5-8,5 millió forintba kerül az új magyar autó

Ünnepség a Suzukinál Orbán Viktorral

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.09.07. 08.00

Tegnap Esztergomban jártunk, ahol Orbán Viktor miniszterelnök és a Suzuki elnök-vezérigazgatója társaságában megünnepeltük, hogy itt az új SX4 S-Cross.

“Oda téged nem fognak beengedni, mert ma jön a Viktor” – mondja egy úr a jólértesültek magabiztosságával, akitől útbaigazítást kérek a Suzuki-gyárba menet. De bízom magamban, így a vasútállomás felől, dzsipek rázópályájának is befogható útszakaszon kanyargok a gyár felé.

Hatékony sajtóelhárítás

Fotómotyónk tűzszerészeti átvizsgálásából tudom, hogy az úrnak igaza volt a miniszterelnöki vizittel kapcsolatban, de szerencsére tévedett bejutási esélyeimet illetően. Az üzemcsarnokban bekísérnek az újságíróknak elkerített karámba, ahonnan a rendezvény végéig nem jöhetünk ki. A hangulat kissé szovjet, de az irányítást átvevő és a kondíciókat megszabó TEK munkatársai illetve a miniszterelnöki propagandagépezet napszámosai biztos tudják, miért kell ennek így lennie.

Takeucsi Hiszasi, az esztergomi Suzuki-gyár igazgatója magyar nyelvű beszéddel tisztelte meg a hallgatóságot. A kedves gesztussal a nap legnagyobb tapsát kapta

Csak az a kár, hogy ezt épp egy japán vállalat rendezvényén adják elő, mert a hiperudvarias, rendkívül előzékeny japánok vendégeikkel, akik eljönnek velük ünnepelni illetve az ünnepségről tudósítani, nem így bánnának. Sebaj, Takeucsi Hiszasi, a Suzuki-gyár vezérigazgatója magyar nyelven elmondott beszédével elveszi mindennek az élét. Azt kívánja, hogy a magyar családoknak az SX4 utóda ne csak álom, hanem valós lehetőség legyen autócserekor, aminek mi is örülnénk. (Az autó alapára 4 980 000 Ft, de egy panoráma napfénytetős, 4×4-es dízel csúcsmodell belekerülhet 8 500 000 forintba is. Hétmillió feletti áruk ellenére eddig sok gazdára talált a legjobban felszerelt változatokból – tudtuk meg Hársfalvi Jánostól, a Suzuki marketingmenedzserétől.)

Szuzuki Oszamu úr, a titkos tanácsos

Orbán Viktor elárulta hallgatóságának, hogy az eseményen részt vevő, évente egyszer hazánkba látogató Szuzuki Oszamu úrra titkos belső tanácsosként támaszkodnak és meglátásait a világgazdaságról beépítik a gazdaságpolitikába. Az esztergomi befektetés méltatása után áttértünk a korteskedésre. A legjobban tetsző mondatát szó szerint idézném: Magyarországon a befektetések azért nőnek újra, mert “a kormány kiegyensúlyozott és megbízható gazdasági környezetet hozott létre”.

Orbán Viktor méltatta a japán kultúrában meglévő tiszteletet a másik ember iránt és a méltóságteljes viselkedés, ami itthon hiányzik

Orbán Viktor elmondta, hogy a Suzuki-gyár az itt dolgozókon felül még 30 ezer családnak biztosít megélhetést és arról is beszélt, hogy a japán kultúrában még megvan az a tisztelet, méltóságteljes viselkedés, ami nálunk eltűnt, és ami szerintünk is hiányzik.

A beszédeket követően Orbán Viktor és Szuzuki Oszamu beültek egy “újSX4zöld” fényezésű autóba és begurultak vele az ünnepségre. Nem lett szerencséje a füstölő kuplungra, lefulladásra, hangosan pörgő motorra ácsingózóknak, ami amúgy is pitiáner dolog. Miért kéne valakinek, akit biztonsági okokból profi sofőr visz mindenhova, egy vadidegen autóval elsőre boldogulnia? Ezzel együtt a miniszterelnök rutinosan behozta az autót és leparkolt vele a kijelölt helyen. Sajnos az elrekesztett fotósok és operatőrök hada a nekik kijelölt helyről nehezen tudott értékelhető képeket készíteni édesanyjuknak az eseményről, de a feltételeket nem a gyári vendéglátók alakították így.

Évente 100 ezer SX4 S-Cross készül Esztergomban az első teljes évtől


1992 óta 2,3 millió autó Esztergomból

Ez a nyolcadik típus, amelynek gyártását a Suzuki megkezdi Magyarországon (három Swift, két SX4 és a Wagon R+, az Ignis és a Splash adja ki a nyolcat). 1992 óta több mint 2,3 millió autó készült Esztergomban.

Ezt a számot évente nagyjából 100 ezer darabbal bővíti az újdonság, amelyet az ünnepségen szólásra emelkedők következetesen “az új Suzuki-modellnek” neveztek. Az autó teljes neve SX4 S-Cross, amivel megkülönböztethető az egy ideig még megvásárolható elődtől.

4 980 000 forint az alapára, de az értékesítések dandárját a GL+nevű, középső felszereltség adja majd. Benzines motorral 5,3, dízellel 6,1 millió forintól kapható

Kiskocsiból kompakt SUV

Az új autó az első ülőpróba alapján tágas, hátul is bő helykínálatú autó, elődjénél sokkal nagyobb csomagtartóval. Valóban egy kategóriával feljebb indul a kisautók közé sorolandó elődjénél. Mivel vezetni ezúttal nem lehetett, olvassátok el az autóról írt menetpróbát, amiben Földes Attila a 118 lóerős benzinessel és az ugyanekkora teljesítményű dízelmotorral szerzett tapasztalatait énekelte meg.

Kommentek

  • Akkumlátoros

    Sajnos 5 millió oka van, hogy nem veszek ilyen autót. De, majd ügyesen alkuszom és 3 ért már jöhet is.

  • sebastian

    Gratulálok annak a “sok gazdának”! Már ha valóban léteznek. A 7 személyes Nissan Qashqai is pontosan 5-8,5 M Ft-ba kerül. Az 5 személyes 1 M-val olcsóbb. Szép autó lett ez az új SX-4, de az ára túlzás. 3,5-4 M-tól kellene indulnia.

  • stewen

    sebastian igazad van mert mikor már kihozod az autót a szalonból addigra már te vagy a harmadik gazdája , ezért mire te megveszed addigra már csak a felét éri vagy is a 8,5 millios már csak 3,5 millát ér .

  • Kanyaró Malvin

    Nem kell kiakadni az árán. A Swift 3,2 millióért az extráihoz képest 2010-ben sem volt drága, most pedig nagy vétel. Majd itt is olvad a büszke ár. És listaárat listaárhoz mérjünk, ne már az akciós dolgokkal mossuk össze! Listaáron a Qashqai 1,6 Visia 5 150 000 forinttól indul: http://nissan-online.webvilag.com/pricelist/download?file=4_4_1

    Magamnak mondjuk Yetit vennék ebből a kategóriából, de hazai gyártóként örülök a Suzuki fejlődésének. Ha új kiskocsit keresnénk, csak a Swift vagy a Splash volna a befutó.

  • OKdoki

    A Suzuki miatt is remélem, hogy nem komoly ez az Oszamu Úr féle tanácsadás.

  • OKdoki

    Szerintem sem drága, ha mindent figyelembe veszünk. Ugyan a legfőbb konkurens a Qashqai, régisége ellenére sem tűnik avíttnak mellette, de ez nem biztos, hogy zavarja a célcsoportot. Nekem csak az eleje nem tetszik. Ráadásul a hátsó sorhoz is vezettek szellőzőcsatornát, igaz csak a GLX felszereltségtől felfele. Gondolom az első ülés alatt van a kivezetése (mint a Poloban), mert máshol nem látom, viszont így is pozitívumnak veszem.

  • OKdoki

    Az olaszországi bemutatón, gondolom dimbes-dombos országúton, 6,1-et fogyasztott a benzines, igaz csak a fed.comp. szerint. Ez akkor sem rossz adat. A Mazda3 a Szibéria túrán először 6,4-et, majd 6,7-et jelzet ki. Igaz a 120 lóerős SkyActiv jó erőben volt az elmondottak alapján és még halk is. Hiába, a 210 Nm nem 156. Mindenesetre, elsőre még versenyképesnek tűnik. Még a súlya is kevesebb az 1.6-os benzinessel, mint a Mazdának az 1.5-el.

  • tgu.ts

    “a kormány kiegyensúlyozott és megbízható gazdasági környezetet hozott létre”.

    Mi a gond ezzel?
    Autóiparban és más termelőiparba folyamatosan érkeznek a befektetők és az ittlévő gyárak is fejlesztenek mint a megveszekedettek.
    Talán csak nem a szélhámos francia utalványos cégek és rezsivel gyilkoló közműszolgáltatók vernyogása hatotta meg a fősodratú ballibbant médiához igazodó tisztelt újságíró véleményét.
    Talán a bankok sanyarú helyzete miatt szökött könny a szemébe és szaladt ki ez a mondat?

    Sőt a gazdaság is kezd talpra állni a saját lábán és nem a külső eladósodottság növelő IMF hitelén gyarapszik mint tette ezt gyurcsányi-bajnai éra alatt.
    Kár ezért a sértett, szabadságában korlátozott újságíró áldozati szerepében tetszelgő mondatokért.Unalmas és rohadt fárasztó szöveg.

  • 1000rörö

    tgu.ts! Ez egy autós oldal, szóval ne terjeszd itt az igét a mi megmentőnk baromságairól, néha viszont töröld ki a szemedből a nyaranycsgőzös csipát és nézzél szét orbanisztánban. Meg fogsz lepődni agyhalott barom.
    Az új Suzuki teljesen rendben van, tökéletes kis autó, az árából meg majd adnak lentebb is, mert így ebben a nagy jólétben nem sok fogja koptatni hazánk igen jó álapotban lévő utjait.

  • kisssfero

    Szép és jó autó, de sajnos a Suzuki már koránt sem az a kocsi, aminek indult, nem a “mi autónk”, mert míg régen az “átlag magyar” ember megfizethető járműve volt, mostanra nem az. Az volna az érdekes, ha egy árlista közlésekor olvasható volna, hogy abból mennyi az állami “harács”. menyit tesz el belőle felettünk trónoló rendszer.

  • tgu.ts

    1000rörö, gondolom ez 1000 ökört jelent a valóságban, ritka egy paraszt vagy.

  • 1000rörö

    tgu.ts! Hozzászólásodból is látszik, hogy annyit értessz az autósvilághoz, mint kormi haverod a gazdasághoz. Csak arra figyelj, hogy ez az “1000 ökör” meg ne keressen és ne ott törjön el ahol a legvastagabb vagy.

  • tgu.ts

    Nagyon primitív vagy,arcoskodó kis hülye gyerek.

  • ikaroly

    Marha jó,csak éppen a magyar nem tudja megvenni,sajna ebben is a románok jobbak,még a dácia duster is megfizethetőbb,fenntarthatóbb mint ez!Mondom ezt úgy hogy dácia loganom van és abszolút nem bántam meg!

  • ikaroly

    Ezt is csak max. nézegetjük mint a magyar mercit!!

  • péloday

    Csak annyi,hogy a Japán a Japánt tiszteli senki mást……erről a Suzukiban dolgozók többet tudnának mesélni.

  • thalia01

    Ez az Orbán nem normális.Ennyi hülyeséget összehordani!!!És mire fel ez a nagy rettegés??? Az újságírók karámba terelése???Tán csak nem szeretett népétől fél???

  • SeatAlteaFR

    Annyi a probléma ennyiért már autót is lehet kapni :)

  • Leslie54

    Akkor ez megint nem a “Mi” autónk!!! Maradunk az öregedő WagonR+ mellett!

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.