Suzuki után felüdülés egy Dacia?

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.10.16. 16.30

Szakértőink most sem pihentek, autóvásárlási, vezetéstechnikai, jogi tanácsaikkal segítik az autósokat. Van kérdésed? tedd fel bátran!


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szörényi Úr!

17 év után lecserélném jól bevált Suzuki Swift-emet. Két új autó tetszett meg: Dacia Duster Cool 1,6 benzines, és Renault Clio Grandtour 1,2 benzines. Szempontok: nagy csomagtér, alacsony költségű, megbízható üzemben tartás. Tudom, hogy a két autó nem ugyan az a kategória, a Duster főleg a feleségemnek tetszik, nekem egy kicsit jobban a Clio, mivel a kinézett darab tesztautó legalább 300000Ft engedménnyel (400Km) rengeteg extrával felszerelve. A “terepjáró” képesség úgy merül fel, hogy egy tanyára is rendszeresen kijárunk föld úton (eddig a Suzukival jártunk ugyan itt). Az autót legtöbbször településen belül, ill. szomszéd települések közt használjuk, de eljárunk kirándulni is (autópálya használat).

A véleményét szeretném kérni a két típusról a fent említett szempontok alapján hosszútávú használatra.

Üdvözlettel: Ritter Attila

Csomagtere, terepjáró képessége, alacsony ára miatt jó választás lehet a Duster, de a Clio magasabb minőséget kínál

Szakértőnk válasza

Kedves Attila!

Ez tényleg nehéz ügy, mert a Duster nagyobb, földútra járni sokkal alkalmasabb, de többet fogyaszt és kulturálatlanabb autó a nívós Cliónál. Csomagtérben jobb a Duster. Szerintem ha nem fogja felemlegetni neki minduntalan, hogy nem a Clio lett és bírják a 2-2,5 l/100 km fogyasztásbeli különbséget, tegyen felesége kedvére és vegyenek Dustert. De érdemes arra ügyelni, hogy a márkaszervizek rezsióradíja nagyon eltérő, lehet 13 600, de 8900 Ft is a Budapesti régióban. Ez persze a Clióra is igaz.

Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Kedves Székely Úr!

Végigolvastam a válaszait. Általában egyeztek az én tapasztalataimmal. Két ponton tennék megjegyzést.

1.) Agresszió. Ez egyre gykoribb.Én sokat vezettem az orosz utakon. Ott jól bevált szabály: az erősebb idegzetünek van elsőbbsége. Ez a gyakorlazban úgy néz ki, hogy egy csillogó lakóterepjáró kihúzódik a szembejövő sorból, én megcélzom és behúzódok a középvonalhoz. Ez eddig minden úri bitangot meggyőzött.

2.) Túlkormányozottság
: Itt talán ki kellett volna térni az elsőkerék- és hátsókerék meghajtásból adódó különbségre. Eddig tudatosan csak elsőkerék meghajtású kocsijaim voltak. Ezeknél élvezet kanyarban gázzal kijönni. Sajna most egy C3 cit-rongyot vettem, ami sensodrivos. Ennek kanyarban hiába adom a gázt, csak felpörög a motor, mint mikor a Warburg kuplungja csúszott. Így aztán alulkormányozás lesz a vége. A miskolci szervizben nem értenek a fedélzeti computerhez, pedig biztos van valami megoldás. Köszönettel venném tanácsát, csak azt ne írja, hogy menjek lassaban. A RITMO ezzel a techikával, csak megemelte az egyik hátsókerekét, és simán vette a kanyart. Gratulálok a munkájához és türelméhez.

Tisztelettel: Gábor

A mai autókat tudatosan hangolják alulkormányzott viselkedésre, ezt könnyebben kezeli egy átlagos vezető

Szakértőnk válasza

Kedves Gábor !

Amennyiben végigolvasta az összes eddigi levelezést , akkor szerintem Önnek is van kellő türelme. Ami az agresszivitást illeti az utakon, Önt én nem akarom se rá, se lebeszélni semmiről. Tegyen saját belátása alapján. Mindenesetre néha jelentkezzen levélben, nehogy azt gondoljam, hogy egyszer csak olyannal találkozott akinek még erősebbek voltak az idegei, vagy nagyobb volt az autója, vagy a szerencséje.

A Citroënenre vonatkozóan. Az alul illetve túlkormányozottság, az autó pillanatnyi stabil, vagy instabil futását leíró fizikailag tapasztalható jelenség. Jellemzően az autókat a tervezők úgy építik, hogy alapesetben, ha a vezető pl. száraz úton túl gyorsan haladna, egy kanyarban az autó eleje kezdjen el sodródni. A futómű hangolásával, a súlypont tudatos tervezésével stb. érik ezt el.

Egyébként a civil vezető számára ezt a könnyebb kivédeni, mert csak ösztönösen elveszi a gázt, az autó bólint, tehát a két első kerékre nagyobb súly kerül,a motorfék miatt egyúttal elkezd lassulni is,és a két dolog együttes hatása miatt a csúszás egyre csökken, majd visszaáll a stabil futó helyzet. A C3-ról semmi rosszat nem tudok mondani se ESP- vel, se ESP nélkül nem tapasztaltam hogy bármi gond lenne a stabilitásával.

Üdvözlettel Székely Gyula

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szakértő Hölgy/Úr!

Szlovéniában, szerintem teljesen szabályos körülmények között történő parkolást követően egy büntető cédulának tűnő papírt találtam az autón. Azon kívül hogy nem értem a tartalmát, és szerintem nem követtem el szabálysértést, mert a parkoló zóna vége tábla után parkoltam,(valamint az esetleg saját zsebre büntető álfelügyelőket nem támogatandó)eddig nem fizettem ki a feltüntetett 40 eurot.
Szeretném megtudni mire számíthatok.

Köszönettel: Szabó Árpád

Tilosban parkolni itthon sem okos húzás, külföldön pedig még jobban meggyűlhet vele a bajunk.

Szakértőnk válasza

Kedves Árpád!

Sajnálom, de a szlovén szabálysértési joggal ügyvédi irodánk nem foglalkozik!
Javaslom, hogy lépjen kapcsolatba a Szlovén konzulátussal, akik tájékoztatni tudják a “büntető cédulának tűnő papír” tartalmáról, és az esetleges nem fizetés esetén a jogkövetkezményekről!

Tisztelettel:
Dr. Székely Ügyvédi Iroda
http://drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • Guevara

    Ejha, Gábor! Én csak a neten nézegetem az orosz fedélzeti kamerás videókat és szörnyülködöm hogy hogyan lehet ott élni, sőt közlekedni. Valaki előhúz egy Kalasnyikovot a “lakóterepjáró”-ból és kidugja az ablakon, szerintem rögtön neki lesz elsőbbsége. Az alul/túlkormányozottságról meg annyit, hogy alapvető tévedés azt hinni, hogy az elsőkeréhajtásos autóra jobban jellemző a túlkormányozottság. Rutinos vezetők, versenyzők tudnak elöl hajtó autóval is keresztben kanyarodni, de annak azért vannak trükkjei. Egyébként igen, hátra jó erős stabilizátorrudat kell szerelni és az autó felemelt hátsó kerékkel fog kanyarodni, de ezt a jelenséget nem feltétlenül kíséri -bár kísérheti- túlkormányzottság.

  • JohnSmith

    Ritter Attilának!

    Ott a Renault Clio “terepes”, magasabb változata. A Captur. Valamivel többe kerül, de jóval nívósabb mint egy Suzuki, de még a Dusternél is.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.