Tehetségkutatás, nagypályán

Nissan GT Academy döntő

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.09.14. 08.00

A Nissan GT Academy silverstone-i döntőjét követhettük nyomon, hogy lássuk, hazánk fia, hogy szerepel a krakkói elődöntőből továbbjutva.

Lehetőség. Leírva csak egy egyszerű szó. De ha nem élünk vele, talán egy életre szóló esélyt pöccintünk tova és hajtjuk tovább a hétköznapok mókuskerekét, egyre nehezebben. 
Amennyiben sűrűbben látogatod a Vezess.hu oldalát, mint a hétköznapiszabásminták.hu-t , akkor joggal feltételezhetem, hogy kedveled az autókat és talán szeretsz szimulátorokkal játszani.  Ha a kettő együtt áll, könnyen beleszaladhatsz böngészés közben egy lehetőségbe, hogy a képernyő elől átülhetsz egy igazi versenyautó volánja mögé. Kihagynád? 
765 000 ember, köztük Sinka Dániel sem hagyta ki és nevezetek az idei Nissan GT Academy-re. A Vezess.hu pedig ott volt a silverstone-i döntőn, hogy lássuk, hazánk fia, hogy szerepel a krakkói elődöntőből továbbjutva.

Miről is szól a GT Academy?

2008 óta minden évben több ezer tehetséges Gran Turismo (egy Play Stationre készített autós szimulátor) játékos küzd meg azért, hogy egyike lehessen azon versenyzőknek akik kijutnak a Silverstone Race Camp táborba. Az itt zajló hatnapos megmérettetés győztesét, a Nissan GT Academy bajnokát, amatőr autóvezetőből professzionális pilótává képzik.
Aki a virtuális világban kiválóan teljesít, lehetőséget kap, hogy valódi versenyautóban, valódi versenypályán mérkőzzön meg a díjért. Ami egy pozíció a Nissan versenycsapatában és mellé az összes képzés és jogosítvány, amely a nemzetközi versenyeken való részvételhez szükséges. 
Idén a Gran Turismo legújabb, hatodik részének demójával lehetett bejutni az akadémiára, mégpedig a silverstone-i virtuális pályán megszerzett leggyorsabb kör alapján. 

Mi a helyzet a versenyzőkkel?

16 országból negyvenkét európai Gran Turismo-játékos érkezett Silverstone-ba, hogy kiderítsék, képesek lesznek-e átugrani a virtuális versenykörnyezetet a Nissan valódi autósport-programjától elválasztó lécet. Nagy örömünkre, Sinka Dániel is eljutott ide, ő lett Magyarország legjobb GT Academy versenyzője. Sikerült is egy rövid interjúra elkapnunk, a feszített menetrend ellenére.

Silverstone – Angila, Egyesült Királyság

Vezess.hu: Hogy fogadta a családod, mikor kiderült, hogy a négy magyar elődöntős közül egyetlenként bejutottál a fináléba?

Sinka Dániel (A Nissan GT Academy egyetlen magyar versenyzője): Mindenki nagyon örül neki, apukám különösen büszke és a technikai sportokat is kedveli. Édesanyám nagyon aggódik, hiszen még repülőn is most ültem először és az autóversenyzést mindig nagyon veszélyesnek tartotta. A barátnőm mindenben maximálisan támogat, boldog, hogy eljutottam idáig. 


V: Mennyire vagy rutinos vezető a mindennapokban és vezettél-e már bármilyen versenyautót ezelőtt?

SD: Nagyon keveset vezettem eddig, mindössze két éve van jogosítványom is. Nemrég kipróbálhattam egy Opel Astra pályaautót az Euro-Ringen, de ezen kívül semmi mást nem vezettem pályán. Legalábbis élőben, mert az otthoni szimulátort folyamatosan nyúzom, már sikerült versenyt is nyernem, aminek a díjából egy egész komoly, több monitoros rendszert tudtam építeni. 


V: Mik a hosszú távú terveid a jövőre nézve? Azt tudom, hogy egyetemre jársz. 

SD: Amennyiben nem én nyerem meg a GT Academyt (nevet), semmiképp nem szeretném abbahagyni ezt a tevékenységet. Ez a verseny jó kiindulópont lehet egy otthoni gyári szériás kupában való induláshoz és talán szponzorokat is könnyebb lesz találni így a későbbiekben. Szerencsére most az egyetemen is szünet van így nem kellett halasztanom, de mindenképpen be fogom fejezni a sulit. Persze, ha én leszek a végső győztes, kénytelen lennék csúsztatni egy évet. (nevet) 

V: Van esetleg példaképed az autósportból, akire felnézel? 

SD: Persze, Michael Schumacher! Mióta másodszor is visszavonult, azóta nem is nézem a Forma-1-et. Egyébként szeretem az összes autósportot, de nem vagyok fanatikus rajongó és nincsenek a fejemben naprakész köridők vagy pódiumok. 


V: Hogy érzed magad Angliában? 

SD: Az emberek mind nagyon kedvesek, segítőkészek és a mentalitás is más, mint otthon. Az időjárás nekem kicsit hideg, esténként 25 fokra állítom a fűtést a “konténeremben”. (A pálya mellett  hálókamrákká alakított szerkezetekben laknak – A szerk.) Az ételek számomra nagyon íztelenek és furcsák. Azt pedig, hogy ebédre mindig csak hideg kaja van, nehezen tudom megszokni.

A versenyzőket hét területi csoportba osztották, hazánk Lengyelországgal, Csehországgal és Szlovákiával szerepelt együtt. Mindegyik területhez tartozott egy tapasztalt bíró és egy csapatvezető, akik egyben a versenyzők mentorai is voltak a próbatételek során. A mentorok között volt többek között az egykori Forma-1-es pilóta, Vitantonio Liuzzi, a GP2-es versenyző Josef Kral, a túraautó- és dakarspecialista Tom Coronel is. Olyasmi ez, mint a zixfaktor? csak teljesen más.

1. nap

Az első napon a GT Academy fizikai és mentális edzője, Simon Fitchett egy sor tesztet végeztetett a versenyzőkkel, majd jöhetett az autózás. 
Az első valódi vezetési feladathoz kibelezett Nissan Micrákat használtak. Azt vizsgálták, hogy a versenyzők hogyan boldogulnak a közelharcszerű csatározásban és ki elég határozott és agresszív, ugyanakkor nem meggondolatlan a pályán. Voltak, akiket elkapott a hév és törték-zúzták egymást. A magyar versenyző autója, kisebb sérülésekkel megúszta a roncsderbiszerű körözést, s a mezőny elején intették le.
Ezután visszaültek a szimulátorokba és a már jól ismert versenyprogrammal kellett menniük. Közben a mentorok folyamatosan figyelték őket és szorgosan jegyzeteltek. 
Ezt követően ismét egy igazi autó, egy Nissan 370Z Nismo következett, amellyel instrukciók nélkül kellett száguldaniuk. Daninak sikerült a legjobb időt futnia, így az első nap nyugodtan várhatta a nap végi döntést. 
A feladatok lezárultával a bíráknak, mentoroknak és instruktoroknak el kellett dönteniük, hogy ki az, aki a legkevésbé esélyes arra, hogy játékosból valódi versenyzővé váljon. Így a 42 fős mezőny 35 főre csökkent. Dani simán bent maradt.

2. nap

A második nap, a fiatal versenyzők egy volt amerikai légibázis hangárjaiban vetették be nemrég szerzett drifttudásukat. Egy igazán szűk, zavaró tényezőkkel teli pályán kellett csúszkálni Ken Block módjára, miközben ketyegett az óra. Ez a próbatétel ismét az autókezelési képességeket és a nyomás alatti teljesítményt tette próbára, valamint azt, hogy a versenyzők hogyan reagálnak az akadályokra és a változó körülményekre.
Sajnos a kilinccsel előre való autózás kevésbé feküdt a magyar fiúnak, de többen még nála is jobban szenvedtek. 

3. nap

A harmadik nap a résztvevők a telemetriai rendszerrel ismerkedtek, amelyet arra terveztek, hogy a pályán kiértékelhető legyen a versenyzők teljesítménye. Nemcsak az autóval kapcsolatos eseményekről gyűjtöttek adatokat, de a versenyzőket is ellenőrizték, mérték a szívritmusukat, vizsgálva, hogyan reagálnak stresszhelyzetben. 
Mindezek után, a telemetriai adatokat a mentorokkal kielemezve a döntősök ismét kigurultak a pályára a 344 lóerős Nissan 370 Z-vel, az instruktorok minden figyelő szeme láttára.
A nap végén ismét búcsút vettek minden régió leggyengébb láncszemétől, és sajnos a közép-kelet európai csoportból Danira esett a választás, annak ellenére, hogy a reggeli reflex és erőnléti teszteken ő teljesített a legjobban és a telemetriás vezetésen is a harmadik legjobb időt autózta az ötből.
GAME OVER – talán nem örökre. 
Dani elmondta, hogy semmiképp nem adja fel a versenyzést és talán harmadjára is nekifut majd. Hiszen ő már indult az előző szezonban is, csak ott hamarabb kiesett. Ha marad a javuló tendencia, a legközelebbi bajnokságon még jobb esélyekkel indulhat el. 

4-5. nap

Ezt követően ismét az iskolapadban találta magát a 2013-as Nissan GT Academy európai táborában maradt 28 növendék, hogy megszerezzék a versenyzéshez szükséges vezetői engedélyt. Az osztályteremben mindenki megírta a vizsga elméleti részét, majd az aszfalton is vizsgázniuk kellett a profi instruktorok ellen. 

6. nap

A hatodik napra, (ami e hét kedden volt), már minden régióból csak egy versenyző maradt, akik az utolsó napon (szerdán) egymás ellen küzdöttek meg a silverstone-i pályán. 
Végül a 24 éves portugál fiú, Miguel Faisca nyerte a Nissan PlayStation GT Academy 2013-as bajnoki címét és a lehetőséget, hogy versenyzővé váljon.  A motorsportrajongók biztosan hallanak még felőle. 
Végül pedig nézzétek meg az eseményről készített hangulatvideónkat.
A videó végén láthatjátok, ahogy nagy vonalakban elmagyarázza az instruktor, hogy hogyan kell minél közelebb a zászló körül driftelni, aztán Sinka Dániel kezdi el elsőként a feladatot. 

Kommentek

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Tragédiát okozott egy udvarias pék

Maga elé engedte az utánfutós teherautót, amely elgázolta az egyetemre igyekvő robogós lányt.

Miért fizetnél a reptéri parkolásért?

Gondolnád, hogy a több ezer forintos parkolódíj kifizetése helyett akár pénzt is kereshetsz az autóddal, míg külföldön vagy?

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.