Pusztuljatok, hülye táblák!

Az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület jelenti

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.09.12. 15.30

Zavarja egy hülye tábla, felesleges korlátozás, lekopott zebra? Szóljon és elintézzük! Felfestéseket frissítenek, táblákat vesznek kis és helyeznek át, elsőbbségi rendeket változtatnak meg az útkezelők bejelentéseink nyomán.

A vezess.hu újságírói által alapított civil szervezet, az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület az elmúlt hetekben sem tétlenkedett. Reméljük, az itt felsorolt sikerek sok autóst-motorost, biciklist-gyalogost inspirálnak majd arra, hogy bejelentsék azokat a konkrét közlekedés-szabályozási hibákat, amiket megoldhatunk. Minél több bejelentést kapunk a vezess @ vezess.hu vagy az ekke @ googlegroups.com címre, annál többet tehetünk azért, hogy ne kelljen felesleges táblák, kopott felfestések, rosszul szervezett kereszteződések miatt bosszankodnunk szerte az országban.

Veszélyesre kopott felfestés a semmiből termett kereszteződéssel

Budán, a Pusztaszeri úton találtuk ezt a helyet: egy lejtős kanyarban lekopott az aszfaltfestés középen, ezért a balra, lefelé kikanyarodni szándékozók és a jobbra felfelé, KRESZ szerint egyenesen haladók egyaránt behúzódnak középre. Csak idő kérdése a csatt. Pikáns apróság, hogy ebbe az egészbe betorkollik egy építkezés során állítólag önkényesen, a semmiből keletkezett utca, jobbkéz-szabállyal.

Lekopott festés, illegális utca-torkolat Budán

Az út kezelője, a BKK megígérte a helyzet gyors rendezését. (A részletes leírás egyesületünk honlapján ide kattintva olvasható.)

Beláthatatlan kereszteződés, rossz elsőbbségi renddel. 11 hónap alatt intéztük el

Masszív útkezelői érdektelenség, majd egy, a helyzetet tovább rontó, a kilátást akadályozó zajvédő fal felhúzása után jogi szakértőnkhöz fordultunk. Ő kellő eréllyel fordult újra az útkezelőhöz, ezután a BKK forgalomszámlálást végzett, majd belátta igazunkat – pontosabban bejelentőnk igazát, és megváltoztatta az elsőbbségi rendet. Esetleírás itt.

Köszönetnyilvánítás

Az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület ezúton fejezi ki háláját fő támogatójának, a működését lehetővé tévő Continentalnak, aki anyagi fedezetet nyújt költségeinkre. Köszönjük a segítséget a közlekedési ügyekre szakosodott Dr. Székely Ügyvédi Irodának, az ő szakértő segítségük nélkül nemigen tudnánk mozgásra bírni a hivatalokat.

Parodisztikus kiegészítő táblák Fehérváron

Nem csak a fővárosban ügyködünk; Székesfehérváron például ezt a csodálatos táblát lőttük:

Kinek is tilos? (Székesfehérvári találat)

Az önkormányzat felelős szakemberének ígérete szerint hamarosan egyszerűsítik ezt a csodát, és már nem kell azon törnünk a fejünket, ha be akarunk hajtani a Bazilika elé, hogy csak árut szállító taxival mehetünk-e be vasárnap kilenckor, vagy mifene. Leírás itt.

Van még ígéretünk arra, hogy hamarosan tisztább helyzet lesz a három macisajttal, egy buszsávval és egy ha-akarom-vemhes-ha-akarom-nem jellegű lámpával terhelt kereszteződésben Budapest legismertebb sportuszodája, a Komjádi előtt. Megpróbálunk megszüntetni egy trafipaxos pénzbehajtó-helyet a főváros egyik legforgalmasabb bevezető útján. Reméljük, felszámolja a miskolci önkormányzat a világ legrövidebb egyirányú utcáját, és talán a Vezess.hu szerkesztőségének utcájából is ki lehet majd hajtani végre szabályosan a Szépvölgyi útra – jelenleg ez gyakorlatilag nem lehetséges.

Túl sok a tábla? Nem baj, mi is kirakunk egyet!

A Magyarországot sújtó sok-sok értelmetlen, egyáltalán nem forgalomtechnikai, sokkal inkább felelősség-lerázási okból kint lévő tábla miatt sajnos az autósok sokszor az igazán veszélyes helyek előtti jelzéseket sem veszik figyelembe. Ilyenkor az útkezelő speciális figyelemfelkeltő effektekkel szórakoztatja a közlekedőket: jönnek a villogó sárga lámpák, az aszfaltba épített fénycsíkok, a zöld keretek a táblák köré. Csak hát az effajta mulatság nem olcsó, a közúthálózat veszélyes helyeiről pedig nincs átfogó nyilvántartás, így sok-sok extra biztosítás nélküli veszélyes pont van az utakon.

Ezt felismerve kezdtünk fő támogatónkkal, a Continentallal egy kísérletbe. Fényvisszaverő fóliás, figyelemfelhívó színű táblát készíttettünk, és keressük a bürokratikus rendszeren átverhető módszert arra, hogy az Egyesületünkhöz érkező bejelentések alapján a közlekedők által valóban veszélyesnek ítélt helyszíneket országszerte megjelölhessük: LASSÍTS – veszély! Valahogy így:

Egyesületünk a Continental támogatásával egyes veszélyes helyeken élénk színű táblával figyelmeztető új jelzéssel kísérletezik

Kedves Olvasó,  jó ötlet ez? Szerinted jó ötlet extra táblával megjelölni a valóban veszélyes zebrákat, kereszteződéseket, úthibákat, beláthatatlan vasúti átjárókat és társaikat?

Elnézést, a szavazás ebben a pillanatban nem elérhető.

Kommentek

  • menőmanó

    Nagyon jó ötlet, de a zebránál (máshol is) szerintem jobb lenne nem közvetlenül a zebra elé, hanem kb. 10-15m-rel előrébb kihelyezni a plusz figyelem felkeltő táblát.
    Így talán valóban lenne idő és hely lassítani.

  • Guevara

    Az ötlet nem rossz, de ahogy Manó is mondja, kicsivel előbb kellene a táblát kihelyezni mint ahol a veszélyes hely kezdődik. A képen elég szomorú még ráadásul hogy a burkolati jel jócskán kopott, azért annak is illene rendesen látszani, sőt annak inkább mert aki a táblákat már meg se látja a sok hülye út menti reklámplakátok tengerében, az hamarabb észreveszi az útburkolati jelet mert az utat azért azt nézni szoktuk. Sőt továbbmegyek, akár a zebra színét meg is lehetne változtatni fehérről mondjuk fluoreszkáló zöldre.

  • Guevara

    Az a behajtani tilos tábla is mindent visz. Egyébként miért is nem lehet oda behajtani, ha már ennyi kivételt elbír az az utca? Maximum egy megállni tilos táblát kéne csak kitenni, kivéve áruszállítás kiegészítéssel és kész. A taxizás ott a városban meg a polgármester magánbiznisze, vagy mi?

  • PAlex

    Zebránál sokkal jobb megoldás lenne precedens értékkel fejbe lőni a sok tahó sofőrt, majd ezt publikálni.
    Hamar rend lenne.

  • DTF

    Rohadt táblák:) Megjött a szokásos éves gyorshajtás csekk. 90 helyett 118, 30 rugó. Csór, elkerülő, 8-as, Veszprém felé. végig 110, tempomat 120, külső sáv. jön egy enyhe jobb kanyar, 90-es tábla(!), majd 300 méter múlva újból 110. Hát nem erre a 300 méterre álltak a leleményes zsernyákok? Gyorsan mentem nem vitatom, de minek oda a 90-es tábla? miért nem szólnak, hogy nincs pénzük, fizetnék, adományoznék nekik évi 50-60-at! :)

  • geotrinus

    A behajtani tilos tábla eredetileg azért került ki,mert a nagyhangú és jól lobbizó fehérvári sznob gazdagokat zavarta az, hogy szombaton előttük vonultak el a házasságkötő teremhez a szerencsétlenek.(első tábla) Viszont a Bazilikához igyekvők vasárnap így nem tudtak behajtani. (második tábla)És persze az a pár vendéglő is lobbizott, hogy a söröshordókat ugyan ne 400 méterről keljen már becipelni az üzletig. A tábla így tulajdonképpen teljesen feleslegessé is vált, mert más úgyse hajtott be azokba a szar kis macskaköves utcákba… Totális idiotizmus.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.