“Oda téged nem fognak beengedni, mert ma jön a Viktor” – mondja egy úr a jólértesültek magabiztosságával, akitől útbaigazítást kérek a Suzuki-gyárba menet. De bízom magamban, így a vasútállomás felől, dzsipek rázópályájának is befogható útszakaszon kanyargok a gyár felé.

Hatékony sajtóelhárítás

Fotómotyónk tűzszerészeti átvizsgálásából tudom, hogy az úrnak igaza volt a miniszterelnöki vizittel kapcsolatban, de szerencsére tévedett bejutási esélyeimet illetően. Az üzemcsarnokban bekísérnek az újságíróknak elkerített karámba, ahonnan a rendezvény végéig nem jöhetünk ki. A hangulat kissé szovjet, de az irányítást átvevő és a kondíciókat megszabó TEK munkatársai illetve a miniszterelnöki propagandagépezet napszámosai biztos tudják, miért kell ennek így lennie.

Takeucsi Hiszasi, az esztergomi Suzuki-gyár igazgatója magyar nyelvű beszéddel tisztelte meg a hallgatóságot. A kedves gesztussal a nap legnagyobb tapsát kapta

Csak az a kár, hogy ezt épp egy japán vállalat rendezvényén adják elő, mert a hiperudvarias, rendkívül előzékeny japánok vendégeikkel, akik eljönnek velük ünnepelni illetve az ünnepségről tudósítani, nem így bánnának. Sebaj, Takeucsi Hiszasi, a Suzuki-gyár vezérigazgatója magyar nyelven elmondott beszédével elveszi mindennek az élét. Azt kívánja, hogy a magyar családoknak az SX4 utóda ne csak álom, hanem valós lehetőség legyen autócserekor, aminek mi is örülnénk. (Az autó alapára 4 980 000 Ft, de egy panoráma napfénytetős, 4×4-es dízel csúcsmodell belekerülhet 8 500 000 forintba is. Hétmillió feletti áruk ellenére eddig sok gazdára talált a legjobban felszerelt változatokból – tudtuk meg Hársfalvi Jánostól, a Suzuki marketingmenedzserétől.)

Szuzuki Oszamu úr, a titkos tanácsos

Orbán Viktor elárulta hallgatóságának, hogy az eseményen részt vevő, évente egyszer hazánkba látogató Szuzuki Oszamu úrra titkos belső tanácsosként támaszkodnak és meglátásait a világgazdaságról beépítik a gazdaságpolitikába. Az esztergomi befektetés méltatása után áttértünk a korteskedésre. A legjobban tetsző mondatát szó szerint idézném: Magyarországon a befektetések azért nőnek újra, mert “a kormány kiegyensúlyozott és megbízható gazdasági környezetet hozott létre”.

Orbán Viktor méltatta a japán kultúrában meglévő tiszteletet a másik ember iránt és a méltóságteljes viselkedés, ami itthon hiányzik

Orbán Viktor elmondta, hogy a Suzuki-gyár az itt dolgozókon felül még 30 ezer családnak biztosít megélhetést és arról is beszélt, hogy a japán kultúrában még megvan az a tisztelet, méltóságteljes viselkedés, ami nálunk eltűnt, és ami szerintünk is hiányzik.

A beszédeket követően Orbán Viktor és Szuzuki Oszamu beültek egy “újSX4zöld” fényezésű autóba és begurultak vele az ünnepségre. Nem lett szerencséje a füstölő kuplungra, lefulladásra, hangosan pörgő motorra ácsingózóknak, ami amúgy is pitiáner dolog. Miért kéne valakinek, akit biztonsági okokból profi sofőr visz mindenhova, egy vadidegen autóval elsőre boldogulnia? Ezzel együtt a miniszterelnök rutinosan behozta az autót és leparkolt vele a kijelölt helyen. Sajnos az elrekesztett fotósok és operatőrök hada a nekik kijelölt helyről nehezen tudott értékelhető képeket készíteni édesanyjuknak az eseményről, de a feltételeket nem a gyári vendéglátók alakították így.

Évente 100 ezer SX4 S-Cross készül Esztergomban az első teljes évtől


1992 óta 2,3 millió autó Esztergomból

Ez a nyolcadik típus, amelynek gyártását a Suzuki megkezdi Magyarországon (három Swift, két SX4 és a Wagon R+, az Ignis és a Splash adja ki a nyolcat). 1992 óta több mint 2,3 millió autó készült Esztergomban.

Ezt a számot évente nagyjából 100 ezer darabbal bővíti az újdonság, amelyet az ünnepségen szólásra emelkedők következetesen “az új Suzuki-modellnek” neveztek. Az autó teljes neve SX4 S-Cross, amivel megkülönböztethető az egy ideig még megvásárolható elődtől.

4 980 000 forint az alapára, de az értékesítések dandárját a GL+nevű, középső felszereltség adja majd. Benzines motorral 5,3, dízellel 6,1 millió forintól kapható

Kiskocsiból kompakt SUV

Az új autó az első ülőpróba alapján tágas, hátul is bő helykínálatú autó, elődjénél sokkal nagyobb csomagtartóval. Valóban egy kategóriával feljebb indul a kisautók közé sorolandó elődjénél. Mivel vezetni ezúttal nem lehetett, olvassátok el az autóról írt menetpróbát, amiben Földes Attila a 118 lóerős benzinessel és az ugyanekkora teljesítményű dízelmotorral szerzett tapasztalatait énekelte meg.