Visszatért a világ legszebb autója

Nem replika: újraépítés az Eagle Low Drag GT

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.09. 11.30

A világ talán legnagyobb E-type restauráló műhelye úgy döntött, újraértelmezi a Jaguar egykori kupéját. Az eredmény felfoghatatlan.

Miután közel három évtizede semmi mással nem foglalkoztak, mint E-type-okat állítottak helyre, az Eagle tulajdonosai elhatározták, ideje belefogni valami másba. 

Első saját modelljüket, a Speedstert még 2009-ben mutatták be, és a kecses roadster, amelyet vezető restaurátor stúdiók bevonásával teremtettek meg, viharként söpört végig a Jaguar-rajongók és a tehetős vásárlók táborán. Az eredeti tervek tiszteletteljes és finom módosításával, új komponensekből létrehozott járművet eredetileg egyetlen példánynak szánták, de hatalmas sikere nyomán beindult a kisszériás gyártás – most pedig itt a második modell, a korabeli Low Drag, azaz különösen áramvonalas versenyautó hiteles mása, pontosabban az annak filozófiájához hű, huszonegyedik századi klón. 

A példakép és a modern kori utód.

A formával teljesen felesleges foglalkozni, az néhány apró eltéréstől eltekintve azonos a hatvanas évek csodálatos kupéjával, amelyet Enzo Ferrari a világ leggyönyörűbb autójának nevezett. 
A lemezek alatt azonban érdemi változások rejlenek – láthatatlanul, nehogy megbontsák az összhangot. Az alumíniumból megformált karosszéria lábnak és fejnek egyaránt több helyet kínál. A szélvédőt a modern elvárások szerint, szélzaj-mentesen illesztették be, párátlanításáról fűtőszálakkal gondoskodtak. 
Megnövelték a csomagtartót, hiszen a várhatóan igen magas, negyedmilliárd forint köré saccolható vételár fejében joggal várják el a vásárlók, hogy ne csak hétvégi örömautót, hanem teljes értékű túrakupét kapjanak. 
Ugyanebből a megfontolásból bővítették ki az üzemanyag-tartályt. Indokolt is a többletbenzin, hiszen az újjáteremtés során sem gyengébb, sem takarékosabb nem lett az E-type. 
A hosszú orrban az eredeti sorhatos (később V12-es) blokkot egy, az XK széria nyolchengeresén alapuló, de saját fejlesztésű és gyártású, 4,7 literes V8-asra cserélték. A teljesítményről nem esik szó, de azt lehet tudni, hogy a blokkhoz hasonlóan a teljes hajtáslánc alumíniumból készült: a Speedster alig több mint egy tonnát nyomott, a kupé vélhetően ennél is könnyebb.
A központi anyás kerekeken modern abroncsok feszülnek, a nyomtáv a mai igényeknek megfelelően megnőtt. A futómű állítható Öhlins lengéscsillapítókat, a kormánymű sebességfüggő, elektromos rásegítést kapott, a fékeket az AP Racing szállítja. 
Magától értetődő a bőr kárpitozás és a rengeteg króm. A légkondicionáló jelenléte a kezelőszervekből nem feltűnő, a navigációs berendezés azonban teljességgel koridegen volna, ezért azt rejtve építették be, hogy csak akkor rombolja az összhatást a maga digitális képernyőjével és beszédszintetizátorával, ha már végképp nem maradt más megoldás.

Kommentek

  • CGT

    Soha nem értettem hogy miért vannak egyesek odáig az E-type ért. Képeken soha nem tetszett, aztán láttam élőben és úgy sem volt az igazi. Viszont ez az átalakítás rendbe hozta az arányokat, nagyon jól néz ki így szerintem.

  • hova

    Szerintem azért,mert különleges a formavilága, az alakja, a feladata-ha szabad ilyet mondani. Nem csak utazásra tervezték, hanem egy érzelmi bombára is, amit beleültethetünk a gyakorlatba.Azért ez nem semmi.Sokmindenért lehet szeretni egy ilyen autót, ugyanúgy, mint ahogy más és más típuső nőt kedvelünk. Azt mondhatja az ujségíró, hogy talán a legszebb autó, de ezzel feltehetően igen sokan nem értenek egyet-pl. én sem.

  • PROVOCATOR

    Ocsmány ez így is.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.