Autóháború: japán vagy német?

30 millió Golf vs. 40 millió Corolla

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.09.17. 06.00

Elért a 11. generációhoz a világ legnagyobb darabszámban eladott autója. A Corolla itthon 4 730 000 forinttól kapható, dízelmotorral alapára 5,3 millió Ft.


Röviden – Toyota Corolla E16
Mi ez? Lépcsőshátú kompakt autó, a világ legnagyobb darabszámban értékesített modellje.
Mit tud? Végképp a márkához láncolni a Corolla-tulajokat, a dízel pedig eljárni 4-4,5 literből. Nemcsak papíron!
Mibe kerül? Listaáron 4,73 millióról indul a 99 lóerős benzines, a csúcsfelszereltségű dízel ára a bólogatós automatizált váltóval nem egészen hétmillió forint.
Kinek jó? Annak, aki nem túl progresszív, de nagyon megbízható családi autóra vágyik, óriási lábtérrel.

Nyáron, az értékesítési holtszezonban nem érdemes autót bevezetni, ezért a Toyota is most kezdte el igazán az új Corolla forgalmazását. A 11. generációt júliusban vezettük, de ott kimaradt az 1,6 literes benzines, amelyben a magyarországi bemutatón ültünk.

A papíron az 1,33-as alapmodellel azonos (5,6 l/100 km) fogyasztású motor a szelepvezérlés mellett a szelepnyitás mélységét is variálja. Ezzel a motorral a Corolla klasszikus japán autó, finom működéssel, pontos váltóval, a turbós konkurenciánál enerváltabb gyorsulással kis fordulaton.

99 vagy 132 lóerős lehet a benzines, 90 a dízelmotor


Tengelytáv: +10 centiméter

A Toyota tud überpenge sportautót (GT86), három méternél rövidebb négyülésest (iQ) vagy világhírű terepjárót (Land Cruiser) is gyártani. A stratégák most azt mondták, hogy a cél egy mértéktartó szedán, amivel nem kell elkápráztatni senkit, csak legyen jó. Vezetőtámogató rendszerekre nincs szükség, az erősebb motorokhoz sem jár az Auris független hátsó futóműve és szó sincs hibridről vagy más érdekességről.

Amire a vevők inkább vágynak, az a tágasság, a kiváló minőség és persze a jó értéktartás, amit az új modell meg is ad. A tengelytáv 10 centit nőtt a modellváltással. A Corolla hátul annyira tágas, hogy 193 centis kollégám mögött 190 centimmel bőven volt lábhely, hogy az ülésben lejjebb csússzak és elférjen a fejem. A fejtér viszont csak átlagos.

10 centimétert nőtt a tengelytáv a modellváltással


Öt-hat különböző felszereltség

90 lóerős dízelváltozatban az autó összesen hatféle felszereltséggel létezik (Live, Live ECO, Active, Active ECO, Active Design, Lounge). A két benzines motor 5-5 féle kivitelben választható. Az árak motortól és felszereltségtől függően 4 730 000 és 6 930 000 forint között mozognak. Az 1,4 D-4D-hez automatizált kézi váltó kapható, az 1,6-os benzineshez fokozatmentes CVT-automata. Ezen az oldalon a dízelmodellek felszereltségéről tudhattok meg többet, itt a benzines motorváltozatok széria és extrafelszereltségéről írunk.

A hazai sajtóbemutatóra a Corolla-Club támogatásával az importőr összetrombitálta az összes generációt, amelyből fellelhető működőképes illetve tréleren szállítható példány. Az első két széria kimaradt, de a harmadik generációból már látható volt egy háromajtós kombi.

40 millió Corolla: az átlagautó a mennybe meg

Már a legelső generációból is volt kombi, ami most visszatér az Auris ágán

Már a legelső generációból is volt kombi, ami most visszatér az Auris ágán


Szeptember elején a Toyota legyártotta a 40 milliomodik Corollát. Az 1966-ban bemutatott autóból 11 generáció alatt készült ez az impozáns mennyiség. Becslések szerint mintegy 26 millió példány ma is rója az utakat, pedig az első szériák gyorsan szétporladtak a rozsdától. A Corolla első négy nemzedéke hátsókerék-hajtású volt. A hátsó laprugót az 1979-es modellváltásra nőtte ki (kivéve a kombit), a keresztmotoros elsőkerék-hajtásra 1983-tól állt át.

A Corolla sikere jó példa arra, hogy a legtöbb átlagember megelégszik egy átlagos autóval, de míg a termék színvonalában elég neki a közepes, addig minőségben értékeli és díjazza az átlagon felülit.

Balra az 1983 utáni, már elöl hajtó modell, mellette egy korabeli kupé, hátsókerék-hajtással

Balra az 1983 utáni, már elöl hajtó modell, mellette egy korabeli kupé, hátsókerék-hajtással


A típus 47 éves történelme azt is bizonyítja, hogy a név vonzereje nem kopott meg az évtizedek során. A Toyotának nem kellett átneveznie az autót, nem volt szükség váltásra, mint például a Renault 5-Clio, Opel Kadett-Astra generációk esetében.

Az idei első félévben a Corolla a második legnagyobb darabszámban eladott autó a világon, a Focus mögött. Az összesített ranglistán viszont gyakorlatilag befoghatatlan az előnye, mert a Ford 30 évnyi Escort után 1998-ban átállt a Focusra, így az örökranglistán a Corolla mögött a Ford F-sorozatú pickupja következik (1948-tól 35 millió db), majd a Golf, amelyből 30 millió darab készült 1974 óta.

Három hátul, nyolc elöl hajtó generáció

Szintén hátsókerék-hajtásúak a klasszikus driftautóvá nemesült AE86-osok. Ez a kupé az elsőkerekes tömegmodell mellett maradt gyártásban. A máig körülrajongott AE86 a Corolla Levin kódja, amiből a Wikipédia szerint az A a 4A sorozatú motort, az E a Corollát, a 8 a széria kódnevét (E80), a 6 pedig a hatodik generációt jelölte. Az autó beceneve, a japán hacsiroku szó magyarul 86-ot jelent.

Az összes későbbi széria egy-egy példánya felsorakozott a Műjégpálya/a csónakázótó betonján, még a modellfrissítéses változatok is láthatóak voltak. Mi az E11-es modell korszakában kezdtük el írni a Vezesst, indulásunkkor a békalámpás Corolla átdolgozott változatát kezdték akciózni a márkakereskedések, készülvén a 2001-2002 fordulóján megérkező E12 fogadására. Akit érdekel a típus, ne hagyja ki a Corolla történetéről szóló igényes összeállítást.

Kommentek

  • hova

    ” Corolla sikere jó példa arra, hogy a legtöbb átlagember megelégszik egy átlagos autóval, de míg a termék színvonalában elég neki a közepes, addig minőségben értékeli és díjazza az átlagon felülit.”

    Szörényu úr, ez a cikk miről akar szólni? Szerintem inkább arról,hogy azok a szemét japánok eltünhetnének a föld felszínéről,mert akkor a német autók vinnék a pálmát minden téren! Vagy arról, hogy milyen sok szemét “átlagember” él ezen a földön, aki rájött arra,hogy igen kiváló autókat készítenek a ferde szeműek? Igen, jól mondja: a japánok olyan autót készítenek, amilyet akarnak. És ha azt látják, hogy az átlagember veszi a japán kordékat, mert tudja, hogy milyen kell nekik, mire van pénzük, akkor olyat csinál.És mi az, hogy átlagos autó? Mi az átlagfeletti? Az, amelyikkel 3.2 alatt gyorusulunk 100-ra és szól, ha bekakilt a gyerek? Ez a világ még az ön által lebecsült átlagemberekből épül fel, akik “átlagfeletti” színvonalú autókban érzik jól magukat.
    Vannak persze “átlagfeletti” autók és emberek- de ezt nem az értelmi színvonalra értem!! Persze, hogy a németek nem csinálnak rossz autókat, sohasem csináltak minőség alatti gépeket, de van egy igen rossz tulajdonságuk:teletömik a szánkat vele, ha ízlik, ha nem! Itt toporognak a sarkunkban, ezer ember üvölti:németet vegyél, az a legjobb, közben a japán mindenből megcsinálja mindenkinek a legjobbat! Amilyent csak akarsz.Amire van pénzed. De az átlagembernek nincs sok pénze-de esze attól még lehet!

  • zoldfulu2000

    A cikk fő érvelés természetesen marhaság, nem attól jó egy autó hogy sokan veszik ebben sok minden szerepet játszhat a jó árajánlattól a korábbi jól sikerült modellelődökön át a a marketinggépezetig.

    A Corolla és a Golf is jó példa arra hogy mennyire ingadozó lehet egy népszerű modell és mégis mennyire jól át tud vészelni egy-egy gyengébb modellgenerációt. A toyota igazából soha sem tett le semmi kiemelkedőt a középkategóriában, aki emlékszik rá, az E100as volt egy korrekt darab ami alapján komoly várakozásokkal vártuk az utódot ami egy békaszemű szörnyeteg volt középszer műszaki megoldásokkal. Az utód E 110 egy kifejezetten korrekt játékos volt, ami alapján az E150 (Auris I) pár dologgal leverte magas lécet.

    A Golf abban különbözik hogy egyszer kétszer nagyon megugrotta a mércét, amikor pedig becsúszott pr gyenge darab (pl Golf V), azt helyre tette a marketinggépezet.

  • ,L Rómeo

    Andriskám, tillcsad ki eszt az emberrt is!
    semi szükség it erre a jappántrollkodásra!
    a kérdésedre meg mintketen tuggyuk a választ:
    csakis német!!!
    pfujj jappán!!
    sok jo irrást akarok még tölled!

  • ,L Rómeo

    nem csúszotbe gyenge golfbol!!
    minden golf mércekö volt!
    már 2000 körül 75le-t tudot az 1,6os benzines!

  • menőmanó

    Japán vagy német? Jó kérdés.
    Régebben (90-es évek) teljesen egyértelmű volt a japán fölény, sőt megalázó. Technikailag és a megbízhatóság, tartósság terén is.
    Mostanában már nem ilyen egyértelmű a helyzet, bár szerintem még mindig ők vezetnek főleg az utolsó két jellemzőben.
    Ami nagyon elszomorító az a sportosság teljes hiánya a modellpalettájukon. Felháborító és szánalmas is egyben. Ez sajnos az összes japán gyártónál tetten érhető nem csak a Toyotánál.
    Ez a mostani Corolla is a “szürke ember” szürke autója és nem is akarnak ebből kilépni.
    Csak meg kell nézni a választékot. A megbízhatóság nem mindig elég, legalábbis nekem nem.
    Szomorú, ha ez így marad, mert szívesen vettem volna ismét Toyotát. A saját tapasztalataim alapján vallom, hogy szinte kizárt ennél megbízhatóbb sportos autót csinálni.

  • zoldfulu2000

    Menő: amit te írsz az csak egy rövid ideig volt igaz, és akkor sem a Toyotára. Valahogy ők kimaradtak a nagy sziporkából, a carina E melett alig tudnék komoly modellt megemlíteni a toyótól (legalábbis amit európában kínáltak). Az igazán szárnyaló márkák, pl a Mitsubishi és a Mazda zuhantak a legmélyebbre, alig pár év alatt. A Honda is rendesen benézte a békaszemű Civiccel (és a Rover elvesztésével). Mondom ezt úgy, hogy mi úgy lettünk alfa tulajok hogy egy Honda kereskedésbe indultunk egy “szép” (a 96-ig gyártott, vagy a roverrel közös 5ajtós) Civicért. Érdekes módon az olasz japános megbízhatóságot is produkált :)

  • Paccar

    zoldfulu2000 – 2013.09.17 17:45

    A hondánál ponthogy a békaszemű volt a legjobb széria. Jó forma, kiemelkedő technika, felszereltség és megbízhatóság, de karcsó motorválaszték. Ami utána jött, az gyengébb volt, az UFO megint ütős lett szvsz.
    Viszont a Corollák tökéletesen unalmas és jellegtelen autók, mondom ezt úgy, hogy nekem is az van :) Korrekt darab, és megbízható, de nélkülöz mindennemű sportosságot, és vezetési élményt. Ez lényegében minden Corollára igaz :) Ez az új sem jön be, mert egy nagy hodály, semmi extra forma és technika. Bár nem is csúnya. Golfokról egyébként ugyanez a véleményem, bár az élményben talán többet nyújt mint a Corolla(pl vannak sport, GTI változatok, minőségérzet). És nem vagyok VW fan enyhén szólva.

  • evilthedevil

    L Rómeó!

    ,L Rómeo – 2013.09.17 // 16:02

    nem csúszotbe gyenge golfbol!!
    minden golf mércekö volt!
    már 2000 körül 75le-t tudot az 1,6os benzines!

    Ezen hozzászólásodhoz csak annyit tennék hozzá hogy a “hülye japóknak” már ’94-ben sikerült az 1,6-os motorból kihozni több mint 100 pacit, lásd Mitsubishi Lancer!

  • zoldfulu2000

    Paccar: ha erre gondolsz (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f6/1998-2000_Honda_Civic_CXi_3-door_hatchback_%282010-09-19%29_01.jpg),

    Szerintem ez egy eléggé gyengus modell volt, pláne az ütős formájú előd tükrében (és ott a forma meleltt a műszaki tartalom is ott volt), a 95ös civic mindezt mellőzte ÉS a passzív biztonságot sem tették helyre (ami a szép civic egyetlen hátránya volt). Aki akkor igényes hondát akart annak csak az 5ajtós maradt.

    Az UFO civic nekem is kellemes meglepetés volt.

    Romeo: talált az irónia de a VW mentségére, voltak rendes motorjaik is az audi számára, igaz még a Corrado motorjai röhejes LE adatokkal jöttek ki.

  • shadowb

    erdekes olvasni a neten az ilyen autoskartyas ervelest, hogy bezzeg a japok “mit birtak kihozni” a motorbol.

    LOL.

    Oviban is van mar net?

    Amugy meg Europaban vagyunk, johogy nemetet.

  • PluginHibrid

    Japo !!!

  • ,L Rómeo

    most nézem a nyamvatt békaszem civicet!
    igazhogy 96ban 1.6 os 160le volt de sztem csalással!!
    ojjan nincshogy vw 75 ezmeg 160!

    bölönbikának igaza van!
    ez kártyajáték ami it fojjik!
    engem nem érdekelnek számok!!
    vw job mer úgy érrzem(és bölönbika is) és kész!
    és európában vagyunk, európa majdem egyazegyben németország!
    németország meg egyazegyben vw.
    vw for ever!

  • ,L Rómeo

    rá jötem:
    jappán lo kiseb minda német jappán loerö keveseb mind német!

    amutysem kel ösze hassonlittani egy über vw-t egy tamagocsi hondával(csak ha vw nyer(ne) valamiben!)

  • shadowb

    az hogy melyik gyarto melyik motort hany loerovel hoz ki, az nem muszaki hanem uzleti dontes eredmenye, kiveve a vegletekig hegyezett sportkocsiknal.

    96 korul mar volt a VW-Konszernben az otszelepes 1,8T, 150 es 180 loval, kesobb ugyanez a motor felmaszott egeszen 240 loeroig…

    Gondolod hogy azert volt az 1,6-os 75 lovas , mert nem tudtak erosebbet csinalni?

    Na erre mondom hogy ez autoskartyas szinvonal.

  • ,L Rómeo

    igen, vw 1,8 turbo leverte az 1,6 szívó hondát már 96ban!
    bölönbika tejis szagember vagy szerencse h ijjenek is vanak. igazi vw fan, cstlakoz hozzám és szörényihez!

  • ,L Rómeo

    eröl besszéltem!
    ugy kel ösze hassonlitani hogy vw nyerrjen amugy nincs érrtelme(d).
    aszt hogy mit hassonlittasz ösze(turbo-szívó) nem lénnyeg.
    amit tudunk: vw job!

  • ,L Rómeo

    sztem a 75le-s szívó vw 1,6os 200le is lehetet volna csak üzleti döntésként levették 75re hogy ne alázák meg jappánokat.

    mer akor kihal a konkurencia és az üzlettileg nagyon rosz ugye

  • shadowb

    A vasarlot elso korben nem erdekli hogy turbo vagy szivo, oket a menetteljesitmenyek meg az arak erdeklik.
    A VW ugy dontott, hogy akkor es ott ugy epiti fel a modellkinalatat.

    Ugy allitod be, mintha a VW-nel csak 1,6-os 75 lovas golfot lehetett volna venni 96-ban, kozben 55 loerotol 190 loig minden volt a kinalatban, Golf III-nal ez kabe tizfele! motort jelentett. Ez egyfajta strategiai gondolkodas, a Hondanak meg egy masfajta volt, neki volt kabe 3 motorja…

    97-ben jott ki a Golf IV, abba kerult be eloszor Golfnal az 1,8T, de ott a motorok mar a vegen 240 loig mentek…

    Az a baj veled, hogy azt hiszed, a tenyek leirasa rogton minosites is. En nem minositem a Hondat, nem mondom hogy jobb/rosszabb mint a Golf, pusztan elmondom a tenyeket.

  • ,L Rómeo

    egyröl besszélünk tessókám,
    az hogy 1,6os honda 160 1,6 golf 75 le volt az csak tény, nem minössít senkit(csak a japánokat hogy csalnak)
    vw stratégijában gondolkodik és üzleti okból konkurencia kiméllése miat butittya le a motorját jappánok meg vaktában lövölldöznek.
    a 240le ig huzott 1,8as turrbo szérija volt? ere mondom hogy 160le vs 75 az kártyjáték de ha vki 240et mond(vw-re) az már komoj dolog.ne keverjük!
    240le-ig ment és 2 szerviz között meddig?

  • ,L Rómeo

    én érrtelek a tények csak tények a vw meg job mindig, mi tuggyuk, de nehogy pár jappántrol itt értetlenkeggyen:
    mond már el mijen üzleti stratégia lehet(és van!)aban hogy vw dirket butittya a motorjait pedig töbet tudnának.(a szerénykedésen kivül ami jelemzö rájjuk)

  • shadowb

    semmifele ilyen merteku “lebutitasrol” nem beszeltem. Igaz az 1,8T-nel mestersegesen volt lefojtva 150 lora a cucc, es a 150-180 lovas varians csavarra ugyanaz volt. Nyilvan a VW 1,6-osa nem alkalmas arra hogy 160 lovat kihozzanak belole, de nem is az volt a cel. Az meg hogy azt feltetelezed, hogy a VW ne tudott volna 160 lovas 1,6-ost gyartani, ha akart volna, az enyhen szolva is komoly tajekozatlansagra vall.

    A 160 loeros egyhatos egy nagyon porgos motor volt, 7600ig kellett forgatni a maximalis teljesitmenyhez. Ez a karakter nem jon be mindenkinek, sot. Raadasul a 150Nm-es nyomateka is valahol az egekben keletkezett 7000/min-nel. A VW altal megcelzott vasarloi csoportnak nem ilyen igenyei voltak. Egy autogyar meg a valos igenyeket szolgalja ki, nem pedig az autoskartyas gyerekek fantazmagoriait.

    Hogy milyen eredmennyel tette ezt a VW meg a Honda az szerintem eleg jol latszik ha osszehasonlitjuk a ket ceg piaci helyzetet Europaban meg globalisan.

  • ,L Rómeo

    jollbeszélsz!
    tajtékozatlan, aki nem tuggya,de ojjan egyértelmüjen tudot volna(..)gyárrtani 1,6os 160le-st vw (ha akar) hogycsak na!
    hisz…(fojtasd tessókám,mond meg a jappántrolloknak)
    hisz..csinált már ijjet korában, csinállt utána ijjet… stb stb.. oktassd öket.

    ráadásul magas fordulaton jött ki a nagy tejjesitmény a kis szívómotorból??
    nem is tuttam… ezek a fizikát sem ismerik!
    egy igazi jó litertejjesitményü szivomotor alacsony fordulaton aggya le a tejjesitmenyét, ugye tessókám!!
    jol kiszurrtad a hibáját a rizszabállókank! ismét!

  • Guillotine

    Rómeó megint fején találta a szöget!

    Sahdowbull!

    Arra úgy én is kíváncsi lennék hogy mikor volt az 1.8T 240 LE?
    Max 2005-2006-ig de az valahogy akkor nem 96 körül volt hanem gyenge 10 évvel később,a másik hogy 1.6 75 LE még a Golf I -be is készült 1975-ben!

    De csak úgy példaképp volt egy bizonyos 1.6 101LE-es motor amit A4-től Golf-ig mindenbe raktak…. szívó – 4 henger/8 szelep 1595ccm 101LE,ez a csúcsteljesítményű motor került többek között a fent említett típusokba (persze több már motor mellet) 1994-től 2008-ig! mert hát VW vásárlók biztos úgy szerették..:D

    Ez konkrétan az Audi győri gyárában készült…

    Ja és nem vagyok japán fan sem német de szívót szívóval-feltöltőst feltöltőssel hasonlítsunk már.

  • ,L Rómeo

    1 nyilván való komoj szagembereknél(ÉN, te, szörényi):
    1,6 75 németlóerővel komojab tekknika mind 1,6 160 jappánlóerővel.
    kész!

  • shadowb

    240 lovas 1,8T valamikor a 2000-es evek elejen volt az elso TT-ben.

    Hogy 75-tol 2008-ig ugyanaz a motor keszult volna valtozatlanul, azt erosen ketlem, mar csak a torvenyi eloirasok valtozasa miatt is.

    Ha volt ra piaci kereslet (mert volt) akkor miert is ne gyartotta volna a VW?

  • Guillotine

    Tudsz olvasni??

    Nem 75-től hanem 1994-től – 2008-ig gyártották az 1.6 101LE! motort amit az Audi A4-estől a Golfokig mindenbe beleraktak!
    Ja mer szerinted közvélemény kutatást végeznek hogy “na önnek tetszik az 1.6 101LE-vel 9 literes fogyasztással vagy legyen inkább 160LE 5literes fogyasztással?”

    Az 1.6 75 LE Golfokhoz -felállás és ötlet- amiről Ti beszéltek 1975-ben kezdődött amikor az első golfot kiadták!

  • Guillotine

    A valamikor a 2000-es évek elején az 2005-2006-ig volt a TT-ben 1.8t 240LE motor csak egy évig!

    Ezt írtam az előbb!

    Azelőtt 1.8T-ből 150LE,180LE,225LE volt…

  • ,L Rómeo

    köszi Guilottine, de
    “Ja és nem vagyok japán fan sem német de szívót szívóval-feltöltőst feltöltőssel hasonlítsunk már”
    eszt hibássan irrtad:
    ha a csapatba akarsz tartozni akor hejessen ugy hasonliccs hogy vw nyerjen!
    mind1 hogy szívó-turbo vagy mi, teknika és adatok nem lénnyegek. (vw)márkajel a fontos!
    pl vw gyengéb: akor stratégiai döntés, na meg hüjegyerek kártyajátéka érektellen számokkal.
    vw erősebb: gyenge a jappán és a számok naggyon is fontossak.
    vw turbo:szar szívó jappánok.
    rs audik szívók: szívó a jó, szar jappánok!

    mindig tud mit mivel és akor jöhecc a csapatba! :)

  • shadowb

    Kivancsisagbol megneztem az A4-ben a motorokat, ott az volt sokaig az alapmotor.
    A4B5: 94-2000 kozott ADP / AHL / ARM / ANA motorkodok
    2000-2001 kozott ALZ motorkod
    A4B6 2000-2004 ig ALZ
    A54B7 2004-2008 szinten ALZ.

    Szoval helyesen ugy van hogy 2000-2008 kozott ugyanaz a motor…

    Egyebkent meg valoban igy van: kokemeny piackutatasok elozik meg egy modell fejleszteset es piacra dobasat. Gondolod a gyarak talalgatnak a piaci igenyekrol?

    TT: igazad van, en korabbra emlekeztem, 2006ig voltam az Audinal, es mielott eljottem, mar jocskan ismert volt a motor. alapjaiban viszont az 1,8T-re epult.

  • menőmanó

    shadowb:
    “Gondolod hogy azert volt az 1,6-os 75 lovas , mert nem tudtak erosebbet csinalni?”

    “az hogy melyik gyarto melyik motort hany loerovel hoz ki, az nem muszaki hanem uzleti dontes eredmenye”

    “A vasarlot elso korben nem erdekli hogy turbo vagy szivo, oket a menetteljesitmenyek meg az arak erdeklik.”

    “Az meg hogy azt feltetelezed, hogy a VW ne tudott volna 160 lovas 1,6-ost gyartani, ha akart volna, az enyhen szolva is komoly tajekozatlansagra vall.”

    Na ezekre szokták mondani:
    Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna. :)

  • shadowb

    nyugodtan leirhatod az erveid.

  • ,L Rómeo

    úgyse olvassuk el,haha
    (mer elöre tuggyuk hogy hüjeség,ha jappán melet szol)

  • menőmanó

    1-2. Persze mindenki tudna mindent csinálni csak nem mindegy, hogy milyen minőségben. Egy “kihegyezett motor” nagyobb szakmaiságot feltételez. Garanciális problémákat vethet fel, komoly tapasztalat és szakember gárda kell hozzá. Egyértelműen nem nőttek fel a feladathoz, így nem is erőltették, teljesen jogosan.

    3. Nagyon is érdekli, főleg a hozzáértőket, mert mindkettőnek megvan az előnye és a hátránya. Talán nem véletlenül nem erőltetik a japánok a turbó motorokat. Az viszont igaz, hogy az átlag vásárlónak gyakran fogalma sincs alapvető dolgokról.

    4. Lásd az első pontot. “Hulladékot” minden hülye tud gyártani, de pörgős, megbízható, erős motort JÓ áron csak kevesen. Azok közé nem tartoznak a németek még most sem, nem hogy régen. :)

  • Guillotine

    Shadow!

    “Kivancsisagbol megneztem az A4-ben a motorokat, ott az volt sokaig az alapmotor.
    A4B5: 94-2000 kozott ADP / AHL / ARM / ANA motorkodok
    2000-2001 kozott ALZ motorkod
    A4B6 2000-2004 ig ALZ
    A54B7 2004-2008 szinten ALZ.”

    Neked tudnod kéne hogy keletkeznek a motorkódok! ;)

    Másrészt!

    A konstrukció alapjai miben is változtak?? :D

    OHC MPI 1595ccm 101LE végig!

    Ja nem 2003 után 105 le..:D

    Semmi nem változik csak a motorkód meg egy két csatlakozó meg jeladó az új karosszériához kijelzőkhöz igazodva.

  • Drake

    Ha ez az autó is úgy sikerült,mint az Auris kombi,akkor a konkurenseknek nincs miért aggódni:)
    http://totalcar.hu/tesztek/2013/07/15/toyota_auris/

  • ,L Rómeo

    nem Guillotine, most nincs igazad:
    a motorkódfejlesztés is komoj dolog, vorsprung furch technik!

  • Paccar

    Ha jól rémlik, azt az 1.6 101 LE-s motort valamikor 94-95ben mutatták be, a Golf 3asban, és az már egy régebbi meglévő blokkra épült, csak a hengerfejen változtattak. Dícsérte is az Auto2 újság, hogy milyen jó lett, a motortuning iskolapéldája :) vagy valami ilyesmi. Persze, az akkori autók könnyebbek is voltak nem kicsit..

  • zoldfulu2000

    Paccar: azért nem mondanám, a VW grupp autói ebebn az időszabkan inkább a masszíívságukról voltak ismertek. A Wiki szerint az Audi 80as (B4) 1500kg is elmehetett (és emlékeim szerint akkoriban nem volt még uniós szabvány tank meg sofőr súlya benne).

    Szégyenletes menetdinamikája volt ezeknek az audiknak. Nekünk egy 2.0 volt igazi VW motorral (115LE!), elég szégyen volt akkor is ha legalább az audinak volt pár rendesebb motorja is (dzíelek ugyebár ekkoriban még nem voltak annyira versenyképesek).

  • hova

    Szörényi úr! Kérdeztem valamit, vagy a válaszadás már nem divat?….

  • ,L Rómeo

    ne hogy válaszojj tezsókám esz csappda!
    ezegy jappántroll tilcsad ki!
    it német ajnározást akarunk továbra is!
    vw for ever szörényi for ever!

  • Guillotine

    Úgy látom Szörényi úr nem akar konfliktusba keveredni..
    Ebben a cikkben nem is éreztem annyira japán ellenesnek egyébként..:)

  • ,L Rómeo

    sajnos, nem mindig hoza a szokássos formályát miota kivették segéggyét holidayt!

  • Guillotine

    ÓÓÓ…..
    Azok a régi szép időőők..:D

    Holy (Csabi) igazgató úr és az észosztás!
    Sztem a szelleme még most is itt van valahol..;)

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.