Melyik a tökéletes válságautó?

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.11.07. 16.00

Hogyan vezessünk gumicsizmában? Mely típus lehet a legjobb válságautó? Mikor vehetik el autónk forgalmiját? Ezekben a fontos kérdésekben nyújtanak tanácsot szakértőink.


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szörényi Úr!

“Válságautó” vásárláson töröm a fejem. Annyira válság, hogy A Fiat Uno 1.0, 1.1 modelljei kerültek előtérbe, illetve az I-es Punto 1.1, 1.2-es autói. Dízelt nem szeretnék. A korróziós és futómű problémákkal tisztában vagyok, azonban a motorokat kevéssé ismerem. Olasz autó fanként, más típus, ebben a kategóriában nem nagyon jöhet szóba, de ha van esetleg alternatív javaslata, szívesen meghallgatom.

A fent említett autók motorjai közül melyik tekinthető a legkiforrottabb, alapesetben kevés hibával működőnek? (Az autók korát most ugorjuk át:)) Nem közlekedem autópályán, e miatt a 100-as tempót is csak ritkán lépem meg. Országúti autózáshoz kellene, elhanyagolható városi használattal, évi kb. 10 ezer km-es futással.

Köszönettel: Birta Zoltán

Szakértőnk válasza

Tisztelt Birta Úr!

Köszönöm a felhasználási célt, de sajnos nem írta, hogy 80, 180 vagy 250 ezer forintban kell-e gondolkodnom? Én feltétlenül a Puntót ajánlom az olaszok közül, mert az Unók sajnos rémesen rohadnak. A motorok közül az 1,1 literes jó megoldás. Ha a fenntartási költség és a csekély vételár a fontos, strapabírásuk és kedvező fogyasztásuk miatt bevonnám a keresésbe az 1988 utáni Swiftet és a Citroën Saxo-Peugeot 107 párost.

Üdvözlettel, Szörényi András

Olvasónk kérdezi

Kedves András!

Családi autót szeretnénk venni, amelyből 1.6-os benzineset, maximum 1,8 Millió forintért tervezünk. Két autó között vacilálunk, az egyik egy 2006-os Citroen Xara Picasso,1.6-os benzines motorral, külföldről behozott, 170 ezer km-t futott, ennek 1,2 M forint az ára. A szervizeléséről nincsenek papírok. Ez az autó benzin-gáz üzemű.

A másik egy Ford C-max, 2006-os, 1.6-os motorral 61 ezer km-t futott, szervizkönyvvel rendelkezik, 1,8 M forintba kerül. Erről a két autótípusról szeretném a véleményét kikérni!

Köszönettel: Katalin

Szakértőnk válaszol

Kedves Katalin!

A követhető előélet miatt a Fordot venném, de mihamarabb beszereltetném abba is az LPG-szettet, hogy autógázzal járhassanak. Az autógáz kapcsán alábbi cikkünkben az LPG-s autó karbantartási költségeinek listája olvasható gazdaságossági számítással, ebben a cikkben illetve korábbi anyagunkban további információt talál a gázautózáshoz.

Viszont nem hiszem, hogy erre a két példányra kellene szűkíteni a keresést. 1,8 millió forintból lehet szép Xsara Picassót is találni, amelynek története ígéretesebb a szervizkönyv nélküli, behozott autóénál. A magánimport jó megoldás, ha valaki nem keresni akar rajta, csak szeretne a kinti szélesebb választékból egy szép autót találni. Aki viszont eladásra hozza, az azt veszi, ami valami miatt olcsóbb a hazai árszintnél. 300 forintos euróárfolyammal ezek az autók nem a szép állapotú, gondosan karbantartott modellek.

Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Kedves Gulya!

A munkám miatt sajnos télen is sokat kell vezetnem, ehhez szeretnék pár tanácsot kérni.
A kocsi alapjárata nem az igazi, így a gázpedálról váltásnál nem tudom levenni a lábam. A kanyarban fékezés közben váltást eddig megoldottam, mert sarokkal fékeztem, közben a bakancs orrával nyomtam a gázt. A téli lucsokban a gumicsizmában ez már sajnos nem megy, lecsúszok a fékről… Tudna esetleg valami megoldást ajánlani, ragasszak csiszolópapírt a pedálra esetleg?

A másik gondom a havas úttal van. A futózott gumi a Gazon nem bírja havat, csúszkál a hátulja. Ha a ponyva alatt kapaszkodó srácokat hátraküldeném a plató végére, segítene valamit?

Szakértőnk válasza

Kedves Csaba !

Ha jól értem, Ön egy kanyarban fékez, kuplungot nyom, sebességet vált, kormányoz, és mindeközben finoman próbálja a gázt tartani, hogy ne álljon le a motor, tehát mindezt egyszerre végzi. Az autó összes kezelőszervét egyszerre használja. Mint olvasom, lehet ilyet, a kérdés számítható módon úgy vetődne fel egy földi halandóban, hogy érdemes-e ezt így csinálni.

De mint kiderül, a kérdés nem egyszerűen ez, hanem az, hogyan tudná ezt bakancs helyett gumicsizmában is, és javítana-e a helyzeten, ha  megnövelné a fékpedál tapadási együtthatóját, ha jobb gumikat tenne fel, illetve megváltoztatná az autó terhelési viszonyait.

Javaslom:

– el kellene érni, hogy alapesetben legyen az autón alapjárat
– a kanyar előtt történjen meg a sebességváltás, ahogy ezt
klasszikusan használjuk
– a futózott gumikat cseréljük le olyanokra, amelyek szeretik a
havat
– a haverok hátraültetésének egy előnye lehet, hogy kevésbé hallatszik az ordítozásuk, mielőtt a kisodródó autóból a ponyván keresztül szép sorban kipotyognak, viszont a helyszínelők kiérkezéséig garantáltan csendben lesznek.

Üdvözlettel, Gyula

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Ez év májusában lejárt a forgalmi engedélyem,szeptemberben megállítottak,és az intézkedés során elvették a forgalmi engedélyem.Csak később hallottam a szervizbe,ahová vizsgáztatni vittem a kocsit, hogy nem volt jogos a forgalmi engedély elvétele. Az lenne a kérdésem,hogy a hatályos rendszabályok értelmében,most elvehetik a forgalmit,vagy nem az intézkedés során?

Szakértőnk válasza

Kedves Sándor!

Július 1-jétől a lejárt műszaki vizsgával közlekedő jármű esetén nem vonják be a forgalmi engedélyt. A hatóság elsődleges célja ugyanis – a szabálysértés büntetésének fenntartása mellett -, hogy vizsgára vigyék az érintett járművet. Ezért nem célszerű, ha az ellenőr a forgalmi engedélyt a helyszínen elveszi, mivel így a jóhiszemű autósok sem tudják levizsgáztatni gépkocsijukat, amíg vissza nem kapják a papírjaikat.

üdvözlettel:

Dr. Székely Andrea Ügyvédi Iroda

www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • S.Roland

    Sírtam a röhögéstől a gáz – fék zsonglőrön, és nem szégyenli , hogy ennyire igénytelen ráadásul meg is ossza még. Ráadásul még sokat is vezet.

  • Guevara

    Hát ezt a gumicsizmásat valami szivatós fazon írta. Ti meg jól megválaszoltátok..
    De nem is ez a gond, hanem az hogy pont olyan tanácsokat kapott, amiket pont nem áll módjában követni.

    “…legyen alapjárat.” – na de honnan, vegye ki a kesztyűtartóból? LOL
    “Futózott gumikat cseréljük olyanra amik szeretik a havat” – hát ahhoz meg pénz (is) kéne (és egy kis ész).

  • menőmanó

    Ez a vezetéstechnikai kérdés szerintem egyértelműen kamu. Ennyire hülye nem lehet senki.
    Ha már a humornál és a vezetésnél tartunk, akkor eszembe jutott egy régi vicc:

    Úgy szeretnék meghalni mint a nagyapám, álmomban nyugodtan és nem úgy mint az utasai, rémülten sikoltozva.

  • MetroGoldwinMayer

    Birta Úr!

    Nekem volt 1.1es Puntóm, jó kocsi, nem problémás. Csak éppen többet fogyaszt mint az 1.2-es, ami minden szempontból jobb motor, a Punto2-ben is az ment tovább, és városon kívül 1, városban 1,5 literrel kevesebbet eszik mint az 1.1 55le.

    Corsa 1.0 12v meg most is van a családban, az meg városon kívül 5 litert, vagy még kevesebbet eszik, problémamentes. Rozsdásodásra hajlamosabb, mint a Punto. Javítani viszont olcsóbb, és több a hozzáértő szerelő, na meg a bontott alkatrész.

    Kis szerencsével 300-400 körül mind2 típusból talál használható példányt. Az állapot fontosabb mint a típus.

  • Guevara

    Az 1.2-est kell venni. Az 1.1 még ahhoz képest is egy őskövület, bár tény hogy kiforrott. Az 1.2 jobb teljesítményt nyújt, csekélyebb fogyasztás mellett.

  • Guillotine

    Ismét csodálatra méltó,hogy magukat intelligensnek tartó szakértők és szakújságírók egy szövegkörnyezetben nem ismerik fel az iróniát és képesek megválaszolni a megválaszolhatatlan kérédseket is…
    Egyszerűen jót kellet volna rajta nevetni majd törölni!

  • Funkyman

    “Köszönöm a felhasználási célt, de sajnos nem írta, hogy 80, 180 vagy 250 ezer forintban kell-e gondolkodnom?”

    Ennek a mondatnak a végére PONT kell.

    A gazos troll meg nagy király. :-D

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.