A tökéletes családi kombi nyomában

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.10.09. 16.00

Szakértői válogatásunk gerincét autóvásárlás előtt álló olvasónk kérdése adja, aki az alig használt családi kombik között válogatva szeretné megtalálni a számára tökéletes típust.


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Kedves András!

Szeretnénk vásárolni egy családi kombit. Egyenlőre még csak 1 gyerkőc van, de idővel kettő lesz, és elég sok zöldséget és gyümölcsöt hozunk a szüleinktől havonta 1x, hogy ne a nagyvárosban kelljen megvenni az “előneveltet”. Illetve nagyon szeretünk biciklizni, nem lenne baj ha néha a bringák is beférnének szétkapva. Van pár áldozat amit kinéztünk, bár abból pár darab csak 2 év múlva lenne ideális jelölt, de mindenesetre vegyük figyelembe őket is.

A sorrend valahogy így alakulna:

Új Mazda 6 kombi; Új Octavia kombi; Új Astra kombi; Régi Mazda 6 kombi; Régi Ford Focus kombi / Mondeo kombi. Esetleg SEAT Exeo kombi? illetve VW Golf kombi?

Külsőre egyértelműen az új Mazda 6 tetszik a legjobban, de még kevés a tapasztalat vele, és azt már most is látjuk, hogy mondjuk egy Új Octavia kombi sokkal praktikusabb.

Az Opel Insignia kiesett a pixisből, mert belsőre nem tűnik nagyobbnak mint az Astra, külsőre ugyan szép a forma, de úgy érzem mintha csak pont emiatt lenne kívül olyan nagy? Ha megvan a megfelelő forma, akkor ugye a másik kardinális probléma az erőforrás, főleg, hogy használt autóról lenne szó!

Nem egyszerű igényeinknek megfelelő autót találni, de szerencsére olvasónk konkrét elképzelésekkel vág bele a vásárlásba. Így biztosan megtalálja a megfelelőt, főleg ha szakértőnk tanácsát is megfogadja!

Mindegyiknek van előnye- hátránya. Nekem szimpatikusak a dízelek, a nagy nyomaték miatt, és egy kombinál talán még annyira nem kiábrándító a krehácsolás, de ugyanakkor a szervizköltsége is nagyobb lehet ha beüt valami? A benzinesek halk, és sima járása tetszik, az egyszerűségük meg vonzó, de nyilván többet fogyasztanak? persze ott a kérdés, ha a dízel eleve drágább, és mondjuk drága a szerviz is, akkor az a +2L/100km többletköltség nagyon sok év alatt térülne meg?

(példának okáért az egyik munkatársam árul egy 2004-es Mondeo-t, 2.0 tdci, tényleg full-full extra, szép állapotban is van, 900e az ára. Mi egy 2003-as G Astrától válnánk meg, szóval térben és kényelemben lenne előrelépés, de korban nem, Illetve a tdci-nél elég drága dolgok vannak a motortérben, ami 200e km körül már előjöhetnek, ha jól tudom?! Míg az 1.6-os Astránknak csekély a fenntartási költsége, de nem nagyon tudunk benne elpakolni.

Körülbelül így nézne ki a probléma. Érdemes a mostani új autókra várni, hogy 2-3 éves legyen, vagy inkább a mostani 3 évesekből válogassunk? És persze melyik motorral nyúlunk mellé a legkevésbé? Sajnos nagyon számít a forma is, ezért pl egy Dacia egyikünknek sem merült fel mint alternatíva, hiába lenne okos döntés? Nagyon köszönök előre is bármilyen segítséget!

További jó munkát Neked / Nektek! Üdv, Gábor

Szakértőnk válasza

Kedves Gábor!

Ha nagyon sok évre vesztitek, akkor legyen dízel, szervizkönyves, inkább hazai, de ha magadnak hozod, akkor persze jók a külföldiek. Abban nem tudok segíteni, hogy 2-3 év múlva, vagy most vegyetek-e autót. Ha most vesztek, akkor én a kifutó Mazda6 és a Škoda Octavia közül választanék.

Az Insignia tényleg nem nagyobb az Astránál, az Exeo Nektek biztos, hogy túl szűk. Akkor már inkább Altea XL, de ez meg nem túl csábos járgány. Szóval az újak közül Mazda vagy Škoda, de mivel ott csak 900 ezer forog kockán, leginkább a Mondeót venném, ha tényleg ilyen ígéretes. Térben, biztonságban, kényelemben nagyon sokat nyújt, és még ha költeni is kell rá – amit reálisan érzel – még mindig megáll a projekt 1,5 millió alatt. A többi autó minimum a duplája-háromszorosa. És hiába 2003-as, nagyon nagy előrelépés a G Astra után.

Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely úr!

egy mindenféle menetbiztonsági elektronika nélküli autóval közlekedek (ABS sincs) és a télen sokat kell majd utaznom, a kérdés, hogy lehetne a lehető legbiztonságosabbá tenni az autózást, illetve a tapadást az adott körülmények közötti maximálisra növelni?
illetve, hogy kisebb vagy nagyobb guminyomással érdemes-e közlekedni télen a fékút csökkentéséhez?

Blokkolásgátló nélkül ma már nem készül autó, és ezért egy régi ABS nélküli autóba átülve könnyen meglepetés érheti a vezetőt

Szakértőnk válasza

Kedves Péter !

Arról, hogy hogyan lehetne a legbiztonságosabbá tenni a téli körülmények közötti vezetést, nyilván könyvet lehetne írni. Nem akarom kikerülni a választ, de ebben a rovatban terjedelmi okok miatt nehéz erről röviden okosságokat megfogalmazni.

Melyek azok a tényezők, amely a közlekedők biztonságát befolyásolják?
– az út jellege,
– az út- és időjárási viszonyok, azok hirtelen változása, és annak hatásai,
– a vezető járművének paramétei,
– a jármű műszaki állapota,
– a gumiabroncsok állapota,
– a vezető képzettségi szintje,
– a vezető pillanatnyi reagálása veszélyhelyzetekben,

és még nyolc másik dolgot lehetne ezzel kapcsolatban felsorolni.

Többen feltették már a kérdést, hogy télen, havas úton milyen stílusban vezessünk. Ígérem, összeállítok egy anyagot, és mire valóban bejön a téli idő, közzéteszem. Addig a sajtóban számtalan helyen megjelenő cikkekben is olvashatja, mindenki a téli gumi szükségességéről, az autó megfelelő műszaki felkészítéséről, a képzés jelentőségéről beszél, és a mindenkori helyes tempóválasztásról ír.

Amit megtehet saját biztonsága érdekében: vegyen 4 db téli gumit, szerelje fel, és menjen az adott útviszonyok között mindig olyan sebességgel, amit saját értékítélete, és tapasztalata alapján ösztönösen biztonságosnak ítél!

A guminyomással történő trükközést felejtse el, abból a korból már kinőttünk! Állítsa be a gyári értékek alapján a guminyomást, és néha ellenőrizze. 

Üdvözlettel,   Székely Gyula

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztel Ügyvéd Úr,

Szeretném kérdezni BKV ellenőr Közterületessel karöltve van e joga Bkv járművet menet közben 169E gyorsjárat hol már nincs megállója meg állítani.Majd jegy ellenőrzés céljából felszállni.Ráadásul kanyar és záróvonal van. BKV az üzletszabályzatra hivatkozik.

Válaszát előre is köszönöm,
Tisztelettel: Gyetvai Károly

Mikor, hogyan kérheti el jegyünket egy BKV ellenőr? Akár két megálló között a buszt megállítva is?

Szakértőnk válasza

Kedves Károly!

A BKV üzletszabályzatával ügyvédi irodánk nincs tisztában! Ha a hivatkozott üzletszabályzat megengedi, hogy a buszra két megálló között ellenőrök felszálljanak, az csak olyan helyen történhet, ami a Kresz megállásra vonatkozó szabályainak megfelel. 

Kérdésére válaszolva tilos megállni a Kresz szerint ahol a jármű és az úttesten levő záróvonal vagy a jármű és az úttest másik szélén álló jármű között legalább három méter széles hely nem marad.

Üdvözlettel:

Dr. Székely Andrea Ügyvédi Iroda
http://drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • geotrinus

    Kedves Gábor!
    Nálad egy gyerekkel és egy Focus Kombival vagyok gazdagabb. Hidd el, ezek nem családi autók. Ha nem akarod hozzám hasonlóan százszor elátkozni azt a percet, amikor bedőltem a sületlen marketingdumának és vettem egy kombit “családi autónak” akkor keresgéljél a Transitok, Hiace-ek, Transporterek között. Időnként ki lehet fogni egy-egy jó állapotú kisbuszt, amit korábban kistérségi intézmények, önkormányzatok használtak és nem kőművesbrigádok.
    Üdvözlettel: g.

  • menőmanó

    geotrinus

    Már ne is haragudj, de ekkora sületlenséget is rég olvastam.
    Talán át kéne gondolnod a szokásaitokat.
    2 gyerekkel kisbusz, mert nem elég családi a Focus kombi? :DDD
    Aztán amikor 365 napból 340-en az üres hodállyal vánszorog az úton, akkor biztos nagyon elégedett lesz a választásával. :)
    Több millió embernek megfelelő a hasonló nagyságú családi autó sőt még a kisebb is.
    Az általad említett gépjármű “normális” embernél 4 vagy több gyerek esetén merül fel.

  • MetroGoldwinMayer

    Kedves Gábor!

    Nekem a képen látható Mondeo III.(vagy 2B) van, 2005ös, 2.2 tdci Ghia. 5 évesen vettem, most 8 éves, 55000 km-t hajtottam, főleg pályán és egy kicsit Bp-en. Átlagfogyasztásom 6,7L. A kocsi bőven elég nagy, erős és jó a futómüve.
    A fenntartás: egy soron kívüli javítás – EGR szelep csere volt (100e Ft számlával, márkaszervizben) A normál fenntartása azért nem Suzuki kategória (most 185e km-nél hátsó gumik, lengéscsillapítók, szilentek+munka számlával 200e Ft)

    Nekem jó volt a KK kombi mert pályázok sokat, de ha te bicikli(ke)t akarsz vinni a helyedben (kis)áruszállítóból épített személyautót vennék (Opel Combo Tour/Ford Turneo Connect/Fiat Doblo/Berlingo-Partner), azok cuccolni jobbak bármilyen kombinál.

  • MetroGoldwinMayer

    mmanó

    Mindenki maga tudja mire mennyit használja az autót. Most hogy elkezdtünk kiállításokon árusítani 7végenként, a Mondeo kombi eladó lett és már megvettem a kisáruszállítót(Dobló Panorama). Ebbe belemegy a bicaj szétszerelés nélkül, a kisbusz meg még jobb. Persze hátrányai is vannak.
    Szerettem a Mondeót de a bicikli, pláne hátsó üléssel az necces lesz. Pedig nagyobb kombi nincs, talán a SuperB az meg nincs ennyiért.

  • toce

    Astra H kombival és 2 gyerekkel vígan megvagyunk. A bringához inkább zárható, könnyen fel-le szerelhető tetőtartót vettem. Abból 4 elfér az Astrán.

    Arra azért nem árt figyelni, ne túl bumfordi gyerekülést vegyen az ember. (Érdekes módon nekünk a közép mérettel 1-3 év voltak gondjaink, ott belenyúltunk egy rosszabb design-ba, a nagyobb ülések már kevesebb helyet vesznek el hosszában, mert direkt így választottuk. Vállban mindegyik szűk, közéjük beülni már nem kényelmes.

    Mindebből kiindulva egy Mondeo/Passat/508 kombi überfasza lehet. A új octavia is az, mert nagyobb a H Astránál. A “régi” oktávia is tágasabb a hátso soron egy picit, a csomagtartója viszont kevésbé praktikus a levágott far miatt.

    (Az Astránál a kombi tengelytávja nagyobb az 5 ajtósnál, azt hiszem a G esetében is.)

  • Funkyman

    Komolyan elgondolkoznék a buszlimuzinokon is. Grand Scenic, Xsara Picasso.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Tragédiát okozott egy udvarias pék

Maga elé engedte az utánfutós teherautót, amely elgázolta az egyetemre igyekvő robogós lányt.

Miért fizetnél a reptéri parkolásért?

Gondolnád, hogy a több ezer forintos parkolódíj kifizetése helyett akár pénzt is kereshetsz az autóddal, míg külföldön vagy?

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.