Közlekedés-ésszerűsítő egyesületünk mostanában annyi bejelentést kap önöktől, kedves olvasók, mint még soha. Ennek nagyon örülünk, másrészt két dolog is következik belőle:
1, van értelme az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület munkájának
2, rengeteg javítani való hiba található az útjainkon

Épp ezért kérjük, hogy továbbra is figyeljenek, és ha látnak valamit az elkopott zebrától a kint felejtett 30-as táblán át akár a rosszul programozott lámpáig, fotózzák le, és írják meg nekünk.

Addig is ötletadónak néhány érdekesség az elmúlt pár hétből. Önök küldték, mi pedig bejelentettük az illetékeseknek: tessék kijavítani, mert így nem oké.

Köszönjük a támogatást a Continentalnak!

Egyesületünk fő támogatója, társunk a biztonságosabb, követhetőbben szabályozott közúti közlekedésért vívott küzdelemben a Continental.

Dutyiba ül a volt diplomata?

Folytatódik a volt nagykövet kálváriája. Még júliusban indult az ügy Erdős André (egykori nagynevű diplomatánk) XI. kerületi parkolási bírságával, amit sérelmezett az ex-nagykövet, mondván, tapasztalata szerint ott is büntetik a járdán parkolókat, ahol nincs tiltó tábla. Tovább színesíti az esetet, hogy az így parkoló járművek egy részét büntetik, másik részét nem.

Itt indult. Hol végződik?

A volt nagykövet igazságtalannak érzi a bírságot, így nem is akarja kifizetni a 20 ezer forintot – ezért írt nekünk. A bírsággal kapcsolatban most annyi történt, hogy “szabálysértési elzárásra történő átváltoztatása ügyében” tárgyalásra hívta őt a bíróság.

Szép lassan terjednek a kerékpársávok, amelyeket a kerékpárutakkal ellentétben sokkal inkább támogat a Magyar Kerékpárklub. Hogy miért, az egy másik történet, ami biztos, a kettő nem ugyanaz. Márpedig Sopronban előbbit készít az útkezelő, ám a kialakítása során tévesen utóbbit jelző KRESZ-táblát helyeztek ki a munkások.

Hivatalos megkeresésünkre az önkormányzat közölte, már be is szedték a rossz táblát, amit csak ideiglenesen raktak ki. Rossz táblát természetesen ideiglenesen is hiba volt kirakni.

Baleset helyett fűirtás

Sajátos forgalmi rendről tett bejelentést egyik olvasónk. Budapesten a Salgótarjáni út és a Hungária körút találkozásánál több problémával is küzd a kereszteződés, elég bonyolult a helyzet, fotókkal dokumentálva az egyesület oldalán nézhetik meg részletesen. Természetesen írtunk a XI. kerületi önkormányzatnak és a BKK-nak, kérve a csomópont felülvizsgálatát.

Hasznos lenne meghosszabbítani a besoroló sávot

Ránézésre könnyen kijavítható a Szentendrei út egyik problémája, ugyanis némi füves területet kellene átalakítani besoroló sávvá, és máris elhárulna a balesetveszély. A jelenlegi sáv bejelentőnk tapasztalatai és fotói szerint ugyanis túlságosan rövid ahhoz a forgalomhoz képest, ami rá érkezik, így ráfutásveszélyes helyzetek alakulnak ki nap, mint nap. A helyszín adottságai miatt szerencsére javítható a helyzet, igaz, némi útépítéssel jár. Szóltunk az útkezelőnek, kíváncsian várjuk az illetékesek reakcióját.

Elektromos mobilitás stratégia

Nyilvánosságra hoztuk az egyesület elnöke által készített stratégia-vázlatot a hazai elektromos mobilitással kapcsolatban. Nem csak egészségügyi és energetikai stratégiai okokból, de EU-s kötelezettségből is fakadóan folyamatosan, tudatosan, állami segítséggel kellene bővíteni a hazai elektromos flottát – ehhez tartalmaz eszközöket és módszertant a dokumentum, amelyet eljuttatunk több kormányzati szereplőhöz.

Lefesthetünk egy zebrát?

Magyarország tele van lekopott zebrákkal, és hiába fest le akármennyit az útkezelő, a zebra már csak olyan, hogy kopik. Örömteli, hogy a BKK nemrég biztonságosabbá tett pár zebrát a Budaörsi úton, a városközponttól kijjebb; némelyiket rendes piros-sárga-zöld lámpával, némelyiket sárga villogóval, de az egyik valahogy kimaradt.

Amint az egyesület oldalára feltett videónk is bizonyítja, borzasztóan nehézkes rajta az átkelés, a gyalogosok szinte szaladnak félelmükben, nehogy elcsapja őket egy autó. Kimondottan indokolt lenne a gyalogátkelő felújítása – amiben szponzorunk, a Continental szívesen támogatná az útkezelőt. Hivatalosan is felajánlottuk a segítséget az illetékeseknek, várjuk a válaszuk.

Naponta több száz autóst késztet szabálytalanságra az Attila utcában egy képtelenül hosszú záróvonal, amely emellett akadályozza a Lánchídra, balra kanyarodáshoz való szabályos besorolási lehetőséget. Az illetékesekhez elküldött javaslatunk szerint fel kellene marni a záróvonal nagy részét, az ez után szabálytalankodókat pedig a rendőrségnek kellene a hatályos szabályok szerint büntetni. Egy rossz felfestés nem vág rendet, ellenkezőleg, amint ez a példa is mutatja, újabb szabálytalankodásokat szül.

Jobbra a Honvédség kapuja, amit állítólag szökőévenként használnak. Előtte a lámpa

Rezsicsökkentés ide, rezsiháború oda, Magyarországon sok a fölös áram, az már biztos. Két éve világítanak éjjel-nappal, bejelentőnk szerint teljesen feleslegesen közlekedési lámpák Gödöllőn. Olvasónk azt a választ kapta ezzel kapcsolatban az útkezelőtől, hogy majd valamikor épül oda valami, és akkor kellenek a lámpák. Csakhogy két éve nem épül semmi. Balesetveszélyt nem okoz, de a józan ész azt diktálja, hogy az évek óta fölöslegesen villogó lámpák megértek a kikapcsolásra. Egyesületünk az apró bosszúságok és butaságok mellett sem megy el szó nélkül.

A Magyar Közút Zrt. az egy hete elküldött bejelentésünkre máris reagált. A válasz lényege, hogy a lámpákat a bevásárlóközpontok létesítésekor építették ki, figyelembe véve a további bővítési lehetőségeket, és a forgalmat. A Honvédség kapubehajtójába “a katonai járművek közlekedése és a műszaki előírások miatt lett a jelzőlámpás irányítás” kialakítva.