Halandóból versenyző

Nissan GT Academy kelet-közép-európai döntő

Szerző: Csepreghy Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.09.03. 16.12

Néhány éve a Nissan kitalálta, hogy szimulátoron edződött játékost ültet igazi versenyautóba. A GT Academy krakkói döntőjén megnéztük, hogy válik valaki virtuálisból igazi versenyzővé.

Talán emlékeznek páran a nyolcvanas évek úttörő mozifilmje, “Az utolsó csillagharcos” történetére, melyben virtuálisan keresték a legjobb pilótákat. A mai világban is kézenfekvő a tehetségkutatásnak ez a módja, amire a Nissan is ráérzett. A cég azt találta ki, hogy szimulátoron edződött játékost ültetnek igazi versenyautóba.

Mi az a GT Academy?

A Nissan és a Sony együttműködéséből 2008-ban született versenyzőnevelde, amely a Gran Turismo szimulátort használja új pilóták felfedezésére. Az ambiciózus PlayStation 3 tulajdonosnak ehhez csupán egy kvalifikációs változatot kell letöltenie. A győztesek előtt megnyílik a pálya, mármint az igazi, mi pedig a GT Academy döntőjén megnéztük, hogyan válik valaki virtuálisból igazi versenyzővé.

A Gran Turismóról

Az először 1998-ban megjelent Gran Turismo az egyik legsikeresebb, PlayStation konzolra és PSP-re fejlesztett játék, melyet eddig több mint hetvenmillió példányban adtak el. A játékprogram idén ünnepli 15. születésnapját. Alkotója a japán Kazunori Jamaucsi és a Polyphony Digital Inc.

Népszerűségét kiváló grafikájának és valós autózási élményt nyújtó fejlettségének köszönheti, sokan sorolják a leghitelesebb autószimulátorok közé. Ezért is használható nagyszerűen versenyzők felfedezésére és képzésére, valamint remek lehetőség az autógyártók számára, hogy szélesebb körben is megismertethessék modelljeiket.

A Nissan hozott GT-R-t és 370Z-t motivációnak

A különálló versenyek Kelet-Közép-Európa, Németország, az Egyesült Államok és Oroszország területén zajlanak. Összesen több mint 765 000 nevezés érkezett idén, ebből 45 ezer a közép- és kelet-európai régióból. A tehetségkutató sorozat mostani állomásának a meseszép Krakkó adott otthont.

A kétnapos rendezvény a Visztula partján található, egykor szebb napokat látott, szocreál jellegű Fórum Hotelben futott. A régió döntőjébe országonként a négy legeredményesebb, valamint a két-két, a helyileg rendezett Live Gran Turismo eseményen legjobb időt elérő cseh, magyar, lengyel és szlovák játékos jutott be. A 17-25 éves ifjakból álló nemzetközi mezőny már az első nap rótta a köröket, komoly versengés zajlott a minél jobb rajtpozíciókért. Estére kialakult a sorrend és a másnapi megmérettetésekre már csak a legjobbak jutottak tovább, nemzetenként a négy legeredményesebb versenyző.

Ilyen kagylóüléses kapszulákban zajlott a szimulátoros futam

Ők a szimulátorozás mellett – ami a pontjaik 30 százalékát adta – újabb 30 százalékot gyűjtögethettek egy igazi Juke Nismo-val tett kör hibátlan teljesítésével, a Visztula folyó partján direkt erre a célra kialakított kanyargós, szűk pályán. Ezután részt vettek egy médiateszten, ahol a smink alatt még kissé lámpalázas pilótanövendékeket kamera előtt faggatta angol nyelven a négytagú kérdezőbizottság. Elsősorban az erősségeikről és gyengeségeikről kérdezték őket, arról, hogyan fogják a versenyzést a családdal összeegyeztetni és hogyan képzelik el életüket versenypilótaként.

Kamera, smink, komoly kérdések. A Media Challenge az egyik legnagyobb kihívás

A Fitness Challenge-en a leendő pilóták állóképességét vizsgálták futással, súlypontemelkedés-méréssel és fekve nyomással. A sportteljesítményre kapták végső pontjaik 20-20 százalékát. A megmérettetés során tehát nem csak a versenyzők virtuális pályákon elért eredménye számít, hanem a fizikai, pszichikai teljesítménye és az interjúztatás gördülékenysége is.

Fitness Challenge része volt a futás is, az esőtől pedig csak érdekesebb lett

Krakkó után a következő lépcső már a Silverstone-i versenypálya, ahol igazi Nissan-sportautókkal kell majd bizonyítaniuk a bírák és mentorok előtt. A fizikai megmérettetés a Fitness Challange, melyen mindenféle látványos, amerikai katonás filmekből ismerős akadályt kell leküzdeniük, például falat mászni, sárban kúszni, de nem árt, ha a leendő pilóta jó futó és el tud húzni például egy 370Z-t. A legvégén pedig a szerencsések nemzetközi versenyigazolvánnyal is gazdagodhatnak. Az európai győztes pedig egy évadon át versenyezhet a GT3-as Nissan GT-R Nismo-val.

Eredmények?

Ők jutottak tovább a Race Camp-be. Balról a második Sinka Dániel, a magyar versenyző

A program hatékonyságát mutatja, hogy a korábbi győztesek mind gyakorlott pilóták, többen pedig a Blancpain Endurance Series versenyek résztvevői. A Nissan GT-R Nismo GT3-mal Le Mans-i 24 órás futamon indult Lucas Ordonez (2008) és Jann Mardenborough (2011) egy csapatban a 2012-es GT Academy győztes Wolfgang Reippel és Peter Pyzerával.

A Spa-i 24 órás versenyen pedig megszerezték hetedik dobogós helyezésüket. A krakkói döntőben egyedüli magyarként Sinka Dániel jutott tovább a szeptember 5-től induló Silverstone-i Race Camp-be, ahonnan már csak egy kis lépés, hogy akár ő is Nissan GT-R Nismo GT3-as versenypilóta lehessen.

Kommentek

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.