Pusztuljatok, hülye táblák!

Az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület jelenti

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.09.12. 15.30

Zavarja egy hülye tábla, felesleges korlátozás, lekopott zebra? Szóljon és elintézzük! Felfestéseket frissítenek, táblákat vesznek kis és helyeznek át, elsőbbségi rendeket változtatnak meg az útkezelők bejelentéseink nyomán.

A vezess.hu újságírói által alapított civil szervezet, az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület az elmúlt hetekben sem tétlenkedett. Reméljük, az itt felsorolt sikerek sok autóst-motorost, biciklist-gyalogost inspirálnak majd arra, hogy bejelentsék azokat a konkrét közlekedés-szabályozási hibákat, amiket megoldhatunk. Minél több bejelentést kapunk a vezess @ vezess.hu vagy az ekke @ googlegroups.com címre, annál többet tehetünk azért, hogy ne kelljen felesleges táblák, kopott felfestések, rosszul szervezett kereszteződések miatt bosszankodnunk szerte az országban.

Veszélyesre kopott felfestés a semmiből termett kereszteződéssel

Budán, a Pusztaszeri úton találtuk ezt a helyet: egy lejtős kanyarban lekopott az aszfaltfestés középen, ezért a balra, lefelé kikanyarodni szándékozók és a jobbra felfelé, KRESZ szerint egyenesen haladók egyaránt behúzódnak középre. Csak idő kérdése a csatt. Pikáns apróság, hogy ebbe az egészbe betorkollik egy építkezés során állítólag önkényesen, a semmiből keletkezett utca, jobbkéz-szabállyal.

Lekopott festés, illegális utca-torkolat Budán

Az út kezelője, a BKK megígérte a helyzet gyors rendezését. (A részletes leírás egyesületünk honlapján ide kattintva olvasható.)

Beláthatatlan kereszteződés, rossz elsőbbségi renddel. 11 hónap alatt intéztük el

Masszív útkezelői érdektelenség, majd egy, a helyzetet tovább rontó, a kilátást akadályozó zajvédő fal felhúzása után jogi szakértőnkhöz fordultunk. Ő kellő eréllyel fordult újra az útkezelőhöz, ezután a BKK forgalomszámlálást végzett, majd belátta igazunkat – pontosabban bejelentőnk igazát, és megváltoztatta az elsőbbségi rendet. Esetleírás itt.

Köszönetnyilvánítás

Az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület ezúton fejezi ki háláját fő támogatójának, a működését lehetővé tévő Continentalnak, aki anyagi fedezetet nyújt költségeinkre. Köszönjük a segítséget a közlekedési ügyekre szakosodott Dr. Székely Ügyvédi Irodának, az ő szakértő segítségük nélkül nemigen tudnánk mozgásra bírni a hivatalokat.

Parodisztikus kiegészítő táblák Fehérváron

Nem csak a fővárosban ügyködünk; Székesfehérváron például ezt a csodálatos táblát lőttük:

Kinek is tilos? (Székesfehérvári találat)

Az önkormányzat felelős szakemberének ígérete szerint hamarosan egyszerűsítik ezt a csodát, és már nem kell azon törnünk a fejünket, ha be akarunk hajtani a Bazilika elé, hogy csak árut szállító taxival mehetünk-e be vasárnap kilenckor, vagy mifene. Leírás itt.

Van még ígéretünk arra, hogy hamarosan tisztább helyzet lesz a három macisajttal, egy buszsávval és egy ha-akarom-vemhes-ha-akarom-nem jellegű lámpával terhelt kereszteződésben Budapest legismertebb sportuszodája, a Komjádi előtt. Megpróbálunk megszüntetni egy trafipaxos pénzbehajtó-helyet a főváros egyik legforgalmasabb bevezető útján. Reméljük, felszámolja a miskolci önkormányzat a világ legrövidebb egyirányú utcáját, és talán a Vezess.hu szerkesztőségének utcájából is ki lehet majd hajtani végre szabályosan a Szépvölgyi útra – jelenleg ez gyakorlatilag nem lehetséges.

Túl sok a tábla? Nem baj, mi is kirakunk egyet!

A Magyarországot sújtó sok-sok értelmetlen, egyáltalán nem forgalomtechnikai, sokkal inkább felelősség-lerázási okból kint lévő tábla miatt sajnos az autósok sokszor az igazán veszélyes helyek előtti jelzéseket sem veszik figyelembe. Ilyenkor az útkezelő speciális figyelemfelkeltő effektekkel szórakoztatja a közlekedőket: jönnek a villogó sárga lámpák, az aszfaltba épített fénycsíkok, a zöld keretek a táblák köré. Csak hát az effajta mulatság nem olcsó, a közúthálózat veszélyes helyeiről pedig nincs átfogó nyilvántartás, így sok-sok extra biztosítás nélküli veszélyes pont van az utakon.

Ezt felismerve kezdtünk fő támogatónkkal, a Continentallal egy kísérletbe. Fényvisszaverő fóliás, figyelemfelhívó színű táblát készíttettünk, és keressük a bürokratikus rendszeren átverhető módszert arra, hogy az Egyesületünkhöz érkező bejelentések alapján a közlekedők által valóban veszélyesnek ítélt helyszíneket országszerte megjelölhessük: LASSÍTS – veszély! Valahogy így:

Egyesületünk a Continental támogatásával egyes veszélyes helyeken élénk színű táblával figyelmeztető új jelzéssel kísérletezik

Kedves Olvasó,  jó ötlet ez? Szerinted jó ötlet extra táblával megjelölni a valóban veszélyes zebrákat, kereszteződéseket, úthibákat, beláthatatlan vasúti átjárókat és társaikat?

Elnézést, a szavazás ebben a pillanatban nem elérhető.

Kommentek

  • menőmanó

    Nagyon jó ötlet, de a zebránál (máshol is) szerintem jobb lenne nem közvetlenül a zebra elé, hanem kb. 10-15m-rel előrébb kihelyezni a plusz figyelem felkeltő táblát.
    Így talán valóban lenne idő és hely lassítani.

  • Guevara

    Az ötlet nem rossz, de ahogy Manó is mondja, kicsivel előbb kellene a táblát kihelyezni mint ahol a veszélyes hely kezdődik. A képen elég szomorú még ráadásul hogy a burkolati jel jócskán kopott, azért annak is illene rendesen látszani, sőt annak inkább mert aki a táblákat már meg se látja a sok hülye út menti reklámplakátok tengerében, az hamarabb észreveszi az útburkolati jelet mert az utat azért azt nézni szoktuk. Sőt továbbmegyek, akár a zebra színét meg is lehetne változtatni fehérről mondjuk fluoreszkáló zöldre.

  • Guevara

    Az a behajtani tilos tábla is mindent visz. Egyébként miért is nem lehet oda behajtani, ha már ennyi kivételt elbír az az utca? Maximum egy megállni tilos táblát kéne csak kitenni, kivéve áruszállítás kiegészítéssel és kész. A taxizás ott a városban meg a polgármester magánbiznisze, vagy mi?

  • PAlex

    Zebránál sokkal jobb megoldás lenne precedens értékkel fejbe lőni a sok tahó sofőrt, majd ezt publikálni.
    Hamar rend lenne.

  • DTF

    Rohadt táblák:) Megjött a szokásos éves gyorshajtás csekk. 90 helyett 118, 30 rugó. Csór, elkerülő, 8-as, Veszprém felé. végig 110, tempomat 120, külső sáv. jön egy enyhe jobb kanyar, 90-es tábla(!), majd 300 méter múlva újból 110. Hát nem erre a 300 méterre álltak a leleményes zsernyákok? Gyorsan mentem nem vitatom, de minek oda a 90-es tábla? miért nem szólnak, hogy nincs pénzük, fizetnék, adományoznék nekik évi 50-60-at! :)

  • geotrinus

    A behajtani tilos tábla eredetileg azért került ki,mert a nagyhangú és jól lobbizó fehérvári sznob gazdagokat zavarta az, hogy szombaton előttük vonultak el a házasságkötő teremhez a szerencsétlenek.(első tábla) Viszont a Bazilikához igyekvők vasárnap így nem tudtak behajtani. (második tábla)És persze az a pár vendéglő is lobbizott, hogy a söröshordókat ugyan ne 400 méterről keljen már becipelni az üzletig. A tábla így tulajdonképpen teljesen feleslegessé is vált, mert más úgyse hajtott be azokba a szar kis macskaköves utcákba… Totális idiotizmus.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.