Visszatért a világ legszebb autója

Nem replika: újraépítés az Eagle Low Drag GT

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.09. 11.30

A világ talán legnagyobb E-type restauráló műhelye úgy döntött, újraértelmezi a Jaguar egykori kupéját. Az eredmény felfoghatatlan.

Miután közel három évtizede semmi mással nem foglalkoztak, mint E-type-okat állítottak helyre, az Eagle tulajdonosai elhatározták, ideje belefogni valami másba. 

Első saját modelljüket, a Speedstert még 2009-ben mutatták be, és a kecses roadster, amelyet vezető restaurátor stúdiók bevonásával teremtettek meg, viharként söpört végig a Jaguar-rajongók és a tehetős vásárlók táborán. Az eredeti tervek tiszteletteljes és finom módosításával, új komponensekből létrehozott járművet eredetileg egyetlen példánynak szánták, de hatalmas sikere nyomán beindult a kisszériás gyártás – most pedig itt a második modell, a korabeli Low Drag, azaz különösen áramvonalas versenyautó hiteles mása, pontosabban az annak filozófiájához hű, huszonegyedik századi klón. 

A példakép és a modern kori utód.

A formával teljesen felesleges foglalkozni, az néhány apró eltéréstől eltekintve azonos a hatvanas évek csodálatos kupéjával, amelyet Enzo Ferrari a világ leggyönyörűbb autójának nevezett. 
A lemezek alatt azonban érdemi változások rejlenek – láthatatlanul, nehogy megbontsák az összhangot. Az alumíniumból megformált karosszéria lábnak és fejnek egyaránt több helyet kínál. A szélvédőt a modern elvárások szerint, szélzaj-mentesen illesztették be, párátlanításáról fűtőszálakkal gondoskodtak. 
Megnövelték a csomagtartót, hiszen a várhatóan igen magas, negyedmilliárd forint köré saccolható vételár fejében joggal várják el a vásárlók, hogy ne csak hétvégi örömautót, hanem teljes értékű túrakupét kapjanak. 
Ugyanebből a megfontolásból bővítették ki az üzemanyag-tartályt. Indokolt is a többletbenzin, hiszen az újjáteremtés során sem gyengébb, sem takarékosabb nem lett az E-type. 
A hosszú orrban az eredeti sorhatos (később V12-es) blokkot egy, az XK széria nyolchengeresén alapuló, de saját fejlesztésű és gyártású, 4,7 literes V8-asra cserélték. A teljesítményről nem esik szó, de azt lehet tudni, hogy a blokkhoz hasonlóan a teljes hajtáslánc alumíniumból készült: a Speedster alig több mint egy tonnát nyomott, a kupé vélhetően ennél is könnyebb.
A központi anyás kerekeken modern abroncsok feszülnek, a nyomtáv a mai igényeknek megfelelően megnőtt. A futómű állítható Öhlins lengéscsillapítókat, a kormánymű sebességfüggő, elektromos rásegítést kapott, a fékeket az AP Racing szállítja. 
Magától értetődő a bőr kárpitozás és a rengeteg króm. A légkondicionáló jelenléte a kezelőszervekből nem feltűnő, a navigációs berendezés azonban teljességgel koridegen volna, ezért azt rejtve építették be, hogy csak akkor rombolja az összhatást a maga digitális képernyőjével és beszédszintetizátorával, ha már végképp nem maradt más megoldás.

Kommentek

  • CGT

    Soha nem értettem hogy miért vannak egyesek odáig az E-type ért. Képeken soha nem tetszett, aztán láttam élőben és úgy sem volt az igazi. Viszont ez az átalakítás rendbe hozta az arányokat, nagyon jól néz ki így szerintem.

  • hova

    Szerintem azért,mert különleges a formavilága, az alakja, a feladata-ha szabad ilyet mondani. Nem csak utazásra tervezték, hanem egy érzelmi bombára is, amit beleültethetünk a gyakorlatba.Azért ez nem semmi.Sokmindenért lehet szeretni egy ilyen autót, ugyanúgy, mint ahogy más és más típuső nőt kedvelünk. Azt mondhatja az ujségíró, hogy talán a legszebb autó, de ezzel feltehetően igen sokan nem értenek egyet-pl. én sem.

  • PROVOCATOR

    Ocsmány ez így is.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.