Pusztuljatok, hülye táblák!

Az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület jelenti

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.09.12. 15.30

Zavarja egy hülye tábla, felesleges korlátozás, lekopott zebra? Szóljon és elintézzük! Felfestéseket frissítenek, táblákat vesznek kis és helyeznek át, elsőbbségi rendeket változtatnak meg az útkezelők bejelentéseink nyomán.

A vezess.hu újságírói által alapított civil szervezet, az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület az elmúlt hetekben sem tétlenkedett. Reméljük, az itt felsorolt sikerek sok autóst-motorost, biciklist-gyalogost inspirálnak majd arra, hogy bejelentsék azokat a konkrét közlekedés-szabályozási hibákat, amiket megoldhatunk. Minél több bejelentést kapunk a vezess @ vezess.hu vagy az ekke @ googlegroups.com címre, annál többet tehetünk azért, hogy ne kelljen felesleges táblák, kopott felfestések, rosszul szervezett kereszteződések miatt bosszankodnunk szerte az országban.

Veszélyesre kopott felfestés a semmiből termett kereszteződéssel

Budán, a Pusztaszeri úton találtuk ezt a helyet: egy lejtős kanyarban lekopott az aszfaltfestés középen, ezért a balra, lefelé kikanyarodni szándékozók és a jobbra felfelé, KRESZ szerint egyenesen haladók egyaránt behúzódnak középre. Csak idő kérdése a csatt. Pikáns apróság, hogy ebbe az egészbe betorkollik egy építkezés során állítólag önkényesen, a semmiből keletkezett utca, jobbkéz-szabállyal.

Lekopott festés, illegális utca-torkolat Budán

Az út kezelője, a BKK megígérte a helyzet gyors rendezését. (A részletes leírás egyesületünk honlapján ide kattintva olvasható.)

Beláthatatlan kereszteződés, rossz elsőbbségi renddel. 11 hónap alatt intéztük el

Masszív útkezelői érdektelenség, majd egy, a helyzetet tovább rontó, a kilátást akadályozó zajvédő fal felhúzása után jogi szakértőnkhöz fordultunk. Ő kellő eréllyel fordult újra az útkezelőhöz, ezután a BKK forgalomszámlálást végzett, majd belátta igazunkat – pontosabban bejelentőnk igazát, és megváltoztatta az elsőbbségi rendet. Esetleírás itt.

Köszönetnyilvánítás

Az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület ezúton fejezi ki háláját fő támogatójának, a működését lehetővé tévő Continentalnak, aki anyagi fedezetet nyújt költségeinkre. Köszönjük a segítséget a közlekedési ügyekre szakosodott Dr. Székely Ügyvédi Irodának, az ő szakértő segítségük nélkül nemigen tudnánk mozgásra bírni a hivatalokat.

Parodisztikus kiegészítő táblák Fehérváron

Nem csak a fővárosban ügyködünk; Székesfehérváron például ezt a csodálatos táblát lőttük:

Kinek is tilos? (Székesfehérvári találat)

Az önkormányzat felelős szakemberének ígérete szerint hamarosan egyszerűsítik ezt a csodát, és már nem kell azon törnünk a fejünket, ha be akarunk hajtani a Bazilika elé, hogy csak árut szállító taxival mehetünk-e be vasárnap kilenckor, vagy mifene. Leírás itt.

Van még ígéretünk arra, hogy hamarosan tisztább helyzet lesz a három macisajttal, egy buszsávval és egy ha-akarom-vemhes-ha-akarom-nem jellegű lámpával terhelt kereszteződésben Budapest legismertebb sportuszodája, a Komjádi előtt. Megpróbálunk megszüntetni egy trafipaxos pénzbehajtó-helyet a főváros egyik legforgalmasabb bevezető útján. Reméljük, felszámolja a miskolci önkormányzat a világ legrövidebb egyirányú utcáját, és talán a Vezess.hu szerkesztőségének utcájából is ki lehet majd hajtani végre szabályosan a Szépvölgyi útra – jelenleg ez gyakorlatilag nem lehetséges.

Túl sok a tábla? Nem baj, mi is kirakunk egyet!

A Magyarországot sújtó sok-sok értelmetlen, egyáltalán nem forgalomtechnikai, sokkal inkább felelősség-lerázási okból kint lévő tábla miatt sajnos az autósok sokszor az igazán veszélyes helyek előtti jelzéseket sem veszik figyelembe. Ilyenkor az útkezelő speciális figyelemfelkeltő effektekkel szórakoztatja a közlekedőket: jönnek a villogó sárga lámpák, az aszfaltba épített fénycsíkok, a zöld keretek a táblák köré. Csak hát az effajta mulatság nem olcsó, a közúthálózat veszélyes helyeiről pedig nincs átfogó nyilvántartás, így sok-sok extra biztosítás nélküli veszélyes pont van az utakon.

Ezt felismerve kezdtünk fő támogatónkkal, a Continentallal egy kísérletbe. Fényvisszaverő fóliás, figyelemfelhívó színű táblát készíttettünk, és keressük a bürokratikus rendszeren átverhető módszert arra, hogy az Egyesületünkhöz érkező bejelentések alapján a közlekedők által valóban veszélyesnek ítélt helyszíneket országszerte megjelölhessük: LASSÍTS – veszély! Valahogy így:

Egyesületünk a Continental támogatásával egyes veszélyes helyeken élénk színű táblával figyelmeztető új jelzéssel kísérletezik

Kedves Olvasó,  jó ötlet ez? Szerinted jó ötlet extra táblával megjelölni a valóban veszélyes zebrákat, kereszteződéseket, úthibákat, beláthatatlan vasúti átjárókat és társaikat?

Elnézést, a szavazás ebben a pillanatban nem elérhető.

Kommentek

  • menőmanó

    Nagyon jó ötlet, de a zebránál (máshol is) szerintem jobb lenne nem közvetlenül a zebra elé, hanem kb. 10-15m-rel előrébb kihelyezni a plusz figyelem felkeltő táblát.
    Így talán valóban lenne idő és hely lassítani.

  • Guevara

    Az ötlet nem rossz, de ahogy Manó is mondja, kicsivel előbb kellene a táblát kihelyezni mint ahol a veszélyes hely kezdődik. A képen elég szomorú még ráadásul hogy a burkolati jel jócskán kopott, azért annak is illene rendesen látszani, sőt annak inkább mert aki a táblákat már meg se látja a sok hülye út menti reklámplakátok tengerében, az hamarabb észreveszi az útburkolati jelet mert az utat azért azt nézni szoktuk. Sőt továbbmegyek, akár a zebra színét meg is lehetne változtatni fehérről mondjuk fluoreszkáló zöldre.

  • Guevara

    Az a behajtani tilos tábla is mindent visz. Egyébként miért is nem lehet oda behajtani, ha már ennyi kivételt elbír az az utca? Maximum egy megállni tilos táblát kéne csak kitenni, kivéve áruszállítás kiegészítéssel és kész. A taxizás ott a városban meg a polgármester magánbiznisze, vagy mi?

  • PAlex

    Zebránál sokkal jobb megoldás lenne precedens értékkel fejbe lőni a sok tahó sofőrt, majd ezt publikálni.
    Hamar rend lenne.

  • DTF

    Rohadt táblák:) Megjött a szokásos éves gyorshajtás csekk. 90 helyett 118, 30 rugó. Csór, elkerülő, 8-as, Veszprém felé. végig 110, tempomat 120, külső sáv. jön egy enyhe jobb kanyar, 90-es tábla(!), majd 300 méter múlva újból 110. Hát nem erre a 300 méterre álltak a leleményes zsernyákok? Gyorsan mentem nem vitatom, de minek oda a 90-es tábla? miért nem szólnak, hogy nincs pénzük, fizetnék, adományoznék nekik évi 50-60-at! :)

  • geotrinus

    A behajtani tilos tábla eredetileg azért került ki,mert a nagyhangú és jól lobbizó fehérvári sznob gazdagokat zavarta az, hogy szombaton előttük vonultak el a házasságkötő teremhez a szerencsétlenek.(első tábla) Viszont a Bazilikához igyekvők vasárnap így nem tudtak behajtani. (második tábla)És persze az a pár vendéglő is lobbizott, hogy a söröshordókat ugyan ne 400 méterről keljen már becipelni az üzletig. A tábla így tulajdonképpen teljesen feleslegessé is vált, mert más úgyse hajtott be azokba a szar kis macskaköves utcákba… Totális idiotizmus.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Ricciardo: Az ötödik hely a legjobb, amit megszerezhetünk

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.