Sportlimuzin, pocsék tálalással

OttO mobile BMW M5 (E39)

Szerző: Csepreghy Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.08.31. 06.00

Nagyszerű ár-érték arányú resin modell az OttO mobile BMW M5-öse, csak azt a csomagolást tudnám feledni…

Nem túl nagy a mozgástere OttO-nak, hiszen műgyantából öntött (ún. resin) modelleknél csak pár kategóriával feljebb szokás felvágni a különböző nyitható részekkel, az ilyeneket pedig általában nem 44 euróért, hanem ennek többszöröséért mérik. Így nem marad más, mint magával az autóval nagyot dobbantani, betömni egy-egy újabb, tátongó piaci rést. Ez az, amiben otthon van a francia modellkészítő. Bizonyították is nem egyszer! A bemutatóban szereplő égszínkék BMW M5-ös első kiadása például akkora siker volt, hogy előrendelésben pár nap alatt elkapkodták a gyűjtögetők mind a 2000 darabot, ezért is húztak le róla még egy bőrt ezzel az átpingálással és a kétezer-ötszázra emelt példányszámmal.

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

A kibontási folyamat sajnos nem lett egyszerűbb, hiszen még mindig ezt az igénytelen, szétmálló – az én esetemben gyárilag ketté is tört – sztirolhab faragványt hívják ők csomagolásnak, benne a papírba és uzsonnás tasakba tekert modellel. Azért szerencsére mindig megtartják azt a jó szokásukat, hogy a fotomaratott jelvényekből és feliratokból is csomagolnak egy-két tartalék darabot. Csak hát, ezt is mennyivel jobban fogadná az ember egy kifinomultabb tálalással, mert így egy kicsit olyan, mintha a Kobe marhasteaket hercegnős papírtányéron, műanyag késsel-villával raknánk a vendég elé.

Szigorú, belsősávtakarító pofa. Nem csoda, hogy sötétkék elődjének minden darabja pár nap alatt elkelt, kívülről szemlélve tényleg remek modell az OttO M5-öse.


Az összkép meggyőző, a fényezés szép, bár - szerintem - a szemcseméret egy hangyányit nagyobb a kelleténél. Az illesztésekre persze, nem lehet panasz.


Az arányokkal sincsen gond, pontosan visszaadja a megszokott limuzinsziluettet. Az antracit színű felnik különösen jól sikerült darabok. Mögöttük természetesen ott van a féktárcsa és a nyereg.


Látható a fejlődés, javult az összeszerelési minőség, a kibuggyanó ragasztócsíkok eltűntek és a vékony ablakok sem állnak el. Pompás!


A számok: ez a 760-as sorszámú modell a 2500 darabból, 44 euróért és némi postaköltségért kaparinthatjuk meg, az igazinak egy 4,9 literes, 400 lóerős V8-as szívómotor dolgozik az orrában, aminek csúcsnyomatéka 500 Nm és 5,3 másodperc alatt repíti nulláról százra az autót, végsebessége pedig 250 km/h.


Kifogástalanok a lámpatestek, a bura szép tiszta, még ragasztónyom sincsen rajta, alatta pedig kellően részletes minden és még fényszórómosója is van. Az alsó légbeömlőknél kamuráccsal találkozunk, de ez egy resin modellnél - ahol motor egészen biztosan nem lapul a fedél alatt - teljesen érthető.


Gyönyörű a négy, krómozott kipufogóvég és a fotomaratott M5 logó. A lökhárító kézzel festett koptatócsíkjainál sajnos néhány helyen nem sikerült a vonalon belül maradni, pedig ezt általában még gyerekként elsajátítja az ember.


A csomagolás mellett a másik gyenge pontja az OttO modelleknek a kidolgozatlan, elnagyolt beltér. A műszerfal formái tökéletesek, csupán a finom részletek hiányoznak. Az ajtóburkolatra és az ülésekre utólag, kézzel festik a világos részt és ez sajnos nagyon meg is látszik rajta.


Plüss padlóborítást és öveket hiába keresnénk, ezeket a filléres közérzetjavító megoldásokat nem alkalmazzák a franciák. Sajnos ez nem csak a resin modellekre jellemző mostanság, hanem a nyitható, fém Norevekre is.


A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég csak erre a linkre kattintani.

Megtetszett?

Ha megtetszett a bemutatott modell, és vágysz valami hasonlóra, itt biztosan megtalálod. Kattints ide, és szemezgess a webshop modellautós kínálatából.


Kommentek

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.