A háromszázezres autó kérdése

Válogatás szakértői rovatunkból

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.10.31. 16.00

Szakértői válogatásunkban autót keresünk 300 ezer forintért, szó esik a követési távolságot nem tisztelőkről, jogászunk pedig egy kacifántos balesetben ad tanácsot.


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Kedves Szakértő!

Nagy segítséget szeretnék kérni!
Autóvásárlás előtt állok, és nem tudom mitévő legyek!
Anyagilag 300.000 HUF-om van, és az alábbi tipusokat nézegettem:

-Opel Astra F
-Citroen Berlingo
-Golf II.

A dieselesek után érdeklődtem, főleg kombi, de lassan elhagyom ezt az ötletet a költségek miatt, igy a benzines felé fordulok. Minden nap 30km-ert teszek meg, viszont reggel mindig rohanok, igy a diesel kiesett! Kérem segitsen milyen autó lenne praktikus, ami nem eszik sokat, kényelmes, nem rohad annyira, és nem költséges!

Háromszázezer forintért temérdek eladó autót találunk. Ha nem hobbiból, hanem személyszállítás céljára keresünk kocsit, érdemes a tömegmodellek közül választani.

Szakértőnk válasza

Kedves Péter!

Ha nincs szükséged hatalmas csomagterére és a tolóajtókra a gyermekekhez, akkor a Berlingót nem javaslom, mert valamivel többet fogyaszt majd a többieknél nagy homlokfelülete és terebélyes karosszériája miatt. Ha viszont a hely a fontos, akkor a Berlingo/Partner 1,4i a legjobb vételár/köbméter arányban. A Kangoo I kevésbé megbízható, hiába takarékos az 1,2 literes.

Az F Astra és a Golf II egyenrangú autók, hiába öregebb egy generációval a Golf. Azért venném mégis a használt Astrát, mert benzines motorjai takarékosabbak, főleg az 1,6-os. A dízelekkel kár vesződni, hacsak nem talál egy nagyon megnyerő, meggyőző tulajt, akitől meg meri venni.

Ebben a kategóriában a Renault 19-cel van jó tapasztalatom és itt már a 250 ezer Ft is a kínálat felső karéja, a kitűzött összegből könnyen talál megfelelő autót. Azért is favorit, mert sokkal kevésbé rohad, mint a Felicia vagy az Astra, pláne a Civic. Az alternatívák közül a Škoda Feliciáról itt, a Suzuki Swiftről ebben a cikkben olvashat, itt pedig a kocka Civicről írunk, amely egy autórajongó szemével szerethetőbb autó a többinél.

Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely Úr!

Hogyan védekezhetünk, illetve mi a leghelyesebb módszer akkor, amikor követési távolság betartása nélkül,(tehát szorosan a sarkunkban) jön mögöttünk egy autó?

Köszönöm a válaszát!
Üdvözlettel,
Kovács József

A követési távolságot figyelmen kívül hagyni nem csak bunkóság, de komoly balesetveszélyt is okoz!

Szakértőnk válasza

Tisztelt Kérdező !

Javaslom, hogy viselkedjünk egyértelműen, és kiszámíthatóan. A legegyszerűbb lenne ha elengednénk, de sokszor erre nincs lehetőség. Tartsuk a saját tempónkat, nyilván indokolatlanul ne menjünk lassabban, és mindenképpen kerüljük el azt, hogy fékezgetésekkel stb. kioktassuk, vagy legalábbis megpróbáljuk tudtára adni hogy zavar minket, hogy ránk ragadt.

Mindenesetre hosszabb távon megosztja a figyelmünket, és ezáltal mindenképpen zavaró lehet. Amennyiben megelőzött minket, lehet hogy az előttünk lévőre is ráragad,számítsunk rá, hogy az utolsó pillnatban fog fékezni. Mögötte haladva tartsunk nagyobb követési távot.

Üdvözlettel Székely Gyula

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Cím!

Alárendelt útról kanyarodtam jobbra főútvonalra. Eközben a főúton balról megérkezett egy személyautó, aki megijedhetett járművem mozgásától, ezért fékezett és elkapta balra a kormányt, majd nekiment egy oszlopnak, összetörve autóját. Velem nem koccant össze. A baj az, hogy eközben én elhaladtam, s mindebből nem vettem észre semmit.

Rendőrség cserbenhagyóként vont eljárás alá, egy közeli térfigyelő kamera felvett képei alapján. Kérdezném: a cserbenhagyás gyanúsításánál van lehetőség különbséget tenni szándékos, és jóhiszemű cserbenhagyás esete között. Van értelme jóhiszeműségem hangoztatására a védekezésemben? Hisz ha észlelem, a legtermészetesebb, hogy a helyszínen maradok!
Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel Tóth József

Vannak a cserbenhagyásnak fajtái? Esete válogatja a felelősség mértékét? Jogi szakértőnk válaszol!

Szakértőnk válasza

Tisztelt Tóth József!

Cserbenhagyás akkor valósul meg, ha a közlekedési balesetben érintett jármű vezetője nem áll meg a helyszínen, illetve úgy távozik onnan, hogy nem győződik meg arról hogy van-e a helyszínen segítségnyújtásra szoruló sérült személy.

A cserbenhagyás tehát a megállási és meggyőződési kötelezettség elmulasztását jelenti egy olyan baleseti szituációban, amely magában hordozza a sérülés bekövetkezésének valószínűségét. Minden esetben fontos kiemelni védekezésében azt ,hogy ha látja az elsőbbségi helyzetben lévő autót, hogy nekiütközik az oszlopnak nem hagyja el a helyszínt, és a segítséget felajánlja.

üdvözlettel:

Dr. Székely Ügyvédi Iroda

www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • jocika32

    Nem akarok senkit megsérteni, de nehogy már egy 2-es golf egyenrangú legyen egy f astrával.. semmi bajom a 2-es golfokkal de aki ült már mindkét autóban az érezte, hogy elég nagy a különbség szinte mindenben az astra javára. Az f astrának a 3-as golf az ellenfele mind kényelemben, motorikusan stb..
    Üdv!

  • jocika32

    Az e kadett is volt év autója meg a 7-es golf is tehát a 2 autó egyenrangú nem??…

  • MetroGoldwinMayer

    Őszintén szólva a dolog lehetséges, én vettem már 360ért olyan autót amin 4 éve csak olajat cserélgetek (CorsaB 1.0 12v), de típusundorod ne legyen.

    A Kangoo/Berlingo párost 2 hónapig kerestem nemrég intenzíven, a keret nem 300 hanem 700 volt, és kb. 10-12 megnézése /képes, telefonos előszürés után némi rutinnal/ után hagytam az egészet a p*csába. Sajnálom, nem fog menni.

  • v_johny

    Mindenképpen az Astra F-et ajánlom a felsorolt személyautókból. 13 évet volt F Astra-m, piszkosul jó autó bárki-bármit is mondjon. Persze nem tökéletes, de azok kis volumenű hibák, kevesebb tolerancia kell az elviseléshez (és kevesebb pénz az elhárításhoz). Valóban a küszöb-tankajtó-hátsóív rozsdára kell figyelni és vagy olyat keresni ami nem hervad vagy olyat amit már tisztességesen kilakatoltak és alváz/üregvédelemmel elláttak, azzal nem lesz különösebb gond. Inkább az NZ motorokat érdemes keresni, de mindegyiknél tipikus hiba tud lenni, hogy megragadt a szelep. Erre figyelni kell. Ha sikerül egy jó példányt kifogni, akkor az kis ráfordításokkal az örök élet plusz egy napig jól fog teljesíteni. (Egyébként -véleményem szerint- a Golf III sem igazán tud erős ellenfele lenni egy F-nek.)

  • Guevara

    Astra F, 8 szelepes benzines motorral, ha lehet akkor 1.6-os legyen (75LE), de van az 1.4-es 86LE (Si) ami szintén remek motor, viszont pörgősebb a karaktere, ez városi forgalomban lehet kisebb hátrány, illetve nem eszik kevesebbet mint az 1.6.

  • hova

    A balesethez:a jogi magyarázat rendben.A cserbenhagyás NEM GONDATLAN cselekmény,mint a közuti közlekedési balesetek!Szándékos, ennek vannak azért a jogban különféle alakzatai / tudatos gondatlanság v tudatos hanyagság/ ennek az a lényege,hogy valamilyen oknál fogva abban bízunk,hogy senki sem sérült meg. Azt nem tudom,hogy a baleseti szituáció egy képzelt helyzet v sem, de abban biztos vagyok,hogy nem véletlenül ment oszlopnak a főúton közlekedő és abban is, hogy a sértett a kikanyarodás után többször bele kellett hogy nézzen avisszapillantó tükörbe, ahol ezt nagyvalószínűséggel látni lehet. De az is lehet, hogy a főúton haladó egy Audi A9-asl jött 270 km/h-val és erre bizony ne számíthatott a kikanyarodó, a főuton haladó pedig ilyen sebesség mellet bizony-bizony néha megretten!!

  • hova

    Bocsánat:A8-ról va szó.

  • motorostalicska

    Jaja, Astra a legjózanabb! Városba 8 szeleppel.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.