Filléres autók, ezúttal Japánból

Datsun Go és ismeretlen, mókás Nissanok

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.09.20. 08.00

Olcsó, egyszerű kisautót készít a Nissan, Datsun márkanéven. A Gót sajnos Európában jó eséllyel nem fogjuk látni, pedig igény biztosan volna rá.

A Nissan egy régi, jól csengő márkanevet túrt elő a raktára mélyéről, amely egy kis frissítés után a Nissan harmadik márkája lesz, amely leginkább olcsó modellekkel próbál majd sikert aratni a feltörekvő piacokon. A Datsun Go ennek fényében nem nyújt sok extrát – még menetstabilizáló, illetve ABS sincs benne – viszont olcsó lesz. 

A Datsun új kisautójával mindössze egyetlen baj van: se nálunk, sem Európában máshol nem tervezik piacra dobni. A szerencsés országok között csupán Oroszország, Indonézia, India és Dél-Afrika szerepel. Ezek közül az utóbbit kivéve mindegyikben kék-két darab Datsun modell megjelenése várható, már jövőre, Dél-Afrikának viszont csak egyféle jut. 

Ötszemélyes ötajtós autó, fillérekért. Kár, hogy nálunk nem lesz.

Annak ellenére, hogy a kaliforniai rendezvényen a Nissan termékpalettájából szinte mindent kipróbálhattunk – csupán egyetlen darabban létező, felbecsülhetetlen értékű prototípusokat is – a Datsun Go mégis csukott ajtókkal, csak épületen belül volt fényképezhető. Illetve egyszer valaki hanyagul nyitva hagyta a csomagtartóját, így be tudtunk kukkantani a fapados Datsunba. 
Az olcsó kiskocsi belseje teljesen élhető, vidám, világos, a láthatóan spórolós kivitelezés ellenére is. Elöl a két ülés között is van ülőhely, nyilván a helyiek lazábban állnak hozzá a forgalmiban szereplő, szállítható személyek száma rubrikában lévő adathoz, és erre éreztek rá jó érzékkel a Nissannál a további ülőfelülettel. Az ajtókat nagy, egybefüggő műanyagfelület borítja, van bent kézi ablakemelő, érdekes, esernyőszerű vékonyka kézifékkar, viszont hiányoznak a fejtámlák, maga a kézzel állítható hosszúságú biztonsági öv is furcsán ódivatú a hátsó sorban. Műszerfala egyszerű, mindössze egy nagy sebességmérő műszer néz szembe a vezetővel. 

Videón a Datsun Go:

A 770 kilogrammos kasztnival, a Micra alapjaira épülő autó motorválasztéka nem igazán zavarba ejtő, mindössze egyetlen, 1,2 literes, háromhengeres 68 lóerős benzinessel számolhatunk, amihez ötfokozatú kézi váltó kapcsolódik. Ez gyaníthatóan bőven elég lesz a kiskocsiba. 
A Datsun Go egyértelműen a feltörekvő, az európainál jóval nagyobb növekedési potenciált magukban rejtő piacokra készül. Olyan igazi első autónak való szerzet, szerény áron, szerény tudással. De mivel első autó, gazdája jó eséllyel a buszos, robogós létből csöppen bele ebbe a kényelmes közlekedési módba, nem hiányolja majd a drága, extra funkciókat. Így a Gónak nem is kell mindenféle különleges igénynek megfelelni, elég ha jól néz ki, meggyőzően gyorsul, és ha van benne elegendő hely öt embernek. És a Go tudja is mindezt, ráadásképp nem is drága, Indiában 400 ezer rúpiától indul az árlista, amely durván 1,4 millió forint. A Gót a Nissan-Renault szövetség egyik legújabb gyárában szerelik össze, az indiai Oragadamban.

Semmi extra, egyszerűen barátságos a belső, varázslatok nélkül

De nemcsak ötajtós változatban létezik az olcsó Datsun, nemrég már meg is mutattuk, milyen lesz a három üléssoros, családi kivitel, amelyet frappánsan Go+-nak neveztek el. A hosszított, egyterű változat ugyanúgy a Micra műszaki alapjaira épül és az 1,2 literes motort, illetve az ötfokozatú váltót is megörökölte az ötajtós testvértől. 
Mivel a Datsun Gót nem kaptuk meg, hogy kipróbálhassuk, így más Nissanokkal vigasztalódtunk. Hasonlóan a Góhoz, ezeket sem láthatjuk majd a hazai utakon, pedig igen szórakoztató darabok, egytől egyig. A Dayz Highway Star és a Moco mind aprómotoros – háromhengeres, 660 köbcentis, 49-52 lóerős benzines morog bennük – CVT váltós szerkezetek, amelyeket élvezetes dolog vezetni. Nem, nem a több száz lóerős teljesítmény miatt sikoltoztunk bennük, hanem attól, hogy szerény tempó mellett is a maga nemében óriási vezetési élményt nyújt. 
A képre kattintva nyílik a kisautós galéria:

Filléres autók, ezúttal Japánból 1

Kanyarban dülöngél, kerekei csikorognak, miközben a fokozatmentes váltó üvölt, így szerény tempó mellett is komoly versenyzőnek hiheti magát benne a vezető. A kiskocsik belseje azonban varázslatos, tele van érdekes megoldásokkal. A két egybeépült első ülés is szokatlan az európai szemnek, az pedig kifejezetten valószínűtlen, hogy a pöttömnyi autóban mekkora hely van hátul. Igaz, a hátsó üléssor tologatható, így magunk dönthetünk arról, hogy a csomagtartót, vagy az utasteret szeretnénk-e nagyobbnak. 

Kommentek

  • emiliohun

    Ilyen és ehhez hasonló autókat kellene gyártani a magyar suzukinak is nem pedig 5.000.000.- forintos induló alapáras sx4-et ami majd a kutyának se kell itthon. Már várom a jövő évet amikor bejelentik hogy létszámleépítés lesz az Esztergomi gyárban aztán teljes csőd.

  • Fabatka

    Eggyet értek veled,és csak annyit tennék hozzá, hogy hamar lecserélnék a 20-25 éves autókat.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.