nagypapa stílusú, ezután Schumacher lesz, csak sajnos agresszivitással párosítva :S Nem a gyorshajtás a gond, hanem az index nélkül előzős, a leszorítás, a másik fenekkében 20 cm-re a lökhárítóban “letolás” villogtatás, a ki ha én nem stílus a veszélyes. Függetlenül a gyorshajtástól is.

  • papalaci

    bubibeka! Ugy lätom inkäbb önnel van problema a magyar nyelvvel. Egeszen pontosan a szövegertö olvasässal. Azt gondolom a mentalitässal inkäbb önnel van gond. Meg kell ällapitsam, hogy ön nem auto rajongo, inkäbb önimädo, az a tipikus fajta, akinek a tehetseget (minden fele formäban) az auto merete adja. Elärulom, nem ettöl lesz auto rajongo, legfeljebb sznob. Az adozäs kerdeset,pedig a kebelbarätja, a neveben is agressziv kivegzöeszköz kezdte el feszegetni. Szoval, a vezetni zudäs, az autozäs szeretete nem azt jelenti, amit ön itt megprobäl, elegge zavaros formäban elöadni.No de sebaj, elöbb-utobb fel fog nöni, remelhetöleg.

  • bubibeka1.6

    papalaci – 2013.11.13 20:53 ÚJ

    Csak Önmagát minősíti. Terel. Félrebeszél. Ítélkezik. Lehet, hogy ettől hiszi magát valakinek svájcban, de ugyan olyan idegen marad a svájciak szemében ott kint volt magyarként, mint itt valódi autórajongók között ä-kat írva á betű helyett okoskodóként.

  • bubibeka1.6

    ” Az adozäs kerdeset,pedig a kebelbarätja, a neveben is agressziv kivegzöeszköz kezdte el feszegetni.”

    Ettől nem tűnik okosabbnak :) Szerezzen be inkább egy magyar billentyűzetet.

  • Guillotine

    papalaci!

    “Ha mär az orszäg fenntartäsärol beszelünk. Lehetseges, hogy többel järulok hozzä, mint ön. ”

    Lássuk csak!

    Az én mukáltatóm magyar földön a magyar államnak adózik utánnam!
    Az én SZJA-m szintén a magyar állam zsebében landol,majd elmegyek a magyarországon fekvő boltok,benzinkutak egyikébe és vásárolok amiből az ÁFA szintén az államnak megy!
    Ebből ön melyiket is fizeti svájcban nekünk??!

    Továbbá:

    “Söt toväbb megyek, azt hiszem, hogy eddigi eletem sorän is többet tettem a hazämert, ami önnek es az önhöz hasonlo ” kivagyok en” autosoknak csak egy versenypälyät jelent. ”

    Hogy is van ez??
    Én képzelek sokat magamról de ön azt hiszi csak így ismeretlenül,hogy többet tett a hazájáért mint én vagy bárki itt?! Egyik szavával üti a másikat tiszta fejes tejes úr!

    Honnan jött,hogy én versenypályának nézem az utakat?!
    Itt pont én vagyok az aki az autója karakterisztikájából kifolyólag is mindenhol betartja a sebességhatárokat!

    még valami:

    “Azt szeretem, ha valaki alulinformält, de osztja az eszt.”

    Hát nekem nagyon úgy tűnik,hogy ezt pont ön teszi jó pár hozzászólás óta.
    Fogalma sincs kik vagyunk mik vagyunk de ítélkezik és primitívnek nevez minket!

    Az meg ,hogy a nevem alapján ítél nem vall túl nagy intelligenciára.
    El sem merem képzelni mit gondolhat a Zsíros,Szabó,Varga,Tánczos vezetéknevű illetőkről! :D

  • hova

    Rácz úr!

    Nos, jól összeugrasztotta a srácokat, de gondolom ez nem is lepte meg.Sokfélék az emberek, az autóik is különböznek, vannak fiatalok, öregek, vagányok és “túlóvatosak”,szóval ilyen a paletta!

    Azonban ezt a cikket egy vénasszony sivalkodásának tekintem, ráadásul egy fiatalember “tollából”, aki hozászokott ahhoz, hogy elképesztően dögös és bivalyerős autókkal rója a köröket és okosságokat mond. Semmi újat nem mondott, csak szidják itt egymást az emberek!!Ennek meg semmi értelme “ezen a szívonalas autós portálon”!!

  • papalaci

    Guillotine! Ha most azt gondolja, hogy nagy okossägot irt, teved. Az en munkältatom szinten magyar földön fizeti utänam a järulekok räesö reszet, ezen felül a jövedelmemböl igyekszem tämogatni meg hat csalädot Magyarorszägon (gyermekeim es a szülök). Amikor ök elmennek a boltba es a benzinkutra stb szinten ÄFA- kötelesen väsärolnak. Amikor haza utazom (nem ritkän), akkor magam is otthon väsärolok, nem is keveset. Akkor kerdem en, minden kötözködes nelkül, mennyivel tesz ön többet az orszäg költsegveteseert, mint en? Amugy meg, ha valaki mondjuk sväjci munkältatonäl dolgozik, az ö adoja is haza kerül a nagy kalapba, igaz nem nev szerint, hanem összegeben.
    bubibeka! Mivel ertelmes pärbeszedre keptelen, igy csak annyit, hogy mivel a munkämhoz hasznälom a laptopot, igy minden alkalommal, meg az ön kedveert sem csereberelem a laptop billentyüzetet, a betükeszlet meg sväjci nemet. Ha ez önnek nem tetszö dolog, ne olvassa el a bejegyzest :-)

  • bubibeka1.6

    papalaci – 2013.11.14 20:45 ÚJ

    Érdekes amikor valaki ismeretlen emberekről (csak nem látatlan a vezetési stílusukról) hanem magáról az ember beállítottságáról mond kemény ítéletet. És pont az ilyenek hiszik magukat nagyon okosnak.

    Még mindig csak saját magát járatja le emigráns uram !

    Senki nem szidta a másik személyiségét, amíg Ön el nem kezdte.

    Milyen “kebellbarátom” az itt éppen velem egyetértő Guillotine ?!?! Nem is ismerem az illetőt, még a nicknévvel is ritkán találkoztam.

    Feltételek dolgokat, találgat, majd tényként állítja be.

    Nem, nem várom el, hogy csak miattam vegyen egy magyar nyelvű billentyűzetet. Ha Önnek ez megfelel, és nem gáz, akkor csinálja. Továbbra is csak lejáratja magát.

    Érdekes, én tudok értve olvasni, és válaszolni az Ön által kérdezett vagy felvetett dolgokra. Ön még eddig nem volt azon a szinten, hogy bármelyik kérdésre is érdemleges választ adjon.

    Mit keres itt ?

    Aki itthon maradt, itthon dolgozik a hazaiakért, az mondhat véleményt az országról és az itt élő, dolgozó emberekről. Ön pedig maradjon csak szolga egy idegen országban. Jó helyen van ott !

    Köszönjük, nem kérünk a sok sületlen találgatásból, “igazmondásból” !

  • daramis

    Egy dolgot kivéve teljesen egyetértek a Rácz Tomival, ez pedig a sebességmérés. Az ő véleménye szerint a rendőr ne mérjen ott, ahol nem volt sok baleset. Ha ez mégis megtörténik, számon kéri tőlük. Miért? Ezzel szerintem sugallja, hogy ő márpedig nem tartja be a korlátozásokat. Ha betartaná, nem zavarná, hogy Rédics és Záhony között hol kíváncsi a rendőr a sebességére.
    A táblákat egyébként nem a rendőr teszi ki. Emiatt tehát nem őt illeti a dorgálás. Kicsit az az érzésem, hogy a Tomi féle hozzáállásnál jól elferdítve a valóságot, az alábbi jön ki: elmegyek bankot rabolni /azt se szabad/, és mikor bemegyek, látom ám, hogy ott egy biztonsági őr fegyverrel. Azon aztán számon kérem, hogy mit keres ott, mert ebben a bankban még nem volt rablás, úgyhogy mit képzel, hogy ezt itt fegyverrel őrzi.Tessék oda menni, ahol már volt ilyen balhé.
    Sokan azt hiszik, hogy a rendőrégen dolgozó kb 45 ezer emberből mindegyik naponta megfogja a 45 ezer traffipaxot, és csak ezt csinálja.
    Egyszer igazoltattak traffinál. Beleszaladtam, elkúrtam, nem variáltam. Velem egy időben megállítottak egy másik kocsit is, aki lakott területen belül 150 km/h-val ment át a vasúti átjárón. Akkor ott még 30 volt a max. Az ember habzó szájjal üvöltötte, hogy itt még nem volt baleset, milyen jogon mérnek itt. Nekem erről a Rácz Tomi jutott eszembe…
    Ti hogyan látjátok?

  • Guillotine

    Mi úgy látjuk,hogy a bankrablás egy hangyányit nagyobb bűncselekmény mint a “nem rendőr” által véletlenül ki helyezett vagy kint hagyott 30-as táblánál 50-el menni!

  • daramis

    Ez nyilvánvaló, ezért is írtam, hogy szándékosan ferdítettem el NAGYON a helyzetet. Csak ugye a bankrablás is tilos, meg a gyorshajtás is. De mondhattam volna akár bolti lopást is, lévén ugye az is csak egy szabálysértés. Ha olyan boltból lopok, ami nem annyira “fertőzött”, és lebukok, akkor nyilvánvalóan az a biztonsági őr a hunyó, aki indokolatlanul kapott el. Rajta aztán számon kérhetem, hogy milyen jogon figyelt ő engem, hiszen ez egy olyan bolt, ahol soha semmi probléma nincs. Én úgy látom, hogy a gyorshajtási bírság a hülyék adója, olyan mint a lottó. Mindenki eldöntheti, hogy bevállalja-e. Kíváncsi volnék továbbá a véleményetekre arról, hogy ha nálunk is bevezetnék a műholdról való trafipaxot, mint az angoloknál, akkor nem mondaná senki, hogy elbújt a rendőr? Vagy lenne mondjuk több ezer fix mérőhely az országban rendőr nélkül.

  • menőmanó

    daramis

    Te azért kevered a szezont a fazonnal, mert az általad felsorolt dolgok esetében másnak okozol kárt.
    Én notórius gyorshajtóként max. magamnak okozok kárt, mert én fizetem a csekket. Nagy különbség! Egyébként nem is szoktam “sírni”, hiszen naponta lekaphatnának, így az évi 1-2 nem nagy szám. :)
    Ne írd, hogy az veszélyes a gyorshajtás mert nem egyértelműen, hiszen én vagyok rá a bizonyíték, hogy nem az ha ésszel csinálják. Azt viszont mindig elismerem, hogy mások hibáját nehezebb korrigálni, de eddig még ez is sikerült kisebb problémával.
    Azt kell tudomásul venni, hogy minden túl van korlátozva főleg a lakott területeken kívül.
    A legtöbb autóst az bosszantja és háborítja fel, hogy egyértelműen látható a pénzbehajtás szándéka. Ott mérnek, ahol még az is átlépi véletlenül a megengedett sebességet, akinek esze ágában sincs véteni a szabályok ellen.
    Szóval teljesen egyértelmű ok a pénzbeszedés és nem a balesetek számának a csökkentése.
    Gondolom te is olvastad a statisztikát (nem reklámozzák) ahol egyértelműen kimutatták, hogy megengedett sebesség túllépése a balesetek 2,7%-át okozza. Szóval a rendőrség csak löki a rizsát, de semmi igazságtartalma nincs!

  • hova

    Guillotine – 2013.11.12 // 23:30
    Papalaci leírta,hogy magyar, itt él, itt adózik, de sokat vezet külföldön,tehát nem tartom bűnnek,ha a kinti helyzetről ír. De a romániában élő, ott dolgozó, ott adózó! magyarok? miért is szavaznak majd anno 2014-ben MO-n, milyen jogon? Na ugye.Én azt vallom,hogy aki nálam gyorsabb, az menjen, és el is engedem, ha 190-l jön, akkor is, és szót sem szólok,mert legközelebb nekem kell sietni és azt én is tudok.

  • Guillotine

    Menőmanó!

    Teljesen egyetértünk!
    Vannak dolgok amik a törvény szerint tilosak,csak tilos és tilos között is van különbség!
    Tehát tilos 30 helyett 50-el menni,meg tilos embert ölni is.
    Van aki szerint ugyanaz a kettő?

  • menőmanó

    Guillotine

    Sajnos vannak és nem is kevesen. :)
    Látod itt is legalább ketten így gondolkodnak. Már más oldalon másokkal is volt ebből vitám, mert nem tudják megérteni, hogy szabály és szabály között nagy különbségek vannak.
    Már azt is nehéz többeknek felfogni, hogy a gyorshajtás nem egyenlő az elsőbbség meg nem adásával, a zebra semmibevételével és hasonlók.
    Aki gyorshajt az az első számú közellenség, függetlenül az általa okozott balesetek számától és súlyosságától.
    Bezzeg aki lassú, azt sem tudja mi történik körülötte, nem lát előrébb az orránál, nem tud előre gondolkodni, nem veszi figyelembe az adott körülményeket az úton az a “fasza” gyerek, hiszen ezek nincsenek ráírva, csak az látható, hogy milyen lassan, óvatosan hajt. :)

  • bubibeka1.6

    hova – 2013.11.15 // 16:54

    A kettő között az a különbség, hogy az erdélyi magyarok nem önszántukból nem élnek már Magyarországon, nem az döntésük volt, hanem pár dilettáns megtorló nagyhatalomé.

    Amiről pedig mi beszélünk az az, hogy egy egykor magyar ember, aki magyar füldön született, ingyen járt óvodába, középiskolába, egyetemre több millió Ft értékben, majd fogja, és itthagyja az országot, mert külföldön jobban keres szolgaként.

    Ezek az emberek szokták “tudni” legjobban, hogy mi megy itthon. Nagy megmondó emberek, akik onnan kintről, már idegenként, megmondanák, hogy azok akik “nem hagyták el a süllyedő hajó” hogyan éljenek.

    Szerintem ez egy gerinctelen dolog.

  • bubibeka1.6

    Látom papalaci kommentelő (remélem lassan csak volt kommentelő) társunk most más nicknéven regisztrált és írja finomabban a régi dolgait.

    Kár, hogy még értve sem tud olvasni, és egy azaz egyetlen egy darab kérdésre sem tud normálisa válaszolni. De szidni, ismeretlenül ócsárolni, beskatujázni, az megy.

    A gyorshajtás a hülyék adója. Ez a véleménye buktatta le.

  • bubibeka1.6

    daramis – 2013.11.15 // 12:48

    Az Ön által felhozott példában pont az a legfontosabb különbség, hogy a gyorshajtás okozHAT (2,7 %-ban ahogy menőmanó is írta) kárt (anyagi és nem anyagi jellegűt) másnak, míg egy bankrablással azonnal több emberben okoz kárt a bankrabló. Előbbi szabálysértés, utóbbi törvénysértés és bűncselekmény.

  • daramis

    Sziasztok. Azt hiszem, hogy nem értitek, hogy mit akarok mondani. Nekem is az a véleményem, hogy a sebességkorlátozás sok helyen indokolatlan. Ebben nincs is hiba. Én arra próbálok rávilágítani, hogy ha egyszer NEM SZABAD, akkor tökmindegy, hogy mekkora hülyeség, akkor nem szabad. Ha egyetértünk vele, ha nem. Értitek, hogy mire gondolok? Ezért az a véleményem, hogy Rédics meg Záhony között sehol nem szabad gyorshajtani, még ott sem, ahol nem volt sok baleset. Aki ezek tudatában mégis bevállalja, az a szíve joga, én nem ítélem el. Azt viszont furcsállom, hogy valaki valamit elkövet, és még ő van felháborodva.

  • wagabundster

    …az a legjobb, amikor kifordul valahonnan, és tovább työtyörög, nem gyorsít. aztán melléérve látom, hogy az övvel küzd, vagy az orrából próbál valamit kiszedni, esetleg telefonál, vagy mindhárom együtt.
    aki gyenge autóval megy, azzal nincs semmi bajom, de ha bivalyerős géppel csinálja a työtyörgést, na azt nem értem.

    az már gonoszkodás, amikor én a külsőben megyek, a belsőben mellém ér valaki, és azonos sebességgel jön mellettem. mögötte meg piroslanak a fejek.

  • hetyke

    Nekem még van pár “élményem”, amivel hetente többször találkozok… Sokat megyek autóval, mert a munkám, és a bejárás is autóval oldható meg.
    – Tipikus a lámpánál sorban állás, mikor végre vált a lámpa, de előttem xy még nézelődik, majd megdöbbenve tapasztalja, hogy megy a sor… Kapkodva sebességbe rakja, kiengedi a kéziféket… komótosan elindul, 30-al zötyög, majd mikor éppen sárgára vált, átugrik a lámpán. Ha az előtte lévő féklámpáját nézné, talán időben elindulhatna… utána meg már nyomja, ne maradjon le, mert más is szeretne átjutni. Motoroskat meg utálom, hogy előre megy, aztán másodpercekig baszogtatja a váltót, mert nem teszi időben sebességbe azt a szart. Hátulról is elindulhatna.
    – Jobbra kanyarodó… Indexel jobbra, és mikor a kanyarba ér 2 lehetősége van… 1. balra kitér, és így lehetetlen kikerülni, mert a Matizt kamion módjára fordítja be a kereszteződésbe. 2. Nullára fékez, hogy a mögötte 2 kocsi távról érkezőt is feltartsa… Ez egyébként a balra kanyarodóknál is előfordul, mikor látni, hogy üres a szembejövő.
    -Körforgalom. Totál üres, de emberünk nullára fékez, mintha STOP tábla lenne… Értelme csak annyi, hogy tutira elkap egyszer valakit, aki lendületből érkezik, és menne be. Körforgalomban persze úgy megy, hogy más senki ne tudjon besorolni, ráadásul a 200 méterről érkező kerékpározó embert megvárja, hogy a körforgóban tuti beduguljon az összes behajtó.
    – Követési távolság. Gyenge autóval lendületből a seggembe érkező ember, aki nem érti miért villantok először vészvillogót, aztán ha látom, hogy még mindig a vonóhorgomat nyalogatja még 2-3 féket… Követési távolság be nem tartása… Másik az amikor kamion, busz mögött sorban cammognak az autókkal. Előzni senki sem mer! Én elkezdem lelépni egyenként őket, és tuti találok 1-1 barmot, aki miután beelőztem nemhogy elvenné a lábát, hogy beférjek, hanem még rám is dudál. Pedig a technikám az, hogy inkább elég időt hagyok neki, hogy lássa, hogy nagy sebességgel elmentem előtte, kivágom jobbra az indexet, megyek óvatosan a jobb sáv felé, és elkezdek besorolni, hogy a szembejövőt elengedjem. Ez persze felháborító, mert neki vissza kell venni a lábát a gázpedálról. Szerinte én vagyok a bunkó, holott nemhogy a féktávot nem tartja, de a kresz szerint akkora helyet kell hagyni 2 autó közt, hogy egy esetleges előzés esetén egy másik autó is beférjen. Kaminosok fényjelzést adnak, ha látják, hogy valaki be akar eléjük sorolni, hogy mikor fér be. Ezt illene eltanulni.
    Előzési probléma még az előzést megkezdvén elém hajtó vakegér, aki egyrészt vagy nem nézett a tükörbe, vagy direkt tart fel, és mutogat, ha a seggéhez tapadva tolom le…Én már előbb elkezdtem előzni, amit megakadályozott azzal, hogy váratlanul jelzés nélkül elém ugrott
    – Párhuzamos közlekedés. Tuti van pár majom, aki beáll egy másik azonos sebességgel haladó autó mellé, hogy ő most nem enged el senkit. Sosem értem miért nem sorol be elé, vagy mögé a jobb sávba. Így lenne normális! De ő km-eket halad így, mert ő 50-el zötyög, és annyi a megengedett… Csak ilyenkor szoktam feltenni a kérdést, hogy ő honnan tudja, hogy 50-el megy, és nem 45-el? Egy autóban sincsen a Mérésügyi Hatóság pecsétje, hogy az az óra pontosan mutatja az 50-et, és pont annyival kell haladnia. Az órák zöme 10%-ot csal. Ehhez hozzájön az olcsón szerzett nem váltóméretű gumija, ami akár még csökkentheti-növelheti az általa mért érték és valóságos közti különbséget… Tehát MR XY ne akarja már megmondani, hogy ki megy szabályos sebességgel, és hogy az a szabályos, ahogy ő megy… Ki kell sorolni, és tudomásul venni, hogy a másik autó lehet, hogy kevesebbet mutat, mint 50.
    -Gyorsulási verseny… Tipikus… Bevallom szoktam néha. Városban többsávos úton egészen óraszerinti 60-ig gyorsulok, és ha addig nem előznek meg, elkönyvelem, hogy nyertem. A többi utána már nem izgat, mert a szabályos körülmények határára értem, és már így is benne van a pakliban egy váratlan esemény lehetősége. 60 felett már úgy is csak a motor számít, az meg nem a sofőr tudása… Nem szégyen kilépni a lámpától, de szégyen, ha az ember nem veszi észre, hogy mások életével játszik kivagyiságból. Van egy másik fajta gyorsulási verseny. Nyílt terepen, mikor 2 sávoson hagyja el az ember a várost, és ilyenkor jön az, hogy mikor megszűnik a belső sáv, akkor egyesek megpróbálnak még elkapni. Persze zömében kiszorítósdit akarnak játszani, mert hiába látja, hogy nem fér be elém, gázelvétellel mögém tud sorolni, ő mégis megpróbálna, pedig még csak nem is gyorsul jobban, mint én, de neki már előttem a helye. 2 választásom van. 1. Kürt, és nyomom az oldalát, vagy beengedem. Ez mindig attól függ, hogy előtte láttam-e rajta, hogy tanácstalan, erőszakos, vagy egy normális ember, aki szeretne besorolni. Nagyon sokszor jár úgy az ember, hogy egy óra szerint 90-el zötyögő mazsolát fog ki, ami kb 80-at 82-t jelent… Én óra szerint 110-el szoktam haladni külterületen (kb 100-101 km/h), mert ekkora sebesség mindösszesen szabálysértés, viszont még nem olyan veszélyes.

    Igazándiból a folyamatos közlekedési morált számba véve egy agresszív köcsöggé váltam, mert saját nézőpontom nem egyezik meg a jóval lassabb, gyengébb vezetési képességekkel bíró emberekével. Nem érdekel, hogy nem tud vezetni, és rohadtul nem zavar, hogy szötymörög, csak az a kérésem, hogy hagyjon tovább menni. Nem versenyzek, csak szeretek normális tempóval haladni. Részemről egyszerre valósítom meg a deffenzív, és az agresszív vezetést. Ez egy társasjáték. A közlekedésben résztvevő viselkedéséből látom, hogy melyiket kell alkalmazni. Ha hátulról érkezik valaki nagy sebességgel, zömébe villantok jobbra, ha szabad, és elveszem a lábam gázról. Motorosnak sokszor lehúzódok, mert nyílt terepen úgy is gyorsabb, had menjen. Körforgalomban kiengedem magam elé a kamiont, buszt, mert nehezen indul meg, és úgy is sietne ő is. Ha valaki a dupla sávosra fordulna rá, és miattam nem tudna, kihúzódok a szélére, még ha szar az út akkor is, mert ő is siet. Van, hogy lemondok az elsőbbségről, mert a piros lámpa miatt úgy sem jutnék előrébb. Ezek az apró dolgok másoknál is kezdenek megjelenni. Az előzékenység sajnos lassan terjed. Tipikus megfigyelés a szakadt szar füstös BMW, Merci, Passat ezeket nem veszi figyelembe, és ő a Road of the king… El lehet ítélni ezekért, de részemről úgy érzem, hogy az agresszív vezetést nem direkt szoktam csinálni, hanem sajnos kényszerből. Mikor valaki veszélyeztet, vagy szemétkedik, nincs más. Inkább úgy előzök, hogy 40-50km/ sebesség különbség, minthogy belesüljek, mert nincsen második lehetőség.

  • hova

    bubibeka1.6 – 2013.11.17 // 00:10
    Egy dologról beszélünk.Hiszen a vád az,hogy itt tanult valaki, majd külföldre megy és ott keres jópénzt,ott is adózik, de “hazabeszél”-szerinted jogtalanul. Tehát amíg külföldön él, vonjuk meg bizonyos jogait, majd ha kb 3 -5 év múlva hazajön, adjuk vissza és akkor dumálhat a gazd. v politikaiéletbe. Cacskaságnak tartom, mert törvénytelen magyar és úniós szempontból is, de gyakorlatilag is. Ha kint marad, nem jön haza, valóban nincs erkölcsi joga haza prédikálni. De egy erdélyi román-magyar nem dolgozott itt sohasem, nem adózott egy fillért sem / inkább mi visszük ki a pénzt nekik / tehát sem jogi sem erkölcsi alapja nincs mo. gazd. v politikai életébe törvényesen beleszólni. Legalább annyira ismerem a történelmet, mint te, de abból nem lesz pénz, hogy siratjuk trianont. Tudod mit: azt becsülném, ha a jelenlegi politikai rendszer odaállna Brüsszelben és nyiltan megmondaná:Trianon egy aljas merénylet volt a népónk ellen, ezért visszaköveteljük a régi határainkat!! Ezt becsülném, de ezt eddig senki sem tette meg, csak mindenféle firnyákos módszerrel akarjuk visszalopogatni- de a románok sem hülyék. Tehát: ha jogos, ha jogtalan, az elcsatolt országrészek emberei nem dolgoznak mo-n, nem is adóznak, nem élnek itt- mi a francnak dmálnak bele a politikai, ennél fogva a gazdasági életünkbe??

  • bubibeka1.6

    daramis – 2013.11.17 18:57

    Igen, amúgy értjük egymást, csak a példája volt kissé fura, de a válasz igen.

  • bubibeka1.6

    hova – 2013.11.19 10:00

    Van igazság abban amit mond. Az előző kommentjének második felére nem térnék ki, mert azt nagyon nehéz lenne objektíven megítélni.

    A bajom nekem az olyanokkal van, akik itthon tanultak, majd egy szerencsés ( vagy akkor annak gondolják ) lehetőségnek köszönhetően kimennek külföldre (jellemzően: Németország és Anglia ), ahol akár jobban és könnyebben élnek egy teljesen más rendszerben. Ezen társadalmi réteg többsége ilyenkor abba a hibába esik, hogy “nagyokosnak” gondolja magát, és hülyének nézi az itthon maradottakat.

    Ez számomra nagyon ellenszenves. Sokaknak csak egy nyári munkaként indul, aztán fél évre mennek vissza a következő évben. Majd egy teljes évre, csak azért, hogy félrerakjanak kicsit. Aztán kint maradnak. Ez az Ő dolguk, én ebbe nem akarok -és nem is tudok – beleszólni. De ha már kint élnek, ne okoskodjanak, és ne mondják meg itthon maradtaknak, hogy mit hogyan csináljanak, hogyan szervezzék meg a társadalmi kapcsolataikat, hogyan álljanak a munkahelyükhöz stb.

    Amit viszont vállalok, az az, hogy kifizettetném azokkal nem csak a felső oktatás, hanem már az általános és középiskola költségét is, akik diploma után szépen lelépnek az EU-ba. Egy középiskolai év kb 200.000,- Ft-ba kerül az államnak / fő, egy főiskolai vagy egyetemi év pedig átlagosan 5-600.000,- Ft-ba. Kivétel az orvosi + pár nagyon szokosodott képzés, aminek a képzési bekerülési költsége 1-3 millió Ft / év is lehet. Ők olcsón (általában még állami képzésben, így az olcsó a “csak” albérlet+ utazás + tanfelszerelésre vonatkozik )tanulhattak itthon magyar társadalom és a szüleik pénzén, majd itthon 0 SZJA-t, 0 Nyugdíjhozzájárulást, 0 Egészségügyi hozzájárulást fizetve lelépnek. Ez a pofátlanság. Aki költségtérítéses képzésen tanult arra nyílván ez nem vonatkozik, ő azt csinálhatna amit akar, hiszen ő nem károsít még senkit a döntésével. Mit gondolnak az ilyenek, ami jó a rendszerben az kell, ami meg nem azt meg szépen kivágjuk és kidobjuk a kukába, rohadjon meg az a maradék 9 millió 999 ezer 999 ember a Kárpát-medencében ?

  • bubibeka1.6

    hova – 2013.11.19 10:00

    Nem kell jogokat megvonni, nem vennék én el sem szavazati jogot, plána nem állampolgárságot, csak ez a pökhendi lenéző stílus irritál, amit a külföldön dolgozók tanusítanak a Magyarországon élők és adózók felé. Persze tudjuk, hogy itthon sokan nem fizetnek adót, vagy adót csalnak, akkor mi legyen az ő szavazati jogukkal, ingyenes juttatásaikkal stb, de ez már egy másik lapra tartozik…

  • bubibeka1.6

    hetyke – 2013.11.18 21:20

    Gratulálok a szépen összeszedett egyéni tapasztalatokhoz, ha tényleg úgy vezet mint ahogy írta, akkor Ön nagy valószínűséggel egy igen jó közúti sofőr ! :)

  • istu

    És akkor a kedves autóstárs még meg sem említette a hihetetlen mennyiségű vezetés közben telefonálót és az egy kézzel a kormányt 12 óránál fogó “Fittipaldit”.

  • nVIDIA

    A legjobb sztem akkor is az “isti” által is megnevezett Fittipaldi-s gyöktörzs aki 5 azaz öt cm-re halad a hátad mögött. Nem tud megelőzni de azért ő jelzi hogy olyan kemény hogy le fogsz pattanni róla ha belelépsz a fékbe…

  • hova

    bubibeka1.6 – 2013.11.21 // 22:41
    Heló,bocs a késésért,de feltartottak.
    Nem akarom hosszúra nyújtani: duma helyett-amit irnék- ajánlom olvasd el,hogy miról szól az Európai Únió alaptörvénye, mit szeretne elérni az emberiség érdekében / európa érdekében elsősorban/ és azt hogyan képzeli el. Nem kényszerít senkit ebbe a szövetségbe, de aki belép, annak be kell tartania. A szabad munkaerő vállalás az egyik-de nem a legfontosabb!!-tétele. Dekralálja a demokráciát, az emberi szabadágjogokat stb. sb. és IGEN ERŐSEN SEGÍTI A GYENGÉBB, BELÉPŐ ORSZÁGOKAT, pl. minket is! Befizetünk a kasszába 100.ft-ot és 400.ft-t kapunk vissza! Aki úgy él és dolgozik ahogy te írod és nagy a szája,”hazadumál”-az lehet sértő, sőt megalázó is, de az talán itthon is ilyen típusú ember lenne-gondolom én!De ismerőseim között is sokan vállalnak kint munkát, miközben feleségük, gyerekeik itthon élnek-tehát azt gondolom, joggal állhat a szavazó úrna elé! Ellentétben azzal a románnal, aki sohasem élt MO-n, sohasem dolgozott itt, sohasem tanult/ sicc/ és ennek ellenére odaáll a szavazó urna elé-szerintem jogtalanul és jellemtelenül. De igen -igen sok milliárdot adunk a romániában lévő volt magyar területek lakósainak- humanitáriánus okból és persze politikai okból! Sajnálom, de meg kell mondanom,hogy pl. egy romániai magyar tanár sokkal jobban él, mint egy magyar tanár itthon!! Bizony, mindenki azt hiszi, szegény román-magyarok….Egy frászt! Remekül élnek, mindaddig, amíg a politika meg nem veretteti őket-köszönhetően persze a mi politikánknak! Na, ennyit erről-:meg arról, hogy a Kossuth rádió fő műsorvezetője román létére osztja az észt és a politikát a rádióban!! Milyen jogon is? Na ugye.

  • nyonyito

    Múltkor jövök haza Győrből. Komáromban kijön elém egy sárga WagonR +.
    Cikázik jobbra balra. Utolérem 50-el 4.-ben. Lassítok. Dadog az autó. Vissza 3.-ba. Dadogás határán 28km/h – val tépek mögötte mint állat. Vissza 2.-ba. 20-al megyünk. Gondoltam biztos be akar kanyarodni valahova, (csak nem találja) azért nem ment gyorsabban. Már majdnem végig kísértem a városon, fékez. Kicsit lehúzódik. Megáll. Vele együtt a km-es sor is. Úgy állt meg, hogy ki kelljen kerülni a másik sávba. Szembe 1000 autó. Na? Most mi fasz van? Volt egy kis rés, kilőtem a bodrival. Nézem, A lelkem megállt telefonálni. Hát a qva .nyádér szopatsz 5 Km-en keresztül.

  • Szandi33

    Veszprém-Balatonalmádi között előttünk kb. 40-el autózó piros Renault Thalia haladt Veszprém felé, kielőztük, mivel elég hosszú sor volt mögöttünk. Mikor nagyjából egy vonalban lehettünk a piros Renault-al, akkor rálépett a gázra a fickó, nem engedett be maga elé. Visszanéztem, láttam a pasas vigyorgását,(mellette egy napszemüveges hölgy ült, aki szintén jól szórakozott) sosem felejtem el. Végülis sikerült leelőzni, de a mögöttünk jövő kocsisorból mivel látták ezt az esetet, egy sem vállalkozott további előzésre. Javaslatom az lenne, hogy ha ilyen esettel találkozunk, VEGYÜK FEL VIDEÓRA,(ha valaki van mellettünk) lehetőleg a rendszámát is és (ha túléljük) mutassuk meg a rendőröknek. Másképp úgysem lehet kiszűrni az ilyen rosszindulatú, elvetemült gazembereket.

  • FazonEgon

    Amit még hozzátennék: Amikor autópályára vagy olyan útra hajt fel a delikvens, ahol van gyorsítósáv, nem képes a végéig elhajtani és felvenni az adott úton előírt minimális tempót. Rögtön berántja a külső sávba a gépet még akkor is, amikor nincs előtte kamion vagy egyéb lassú jármű!

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.