Halandóból versenyző

Nissan GT Academy kelet-közép-európai döntő

Szerző: Csepreghy Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.09.03. 16.12

Néhány éve a Nissan kitalálta, hogy szimulátoron edződött játékost ültet igazi versenyautóba. A GT Academy krakkói döntőjén megnéztük, hogy válik valaki virtuálisból igazi versenyzővé.

Talán emlékeznek páran a nyolcvanas évek úttörő mozifilmje, “Az utolsó csillagharcos” történetére, melyben virtuálisan keresték a legjobb pilótákat. A mai világban is kézenfekvő a tehetségkutatásnak ez a módja, amire a Nissan is ráérzett. A cég azt találta ki, hogy szimulátoron edződött játékost ültetnek igazi versenyautóba.

Mi az a GT Academy?

A Nissan és a Sony együttműködéséből 2008-ban született versenyzőnevelde, amely a Gran Turismo szimulátort használja új pilóták felfedezésére. Az ambiciózus PlayStation 3 tulajdonosnak ehhez csupán egy kvalifikációs változatot kell letöltenie. A győztesek előtt megnyílik a pálya, mármint az igazi, mi pedig a GT Academy döntőjén megnéztük, hogyan válik valaki virtuálisból igazi versenyzővé.

A Gran Turismóról

Az először 1998-ban megjelent Gran Turismo az egyik legsikeresebb, PlayStation konzolra és PSP-re fejlesztett játék, melyet eddig több mint hetvenmillió példányban adtak el. A játékprogram idén ünnepli 15. születésnapját. Alkotója a japán Kazunori Jamaucsi és a Polyphony Digital Inc.

Népszerűségét kiváló grafikájának és valós autózási élményt nyújtó fejlettségének köszönheti, sokan sorolják a leghitelesebb autószimulátorok közé. Ezért is használható nagyszerűen versenyzők felfedezésére és képzésére, valamint remek lehetőség az autógyártók számára, hogy szélesebb körben is megismertethessék modelljeiket.

A Nissan hozott GT-R-t és 370Z-t motivációnak

A különálló versenyek Kelet-Közép-Európa, Németország, az Egyesült Államok és Oroszország területén zajlanak. Összesen több mint 765 000 nevezés érkezett idén, ebből 45 ezer a közép- és kelet-európai régióból. A tehetségkutató sorozat mostani állomásának a meseszép Krakkó adott otthont.

A kétnapos rendezvény a Visztula partján található, egykor szebb napokat látott, szocreál jellegű Fórum Hotelben futott. A régió döntőjébe országonként a négy legeredményesebb, valamint a két-két, a helyileg rendezett Live Gran Turismo eseményen legjobb időt elérő cseh, magyar, lengyel és szlovák játékos jutott be. A 17-25 éves ifjakból álló nemzetközi mezőny már az első nap rótta a köröket, komoly versengés zajlott a minél jobb rajtpozíciókért. Estére kialakult a sorrend és a másnapi megmérettetésekre már csak a legjobbak jutottak tovább, nemzetenként a négy legeredményesebb versenyző.

Ilyen kagylóüléses kapszulákban zajlott a szimulátoros futam

Ők a szimulátorozás mellett – ami a pontjaik 30 százalékát adta – újabb 30 százalékot gyűjtögethettek egy igazi Juke Nismo-val tett kör hibátlan teljesítésével, a Visztula folyó partján direkt erre a célra kialakított kanyargós, szűk pályán. Ezután részt vettek egy médiateszten, ahol a smink alatt még kissé lámpalázas pilótanövendékeket kamera előtt faggatta angol nyelven a négytagú kérdezőbizottság. Elsősorban az erősségeikről és gyengeségeikről kérdezték őket, arról, hogyan fogják a versenyzést a családdal összeegyeztetni és hogyan képzelik el életüket versenypilótaként.

Kamera, smink, komoly kérdések. A Media Challenge az egyik legnagyobb kihívás

A Fitness Challenge-en a leendő pilóták állóképességét vizsgálták futással, súlypontemelkedés-méréssel és fekve nyomással. A sportteljesítményre kapták végső pontjaik 20-20 százalékát. A megmérettetés során tehát nem csak a versenyzők virtuális pályákon elért eredménye számít, hanem a fizikai, pszichikai teljesítménye és az interjúztatás gördülékenysége is.

Fitness Challenge része volt a futás is, az esőtől pedig csak érdekesebb lett

Krakkó után a következő lépcső már a Silverstone-i versenypálya, ahol igazi Nissan-sportautókkal kell majd bizonyítaniuk a bírák és mentorok előtt. A fizikai megmérettetés a Fitness Challange, melyen mindenféle látványos, amerikai katonás filmekből ismerős akadályt kell leküzdeniük, például falat mászni, sárban kúszni, de nem árt, ha a leendő pilóta jó futó és el tud húzni például egy 370Z-t. A legvégén pedig a szerencsések nemzetközi versenyigazolvánnyal is gazdagodhatnak. Az európai győztes pedig egy évadon át versenyezhet a GT3-as Nissan GT-R Nismo-val.

Eredmények?

Ők jutottak tovább a Race Camp-be. Balról a második Sinka Dániel, a magyar versenyző

A program hatékonyságát mutatja, hogy a korábbi győztesek mind gyakorlott pilóták, többen pedig a Blancpain Endurance Series versenyek résztvevői. A Nissan GT-R Nismo GT3-mal Le Mans-i 24 órás futamon indult Lucas Ordonez (2008) és Jann Mardenborough (2011) egy csapatban a 2012-es GT Academy győztes Wolfgang Reippel és Peter Pyzerával.

A Spa-i 24 órás versenyen pedig megszerezték hetedik dobogós helyezésüket. A krakkói döntőben egyedüli magyarként Sinka Dániel jutott tovább a szeptember 5-től induló Silverstone-i Race Camp-be, ahonnan már csak egy kis lépés, hogy akár ő is Nissan GT-R Nismo GT3-as versenypilóta lehessen.

Kommentek

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.