Autó, amibe tényleg csak tankolni kell és menni vele

Car Sharing szolgáltatás Budapesten

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.09.16. 13.30

Tízezer a regisztráció, ezerhárom a havidíj, kapsz egy kártyát, és soha többet nem kell szervizbe, mosóba, vizsgára járnod, mégis van autód, amikor akarod, csak a használatért fizetsz. Jól hangzik?

Mostantól Budapesten is lehet úgy autónk, hogy nincs autónk. Megérkezett ugyanis Magyarországra az első úgynevezett CarSharing, autómegosztó vállalkozás, az Avalon bérautó-szolgáltató új üzletágaként.

Az Avalon Car(e) Services és az Opel Magyarország közös sajtótájékoztatón jelentette be Magyarországon elsőként a “car sharing” szolgáltatás beindítását. A car sharing rendszerének lényege, hogy egy regisztrációs díj (9900 forint) és havidíj fejében kapunk egy chipkártyát, amivel egy online, akár mobilról is elérhető felületen bármikor lefoglalhatjuk magunknak a rendszer bármelyik szabad kocsiját, kisautótól furgonig. A kocsi elvileg műszakilag tip-top állapotban, tisztán vár minket a szolgáltató valamelyik parkolójában – egyelőre csak meghatározott parkolókban, nem bárhol a városban. A kocsit innen lehet elvinni és ide lehet visszahozni. A kocsi a chipkártyával nyitható, a belső tükör melletti kis konzolon aktiválható, majd a kesztyűtartóban lévő kulccsal indítható, és szabadon használható, amíg a foglalás ideje tart. Fizetni pedig utólag kell majd, a tarifatáblázat alapján, kilométer- és óra-elszámolásban.

Dobjuk el a saját autónkat és használjuk közös Opeleket, mondja az Avalon. A rendszer átgondoltnak tűnik, de hogy anyagilag megéri-e, az nagyon az egyéni igényektől függ

Tankoláskor a szintén a kesztyűtartóban lévő kártyával lehet fizetni a MOL kutakon – az üzemanyaggal különösen spórolni nincs értelme, mert az átalánydíj a fogyasztást is tartalmazza.

A CarSharing gondolata Svájcból indult útjára az állandósult közlekedési dugók, a város jobb levegőjének megőrzése, a tervezett és gazdaságos autóhasználat támogatása érdekében. A szolgáltatást itthon bevezető Avalon az Opelt választotta flotta-partneréül, Corsák, Astrák, Insigniák, Combók és Vivarók vihetők el a kártyával.

Az első Avalon CarSharing flottaparkolót az Infopark területén alakították ki – ezzel is jelezve, hogy a szolgáltatás elsősorban nem a magánügyfeleknek, hanem a személyautó-flottát, kulcsos autót fenntartani nem akaró cégeknek szól. A magánszemély-piac akkor indulhat majd be igazán, ha nem kell mindig ugyanoda visszavinni a bérautókat, hanem bárhol, vagy legalábbis jó sok helyen le lehet rakni őket a fővárosban, vagy akár szerte az országban. Az év végéig Budapest legfrekventáltabb irodaparkjaiban további CarSharing autók állnak majd szolgálatba. Az autófoglalást 24 órás call center és online foglalási felület segíti.

Chipkártyával nyílik az ajtó

A sajtótájékoztatón természetesen élesben is megnézhettük a rendszer működését (A láthatóan begyakorolt demót lefuttató hosztesz termékbemutatója során agyunk folyamatosan dobta a hibaüzenetet: Avalon? Biztos nem Avon?)

Ha az online rendszerben lefoglaltuk a kocsit, mobilról meg kell erősíteni: most kezdjük el használni az autót. 1-2 perc múlva személyes chipkártyánkkal nyithatjuk a központi zárat. Indulás előtt egy kis, a szélvédőre tapasztott terminálon meg kell adnunk, hogy van-e jogsink, van-e olyan sérülése az autónak, amit nem tüntettek fel a kesztyűtartóban lévő hibalistán, és tiszta-e a kocsi. A kesztyűtartóban van a parkolóhelyet záró korlát lakatjának kulcsa és a slusszkulcs is – kiállhatunk a parkolóhelyről, visszazárhatjuk a korlátot és már mehetünk is.

MOL-kártya a kesztyűtartóban: a díjban benne van a tankolás is

Használat közben a kulcs gombjával kell nyitni-zárni a kocsit, a chipkártya majd csak a parkolóhelyre visszatéréskor kerül elő újra, ezzel jelezzük, hogy vége, visszaadtuk az autót, újra foglalható.

A rendszer működőképesnek tűnik, a kéthetente szemlézett, szükség szerint tisztított Opelek minősége is folyamatosan biztosított. Ha nem ragaszkodunk személyes tárgyként autónkhoz, nem kell mindig, minden nap a saját autó, elfogadjuk a tarifatáblát, és persze el tudjuk viselni, hogy immár számos felhasználó-társunkkal közösen pukizunk a vezetőülésbe, már vihetjük is feleslegessé vált saját kocsinkat az autókereskedőhöz.

Kommentek

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.