Filléres autók, ezúttal Japánból

Datsun Go és ismeretlen, mókás Nissanok

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.09.20. 08.00

Olcsó, egyszerű kisautót készít a Nissan, Datsun márkanéven. A Gót sajnos Európában jó eséllyel nem fogjuk látni, pedig igény biztosan volna rá.

A Nissan egy régi, jól csengő márkanevet túrt elő a raktára mélyéről, amely egy kis frissítés után a Nissan harmadik márkája lesz, amely leginkább olcsó modellekkel próbál majd sikert aratni a feltörekvő piacokon. A Datsun Go ennek fényében nem nyújt sok extrát – még menetstabilizáló, illetve ABS sincs benne – viszont olcsó lesz. 

A Datsun új kisautójával mindössze egyetlen baj van: se nálunk, sem Európában máshol nem tervezik piacra dobni. A szerencsés országok között csupán Oroszország, Indonézia, India és Dél-Afrika szerepel. Ezek közül az utóbbit kivéve mindegyikben kék-két darab Datsun modell megjelenése várható, már jövőre, Dél-Afrikának viszont csak egyféle jut. 

Ötszemélyes ötajtós autó, fillérekért. Kár, hogy nálunk nem lesz.

Annak ellenére, hogy a kaliforniai rendezvényen a Nissan termékpalettájából szinte mindent kipróbálhattunk – csupán egyetlen darabban létező, felbecsülhetetlen értékű prototípusokat is – a Datsun Go mégis csukott ajtókkal, csak épületen belül volt fényképezhető. Illetve egyszer valaki hanyagul nyitva hagyta a csomagtartóját, így be tudtunk kukkantani a fapados Datsunba. 
Az olcsó kiskocsi belseje teljesen élhető, vidám, világos, a láthatóan spórolós kivitelezés ellenére is. Elöl a két ülés között is van ülőhely, nyilván a helyiek lazábban állnak hozzá a forgalmiban szereplő, szállítható személyek száma rubrikában lévő adathoz, és erre éreztek rá jó érzékkel a Nissannál a további ülőfelülettel. Az ajtókat nagy, egybefüggő műanyagfelület borítja, van bent kézi ablakemelő, érdekes, esernyőszerű vékonyka kézifékkar, viszont hiányoznak a fejtámlák, maga a kézzel állítható hosszúságú biztonsági öv is furcsán ódivatú a hátsó sorban. Műszerfala egyszerű, mindössze egy nagy sebességmérő műszer néz szembe a vezetővel. 

Videón a Datsun Go:

A 770 kilogrammos kasztnival, a Micra alapjaira épülő autó motorválasztéka nem igazán zavarba ejtő, mindössze egyetlen, 1,2 literes, háromhengeres 68 lóerős benzinessel számolhatunk, amihez ötfokozatú kézi váltó kapcsolódik. Ez gyaníthatóan bőven elég lesz a kiskocsiba. 
A Datsun Go egyértelműen a feltörekvő, az európainál jóval nagyobb növekedési potenciált magukban rejtő piacokra készül. Olyan igazi első autónak való szerzet, szerény áron, szerény tudással. De mivel első autó, gazdája jó eséllyel a buszos, robogós létből csöppen bele ebbe a kényelmes közlekedési módba, nem hiányolja majd a drága, extra funkciókat. Így a Gónak nem is kell mindenféle különleges igénynek megfelelni, elég ha jól néz ki, meggyőzően gyorsul, és ha van benne elegendő hely öt embernek. És a Go tudja is mindezt, ráadásképp nem is drága, Indiában 400 ezer rúpiától indul az árlista, amely durván 1,4 millió forint. A Gót a Nissan-Renault szövetség egyik legújabb gyárában szerelik össze, az indiai Oragadamban.

Semmi extra, egyszerűen barátságos a belső, varázslatok nélkül

De nemcsak ötajtós változatban létezik az olcsó Datsun, nemrég már meg is mutattuk, milyen lesz a három üléssoros, családi kivitel, amelyet frappánsan Go+-nak neveztek el. A hosszított, egyterű változat ugyanúgy a Micra műszaki alapjaira épül és az 1,2 literes motort, illetve az ötfokozatú váltót is megörökölte az ötajtós testvértől. 
Mivel a Datsun Gót nem kaptuk meg, hogy kipróbálhassuk, így más Nissanokkal vigasztalódtunk. Hasonlóan a Góhoz, ezeket sem láthatjuk majd a hazai utakon, pedig igen szórakoztató darabok, egytől egyig. A Dayz Highway Star és a Moco mind aprómotoros – háromhengeres, 660 köbcentis, 49-52 lóerős benzines morog bennük – CVT váltós szerkezetek, amelyeket élvezetes dolog vezetni. Nem, nem a több száz lóerős teljesítmény miatt sikoltoztunk bennük, hanem attól, hogy szerény tempó mellett is a maga nemében óriási vezetési élményt nyújt. 
A képre kattintva nyílik a kisautós galéria:

Filléres autók, ezúttal Japánból 1

Kanyarban dülöngél, kerekei csikorognak, miközben a fokozatmentes váltó üvölt, így szerény tempó mellett is komoly versenyzőnek hiheti magát benne a vezető. A kiskocsik belseje azonban varázslatos, tele van érdekes megoldásokkal. A két egybeépült első ülés is szokatlan az európai szemnek, az pedig kifejezetten valószínűtlen, hogy a pöttömnyi autóban mekkora hely van hátul. Igaz, a hátsó üléssor tologatható, így magunk dönthetünk arról, hogy a csomagtartót, vagy az utasteret szeretnénk-e nagyobbnak. 

Kommentek

  • emiliohun

    Ilyen és ehhez hasonló autókat kellene gyártani a magyar suzukinak is nem pedig 5.000.000.- forintos induló alapáras sx4-et ami majd a kutyának se kell itthon. Már várom a jövő évet amikor bejelentik hogy létszámleépítés lesz az Esztergomi gyárban aztán teljes csőd.

  • Fabatka

    Eggyet értek veled,és csak annyit tennék hozzá, hogy hamar lecserélnék a 20-25 éves autókat.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

25 éves, dögös vörös japán

Ha valaki vonzódik az öregebb autókhoz, de szeretne garantáltan megkímélt, karbantartott példányt szerezni magának, akkor bölcs dolog megnézni pár leszerelt tűzoltóautót

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.