Mondeo helyett Mondeót?

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.09.18. 16.00

Heti szakértői válogatásunkban megerősítjük olvasónk márkahűségét, érintjük a vészjelző használatot, és tömör jogi segítséget nyújtunk egy hosszúra nyúló baleseti ügyben.


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szörényi Úr!

Lassan gondolkodnunk kell 1996-os kombi Mondeo-nk cseréjén. Nem hagyott ott sehol bennünket, ami karosszériázni való volt rajta, elvégeztük, szeretjük is, de érezhetően öregszik. Három felnőtt gyermekünk van, jó lenne, ha ők is vidáman elférnének a kocsiban. Hosszabb utakra, nyaralásra csomagoknak is kellene hely. Feleségemnek tetszik a kombi Focus, de a Mondeo is. Maradjunk márkahűek, vagy egy szerencsés váltás kifizetődőbb lehet? Milyen motorral válasszunk autót? Átírással, első szervizzel együtt maximum 1,5 millió lenne a cserére.

Válászát köszönettel várva: István

Ha valaki elégedett egy adott típussal, de mindenképp le akarja cserélni, legjobb, ha marad márkahű, és az újabb generációból választ utódot

Szakértőnk válasza

Kedves István!

Örülök, hogy a vásárlás utáni költségekre is gondolt, amivel sajnos a legkevesebben kalkulálnak. Szerencsére 1,2-1,3 millió forint még így is kényelmesen elég. Maradjanak a Fordnál, csak ugorjanak egy generációt és ne legyen TDCI, mert azok már megették kenyerük javát. A Mondeo II rossz hírét jórészt a beseftelt, visszatekert órás dízelek okozzák.

Benzines motorral megbízható, nagyon kényelmes, igen tágas autó. A kombi futóműve egyszerűbb konstrukció a 4 vagy 5 ajtósénál, de így sem kényelmetlen. Az ideális verzió azonban a ferdehátú ötajtós 1,8 vagy 2,0 literes benzines szívómotorral. Mivel apósom épp most vett egyet a 125 lóerős 1,8-as benzinessel, Önnek sem tudok jobbat ajánlani ennél a típusnál. A Focus nem olcsóbb, de jóval kisebb és többnyire felszereltsége is gyengébb. A fogyasztáskülönbség elenyésző azonos motor esetén. Alternatíva lehet viszont a 2002-2008 közötti Mazda6, amelyről itt írunk részletesebben.

Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely Gyula!

Adott egy olyan forgalmi út, mely enyhén balra kanyarodik, és ebből nyílik belőle egy jobbra tartó lekanyarodó sáv. Mit tehetek, ha le szeretnék jobbra kanyarodni, viszont egy vészvillogóval jelző autós ebben a lekanyarodó sávban állt meg, pont a záróvonal kezdete előtt? Ebben a helyzetben kikerülhetem-e ezt az álló járművet a záróvonal átlépésével és irányjelzéssel, vagy kénytelen vagyok megvárni, amíg az elindul?
Segítségét előre is köszönöm!

Üdvözlettel
Szendi Szilvia

Hogyan, mikor, milyen körülmények között kerülhetjük ki a vészvillogóval utat elfoglaló autóst? Ez itt a kérdés!

Szakértőnk válasza

Kedves Szilvia!

A leírt helyzetben – vélhetően műszaki okból álló járművet akar kikerülni – tehát kikerülésről beszélhetünk, nem előzésről. Mivel Ön sem tudhatja, meddig fog ott állni az az autó műszaki hiba vagy egyéb ok miatt, ezért fokozott óvatossággal kerülje ki azt, majd a kerülés után kanyarodjon jobbra. Nem klasszikus eset, hogy átlépjük a záróvonalat, de nem állhat ott, s tarthatja fel a forgalmat akármeddig.

Üdvözlettel, Székely Gyula

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Meg szeretném kérdezni hogy a rendőrségnek mennyi ideje van arra,hogy egy közlekedési szabálysértési eljárást lefolytasson? Több mint egy hónapja felborultam a kocsimmal, senki nem sérült meg, más autó nem volt részese, de a rendőrség még mindig tanúkat akar meghallgatni. Olyat is, aki ott se volt.

Van úgy, hogy hiába tűnik tisztának a kép egy balesettel kapcsolatban, az utólagos eljárások mégis elnyúlnak.

Szakértőnk válasza

Kedves János!

A szabálysértési hatóságnak az eljárás lefolytatására 6 hónap áll rendelkezésére. A szabálysértés elkövetésétől számított fél év után nincs lehetősége a felelősségre vonásra. A tanúzással kapcsolatban: a tanúnak igazmondási kötelessége van, tehát aki nem látta a balesetet “nehezen fog visszaemlékezni a történtekre”. A hamis tanúzást mind a büntetőeljárás, mind a szabálysértési eljárás szigorúan bünteti.

Tisztelettel:

Dr. Székely Andrea Ügyvédi Iroda
http://drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • Guevara

    Nem biztos hogy lecserélném azt az 1-es Mondeót, pláne ha hibátlan, egy kettesre, semmivel nem nagyobb. (a képen már egy hármas van) Hármasra már inkább, de az meg akkora bálna, hogy nehéz vele parkolni, különösen a kombival.

  • Guevara

    1996-ban volt modellváltás, kérdés hogy a kérdezőnek melyik szériája van.

  • Breex

    Guevara ez nézőpont kérdése. Valóban sok helyen már MK3-nak veszik a képen vett Mondeot, viszont 96-os modellváltás csak egy nagyobb facelift volt, egyáltalán nem helytelen ezeket még MK1-nek hívni…

  • Breex

    Egyébként a TDCI motorokkal sincs sok probléma, más kérdés, hogy a 80%-uk visszatekert, céges autó, nehéz ismert előéletűt kifogni belőlük. Viszont egy megkímélt példány (vagy egy bekalkulált rendbetétel) sokáig szolgálhatja megbízhatóan a gazdáját.

  • MetroGoldwinMayer

    Nincs semmi baj a beseftelt visszatekert tdci-kkel, állapotot kell venni. Meg a tdci-nek nem annyi a szervize mint a benyásnak ennyi, hanem drágább.

    Nekünk mázlink volt, 2010ben vettünk 7300 ojróért 2005ös, 2,2 tdci Ghiát(olasz autó). Szervizkönyv nélkül 130cal az órában megkímélten, bőrös-fullos. Nem hagyott ott sehol, 1 hiba volt egr csere márkaszervizben 100ezer ft(safe mode autó erőtlenné vált), számlával. Amúgy a szokásos dolgok, most van benne 185ezer, 6,7et evett nekem 90% pályaüzemben.
    Lassan cseréljük mondanám hogy vegye vigye a levélíró de szlovák kocsi, behozatallal Mo-ra szoppancs ára lenne.

  • MetroGoldwinMayer

    A Mondeó3-on még a gumizás kerül a legtöbbe. Pedig én a 18asokat rögtön lecseréltem 17re nyárra és 16os télire.
    Ok hogy a mondeo/focus ára tényleg egyforma az 5év+os piacon, de a kötelező szerviz, gumi már nem. A Focus simán ellébecol 15ös virslin is..:)

    Amúgy jó tanács a benzines Mondeo3, sok szerencsét a kereséshez a szakembertől legközelebb kérdezd meg azt is hol kell olyat venni mert még a mobilén is ritka…:)

  • Funkyman

    Divatos duma lett ez az “állapotot veszünk”. Csak aztán kíváncsi vagyok, a pedálgumik meg a kormány állapotából hogy lehet megállapítani a turbó, porlasztócsúcsok, DMF, stb. küszöbön álló, de hibajelenséget még nem generáló elhalálozását.

  • Funkyman

    205/55R16. Ez olyan nagyon drága?

  • MetroGoldwinMayer

    funkyman

    Ki mondta hogy abból kéne megállapítani? Talán a szervizes átvizsg. belefér a keretbe.
    A jó állapotú autó nálam mindig divatban volt/lesz, nálad nem?

    A 205/55R16 meg elég drága annak aki eddig 13-14es allweather-ön nyomta. Minden relatív.

  • Breex

    20555R16 az egyik leggyakoribb, legolcsóbb méret. Mondeora vagy ilyen méretű autóra a legolcsóbb megoldás.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Így vehetsz jobb gumit az autódhoz

Gondoltátok volna, hogy 300 kilométerrel túl az északi sarkkörön sincs mindig hó és fagy? A Hankook nemcsak ezzel lepett meg bennünket téli tesztbázisán, Lappföldön.

Szentendrei úti tragédia: az emberektől vagy a gépektől várjuk, hogy a jövőben ne legyen ilyen?

Ami a hétvégén történt a Szentendrei úton, azt még a legfejlettebb elektronikájú mai autók sem előzhették volna meg. Nem, mert nem tudnák, hanem mert nem szabad nekik.

Nem sikerült mentőt hívni a Szentendrei úti tragédiához

Szombat éjjel közvetlenül a szentendrei úti tragédia bekövetkezte után jártam a baleset helyszínén. Nem sikerült segítséget hívnom, másnak szerencsére igen.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.