Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Tisztelt szakértő Úr!

Nagy vásárlás előtt állok. Audi A3 limusine lett kiszemelve. Több évig gyűjtöttem új autóra, most itt lesz lassan az ideje. Egy dilemmám van , a motor. A választás 1,4 TFSi 144 Le, vagy 1,6 TDI 105 Le mindkét esetben s tronic váltóval. Kérdésem Ön szerint melyik motor a jobb választás. Én kb 15000 km vezetek évente. Nem autópályán közlekedek alapvetően. Ezen kívül mi a véleménye az új Audiról?

Köszönettel: Zoltán

Olvasónk összegyűjtött pénzét új Audi A3-ra költené, csak a dízel-benzines kérdésben nem tudott még dönteni, de szakértőnk segít!

Szakértőnk válasza

Kedves Zoltán!

Bármelyiket veszi is, sok öröme lesz autóban. Én főleg a fejlettebb hátsó futómű miatt venném a benzinest, mert az erősebbik 1,4 TSI-ben már független a hátsó felfüggesztés, nem csatolt hosszlengőkaros. A dízelnek a sok rövid út sem tesz jót, amire a 15 ezer km évi futásból következtetek. Ilyenkor nehezen regenerál a részecskeszűrő, amitől gázolajjal hígul fel a motorolaj. Ha viszont ritkán megy, de nagyobb utakat, akkor nem beszélném le a dízelről. A TSI fogyasztása kb. 5,5-9 liter, a TDI-é 4-6,5 liter/100 km.

Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Tisztelt szakértő,

Az előző auóm 1.4 benzines volt, amiben rendszeresen használtam a motorféket, visszaváltásoknál a jól felpörgő motor komoly fékhatást eredményezett. A kérdésem az lenne, hogy egy dízelautóval érdemes-e motorfékezni, például a következő szituációban: 80km/h 5.sebesség, 200m-re megpillantom a piros lámpát–> vissza 3-asba és fék, majd megállás. De itt ugye a fordulat kisebbet ugrik, mondjuk 1800-ról 2500-ra. Érdekelne, hogy érdemes-e spórolni a féktárcsákkal, a kuplungtárcsa rovására, egy ilyen kevésbé hatékony motorfékkel?

A motorfék nem ördögtől való dolog, csökkenti a fogyasztást, és a fékek kopását is lassítja, főleg kanyargós hegyi utakon javallott használni lefelé menet

Szakértőnk válasza

Tisztelt Kérdező !

A dízelmotorral szerelt autóknál, a motorfék ugyanúgy használható, sőt még jobban. Külföldön és hazánkban is több helyen tanítják az ECO tréningek keretében a motorfék helyes használatát, és jelentőségét benzines, és dízelmotorral szerelt járműveknél.

A fent leírt helyzetben váltson vissza, a motorféket és az üzemi féket egyidejűleg is használhatja. Sem a motornak, sem a féktárcsának nem okozhat túlzott terhelést ha finoman teszi mindezt, hiszen erre tervezték.

Üdvözlettel,   Székely Gyula

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt jogi szakértő,

Érdeklődni szeretnék,hogy kell-e B kategóriából vizsgáznom,mivel azt 2 évre jogerősen bevonták. Ugyanakkor a több meglévő engedély, az A,C,E kategória megmaradt, ezeket meghagyta a bíróság, mivel ezzel keresem a kenyeremet.

Válaszát előre is köszönöm!

Mikor kell vizsgáznunk, ha bevonták a jogosítványunkat? Mi a helyzet, ha szinte bármit vezethetünk?

Szakértőnk válasza

Kedves István!

Abban az esetben, ha fél éven túl vonják be a vezetői engedélyét -akár meghatározott kategóriára is -, kötelező utánképzésen részt vennie.

üdvözlettel,

Dr. Székely Andrea Ügyvédi Iroda

www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!