Autó, amibe tényleg csak tankolni kell és menni vele

Car Sharing szolgáltatás Budapesten

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.09.16. 13.30

Tízezer a regisztráció, ezerhárom a havidíj, kapsz egy kártyát, és soha többet nem kell szervizbe, mosóba, vizsgára járnod, mégis van autód, amikor akarod, csak a használatért fizetsz. Jól hangzik?

Mostantól Budapesten is lehet úgy autónk, hogy nincs autónk. Megérkezett ugyanis Magyarországra az első úgynevezett CarSharing, autómegosztó vállalkozás, az Avalon bérautó-szolgáltató új üzletágaként.

Az Avalon Car(e) Services és az Opel Magyarország közös sajtótájékoztatón jelentette be Magyarországon elsőként a “car sharing” szolgáltatás beindítását. A car sharing rendszerének lényege, hogy egy regisztrációs díj (9900 forint) és havidíj fejében kapunk egy chipkártyát, amivel egy online, akár mobilról is elérhető felületen bármikor lefoglalhatjuk magunknak a rendszer bármelyik szabad kocsiját, kisautótól furgonig. A kocsi elvileg műszakilag tip-top állapotban, tisztán vár minket a szolgáltató valamelyik parkolójában – egyelőre csak meghatározott parkolókban, nem bárhol a városban. A kocsit innen lehet elvinni és ide lehet visszahozni. A kocsi a chipkártyával nyitható, a belső tükör melletti kis konzolon aktiválható, majd a kesztyűtartóban lévő kulccsal indítható, és szabadon használható, amíg a foglalás ideje tart. Fizetni pedig utólag kell majd, a tarifatáblázat alapján, kilométer- és óra-elszámolásban.

Dobjuk el a saját autónkat és használjuk közös Opeleket, mondja az Avalon. A rendszer átgondoltnak tűnik, de hogy anyagilag megéri-e, az nagyon az egyéni igényektől függ

Tankoláskor a szintén a kesztyűtartóban lévő kártyával lehet fizetni a MOL kutakon – az üzemanyaggal különösen spórolni nincs értelme, mert az átalánydíj a fogyasztást is tartalmazza.

A CarSharing gondolata Svájcból indult útjára az állandósult közlekedési dugók, a város jobb levegőjének megőrzése, a tervezett és gazdaságos autóhasználat támogatása érdekében. A szolgáltatást itthon bevezető Avalon az Opelt választotta flotta-partneréül, Corsák, Astrák, Insigniák, Combók és Vivarók vihetők el a kártyával.

Az első Avalon CarSharing flottaparkolót az Infopark területén alakították ki – ezzel is jelezve, hogy a szolgáltatás elsősorban nem a magánügyfeleknek, hanem a személyautó-flottát, kulcsos autót fenntartani nem akaró cégeknek szól. A magánszemély-piac akkor indulhat majd be igazán, ha nem kell mindig ugyanoda visszavinni a bérautókat, hanem bárhol, vagy legalábbis jó sok helyen le lehet rakni őket a fővárosban, vagy akár szerte az országban. Az év végéig Budapest legfrekventáltabb irodaparkjaiban további CarSharing autók állnak majd szolgálatba. Az autófoglalást 24 órás call center és online foglalási felület segíti.

Chipkártyával nyílik az ajtó

A sajtótájékoztatón természetesen élesben is megnézhettük a rendszer működését (A láthatóan begyakorolt demót lefuttató hosztesz termékbemutatója során agyunk folyamatosan dobta a hibaüzenetet: Avalon? Biztos nem Avon?)

Ha az online rendszerben lefoglaltuk a kocsit, mobilról meg kell erősíteni: most kezdjük el használni az autót. 1-2 perc múlva személyes chipkártyánkkal nyithatjuk a központi zárat. Indulás előtt egy kis, a szélvédőre tapasztott terminálon meg kell adnunk, hogy van-e jogsink, van-e olyan sérülése az autónak, amit nem tüntettek fel a kesztyűtartóban lévő hibalistán, és tiszta-e a kocsi. A kesztyűtartóban van a parkolóhelyet záró korlát lakatjának kulcsa és a slusszkulcs is – kiállhatunk a parkolóhelyről, visszazárhatjuk a korlátot és már mehetünk is.

MOL-kártya a kesztyűtartóban: a díjban benne van a tankolás is

Használat közben a kulcs gombjával kell nyitni-zárni a kocsit, a chipkártya majd csak a parkolóhelyre visszatéréskor kerül elő újra, ezzel jelezzük, hogy vége, visszaadtuk az autót, újra foglalható.

A rendszer működőképesnek tűnik, a kéthetente szemlézett, szükség szerint tisztított Opelek minősége is folyamatosan biztosított. Ha nem ragaszkodunk személyes tárgyként autónkhoz, nem kell mindig, minden nap a saját autó, elfogadjuk a tarifatáblát, és persze el tudjuk viselni, hogy immár számos felhasználó-társunkkal közösen pukizunk a vezetőülésbe, már vihetjük is feleslegessé vált saját kocsinkat az autókereskedőhöz.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.