Halandóból versenyző

Nissan GT Academy kelet-közép-európai döntő

Szerző: Csepreghy Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.09.03. 16.12

Néhány éve a Nissan kitalálta, hogy szimulátoron edződött játékost ültet igazi versenyautóba. A GT Academy krakkói döntőjén megnéztük, hogy válik valaki virtuálisból igazi versenyzővé.

Talán emlékeznek páran a nyolcvanas évek úttörő mozifilmje, “Az utolsó csillagharcos” történetére, melyben virtuálisan keresték a legjobb pilótákat. A mai világban is kézenfekvő a tehetségkutatásnak ez a módja, amire a Nissan is ráérzett. A cég azt találta ki, hogy szimulátoron edződött játékost ültetnek igazi versenyautóba.

Mi az a GT Academy?

A Nissan és a Sony együttműködéséből 2008-ban született versenyzőnevelde, amely a Gran Turismo szimulátort használja új pilóták felfedezésére. Az ambiciózus PlayStation 3 tulajdonosnak ehhez csupán egy kvalifikációs változatot kell letöltenie. A győztesek előtt megnyílik a pálya, mármint az igazi, mi pedig a GT Academy döntőjén megnéztük, hogyan válik valaki virtuálisból igazi versenyzővé.

A Gran Turismóról

Az először 1998-ban megjelent Gran Turismo az egyik legsikeresebb, PlayStation konzolra és PSP-re fejlesztett játék, melyet eddig több mint hetvenmillió példányban adtak el. A játékprogram idén ünnepli 15. születésnapját. Alkotója a japán Kazunori Jamaucsi és a Polyphony Digital Inc.

Népszerűségét kiváló grafikájának és valós autózási élményt nyújtó fejlettségének köszönheti, sokan sorolják a leghitelesebb autószimulátorok közé. Ezért is használható nagyszerűen versenyzők felfedezésére és képzésére, valamint remek lehetőség az autógyártók számára, hogy szélesebb körben is megismertethessék modelljeiket.

A Nissan hozott GT-R-t és 370Z-t motivációnak

A különálló versenyek Kelet-Közép-Európa, Németország, az Egyesült Államok és Oroszország területén zajlanak. Összesen több mint 765 000 nevezés érkezett idén, ebből 45 ezer a közép- és kelet-európai régióból. A tehetségkutató sorozat mostani állomásának a meseszép Krakkó adott otthont.

A kétnapos rendezvény a Visztula partján található, egykor szebb napokat látott, szocreál jellegű Fórum Hotelben futott. A régió döntőjébe országonként a négy legeredményesebb, valamint a két-két, a helyileg rendezett Live Gran Turismo eseményen legjobb időt elérő cseh, magyar, lengyel és szlovák játékos jutott be. A 17-25 éves ifjakból álló nemzetközi mezőny már az első nap rótta a köröket, komoly versengés zajlott a minél jobb rajtpozíciókért. Estére kialakult a sorrend és a másnapi megmérettetésekre már csak a legjobbak jutottak tovább, nemzetenként a négy legeredményesebb versenyző.

Ilyen kagylóüléses kapszulákban zajlott a szimulátoros futam

Ők a szimulátorozás mellett – ami a pontjaik 30 százalékát adta – újabb 30 százalékot gyűjtögethettek egy igazi Juke Nismo-val tett kör hibátlan teljesítésével, a Visztula folyó partján direkt erre a célra kialakított kanyargós, szűk pályán. Ezután részt vettek egy médiateszten, ahol a smink alatt még kissé lámpalázas pilótanövendékeket kamera előtt faggatta angol nyelven a négytagú kérdezőbizottság. Elsősorban az erősségeikről és gyengeségeikről kérdezték őket, arról, hogyan fogják a versenyzést a családdal összeegyeztetni és hogyan képzelik el életüket versenypilótaként.

Kamera, smink, komoly kérdések. A Media Challenge az egyik legnagyobb kihívás

A Fitness Challenge-en a leendő pilóták állóképességét vizsgálták futással, súlypontemelkedés-méréssel és fekve nyomással. A sportteljesítményre kapták végső pontjaik 20-20 százalékát. A megmérettetés során tehát nem csak a versenyzők virtuális pályákon elért eredménye számít, hanem a fizikai, pszichikai teljesítménye és az interjúztatás gördülékenysége is.

Fitness Challenge része volt a futás is, az esőtől pedig csak érdekesebb lett

Krakkó után a következő lépcső már a Silverstone-i versenypálya, ahol igazi Nissan-sportautókkal kell majd bizonyítaniuk a bírák és mentorok előtt. A fizikai megmérettetés a Fitness Challange, melyen mindenféle látványos, amerikai katonás filmekből ismerős akadályt kell leküzdeniük, például falat mászni, sárban kúszni, de nem árt, ha a leendő pilóta jó futó és el tud húzni például egy 370Z-t. A legvégén pedig a szerencsések nemzetközi versenyigazolvánnyal is gazdagodhatnak. Az európai győztes pedig egy évadon át versenyezhet a GT3-as Nissan GT-R Nismo-val.

Eredmények?

Ők jutottak tovább a Race Camp-be. Balról a második Sinka Dániel, a magyar versenyző

A program hatékonyságát mutatja, hogy a korábbi győztesek mind gyakorlott pilóták, többen pedig a Blancpain Endurance Series versenyek résztvevői. A Nissan GT-R Nismo GT3-mal Le Mans-i 24 órás futamon indult Lucas Ordonez (2008) és Jann Mardenborough (2011) egy csapatban a 2012-es GT Academy győztes Wolfgang Reippel és Peter Pyzerával.

A Spa-i 24 órás versenyen pedig megszerezték hetedik dobogós helyezésüket. A krakkói döntőben egyedüli magyarként Sinka Dániel jutott tovább a szeptember 5-től induló Silverstone-i Race Camp-be, ahonnan már csak egy kis lépés, hogy akár ő is Nissan GT-R Nismo GT3-as versenypilóta lehessen.

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.