Autó, amibe tényleg csak tankolni kell és menni vele

Car Sharing szolgáltatás Budapesten

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.09.16. 13.30

Tízezer a regisztráció, ezerhárom a havidíj, kapsz egy kártyát, és soha többet nem kell szervizbe, mosóba, vizsgára járnod, mégis van autód, amikor akarod, csak a használatért fizetsz. Jól hangzik?

Mostantól Budapesten is lehet úgy autónk, hogy nincs autónk. Megérkezett ugyanis Magyarországra az első úgynevezett CarSharing, autómegosztó vállalkozás, az Avalon bérautó-szolgáltató új üzletágaként.

Az Avalon Car(e) Services és az Opel Magyarország közös sajtótájékoztatón jelentette be Magyarországon elsőként a “car sharing” szolgáltatás beindítását. A car sharing rendszerének lényege, hogy egy regisztrációs díj (9900 forint) és havidíj fejében kapunk egy chipkártyát, amivel egy online, akár mobilról is elérhető felületen bármikor lefoglalhatjuk magunknak a rendszer bármelyik szabad kocsiját, kisautótól furgonig. A kocsi elvileg műszakilag tip-top állapotban, tisztán vár minket a szolgáltató valamelyik parkolójában – egyelőre csak meghatározott parkolókban, nem bárhol a városban. A kocsit innen lehet elvinni és ide lehet visszahozni. A kocsi a chipkártyával nyitható, a belső tükör melletti kis konzolon aktiválható, majd a kesztyűtartóban lévő kulccsal indítható, és szabadon használható, amíg a foglalás ideje tart. Fizetni pedig utólag kell majd, a tarifatáblázat alapján, kilométer- és óra-elszámolásban.

Dobjuk el a saját autónkat és használjuk közös Opeleket, mondja az Avalon. A rendszer átgondoltnak tűnik, de hogy anyagilag megéri-e, az nagyon az egyéni igényektől függ

Tankoláskor a szintén a kesztyűtartóban lévő kártyával lehet fizetni a MOL kutakon – az üzemanyaggal különösen spórolni nincs értelme, mert az átalánydíj a fogyasztást is tartalmazza.

A CarSharing gondolata Svájcból indult útjára az állandósult közlekedési dugók, a város jobb levegőjének megőrzése, a tervezett és gazdaságos autóhasználat támogatása érdekében. A szolgáltatást itthon bevezető Avalon az Opelt választotta flotta-partneréül, Corsák, Astrák, Insigniák, Combók és Vivarók vihetők el a kártyával.

Az első Avalon CarSharing flottaparkolót az Infopark területén alakították ki – ezzel is jelezve, hogy a szolgáltatás elsősorban nem a magánügyfeleknek, hanem a személyautó-flottát, kulcsos autót fenntartani nem akaró cégeknek szól. A magánszemély-piac akkor indulhat majd be igazán, ha nem kell mindig ugyanoda visszavinni a bérautókat, hanem bárhol, vagy legalábbis jó sok helyen le lehet rakni őket a fővárosban, vagy akár szerte az országban. Az év végéig Budapest legfrekventáltabb irodaparkjaiban további CarSharing autók állnak majd szolgálatba. Az autófoglalást 24 órás call center és online foglalási felület segíti.

Chipkártyával nyílik az ajtó

A sajtótájékoztatón természetesen élesben is megnézhettük a rendszer működését (A láthatóan begyakorolt demót lefuttató hosztesz termékbemutatója során agyunk folyamatosan dobta a hibaüzenetet: Avalon? Biztos nem Avon?)

Ha az online rendszerben lefoglaltuk a kocsit, mobilról meg kell erősíteni: most kezdjük el használni az autót. 1-2 perc múlva személyes chipkártyánkkal nyithatjuk a központi zárat. Indulás előtt egy kis, a szélvédőre tapasztott terminálon meg kell adnunk, hogy van-e jogsink, van-e olyan sérülése az autónak, amit nem tüntettek fel a kesztyűtartóban lévő hibalistán, és tiszta-e a kocsi. A kesztyűtartóban van a parkolóhelyet záró korlát lakatjának kulcsa és a slusszkulcs is – kiállhatunk a parkolóhelyről, visszazárhatjuk a korlátot és már mehetünk is.

MOL-kártya a kesztyűtartóban: a díjban benne van a tankolás is

Használat közben a kulcs gombjával kell nyitni-zárni a kocsit, a chipkártya majd csak a parkolóhelyre visszatéréskor kerül elő újra, ezzel jelezzük, hogy vége, visszaadtuk az autót, újra foglalható.

A rendszer működőképesnek tűnik, a kéthetente szemlézett, szükség szerint tisztított Opelek minősége is folyamatosan biztosított. Ha nem ragaszkodunk személyes tárgyként autónkhoz, nem kell mindig, minden nap a saját autó, elfogadjuk a tarifatáblát, és persze el tudjuk viselni, hogy immár számos felhasználó-társunkkal közösen pukizunk a vezetőülésbe, már vihetjük is feleslegessé vált saját kocsinkat az autókereskedőhöz.

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.