Újraosztják a lapokat a 3-as BMW ellenlábasai. A Cadillac ATS-ről már írtunk, a Lexus IS épp most van nálunk teszten, de Gajdán mester már vezette, az Infiniti Q50 pedig a hazai sajtóbemutatóján van túl.

G helyett Q50

Látszik, hogy az Infiniti erőből nyomja: a Q50 mutatós, hatásos autó és a neve sem a régi. Alapszabály, hogy furcsa betű-szám kódokhoz nehezebb érzelmi kötődést kialakítani a vevőben, mint egyértelműbb jelölésekhez, ezért a Nissan prémiummárkája átnevezi autóit.

G vagy M helyett a szedánok, kupék és kabriók neve Q-ra változik, az EX, FX és QX helyett az SUV-k neve egységesen QX lesz. Ez is egy fontos lépés az amerikai piac igényeire szabott márka újrapozicionálásában, amivel egy épkézláb, Európában és Ázsiában is versenyképes prémiummárka sejlik fel.

Négy vezetőre képes megjegyezni az okos slusszkulcs az ülés, a tükör, a légkondi, a rádió beállításait valamint a legutóbbi navigációs célokat

A céget egy ideje az a Johan de Nysschen igazgatja, akit a német konkurenciától sikerült elcsábítani. A holland menedzser vezetésével az Audi mászott ki a béka feneke alól Észak-Amerikában, ahol az elguruló autók miatti hisztéria után megtizedelődtek az eladásaik.

Négyhengeres dízel Európának

A most bemutatott Q50 a G37 utóda. Az új modell leginkább a szívdöglesztő formában tér el az eddigitől, de alaktényezője is jó: 0,26 a cw-értéke. Maradt a hátsó- vagy négykerék-hajtás, ami az európai modellek közül a hibridhez rendelhető.

Két motor van a hazai kínálatban. Az egyik az Európának kitalált, 2,2 literes dízel, amely az első négyhengeres dízelmotor a márkánál. A gép 170 lóerőt és 400 Nm-t ad le. A menetteljesítmények azonosak (8,5s száz km/óráig és 230 km/órás végsebesség), de váltóból hatfokozatú kézi vagy hétgangos automata is választható.

Sebastian Vettel is besegít a főszponzornak a tesztelésbe

Minimumfogyasztás helyett csúcsteljesítmény

A Q50 Hybrid a nagyobb M hajtásláncát veszi át, ígéretes paraméterekkel. A villamos gép 50 kW (68 LE) mellé rögtön ad 270 Nm nyomatékot, amihez a 306 lóerős V6 beszáll 350 Nm-rel és persze igen jó hanggal. A rendszer összteljesítménye 364 lóerős és 546 Nm, amivel 5,2s elég százra a hátul hajtó modellnek. A 4×4-es gyorsulását még nem adta meg a gyár, de a részletes műszaki adatok megtalálhatók itt.

A Lexus IS 300h 4,3 literes átlagával szemben az Infiniti hibridjének katalógusadata 6,5 l/100 km, de teljesítménye is nagyobb. A csomagtérből kereken 100 litert vesznek el a hibridváltozat nagyfeszültségű akkumulátorai, amely 500 helyett 400 literes. A gyalogosokat a villanymotorral suhanó hibrid közeledésére 30-as sebességig működő hangjelzés figyelmezteti. A hibridről még annyit, hogy a rendszerre 5 év/ 100 000 kilométer a garancia, míg a teljes autóra illetve a dízelre csak 3 év/100 000 km.

364 LE a rendszer összteljesítménye, a nyomatékmaximum 546 Nm. A villamos gép 50 kW (68 LE) mellé rögtön ad 270 Nm nyomatékot, amihez a 306 lóerős V6 beszáll 350 Nm-rel és persze igen jó hanggal. A számokat nem lehet összeadni, mert a két motor nem egyszerre éri el maximális teljesítményét


Bár a Renault-Nisan konszernben van jó hathengeres dízel, öngyulladós V6 bemutatása nem valószínű. Bár a prémiummárkák törzsközönsége nagy arányban lakik a budai domboldalon, a hazai értékesítéseket a jövőben sem segíti a dízelmotor és a 4×4-es hajtás kombinálása.

Kormányzás, elektronikus jellel

Műszaki szempontból érdekes a kormányzás is, amely az iparág első teljesen elektronikus kormányműve. Ez azt jelenti, hogy nemcsak a kormány elfordításában vagy a korrekciókban segít a villanymotor, hanem a kerekek elfordítását is aktuátorok végzik a kormánnyal leadott elektronikus jelek alapján.

Mivel tisztán elektronikus rendszerrel nem lehet forgalomba helyezni az autókat, van egy tartalék kormányoszlop, amely mechanikus összeköttetést teremt a kormánykerék és a kerekek között. Biztos, ami biztos.

Nemcsak a kormány elfordításában vagy a sávelhagyás korrigálásában segít a villanymotor, a kerekek elfordítását is aktuátorok végzik a kormánnyal leadott elektronikus jelek alapján

Kár, hogy a Direct Adaptive Steering, amely az egyetlen olyan műszaki megoldás, amit más márkánál nem kap meg az ügyfél, csak a hibridhez jár alapáron. A dízelhez a rendszer felára – csomagban az aktív sávtartó rendszerrel – 290 000 forint.

Árak: 9,3 és 15 millió Ft között

Adaptív tempomat is van, e nélkül ma már tényleg nem szabad piacra engedni autót ebben a mezőnyben. Az utasokra automatikus vészfékezési rendszer is vigyáz, amely elkerülhetetlennek látott ütközések előtt megfeszíti a biztonsági öveket és magától fékez. A felfüggesztés elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros konstrukció. Négyhengeres dízelmotorral az autó alapára 9 294 000 Ft. Az automata váltó extraként 635 000 forintba kerül. Míg a dízelből háromféle felszereltség van, a hibridverzió egyetlen kivitelben létezik, 14,2 milliós forintos listaáron.

Japán a BMW koronájáért kapkod 1