Prémiumautót kínálna a Ford

VIP lesz lesz a Vignale tulaj

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2013.09.05. 15.30

Nem vásárol luxusmárkát, inkább saját modelljeit cicomázza fel, és kínál exkluzív szolgáltatásokat mellé a jövőben a Ford. Finom bőr, puccos belépők VIP partikra, örökéletre szóló ingyenes autómosás. Ez a Vignale.

Újra belekóstolna a prémium szegmensbe a Ford, ezúttal kicsit másképp. Köszöni, most nem kér egy újabb angol luxusmárkából, hogy azt néhány év veszteség után tovább adja.  A koncepció most egészen más. (Korábban az Aston Martin, a Volvo, a Jaguar is a Ford konszerné volt – a szerk.)

Vignale

Így mutat a Ford Mondeo Vignale

Így mutat a Ford Mondeo Vignale


Ez nem egy konkrét autó neve, hanem egy vásárlói és élményprogram elnevezése, amely a tervek szerint 2015-ben tör be a piacra, a tervek szerint itthon Magyarországon is. A Vignale egyfajta felszereltségi szintként is felfogható lesz, amely több modellből is a csúcsot jelent majd.
 
Düsseldorfban egyelőre a Mondeo Vignale tanulmányautót mutatta meg nekünk a Ford, amelyet különleges, minőséget sugárzó kiegészítők ruháztak fel egy igazi prémiummárka vonzerejével. Ilyen volt többek között a gyönyörű steppelt bőrborítás, a 20-as krómozott könnyűfém felni és számtalan kiegészítő, mint például az egyedi lökhárító vagy a ködfényszóró. Ezek a ránézésre is szemtelenül drága részek csak a Vignale program keretében lesznek majd megvásárolhatók, de ez még korántsem minden.

A csillogó és kiváló minőségű autó mellett a Ford egyfajta prémium szolgáltatást is szeretne kapcsolni a termékhez. Valami olyasmi lesz ez, mint egy zártkörű klubhoz tartozni vagy első osztályon utazni a repülőn.  Sorban állás nélkül külön ügyféltérben, különleges bánásmóddal szolgálják majd ki a Vignale ügyfeleket, akiket számtalan egyéb előnyét is élvezik majd a tagságnak. Kiemelt banki szolgáltatások, exkluzív VIP események, és a jármű egész életére kiterjedő autómosás is a csomag részét képezi majd.  Lesz óra, ruházati termék,talán még ékszer is a Vignale brand alatt, minden olyan, amitől a vevő fontosnak és különlegesnek érzi magát.  

Meglátjuk mi lesz belőle, de annyi bizonyos, hogy ez a fajta termék nem a magyar piacon lesz a legkelendőbb, ahol a dugiban összespórolt pénzükből legtöbben egy használt X5-ös BMW-t vennének.

Nyálcsorgató:

Következzen néhány kép, a ránézésre is milliós bőrfelületekkel kivarrt MondeO Vignale-ról, amelynél különbet részleteket egy Bentley-ben sem látni

50 millió feletti luxusautókban sem látni különbet


 
 

2015-ben indulhat a Vignale program a kiemelt márkakereskedésekben. Külön ügyféltér, különleges bánásmód járna az ügyfeleknek

Szavazás

Hogy tetszik a Vignale koncepció. Adnál plusz pénzt érte?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • bubibeka1.6

    Nem igazán értem a koncepciót.
    Prémium árat prémium megítélésű márkáért lehet elkérni. Apple, Sony, ha csak annyit tud mint a legjobb konkurense, akkor is elviszik drágábban, megvan a “klubbhoz tartozás fogyasztói élménye”. A Ford egy tömeggyártó, tucatautó, minden 5. autó az utakon Focus vagy Mondeo.
    Néhányan próbálkoznak saját márkajelzés alatt kis pluszt adni lényegesen több pénzért és nagyobb haszonkulccsal:

    Citroen: C5 V6 HDI, C6, egyiket sem viszik, a C6 csak a francia kormányzati megrendelésekre jó.
    Peugeot: 508 GT, 10+ millió Ft. Egy Peogeotért ?!?! Igen ez az emberek véleménye. 10 millió egy 3 as BMW-ért ? Ok, az mindenkinek rendben van ( akinek van 10 misije ténylegesen autóra, és azt valóban el is tudja költeni autóra).

    Aztán bevásárolt a Ford nem préméum és luxus márkákat. Valahogy nem mentek. Én magam sem értem , hogy miért. A Jaguárt kissé leépítették azzal, hogy Ford és PSA motorokat kapott több modell is, és nem mindig a legjobbakat. X-Type a formája miatt volt bukás. De, hogy az Aston Martin és a Volvo miért nem volt nyereséges, az számomra furcsa.

    Kedves Ford ! Létezik Önöknek egy történelmi tradiciókkal bíró, jó megítélésű hagyományos prémium márkájuk, a neve pedig nem Ford, hanem Lincoln !!!

    Tessék azt bevezetni Európában és ázsiában (utóbbi valószínűleg jobb biznisznek fog bizonyulni, főleg nyújtott tengelytávos verziókkal, sedanokkal, coupékkal).
    A szalonhálózat adott, felesleges újakat építeni, bérelni, toborozni.
    Ha az AUDI elfér egy üvegpalotában külön sarokban a VW és a Skoda mellett, akkor a Lincoln is elférne a Ford mellett.

  • Gil Grissom

    Ne haragudj de nem értek veled egyet. Maga az elképzelés jó.
    Azért mert így is lehet látni az utakon fullos Mondeókat, miért ne lehetne ezt még jobban megfejelni? Aki eddig egy full Mondeóra vágyott (vagy bármilyen Fordra…) annak most itt az esélye, hogy a tucatautójából prémium legyen, tucatautó fenntartási költségek mellet.
    Másrészt jót tenne a márka imidzsének is, hogy nem csak céges autókat árulnak…
    A Lincolnról pedig annyit, hogy épp az USA-ban is próbálják helyrepofozni a márkát, hogy ne csak az öregek vegyék. A bevezetése EU-ban abszolút bukás lenne mert a gyártósorok kialakítása, reklámozása, na meg a márka eurósítása (biztonsági elő írások, környezet kímélőbb motorok, bár asszem most is korszerű a motorpalettája csak nagyobb köbcentis..)nem érné meg az anyacégnek. És még azt se felejtsük el, hogy még mindig amcsi benzinfalónak titulálnák be a Lincoln-t. Lásd úgy mint az EU Cadillac-keket…. De abban igazad lehet, hogy Ázsiában és a Közel-Keleten megpróbálhatná bevezetni a Lincoln-t, a Vignale meg maradna Európának.

  • zoldfulu2000

    Itt nem a prémiumárról van szó, hanem egy csomó tudásról amit a Ford a korábbi PAG al-vállalatok révén birtokolt. Nyilván magától a Ford Europe vagy akár az egész Ford márka sosem kezdett volna bele a volvo aktív biztonsági vagy a Jaguar luxus extráinak kifejlesztésébe de a márkák eladása után is ott állnak a Ford mérnökök polcain kifejlesztve.

    Ráadásul a Modneo a nagy volvóval közös platformon van így még kompatibilitási problémáról sem beszélhetünk. Itt arról van szó, hogy a fordnak találnia kellett egy ideológiát arra hogy ezeket betehesse, mert nyilván, ezek az extrákat a Ford vevők költségáron se biztos hogy kifizetik, akkor inkább vesznek egy prémiumautót és abba pakoltatják bele. Itt most nem az amúgy jól felszerelt opciókról van szó hanem az extra bőrözött krpitokról és egyébb luxus extrákról amiket eredetileg a Volvókba és Jagokba tervztek és ott évek óta már kaphatóak.

    Csakhogy ezt a lehetőséget eljátszották aprópénzért 3 éve. Így marad ez a hülyeség.

    A Lincolnnal pedig ne is viccelődjünk, sosem volt komolyan vehető márka, Amerikűán kívül pedig mégcsak nem is hallottak róla. Ha a Caddy megbukott (de mekkorát!) képzeljük hogy járna a Lincoln Európában…

    Bubi:A Ford PAG egy nagyon jó projekt volt alapjában véve műszakilag is jól menedzselve, pont akkor érte volna be a gyümölcsét amikor bedöntötték egy belső puccs révén (Nassert Mulally). Még a Jag esetében valami bevételt is realizáltak a márka eladásából, a Volvo esetében a tökéletes öntökönszúrás volt.

    Most ott tarunk hogy: a fejlesztés jelentős részét végző prémiummárkákat levágták magukról. A dízelfejésztést végző PSA-t elhappolta a GM. A Ford Europe gyakorlatilag le fog csökkenni ha ez a mondeo kifut nem lesz ekkora utódja.

  • Kanyaró Malvin

    Az 1,4 és 10,6 HDi-t a Ford fejlesztette a PSA-nak, ahogy a V6-os dízelt is. ezt sokan tudják rosszul. A PSA a Transit 2,2-es motorját csinálta, és talán a kétliterest. Egy Peugeot-szervizvezető monta, hogy nekik ezért nem volt meg az 1,6 HDI turbóproblémáját okozó olajnyomási érték, amit egy Ford szerviztől kaptak meg ők is. Nasser alatt a Ford a jéghegy felé tartott, ideje volt kirúgni őt. Alan Mulally kb. öt évvel után jött a Ford élére, addig Bill Ford vezette a céget. A PAG viszont szerintem is jó ötlet volt, de nem kapott kellő kifutást. Wolfgang Reitzle kirúgása nagy hiba volt a PAG éléről.

  • zoldfulu2000

    A Ford fejlesztette ki a PSA-nak az 1.6ost? Amikor összeálltak azt se tudták mi az a rendes dízel. A PSA már jópár éve rendelkezett hazsnálható motorokkal.

    Az is beszédes az 1.6 HDiket előbb mutatták be rendszerint PSA modellekben, mint Fordokban (akkor is ha a FoMoCo leányvállaltokhoz is eljutott pl volvók).

    És az is hogy a PSA szabadon sáfárkodott velük pl BMW.vel üzletelve (1.6 HDI a Minibe cserébe közös turbósbenzines fejlesztés).

    És a Jag is fokozatosan vette át a csúcsdízelek fejlesztését. Egyszerűen totálisan értelmetlen rendes nagydízelt (2.2 feletti) fejleszteni bármelyik PSA autóhoz is. Pláne a brutál 272LE jag motor lenne értelmetlen bármelyik FWD tömegautóba…

  • bubibeka1.6

    Én értem, és van logika az érveitekben, csak azt kell látni, hogy nagy általánosságban az emberek azért “szeretnek” többet fizetni amikor valami jobbat vagy jobb megítélésűt, vagy a kettőt együtt kapják meg. Én ezért nem látom értelmét prémium modellek eladásának Ford emblémával. Azt a Ford cseszte el, hogy hagyta a Lincolnt így elsorvadni, öregemberek amcsi belpiacos márkájának. Már rég kiléphetett volna az árnyékából, és korszerű Ford technológával,de prémiumra jellemző hajtáslánccal és extrákkal mehetnea Közel-Keletre és az egész Ázsiai piacra. A sznob Európának meg egyhamar úgy sem kell, mert ahhoz évtizedek kellenének egy új márkának, úgy, hogy legalább olyan jó lenne mint a jelenlegi 2 legjobb EU-s prémium: a BMW és az AUDI.

    Lehet, hogy van komoly igény ma is a fullos 11-13 milliós Mondeókra, de én inkább a közepesen felszerelt 2.0 diesel kombikat látom családi autóként, és feketében króm csomaggal sedanként ugyan ezzel a motorral (általában a 163 lovas verzióban) pedig cégautóként, polgármesterek autójaként.

    Hiába van a Ford-nak olyan erős dieselje, amit a többi tömeggyártó csak most kezd lassan beérni ( 2.2 200 le), mit akar ezzel az erővel önzáró difi nélkül és elsőkerékmeghajtással ?!?!?! Insigniában van 4×4, át is megy a 400+ nm simán az útra esőben is. Passatban is van.

    Számomra a prémium az vagy 4×4 vagy hátsó kerék hajtás.

    Megértem azokat akik inkább egy akciós vagy bemutató autó BMW-t vagy AUDI-t vesznek 10 misiért, mint egy közel fullos rendelt Mondeo-t. Még ha jobb is lenne a Ford, ott a jelvény, amivel nem tud versenyezni. És itt most nem discoban kulcspörgetésről, és kis igényű olcsó lányok felszedéséről beszélek, hanem a különböző életérzésről és megítélésről amit a márkák adhatnak.

    Példa: mondjátok ki: 10-15 éves nagy hodály Merci szétkopott lengéscsillapítóval. Melyik “társadalmi réteg” jut eszetekbe ?
    10-20 éves 3-as és 5 ös BMW 2.5 vagy 3.0 sorhatos motorral, sportkipuffal, ültetve. Csak nem a hülyegyerek autó ?

    Fekete X5 és ML Merci a fővárosban. Csak nem gengszter, uszorás vagy beképzelt ki ha én nem vállalkozó ?

    Skoda Octavia: családapák akik meg vannak győződve arról, hogy övék a világ legjobb autója, illetve, hogy hülye az aki egy “ugyan annyit tudó” Golfért adott 1-3 millióval többet.

    Sedan Passat vagy Mondeo: cégautó, főleg középvezetőknek, magasabb szintű hivatali dolgozók és üzletkötők munkaautója.

    És ezek még csak a napi szintű sztereotípiák.

  • bubibeka1.6

    zoldfulu2000 – 2013.09.06 15:48

    Köszönöm az új infókat és egyetértek. Nem tudom felfogni, hogy miért kellett így kiszorni a felvásárolt – mára mégiscsak nyereségesen működni tudó – prémium és luxus márkákat, illetve, hogy miért kellett megszakítani a kapcsolatot a PSA-val.

    De azt azért látni kell, hogy a Chryslert az amcsi állam sem mentette már meg, hanem egy másodrangú európai márka a FIA vásárolta fel, míg a GM csak az állami feltőkésítéssel maradt talpon. Ehhez képest a Ford saját maga állt a lábára, magától, külső segítség nélkül. Tehát a 3 amcsi óriás közül számomra a legegészségesebb.

    Ha autóipari részvényben gondolkodnék, akkor ma (ebben a sorrendben) AUDI,BMW,FORD és VW részvényeket vennék.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Tragédiát okozott egy udvarias pék

Maga elé engedte az utánfutós teherautót, amely elgázolta az egyetemre igyekvő robogós lányt.

Miért fizetnél a reptéri parkolásért?

Gondolnád, hogy a több ezer forintos parkolódíj kifizetése helyett akár pénzt is kereshetsz az autóddal, míg külföldön vagy?

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.