Filléres autók, ezúttal Japánból

Datsun Go és ismeretlen, mókás Nissanok

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.09.20. 08.00

Olcsó, egyszerű kisautót készít a Nissan, Datsun márkanéven. A Gót sajnos Európában jó eséllyel nem fogjuk látni, pedig igény biztosan volna rá.

A Nissan egy régi, jól csengő márkanevet túrt elő a raktára mélyéről, amely egy kis frissítés után a Nissan harmadik márkája lesz, amely leginkább olcsó modellekkel próbál majd sikert aratni a feltörekvő piacokon. A Datsun Go ennek fényében nem nyújt sok extrát – még menetstabilizáló, illetve ABS sincs benne – viszont olcsó lesz. 

A Datsun új kisautójával mindössze egyetlen baj van: se nálunk, sem Európában máshol nem tervezik piacra dobni. A szerencsés országok között csupán Oroszország, Indonézia, India és Dél-Afrika szerepel. Ezek közül az utóbbit kivéve mindegyikben kék-két darab Datsun modell megjelenése várható, már jövőre, Dél-Afrikának viszont csak egyféle jut. 

Ötszemélyes ötajtós autó, fillérekért. Kár, hogy nálunk nem lesz.

Annak ellenére, hogy a kaliforniai rendezvényen a Nissan termékpalettájából szinte mindent kipróbálhattunk – csupán egyetlen darabban létező, felbecsülhetetlen értékű prototípusokat is – a Datsun Go mégis csukott ajtókkal, csak épületen belül volt fényképezhető. Illetve egyszer valaki hanyagul nyitva hagyta a csomagtartóját, így be tudtunk kukkantani a fapados Datsunba. 
Az olcsó kiskocsi belseje teljesen élhető, vidám, világos, a láthatóan spórolós kivitelezés ellenére is. Elöl a két ülés között is van ülőhely, nyilván a helyiek lazábban állnak hozzá a forgalmiban szereplő, szállítható személyek száma rubrikában lévő adathoz, és erre éreztek rá jó érzékkel a Nissannál a további ülőfelülettel. Az ajtókat nagy, egybefüggő műanyagfelület borítja, van bent kézi ablakemelő, érdekes, esernyőszerű vékonyka kézifékkar, viszont hiányoznak a fejtámlák, maga a kézzel állítható hosszúságú biztonsági öv is furcsán ódivatú a hátsó sorban. Műszerfala egyszerű, mindössze egy nagy sebességmérő műszer néz szembe a vezetővel. 

Videón a Datsun Go:

A 770 kilogrammos kasztnival, a Micra alapjaira épülő autó motorválasztéka nem igazán zavarba ejtő, mindössze egyetlen, 1,2 literes, háromhengeres 68 lóerős benzinessel számolhatunk, amihez ötfokozatú kézi váltó kapcsolódik. Ez gyaníthatóan bőven elég lesz a kiskocsiba. 
A Datsun Go egyértelműen a feltörekvő, az európainál jóval nagyobb növekedési potenciált magukban rejtő piacokra készül. Olyan igazi első autónak való szerzet, szerény áron, szerény tudással. De mivel első autó, gazdája jó eséllyel a buszos, robogós létből csöppen bele ebbe a kényelmes közlekedési módba, nem hiányolja majd a drága, extra funkciókat. Így a Gónak nem is kell mindenféle különleges igénynek megfelelni, elég ha jól néz ki, meggyőzően gyorsul, és ha van benne elegendő hely öt embernek. És a Go tudja is mindezt, ráadásképp nem is drága, Indiában 400 ezer rúpiától indul az árlista, amely durván 1,4 millió forint. A Gót a Nissan-Renault szövetség egyik legújabb gyárában szerelik össze, az indiai Oragadamban.

Semmi extra, egyszerűen barátságos a belső, varázslatok nélkül

De nemcsak ötajtós változatban létezik az olcsó Datsun, nemrég már meg is mutattuk, milyen lesz a három üléssoros, családi kivitel, amelyet frappánsan Go+-nak neveztek el. A hosszított, egyterű változat ugyanúgy a Micra műszaki alapjaira épül és az 1,2 literes motort, illetve az ötfokozatú váltót is megörökölte az ötajtós testvértől. 
Mivel a Datsun Gót nem kaptuk meg, hogy kipróbálhassuk, így más Nissanokkal vigasztalódtunk. Hasonlóan a Góhoz, ezeket sem láthatjuk majd a hazai utakon, pedig igen szórakoztató darabok, egytől egyig. A Dayz Highway Star és a Moco mind aprómotoros – háromhengeres, 660 köbcentis, 49-52 lóerős benzines morog bennük – CVT váltós szerkezetek, amelyeket élvezetes dolog vezetni. Nem, nem a több száz lóerős teljesítmény miatt sikoltoztunk bennük, hanem attól, hogy szerény tempó mellett is a maga nemében óriási vezetési élményt nyújt. 
A képre kattintva nyílik a kisautós galéria:

Filléres autók, ezúttal Japánból 1

Kanyarban dülöngél, kerekei csikorognak, miközben a fokozatmentes váltó üvölt, így szerény tempó mellett is komoly versenyzőnek hiheti magát benne a vezető. A kiskocsik belseje azonban varázslatos, tele van érdekes megoldásokkal. A két egybeépült első ülés is szokatlan az európai szemnek, az pedig kifejezetten valószínűtlen, hogy a pöttömnyi autóban mekkora hely van hátul. Igaz, a hátsó üléssor tologatható, így magunk dönthetünk arról, hogy a csomagtartót, vagy az utasteret szeretnénk-e nagyobbnak. 

Kommentek

  • emiliohun

    Ilyen és ehhez hasonló autókat kellene gyártani a magyar suzukinak is nem pedig 5.000.000.- forintos induló alapáras sx4-et ami majd a kutyának se kell itthon. Már várom a jövő évet amikor bejelentik hogy létszámleépítés lesz az Esztergomi gyárban aztán teljes csőd.

  • Fabatka

    Eggyet értek veled,és csak annyit tennék hozzá, hogy hamar lecserélnék a 20-25 éves autókat.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.