Olvasónk magyar Audit vesz, segítünk választani!

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.10.03. 14.00

Menetrend szerinti szakértői válogatásunkban segítünk új Audit választani, fényt derítünk egy bevont jogosítvánnyal kapcsolatos kérdésre, és természetesen a vezetéstechnikai okfejtés sem marad el.


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Tisztelt szakértő Úr!

Nagy vásárlás előtt állok. Audi A3 limusine lett kiszemelve. Több évig gyűjtöttem új autóra, most itt lesz lassan az ideje. Egy dilemmám van , a motor. A választás 1,4 TFSi 144 Le, vagy 1,6 TDI 105 Le mindkét esetben s tronic váltóval. Kérdésem Ön szerint melyik motor a jobb választás. Én kb 15000 km vezetek évente. Nem autópályán közlekedek alapvetően. Ezen kívül mi a véleménye az új Audiról?

Köszönettel: Zoltán

Olvasónk összegyűjtött pénzét új Audi A3-ra költené, csak a dízel-benzines kérdésben nem tudott még dönteni, de szakértőnk segít!

Szakértőnk válasza

Kedves Zoltán!

Bármelyiket veszi is, sok öröme lesz autóban. Én főleg a fejlettebb hátsó futómű miatt venném a benzinest, mert az erősebbik 1,4 TSI-ben már független a hátsó felfüggesztés, nem csatolt hosszlengőkaros. A dízelnek a sok rövid út sem tesz jót, amire a 15 ezer km évi futásból következtetek. Ilyenkor nehezen regenerál a részecskeszűrő, amitől gázolajjal hígul fel a motorolaj. Ha viszont ritkán megy, de nagyobb utakat, akkor nem beszélném le a dízelről. A TSI fogyasztása kb. 5,5-9 liter, a TDI-é 4-6,5 liter/100 km.

Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Tisztelt szakértő,

Az előző auóm 1.4 benzines volt, amiben rendszeresen használtam a motorféket, visszaváltásoknál a jól felpörgő motor komoly fékhatást eredményezett. A kérdésem az lenne, hogy egy dízelautóval érdemes-e motorfékezni, például a következő szituációban: 80km/h 5.sebesség, 200m-re megpillantom a piros lámpát–> vissza 3-asba és fék, majd megállás. De itt ugye a fordulat kisebbet ugrik, mondjuk 1800-ról 2500-ra. Érdekelne, hogy érdemes-e spórolni a féktárcsákkal, a kuplungtárcsa rovására, egy ilyen kevésbé hatékony motorfékkel?

A motorfék nem ördögtől való dolog, csökkenti a fogyasztást, és a fékek kopását is lassítja, főleg kanyargós hegyi utakon javallott használni lefelé menet

Szakértőnk válasza

Tisztelt Kérdező !

A dízelmotorral szerelt autóknál, a motorfék ugyanúgy használható, sőt még jobban. Külföldön és hazánkban is több helyen tanítják az ECO tréningek keretében a motorfék helyes használatát, és jelentőségét benzines, és dízelmotorral szerelt járműveknél.

A fent leírt helyzetben váltson vissza, a motorféket és az üzemi féket egyidejűleg is használhatja. Sem a motornak, sem a féktárcsának nem okozhat túlzott terhelést ha finoman teszi mindezt, hiszen erre tervezték.

Üdvözlettel,   Székely Gyula

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt jogi szakértő,

Érdeklődni szeretnék,hogy kell-e B kategóriából vizsgáznom,mivel azt 2 évre jogerősen bevonták. Ugyanakkor a több meglévő engedély, az A,C,E kategória megmaradt, ezeket meghagyta a bíróság, mivel ezzel keresem a kenyeremet.

Válaszát előre is köszönöm!

Mikor kell vizsgáznunk, ha bevonták a jogosítványunkat? Mi a helyzet, ha szinte bármit vezethetünk?

Szakértőnk válasza

Kedves István!

Abban az esetben, ha fél éven túl vonják be a vezetői engedélyét -akár meghatározott kategóriára is -, kötelező utánképzésen részt vennie.

üdvözlettel,

Dr. Székely Andrea Ügyvédi Iroda

www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • Funkyman

    Ebből él, és olyat csinál, hogy elveszik a jogsiját? Gratulálok…

    Egy ilyen Audiból meg 105 lovas dízelt venni szerintem bűn. Az 1.4 TSI már elmegy, de igazán az 1.8 TSI-nél kezdődik az élet.

  • dr.iver

    Kedves Zoltán!
    Nekem alkalmam volt beülni az audi nyílt nap keretében az autóba. Nem akarom lebeszélni tudom a véleményem szubjektív de meg voltam döbbenve hogy az autó belül mennyire szűk. Persze a kidolgozás kiváló,de klausztrofóbiám volt. Egy sportautóban ez elmenne de mégis csak limuzin!

  • péloday

    Felejtse el az A3-t belül mint egy kisautó …..
    2+2gyerek ennyi ,csomagtér zsanérmegoldást láttátok? Akár a Dacia szánalmas !

  • DTF

    új a3 limusint venni? szerintem reálisabb válsztás egy 1-2 éves használt autó vásárlása és plusszba kiterjesztett jótállás. így egy a4 kombi simán kijön ;)

  • Ankhiszesz

    Mégis miért akarjátok szerencsétlent lebeszélni az A3-as limuzinról okoskák? Csak nem irigyek vagytok, hogy Ő megtudja venni, nektek meg csak a használt jut? (egy használt autó soha nem hasonlítható egy újhoz, én már csak tudom, nekem volt már használtan vett autóm is meg újonnan vett autóm is, és az új mindig jobban hozzám nőtt szívügyileg)
    Én azt üzenem a vásárlónak, hogy szerintem nyugodt szívvel vegye meg szerintem is nagyon szép (sőt!) autó lett ez az A3-as ;) Hátul lehet, hogy egy picit szűkös a fejtér (már akinek, nekem biztos nem, lévén 163cm-re nőttem csak, így nekem egy Polo is tágas), de ki mondta, hogy ha megveszi az autót, akkor hátulra akar ülni (szerintem inkább előre a bal 1-re, mivel a motor felől is érdeklődött)?! Mellesleg, ha neki nem kell nagyobb autó, akkor miért vegyen nagyobbat, hogy nektek megfeleljen?

  • zoldfulu2000

    Funky: miért lenne bűn a dízel? Teljesen jól elmozgatja. Ha nem tervez nagy interkontinentális túrákat akkor 2+2 nek teljesen rendben van.

    Spec én is inkább az 1.4sre szavaznék.

    HA tetszik az autó akkor nyugodtan, nem fog rossz autót kapni a pénzért.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.