5-8,5 millió forintba kerül az új magyar autó

Ünnepség a Suzukinál Orbán Viktorral

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.09.07. 08.00

Tegnap Esztergomban jártunk, ahol Orbán Viktor miniszterelnök és a Suzuki elnök-vezérigazgatója társaságában megünnepeltük, hogy itt az új SX4 S-Cross.

“Oda téged nem fognak beengedni, mert ma jön a Viktor” – mondja egy úr a jólértesültek magabiztosságával, akitől útbaigazítást kérek a Suzuki-gyárba menet. De bízom magamban, így a vasútállomás felől, dzsipek rázópályájának is befogható útszakaszon kanyargok a gyár felé.

Hatékony sajtóelhárítás

Fotómotyónk tűzszerészeti átvizsgálásából tudom, hogy az úrnak igaza volt a miniszterelnöki vizittel kapcsolatban, de szerencsére tévedett bejutási esélyeimet illetően. Az üzemcsarnokban bekísérnek az újságíróknak elkerített karámba, ahonnan a rendezvény végéig nem jöhetünk ki. A hangulat kissé szovjet, de az irányítást átvevő és a kondíciókat megszabó TEK munkatársai illetve a miniszterelnöki propagandagépezet napszámosai biztos tudják, miért kell ennek így lennie.

Takeucsi Hiszasi, az esztergomi Suzuki-gyár igazgatója magyar nyelvű beszéddel tisztelte meg a hallgatóságot. A kedves gesztussal a nap legnagyobb tapsát kapta

Csak az a kár, hogy ezt épp egy japán vállalat rendezvényén adják elő, mert a hiperudvarias, rendkívül előzékeny japánok vendégeikkel, akik eljönnek velük ünnepelni illetve az ünnepségről tudósítani, nem így bánnának. Sebaj, Takeucsi Hiszasi, a Suzuki-gyár vezérigazgatója magyar nyelven elmondott beszédével elveszi mindennek az élét. Azt kívánja, hogy a magyar családoknak az SX4 utóda ne csak álom, hanem valós lehetőség legyen autócserekor, aminek mi is örülnénk. (Az autó alapára 4 980 000 Ft, de egy panoráma napfénytetős, 4×4-es dízel csúcsmodell belekerülhet 8 500 000 forintba is. Hétmillió feletti áruk ellenére eddig sok gazdára talált a legjobban felszerelt változatokból – tudtuk meg Hársfalvi Jánostól, a Suzuki marketingmenedzserétől.)

Szuzuki Oszamu úr, a titkos tanácsos

Orbán Viktor elárulta hallgatóságának, hogy az eseményen részt vevő, évente egyszer hazánkba látogató Szuzuki Oszamu úrra titkos belső tanácsosként támaszkodnak és meglátásait a világgazdaságról beépítik a gazdaságpolitikába. Az esztergomi befektetés méltatása után áttértünk a korteskedésre. A legjobban tetsző mondatát szó szerint idézném: Magyarországon a befektetések azért nőnek újra, mert “a kormány kiegyensúlyozott és megbízható gazdasági környezetet hozott létre”.

Orbán Viktor méltatta a japán kultúrában meglévő tiszteletet a másik ember iránt és a méltóságteljes viselkedés, ami itthon hiányzik

Orbán Viktor elmondta, hogy a Suzuki-gyár az itt dolgozókon felül még 30 ezer családnak biztosít megélhetést és arról is beszélt, hogy a japán kultúrában még megvan az a tisztelet, méltóságteljes viselkedés, ami nálunk eltűnt, és ami szerintünk is hiányzik.

A beszédeket követően Orbán Viktor és Szuzuki Oszamu beültek egy “újSX4zöld” fényezésű autóba és begurultak vele az ünnepségre. Nem lett szerencséje a füstölő kuplungra, lefulladásra, hangosan pörgő motorra ácsingózóknak, ami amúgy is pitiáner dolog. Miért kéne valakinek, akit biztonsági okokból profi sofőr visz mindenhova, egy vadidegen autóval elsőre boldogulnia? Ezzel együtt a miniszterelnök rutinosan behozta az autót és leparkolt vele a kijelölt helyen. Sajnos az elrekesztett fotósok és operatőrök hada a nekik kijelölt helyről nehezen tudott értékelhető képeket készíteni édesanyjuknak az eseményről, de a feltételeket nem a gyári vendéglátók alakították így.

Évente 100 ezer SX4 S-Cross készül Esztergomban az első teljes évtől


1992 óta 2,3 millió autó Esztergomból

Ez a nyolcadik típus, amelynek gyártását a Suzuki megkezdi Magyarországon (három Swift, két SX4 és a Wagon R+, az Ignis és a Splash adja ki a nyolcat). 1992 óta több mint 2,3 millió autó készült Esztergomban.

Ezt a számot évente nagyjából 100 ezer darabbal bővíti az újdonság, amelyet az ünnepségen szólásra emelkedők következetesen “az új Suzuki-modellnek” neveztek. Az autó teljes neve SX4 S-Cross, amivel megkülönböztethető az egy ideig még megvásárolható elődtől.

4 980 000 forint az alapára, de az értékesítések dandárját a GL+nevű, középső felszereltség adja majd. Benzines motorral 5,3, dízellel 6,1 millió forintól kapható

Kiskocsiból kompakt SUV

Az új autó az első ülőpróba alapján tágas, hátul is bő helykínálatú autó, elődjénél sokkal nagyobb csomagtartóval. Valóban egy kategóriával feljebb indul a kisautók közé sorolandó elődjénél. Mivel vezetni ezúttal nem lehetett, olvassátok el az autóról írt menetpróbát, amiben Földes Attila a 118 lóerős benzinessel és az ugyanekkora teljesítményű dízelmotorral szerzett tapasztalatait énekelte meg.

Kommentek

  • Akkumlátoros

    Sajnos 5 millió oka van, hogy nem veszek ilyen autót. De, majd ügyesen alkuszom és 3 ért már jöhet is.

  • sebastian

    Gratulálok annak a “sok gazdának”! Már ha valóban léteznek. A 7 személyes Nissan Qashqai is pontosan 5-8,5 M Ft-ba kerül. Az 5 személyes 1 M-val olcsóbb. Szép autó lett ez az új SX-4, de az ára túlzás. 3,5-4 M-tól kellene indulnia.

  • stewen

    sebastian igazad van mert mikor már kihozod az autót a szalonból addigra már te vagy a harmadik gazdája , ezért mire te megveszed addigra már csak a felét éri vagy is a 8,5 millios már csak 3,5 millát ér .

  • Kanyaró Malvin

    Nem kell kiakadni az árán. A Swift 3,2 millióért az extráihoz képest 2010-ben sem volt drága, most pedig nagy vétel. Majd itt is olvad a büszke ár. És listaárat listaárhoz mérjünk, ne már az akciós dolgokkal mossuk össze! Listaáron a Qashqai 1,6 Visia 5 150 000 forinttól indul: http://nissan-online.webvilag.com/pricelist/download?file=4_4_1

    Magamnak mondjuk Yetit vennék ebből a kategóriából, de hazai gyártóként örülök a Suzuki fejlődésének. Ha új kiskocsit keresnénk, csak a Swift vagy a Splash volna a befutó.

  • OKdoki

    A Suzuki miatt is remélem, hogy nem komoly ez az Oszamu Úr féle tanácsadás.

  • OKdoki

    Szerintem sem drága, ha mindent figyelembe veszünk. Ugyan a legfőbb konkurens a Qashqai, régisége ellenére sem tűnik avíttnak mellette, de ez nem biztos, hogy zavarja a célcsoportot. Nekem csak az eleje nem tetszik. Ráadásul a hátsó sorhoz is vezettek szellőzőcsatornát, igaz csak a GLX felszereltségtől felfele. Gondolom az első ülés alatt van a kivezetése (mint a Poloban), mert máshol nem látom, viszont így is pozitívumnak veszem.

  • OKdoki

    Az olaszországi bemutatón, gondolom dimbes-dombos országúton, 6,1-et fogyasztott a benzines, igaz csak a fed.comp. szerint. Ez akkor sem rossz adat. A Mazda3 a Szibéria túrán először 6,4-et, majd 6,7-et jelzet ki. Igaz a 120 lóerős SkyActiv jó erőben volt az elmondottak alapján és még halk is. Hiába, a 210 Nm nem 156. Mindenesetre, elsőre még versenyképesnek tűnik. Még a súlya is kevesebb az 1.6-os benzinessel, mint a Mazdának az 1.5-el.

  • tgu.ts

    “a kormány kiegyensúlyozott és megbízható gazdasági környezetet hozott létre”.

    Mi a gond ezzel?
    Autóiparban és más termelőiparba folyamatosan érkeznek a befektetők és az ittlévő gyárak is fejlesztenek mint a megveszekedettek.
    Talán csak nem a szélhámos francia utalványos cégek és rezsivel gyilkoló közműszolgáltatók vernyogása hatotta meg a fősodratú ballibbant médiához igazodó tisztelt újságíró véleményét.
    Talán a bankok sanyarú helyzete miatt szökött könny a szemébe és szaladt ki ez a mondat?

    Sőt a gazdaság is kezd talpra állni a saját lábán és nem a külső eladósodottság növelő IMF hitelén gyarapszik mint tette ezt gyurcsányi-bajnai éra alatt.
    Kár ezért a sértett, szabadságában korlátozott újságíró áldozati szerepében tetszelgő mondatokért.Unalmas és rohadt fárasztó szöveg.

  • 1000rörö

    tgu.ts! Ez egy autós oldal, szóval ne terjeszd itt az igét a mi megmentőnk baromságairól, néha viszont töröld ki a szemedből a nyaranycsgőzös csipát és nézzél szét orbanisztánban. Meg fogsz lepődni agyhalott barom.
    Az új Suzuki teljesen rendben van, tökéletes kis autó, az árából meg majd adnak lentebb is, mert így ebben a nagy jólétben nem sok fogja koptatni hazánk igen jó álapotban lévő utjait.

  • kisssfero

    Szép és jó autó, de sajnos a Suzuki már koránt sem az a kocsi, aminek indult, nem a “mi autónk”, mert míg régen az “átlag magyar” ember megfizethető járműve volt, mostanra nem az. Az volna az érdekes, ha egy árlista közlésekor olvasható volna, hogy abból mennyi az állami “harács”. menyit tesz el belőle felettünk trónoló rendszer.

  • tgu.ts

    1000rörö, gondolom ez 1000 ökört jelent a valóságban, ritka egy paraszt vagy.

  • 1000rörö

    tgu.ts! Hozzászólásodból is látszik, hogy annyit értessz az autósvilághoz, mint kormi haverod a gazdasághoz. Csak arra figyelj, hogy ez az “1000 ökör” meg ne keressen és ne ott törjön el ahol a legvastagabb vagy.

  • tgu.ts

    Nagyon primitív vagy,arcoskodó kis hülye gyerek.

  • ikaroly

    Marha jó,csak éppen a magyar nem tudja megvenni,sajna ebben is a románok jobbak,még a dácia duster is megfizethetőbb,fenntarthatóbb mint ez!Mondom ezt úgy hogy dácia loganom van és abszolút nem bántam meg!

  • ikaroly

    Ezt is csak max. nézegetjük mint a magyar mercit!!

  • péloday

    Csak annyi,hogy a Japán a Japánt tiszteli senki mást……erről a Suzukiban dolgozók többet tudnának mesélni.

  • thalia01

    Ez az Orbán nem normális.Ennyi hülyeséget összehordani!!!És mire fel ez a nagy rettegés??? Az újságírók karámba terelése???Tán csak nem szeretett népétől fél???

  • SeatAlteaFR

    Annyi a probléma ennyiért már autót is lehet kapni :)

  • Leslie54

    Akkor ez megint nem a “Mi” autónk!!! Maradunk az öregedő WagonR+ mellett!

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.