Melyik a legtágasabb családi autó?

Mennyi IKEA-bútor fér be egy autóba?

Szerző: Autó Magazin levél küldés 
Dátum: 2013.08.22. 06.00

Bármikor előfordulhat, hogy bútort kell szállítanunk. De vajon melyik autóba
mennyit lehet bepakolni? Egy diákszobára való bútorral tettünk próbát.

Klippan, Pax, Malm, Billy, Lack vagy Bjursa. Aki járt már a svéd lapra szerelt bútorok áruházláncának bármelyik egységében, annak biztosan ismerős legalább egy a nevek közül. (A legvalószínűbb talán a Billy.) Így együtt egy diák szobájának berendezését adják, és arra várnak, hogy különböző autókba tuszkoljuk őket, majd kiderítsük, melyikkel a legkényelmesebb hazaszállítani valamennyit.

Az alapkérdés persze éppen ez: vajon befér-e az összes bútor a hat kiválasztott típusba? Ha ránézünk a VW T5-ös buszára, eszünkbe sem jut kételkedni ebben. No de beférhet-e minden egy alsó-középkategórás Ford Grand C-Maxba vagy egy még annál is rövidebb Mercedes B-osztályba? Kevésbé kérdéses a Dacia Dokker, a Mazda CX-5 és az Audi A6 Avant hordári képessége, de biztos, ami biztos, végezzük el a próbát!

Szállításnál a méret nagyon fontos, de ne feledkezzünk meg a másik lényeges tényezőről sem: a tömegről. Ez ügyben aggodalomra semmi ok, ugyanis mind a hat típus terhelhetősége eléri vagy meghaladja az 550 kilogrammot. A rakomány speciális rögzítésétől (pl. hevederek) eltekintettünk, mert arra voltunk kíváncsiak, hogyan oldható meg a feladat az autókkal úgy, ahogy kigördülnek a szalonból.

Melyik a legtágasabb családi autó? 1

Szekrény és kanapé

Diákszoba-garnitúránkba beválogattuk a Paxot és a Klippant. Aki nem találkozott még velük, azoknak eláruljuk: ez a két legterjedelmesebb darab. A Pax egy szekrény, magassága 2,36 m, szélessége 60 cm. A Klippan pedig egy kanapé, az sem kicsi, 181 centis hosszával, 89 centis szélességével és 58 centis magasságával.

Hogy betuszkoljuk őket valahogy a szállításhoz, azokból az autókból, ahol ez szerszám használata nélkül megtehető volt, kiszereltük az üléseket. Ezt a Fordnál és a Volkswagennél tudtuk megoldani, azonban itt sem volt egyszerű: hat erős férfikézre volt szükség a manőver sikeres végrehajtásához. Az Audi, a Dacia, a Mazda és a Mercedes esetében előrebillentettük az első utas ülésének valamint a hátsó utasok üléseinek háttámláit a könnyebb pakolhatóságért.

Ahogy azt már az elején is sejtettük, a 4,89 méter hosszú, 4300 literes térfogatú rakteret kínáló VW-buszba könnyedén befért minden.


Csak kívül nagy

Nem sejtettük viszont, hogy tesztünk leghosszabb autójába, a 4,93 m hosszú Audi A6 Avantba nem fér be minden. Papíron ugyanis hiába 1680 literes a csomagtere, a szekrénynek bizony már nem jutott hely benne. Az ok: az első utas ülésének háttámláját nem lehet eléggé sem előre-, sem hátradönteni.

“Biztos, hogy a kanapé nem fér be” – meditált a csapat a Mazda CX-5 1620 literes, azaz az Audiénál alig nagyobb csomagtere előtt állva. Majd láss csodát: az első ülés előrehajtása után – amivel 4,56 m hosszú raktér alakult ki – mindent sikerült bepakolni! Igaz, úgy nézett ki utána a CX 5-ös csomagtere, mint egy plafonig telezsúfolt pince. Ám, ha lett volna utastárs, kénytelen lett volna busszal hazamenni, merthogy neki már nem jutott hely.

Ugyanez a sors várt volna a Ford Grand C-Max utasára is, azzal a különbséggel, hogy a szekrény hazaszállítását más úton kellett volna megoldani. Hiába nagyobb a Ford csomagtartója 122 literrel a Mazdáénál, a szekrényt sehogy nem lehetett beletuszkolni.

Kívül kicsi, belül nagy

Lazán belefért minden a Dacia Dokkerbe, annak ellenére, hogy 16 centivel rövidebb, mint a Ford Grand C-Max. A hátsó ülés támlája egy mozdulattal előre-, az első utas üléséé hátradönthető, és ezután a Klippan és a Pax éppúgy simán becuppant, mint a Billy polc, a Malm íróasztal és az összes kisebb elem – és még annyira sem kellett megerőltetni az agyunkat az elhelyezéshez, mintha tetriszeznénk éppen.

Ha belenézünk az adatlapba, azt látjuk, hogy a raktér 3000 literes – keresve sem találni másik típust, amelyik ekkora rakteret kínálna annyi pénzért, amennyibe a Dacia Dokker kerül. Azzal azonban a Dokker esetében is számolni kell, hogy utastársunknak valamilyen alternatív közlekedési eszközzel kell hazatérnie. (A cikk megjelenésekor a Dokker még nem volt kapható Magyarországon. Időközben megjelent, árairól itt olvashattok, első tesztünket itt találjátok a turbós benzinesről.)

És mit kezdett a bútorhalommal a Mercedes B-osztály, tesztünk legrövidebb és legkisebb raktértérfogatot kínáló típusa? A kisebb darabokat gond nélkül sikerült berakni – a szekrény és a kanapé azonban kívül rekedt. A való életben azok hazajuttatásához kénytelenek lennénk igénybe venni az IKEA házhoz szállító szolgálatát.


Összegzés

A legnagyobb meglepetéssel a Mazda szolgált, hiszen, bár papíron a második legkisebb a csomagtere, mindent hiánytalanul elnyelt. A Ford éppen ellenkezőleg: annak ellenére sem volt képes az összes bútort a fedélzetére venni, hogy raktere a harmadik legnagyobb volt. Tesztünk leghosszabb autója, az Audi is csak a vezető akadályoztatása árán tudott volna mindent magával vinni, mert hosszú tárgyakat az első utasülés elégtelen ledönthetősége miatt nem lehet biztonságosan szállítani benne. Az anyagiakat is figyelembe véve egy diákszoba bútorainak el-szállítására a Dacia Dokker a legjobb megoldás, mert kis külső méretek mellett óriási rakteret kínál – rendkívül kedvező áron.

Melyik a legtágasabb családi autó? 2

Nagyításért kattintson!

Melyik a legtágasabb családi autó? 3

Nagyításért kattintson!

Olvasnál még ehhez hasonló anyagokat? Az Autó Magazin minden hónapban sok ehhez hasonló érdekes írást közöl. A szeptemberi számban többek között megtudhatod, hogy szerepel az új Škoda Octavia, az Opel Astra és a Ford Focus ellen. De teszteltük az új 911 GT3-at is.

A részletes tartalomjegyzékért kattints ide!

Melyik a legtágasabb családi autó? 4

Kommentek

  • clior

    Sajnalom, se kritika kovetkezik! Sem az Audi, sem a Mazda nem tul gyakori modell, de meg a Mecedest es a VW-t sem tartom annak. Renault Scenic, Citroen Picasso, VW Touran… Ilyen autok illettek volna a kepbe es par kombival meg jo lett volna tesztelni a rakomany elnyelesi kepessegeiket, de a ritkasag sorait gyarapito jarmuvek ilyen osszehasonlitasa szamomra ertelmetlenne tette a cikket.

  • PDA FAN

    Nekem az egész teszt életidegen.

    Van egy több milliós autóm, van pénzem bútorra, de nincs pénzem a szállításra? Nyilván nem a bútorszállítási képessége alapján fogok autót választani, sőt, az sem lesz szempont, hogy befér-e a hűtőszekrény vagy a mosógép, mert ilyeneket velem együtt az autósok többsége nem fog soha szállítani.

    Viszont a kreatív autós újságíróknak javasolnám, próbálják ki, melyik típussal lehet a legjobban szántani, vagy a boronát húzni. Több millió ember él vidéken, hátha kedvet kapnak hozzá :-)

  • v_Petya25

    Én sem értem miért ezek az autók lettek kijelölve a családi kategóriában. Ezek a típusok eladást tekintve nagyon kis százalékát fedik le az átlag családi autók piacának. T5 A6 B CX mi a fenét keres itt?

  • gazgeza

    Mémet anyalaptól átvett cikk (ld. rendszámok), ott azért nem olyan ritkaságok ezek.

  • Hawaii-

    “Audi A6 Avantba nem fér be minden. Papíron ugyanis hiába 1680 literes a csomagtere”

    “meditált a csapat a Mazda CX-5 1620 literes, azaz az Audiénál alig nagyobb csomagtere előtt állva. Majd láss csodát: az első ülés előrehajtása után – amivel 4,56 m hosszú raktér alakult ki – mindent sikerült bepakolni!”

    Jó teszt, hisz fény derült néhány kevésbé közismert érdekességre:
    – Hát igen, az 1620 liter az 1680 liternél tényleg alig nagyobb. Mondhatni egyáltalán nem.
    – Az igen derék, hogy a 4555mm hosszú autóban az első ülés lehajtásával 4,56m hosszú raktér alakult ki. Tudnak ezek a Japánok.

  • zoldfulu2000

    A cstartóadatok kezdenek a fogyasztás és co2 adatokhoz hasoníltani, sk gyártó minden trükköt bevet hogy a szaályokra optimalizálja a kocsiját, pl alapráon pótketék helyett javító kit, és máris mehet az extra 50 liter.

    Sajnos volt már rpecedens ezen az odlalion is arra, hogy mániákusan rááltak egy katalógus adatra és azon kovagoltak, pedig a fenti adat talán a legkevésbé releváns egy kimbinál…

    A legfájóbb az hogy a kombik esetében a elgtöbb teszetélő odabigygeszt két katalógusadatot és aztán kész a versenyszám.

  • zoldfulu2000

    Aki egy kombit vesz a többször fogja használni a csomagtartót plafonig, de felhajtott támlával. Aléág egy nyáru pénteken megnézni a pályákat, minden családos kimbis ezt teszi.

    Ilyenkor a tulajok tojnak rá hány ülés hajtható le, és gyanakszom ezt a konfigurációt többször evszim igényeb mint a többi bemutatottat.

  • zoldfulu2000

    Az alsó rekeszek sem hpzank annyit, gyakorlatilag ha van egy kavés csomag hátul, ami alulr akerült az ott is marad mert a teljes rakteret ki kellene pakolni hogy hizzáférjünk.

  • zoldfulu2000

    PDA fan: én márjratm úgy hogy szégyenszemre az asszon akkori kis alfájával mentem egy hűtőt mert a “családi” lépcsőható volvómba eseély sem volt hogy beférjen.

    Teljesen életszerű hogy nem akar az ember extra 20 ezreseket kiadni ha belefér a bútor a kocsiba.

    Mellesleg a mostani kombi tesztvezetése során elhoztam egy IKEA kanapét is. Pont bepasszolt :), szal jól vizsgázott a bálna :)

  • zoldfulu2000

    Petya: ez egy német teszt ahogy látom, ott pedig ezek a legnagyobb pldszámú autók, kivéve a Daciát, ami sehol sincs, nemhogy a top 20-ben.

    Egyébbként az Audinál jó lenne ha valaki észhez térne, ha nem pratkikus autóra vágynék akkor ott az A7 ill A5 sportback, az A4/A6 avant a csapott fara minden csak nem kombis…

    És sajnos szinte nincs is rendes kombi az Audinál lassan…

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.