Visszatért a világ legszebb autója

Nem replika: újraépítés az Eagle Low Drag GT

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.09. 11.30

A világ talán legnagyobb E-type restauráló műhelye úgy döntött, újraértelmezi a Jaguar egykori kupéját. Az eredmény felfoghatatlan.

Miután közel három évtizede semmi mással nem foglalkoztak, mint E-type-okat állítottak helyre, az Eagle tulajdonosai elhatározták, ideje belefogni valami másba. 

Első saját modelljüket, a Speedstert még 2009-ben mutatták be, és a kecses roadster, amelyet vezető restaurátor stúdiók bevonásával teremtettek meg, viharként söpört végig a Jaguar-rajongók és a tehetős vásárlók táborán. Az eredeti tervek tiszteletteljes és finom módosításával, új komponensekből létrehozott járművet eredetileg egyetlen példánynak szánták, de hatalmas sikere nyomán beindult a kisszériás gyártás – most pedig itt a második modell, a korabeli Low Drag, azaz különösen áramvonalas versenyautó hiteles mása, pontosabban az annak filozófiájához hű, huszonegyedik századi klón. 

A példakép és a modern kori utód.

A formával teljesen felesleges foglalkozni, az néhány apró eltéréstől eltekintve azonos a hatvanas évek csodálatos kupéjával, amelyet Enzo Ferrari a világ leggyönyörűbb autójának nevezett. 
A lemezek alatt azonban érdemi változások rejlenek – láthatatlanul, nehogy megbontsák az összhangot. Az alumíniumból megformált karosszéria lábnak és fejnek egyaránt több helyet kínál. A szélvédőt a modern elvárások szerint, szélzaj-mentesen illesztették be, párátlanításáról fűtőszálakkal gondoskodtak. 
Megnövelték a csomagtartót, hiszen a várhatóan igen magas, negyedmilliárd forint köré saccolható vételár fejében joggal várják el a vásárlók, hogy ne csak hétvégi örömautót, hanem teljes értékű túrakupét kapjanak. 
Ugyanebből a megfontolásból bővítették ki az üzemanyag-tartályt. Indokolt is a többletbenzin, hiszen az újjáteremtés során sem gyengébb, sem takarékosabb nem lett az E-type. 
A hosszú orrban az eredeti sorhatos (később V12-es) blokkot egy, az XK széria nyolchengeresén alapuló, de saját fejlesztésű és gyártású, 4,7 literes V8-asra cserélték. A teljesítményről nem esik szó, de azt lehet tudni, hogy a blokkhoz hasonlóan a teljes hajtáslánc alumíniumból készült: a Speedster alig több mint egy tonnát nyomott, a kupé vélhetően ennél is könnyebb.
A központi anyás kerekeken modern abroncsok feszülnek, a nyomtáv a mai igényeknek megfelelően megnőtt. A futómű állítható Öhlins lengéscsillapítókat, a kormánymű sebességfüggő, elektromos rásegítést kapott, a fékeket az AP Racing szállítja. 
Magától értetődő a bőr kárpitozás és a rengeteg króm. A légkondicionáló jelenléte a kezelőszervekből nem feltűnő, a navigációs berendezés azonban teljességgel koridegen volna, ezért azt rejtve építették be, hogy csak akkor rombolja az összhatást a maga digitális képernyőjével és beszédszintetizátorával, ha már végképp nem maradt más megoldás.

Kommentek

  • CGT

    Soha nem értettem hogy miért vannak egyesek odáig az E-type ért. Képeken soha nem tetszett, aztán láttam élőben és úgy sem volt az igazi. Viszont ez az átalakítás rendbe hozta az arányokat, nagyon jól néz ki így szerintem.

  • hova

    Szerintem azért,mert különleges a formavilága, az alakja, a feladata-ha szabad ilyet mondani. Nem csak utazásra tervezték, hanem egy érzelmi bombára is, amit beleültethetünk a gyakorlatba.Azért ez nem semmi.Sokmindenért lehet szeretni egy ilyen autót, ugyanúgy, mint ahogy más és más típuső nőt kedvelünk. Azt mondhatja az ujségíró, hogy talán a legszebb autó, de ezzel feltehetően igen sokan nem értenek egyet-pl. én sem.

  • PROVOCATOR

    Ocsmány ez így is.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

F1: Újsághirdetésben keresik Rosberg utódját

A Mercedes-csapat próbálja vicces oldaláról megfogni Nico Rosberg váratlan távozását: a világbajnok megüresedett pozíciójának betöltésére újsághirdetést adtak fel.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, amikor közölték vele, hogy kuka a motor.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.