Lefestenénk egy elkopott zebrát! Lehet?

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2013.10.04. 16.00

Dutyiba készülő ex-nagykövet, baleset helyett fűnyírás – munkában a közlekedésjavító egyesületünk.

Közlekedés-ésszerűsítő egyesületünk mostanában annyi bejelentést kap önöktől, kedves olvasók, mint még soha. Ennek nagyon örülünk, másrészt két dolog is következik belőle:
1, van értelme az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület munkájának
2, rengeteg javítani való hiba található az útjainkon

Épp ezért kérjük, hogy továbbra is figyeljenek, és ha látnak valamit az elkopott zebrától a kint felejtett 30-as táblán át akár a rosszul programozott lámpáig, fotózzák le, és írják meg nekünk.

Addig is ötletadónak néhány érdekesség az elmúlt pár hétből. Önök küldték, mi pedig bejelentettük az illetékeseknek: tessék kijavítani, mert így nem oké.

Köszönjük a támogatást a Continentalnak!

Egyesületünk fő támogatója, társunk a biztonságosabb, követhetőbben szabályozott közúti közlekedésért vívott küzdelemben a Continental.


Dutyiba ül a volt diplomata?

Folytatódik a volt nagykövet kálváriája. Még júliusban indult az ügy Erdős André (egykori nagynevű diplomatánk) XI. kerületi parkolási bírságával, amit sérelmezett az ex-nagykövet, mondván, tapasztalata szerint ott is büntetik a járdán parkolókat, ahol nincs tiltó tábla. Tovább színesíti az esetet, hogy az így parkoló járművek egy részét büntetik, másik részét nem.

Itt indult. Hol végződik?

A volt nagykövet igazságtalannak érzi a bírságot, így nem is akarja kifizetni a 20 ezer forintot – ezért írt nekünk. A bírsággal kapcsolatban most annyi történt, hogy “szabálysértési elzárásra történő átváltoztatása ügyében” tárgyalásra hívta őt a bíróság.

Szép lassan terjednek a kerékpársávok, amelyeket a kerékpárutakkal ellentétben sokkal inkább támogat a Magyar Kerékpárklub. Hogy miért, az egy másik történet, ami biztos, a kettő nem ugyanaz. Márpedig Sopronban előbbit készít az útkezelő, ám a kialakítása során tévesen utóbbit jelző KRESZ-táblát helyeztek ki a munkások.

Hivatalos megkeresésünkre az önkormányzat közölte, már be is szedték a rossz táblát, amit csak ideiglenesen raktak ki. Rossz táblát természetesen ideiglenesen is hiba volt kirakni.

Baleset helyett fűirtás

Sajátos forgalmi rendről tett bejelentést egyik olvasónk. Budapesten a Salgótarjáni út és a Hungária körút találkozásánál több problémával is küzd a kereszteződés, elég bonyolult a helyzet, fotókkal dokumentálva az egyesület oldalán nézhetik meg részletesen. Természetesen írtunk a XI. kerületi önkormányzatnak és a BKK-nak, kérve a csomópont felülvizsgálatát.

Hasznos lenne meghosszabbítani a besoroló sávot

Ránézésre könnyen kijavítható a Szentendrei út egyik problémája, ugyanis némi füves területet kellene átalakítani besoroló sávvá, és máris elhárulna a balesetveszély. A jelenlegi sáv bejelentőnk tapasztalatai és fotói szerint ugyanis túlságosan rövid ahhoz a forgalomhoz képest, ami rá érkezik, így ráfutásveszélyes helyzetek alakulnak ki nap, mint nap. A helyszín adottságai miatt szerencsére javítható a helyzet, igaz, némi útépítéssel jár. Szóltunk az útkezelőnek, kíváncsian várjuk az illetékesek reakcióját.

Elektromos mobilitás stratégia

Nyilvánosságra hoztuk az egyesület elnöke által készített stratégia-vázlatot a hazai elektromos mobilitással kapcsolatban. Nem csak egészségügyi és energetikai stratégiai okokból, de EU-s kötelezettségből is fakadóan folyamatosan, tudatosan, állami segítséggel kellene bővíteni a hazai elektromos flottát – ehhez tartalmaz eszközöket és módszertant a dokumentum, amelyet eljuttatunk több kormányzati szereplőhöz.


Lefesthetünk egy zebrát?

Magyarország tele van lekopott zebrákkal, és hiába fest le akármennyit az útkezelő, a zebra már csak olyan, hogy kopik. Örömteli, hogy a BKK nemrég biztonságosabbá tett pár zebrát a Budaörsi úton, a városközponttól kijjebb; némelyiket rendes piros-sárga-zöld lámpával, némelyiket sárga villogóval, de az egyik valahogy kimaradt.

Amint az egyesület oldalára feltett videónk is bizonyítja, borzasztóan nehézkes rajta az átkelés, a gyalogosok szinte szaladnak félelmükben, nehogy elcsapja őket egy autó. Kimondottan indokolt lenne a gyalogátkelő felújítása – amiben szponzorunk, a Continental szívesen támogatná az útkezelőt. Hivatalosan is felajánlottuk a segítséget az illetékeseknek, várjuk a válaszuk.

Naponta több száz autóst késztet szabálytalanságra az Attila utcában egy képtelenül hosszú záróvonal, amely emellett akadályozza a Lánchídra, balra kanyarodáshoz való szabályos besorolási lehetőséget. Az illetékesekhez elküldött javaslatunk szerint fel kellene marni a záróvonal nagy részét, az ez után szabálytalankodókat pedig a rendőrségnek kellene a hatályos szabályok szerint büntetni. Egy rossz felfestés nem vág rendet, ellenkezőleg, amint ez a példa is mutatja, újabb szabálytalankodásokat szül.

Jobbra a Honvédség kapuja, amit állítólag szökőévenként használnak. Előtte a lámpa

Rezsicsökkentés ide, rezsiháború oda, Magyarországon sok a fölös áram, az már biztos. Két éve világítanak éjjel-nappal, bejelentőnk szerint teljesen feleslegesen közlekedési lámpák Gödöllőn. Olvasónk azt a választ kapta ezzel kapcsolatban az útkezelőtől, hogy majd valamikor épül oda valami, és akkor kellenek a lámpák. Csakhogy két éve nem épül semmi. Balesetveszélyt nem okoz, de a józan ész azt diktálja, hogy az évek óta fölöslegesen villogó lámpák megértek a kikapcsolásra. Egyesületünk az apró bosszúságok és butaságok mellett sem megy el szó nélkül.

A Magyar Közút Zrt. az egy hete elküldött bejelentésünkre máris reagált. A válasz lényege, hogy a lámpákat a bevásárlóközpontok létesítésekor építették ki, figyelembe véve a további bővítési lehetőségeket, és a forgalmat. A Honvédség kapubehajtójába “a katonai járművek közlekedése és a műszaki előírások miatt lett a jelzőlámpás irányítás” kialakítva.

Kommentek

  • v_gabe

    “tapasztalata szerint ott is büntetik a járdán parkolókat, ahol nincs tiltó tábla”

    Mivel a KRESZ szerint tilos a járdán parkolni (ezt táblával sem kell jelezni, jogszabály írja elő), nem értem a problémáját. Ha nincs kitáblázva, akkor a biztonsági övet sem köti be?

  • husky

    A zebrafesté OK, de ott a Tábla!!! Ha hó van akkor sem látszik a zebra, de a tábla igen. Skóciában külön kis sárga fényű utcai lámpák is láttatják már messziről, hogy ott zebra lesz! Más kultúra…de nálunk is voltak régebben villogó sárga lámpák a zebrák fölött, sajna csak néhány helyen. A mai LED technika meg alig fogyaszt valamit.

  • husky

    Járdán parkolás jelölni szokták, de amúgy meg a kép szerint nyugodtan el is lehetne vinni a járműveket MINDET, mivel nincs meg a gépkocsik és a kerítések közti legalább 1,5 méter!!! Ezt is tanítják a tanfolyamon, bocsi…

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.