Japán a BMW koronájáért kapkod

Q50 és új IS a 3-as BMW ellen

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.09.24. 16.00

Az Auditól elcsábított igazgatóval az Infiniti az újrakezdés előtt áll: új nevekre számíthatunk, de a kínálat is átalakul. Például a G-t leváltó Q50-nel.

Újraosztják a lapokat a 3-as BMW ellenlábasai. A Cadillac ATS-ről már írtunk, a Lexus IS épp most van nálunk teszten, de Gajdán mester már vezette, az Infiniti Q50 pedig a hazai sajtóbemutatóján van túl.

G helyett Q50

Látszik, hogy az Infiniti erőből nyomja: a Q50 mutatós, hatásos autó és a neve sem a régi. Alapszabály, hogy furcsa betű-szám kódokhoz nehezebb érzelmi kötődést kialakítani a vevőben, mint egyértelműbb jelölésekhez, ezért a Nissan prémiummárkája átnevezi autóit.

G vagy M helyett a szedánok, kupék és kabriók neve Q-ra változik, az EX, FX és QX helyett az SUV-k neve egységesen QX lesz. Ez is egy fontos lépés az amerikai piac igényeire szabott márka újrapozicionálásában, amivel egy épkézláb, Európában és Ázsiában is versenyképes prémiummárka sejlik fel.

Négy vezetőre képes megjegyezni az okos slusszkulcs az ülés, a tükör, a légkondi, a rádió beállításait valamint a legutóbbi navigációs célokat

A céget egy ideje az a Johan de Nysschen igazgatja, akit a német konkurenciától sikerült elcsábítani. A holland menedzser vezetésével az Audi mászott ki a béka feneke alól Észak-Amerikában, ahol az elguruló autók miatti hisztéria után megtizedelődtek az eladásaik.

Négyhengeres dízel Európának

A most bemutatott Q50 a G37 utóda. Az új modell leginkább a szívdöglesztő formában tér el az eddigitől, de alaktényezője is jó: 0,26 a cw-értéke. Maradt a hátsó- vagy négykerék-hajtás, ami az európai modellek közül a hibridhez rendelhető.

Két motor van a hazai kínálatban. Az egyik az Európának kitalált, 2,2 literes dízel, amely az első négyhengeres dízelmotor a márkánál. A gép 170 lóerőt és 400 Nm-t ad le. A menetteljesítmények azonosak (8,5s száz km/óráig és 230 km/órás végsebesség), de váltóból hatfokozatú kézi vagy hétgangos automata is választható.

Sebastian Vettel is besegít a főszponzornak a tesztelésbe

Minimumfogyasztás helyett csúcsteljesítmény

A Q50 Hybrid a nagyobb M hajtásláncát veszi át, ígéretes paraméterekkel. A villamos gép 50 kW (68 LE) mellé rögtön ad 270 Nm nyomatékot, amihez a 306 lóerős V6 beszáll 350 Nm-rel és persze igen jó hanggal. A rendszer összteljesítménye 364 lóerős és 546 Nm, amivel 5,2s elég százra a hátul hajtó modellnek. A 4×4-es gyorsulását még nem adta meg a gyár, de a részletes műszaki adatok megtalálhatók itt.

A Lexus IS 300h 4,3 literes átlagával szemben az Infiniti hibridjének katalógusadata 6,5 l/100 km, de teljesítménye is nagyobb. A csomagtérből kereken 100 litert vesznek el a hibridváltozat nagyfeszültségű akkumulátorai, amely 500 helyett 400 literes. A gyalogosokat a villanymotorral suhanó hibrid közeledésére 30-as sebességig működő hangjelzés figyelmezteti. A hibridről még annyit, hogy a rendszerre 5 év/ 100 000 kilométer a garancia, míg a teljes autóra illetve a dízelre csak 3 év/100 000 km.

364 LE a rendszer összteljesítménye, a nyomatékmaximum 546 Nm. A villamos gép 50 kW (68 LE) mellé rögtön ad 270 Nm nyomatékot, amihez a 306 lóerős V6 beszáll 350 Nm-rel és persze igen jó hanggal. A számokat nem lehet összeadni, mert a két motor nem egyszerre éri el maximális teljesítményét


Bár a Renault-Nisan konszernben van jó hathengeres dízel, öngyulladós V6 bemutatása nem valószínű. Bár a prémiummárkák törzsközönsége nagy arányban lakik a budai domboldalon, a hazai értékesítéseket a jövőben sem segíti a dízelmotor és a 4×4-es hajtás kombinálása.

Kormányzás, elektronikus jellel

Műszaki szempontból érdekes a kormányzás is, amely az iparág első teljesen elektronikus kormányműve. Ez azt jelenti, hogy nemcsak a kormány elfordításában vagy a korrekciókban segít a villanymotor, hanem a kerekek elfordítását is aktuátorok végzik a kormánnyal leadott elektronikus jelek alapján.

Mivel tisztán elektronikus rendszerrel nem lehet forgalomba helyezni az autókat, van egy tartalék kormányoszlop, amely mechanikus összeköttetést teremt a kormánykerék és a kerekek között. Biztos, ami biztos.

Nemcsak a kormány elfordításában vagy a sávelhagyás korrigálásában segít a villanymotor, a kerekek elfordítását is aktuátorok végzik a kormánnyal leadott elektronikus jelek alapján

Kár, hogy a Direct Adaptive Steering, amely az egyetlen olyan műszaki megoldás, amit más márkánál nem kap meg az ügyfél, csak a hibridhez jár alapáron. A dízelhez a rendszer felára – csomagban az aktív sávtartó rendszerrel – 290 000 forint.

Árak: 9,3 és 15 millió Ft között

Adaptív tempomat is van, e nélkül ma már tényleg nem szabad piacra engedni autót ebben a mezőnyben. Az utasokra automatikus vészfékezési rendszer is vigyáz, amely elkerülhetetlennek látott ütközések előtt megfeszíti a biztonsági öveket és magától fékez. A felfüggesztés elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros konstrukció. Négyhengeres dízelmotorral az autó alapára 9 294 000 Ft. Az automata váltó extraként 635 000 forintba kerül. Míg a dízelből háromféle felszereltség van, a hibridverzió egyetlen kivitelben létezik, 14,2 milliós forintos listaáron.

Japán a BMW koronájáért kapkod 1

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Az új IS is ékes bizonyítéke hogy valamit nagyon rosszul csinálnak a toyotánál. Kívül belül randa megoldások, ízléstelen formai túlerőltetések, ráaádsul úgí hogy mégcsak nem is redetiek. Nem értem hogy ha már van egy bevált érintőképernyős rendszer minek erőltetik újra a mercedes féle megoldást.

    Az infinitik sokkal igényesebb darabok, megvan a japános beütés (egy kis vitathatatlan olasz khm ihlettel), de ezerszer inkább a jótól átvenni mint izléstelenül harácsolni a formai elemeket és műszaki megoldásokat.

    A Q50 vs IS nálam tiszta meccs, fix 1es :)

  • zoldfulu2000

    Ami igazán hiányzik az az EX 2.0d. Szerintem az egyik legeurópaibb léptékű infinti lehetett volna. Ehelyett ki sem álíltották Frankfurtban… Az kólön vicces, hogy a hostessek kevésbé informáltak mint mi vevők, de hogy az öltönyös fazonok se tudnak infót adni az eléggé necces. Pedig az infiniti sznite minden eurpai szalonon ott van már, nem most kezdték az ipart

  • PAlex

    Ennek is elég bazári a bele.

  • Guevara

    Nem értem ezt a kormányzás dolgot. Hogy’ lehet egyszerre elektronikus és mechanikus is?

  • MetroGoldwinMayer

    zoldfulu

    A toyota és az infinity ugyanilyen formában árulja a kocsikat az USAban, és ott nagyon sikeresek. Más kérdés hogy Európában erre a piacra szinte lehetetlen betörni, az Audi/Bmw belsők + presztízs ennél (a mi szemünknek) jobb.

    Másnak meg nem éri meg direkt Európára szabott luxusautót csinálni, amikor a piac legjobb esetben stagnál, és soha többet nem fog nőni Európában.

  • MetroGoldwinMayer

    guevara

    Ez a jogi környezet miatt van így. Az drive-by-wire -nek pont az lenne a lényege, hogy nincs kormányoszlop, egy mozdulattal jobbkormányosítható az autó v. akármi.
    De ha vki meglépné(ezt a jogszabályok sem engedik egyelőre) a csak villanykormányt, akkor a többi gyártó csinálhatja a propagandát hogy ‘lefagy a vindóz mindenki meghal’.

  • zoldfulu2000

    Azért én a N?W belsőkkel nem dicsekednék (pár kiveétellel, pl X3), és azért az infiniti is ott van a szeren (az Fx nem annyira, de pl az EX nagyon rendben volt).

    Egy dolog hiányzott leginkább, a kisebb dízel. Ez nyírta ki teljesen az infinititi. A lexus meghetette pár éve hogy benzinsekkel nyomult, (mopst pedig a Prius hajtásláncával), de vanank uniós országok ahol 2.0d (ill 180LE) felett meghalsz.

    Az infiniti nem kínált ezekre a piacokra egy modellt sem.

  • hova

    MGM jól tudja:európában a bmw-audi stresszt nem könnyű kiheverni, talán nem is kell,ide betörni nem könnyű feladat. Viszont az usa egy szabad ország, ahol ezek a márkák bizony kedveltek, jól mennek a piacon. Az autó nekem kivül-belül bejön / ne /.

  • fank1970

    Kezd a japán prémiumoknál is kialakulni egy olyasmi vetélkedés, mint a BMW – MB közt.

  • hova

    A verseny a világpiacon mindíg jelen van, a kérdés csak az, hogy melyik területen erősödikés melyiken csökken, milyen gyors az emelkedés v süllyedés. A németek “jelenlétét” már megszoktuk, szinte beleívódott a vérünkbe és a véradást nem szeretnék a németek- még a gépkocsieladás trületén sem.Hátha valami japán “véradó” cseppen a tömegbe.Ha évtizedeken / évszázadokon?/ keresztül csak egyet hallasz- mémet.német.német- akkor el is hiszed, hogy német kelll, autóban és sokminden másban. Még azt sem engedik meg,hogy kicsit körbe nézz a világban,:milyen autók is vannak és azok miket tudnak?. A média ebben nagyon ludas-persze ők is pénzből élnek, ezt ne felejtsük el! Tehát ha azt olvasod, hogy a német az szuper, ha ezer németbe dolgozó magyar közül 999 német autót vesz, akkor nincs min csodálkozni,hogy a bamba magyar itthon körülnéz és mit lát: vw,opel,bmw,audi kevés és sok pénzért. De a világ gyorsan változik,főleg mostanság kezdődik egy olyan tech. forradalom,aminek nem lehet tudni, ki lesz a nyertese.De,bocs:aki előre felkészül rá.Minden történet vége az / még a németeké is / hogy Japán vagy Német autó?! Én a japán autók mellett teszem le a voksomat, de-egyenlőre- a németek a 2.helyen vannak. Hogy ki hol lesz 20-30 év múlva, az egy visszaverődő holdtükör képe, de ne felejtsük el: a japánok olyan autót csinálnak, amilyet akarnak-és az tuti a legjobb lesz!Hogy az Infiniti a 3-s koronájára tör? Csak nálunk MO-n van -esetleg-koronája a bmw-nek, máshol meg a Napocska vírít, de ne legyenek kétségei senkinek sem, ha a japánok az európai piac egy részét, szegmensét meg akarják szerezni, meg is fogják. Kérdés, kell-e nekik.

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.