Célravezető az agresszív vezetés?

Olvasónk kérdez, szakértőnk válaszol

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.08.14. 16.00

Elég vad kérdéssel kereste meg szakértőnket egy olvasónk, aki arra kíváncsi, mennyire célravezető más közlekedőket fékezésre kényszeríteni, illetve határhelyzetben előzni.


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szakértő!

2 – 2.5 millió forintig keresnék 4 személy részére kényelmes autót,- nem terepre, de télen egyedül használva a kavicsos utat, amiért kapcsolható összkerékre gondoltam-, ami mindennapos kisvárosi használatra, illetve heti egy 2-300 kilométeres kiruccanásra is megfelelne. Mindenek előtt a megbízhatóság és a fenntartási költségek! A Nissan X-trailt nézegettem, vele kapcsolatban azt kérdezném, érdemes-e a 2008-as típusváltást figyelembe venni, és melyik motorral ajánlaná?

Az X-Trail jó megoldás, ha tényleg terepre kell menni, és a kényelem is mérvadó

Szakértőnk válasza

Kedves Zoltán!

Ha a kavicsos út nem meredek, fölösleges összkerékhajtásra költenie. Amennyiben viszont szeretne SUV-t, mert az tetszik, az X-Trail szerintem is jó megoldás. A benne lévő, Renault-féle 2,0 dízelmotor jól sikerült konstrukció az eltelt évek alapján. Viszont a második széria nem jön ki 2,5 millióból sem.

Az X-Trail első generációja is jó autó volt, ezért én inkább abból vennék 1.2-1,6 millió forintért egyet és a fennmaradó pénzt félretenném a dízelek kopóalkatrészeinek (injektor, kettős tömegű lendkerék, nagynyomású szivattyú, turbófeltöltő) cseréjére-javítására. Ezek cseréje ugyanis nem istencsapása, peches meghibásodás, hanem simán az elhasználódás következménye.

Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szakértő!

Ki szeretném használni ezt az akciót, hogy egy szakértőt kérdezhetünk. A Véleményére lennek kivancsi a kiugrásokról.
Mint tudjuk nagy forgalomba, megvárni azt, hogy nem jön senki szinte lehetetlen! Mindig jön valaki. Én úgy szoktam csinálni, hogy körülbelül megsaccolva a távolságot kitolom az orrát, úgy hogy a másiknak ne kelljen fékeznie de néha olyan sűrűn jönnek, hogy muszáj akkor is kiugranom, ha a másiknak rá kell satuznia a fékre. Mi erről a véleménye?

Illetve a sávváltásról szeretném kérdezni. Van úgy, hogy sávváltáskor a mellettem-mögöttem lévő auto elé úgy vágódom be, hogy 1-1,5m marad. Ön szerint én lennek túl agressziv vagy egy egy  nagyvárosi dzsungelben ez kötelező? További szép napot kívánok!

A meggondolatlan előzésből, furakodásból csak a baj van, jobb körültekintően, higgadtan haladni

Szakértőnk válasza

Kedves Roland,

Amiket leír, az alapján ha én biztosítós lennék, nem kötnék Önnel életbiztosítást. Nem a hosszú élet receptje amit leír. Vannak szabályok, amiket a többi közlekedő , és magunk miatt is nem lehet, hanem kötelező betartanunk.Gondoljon arra, hogy amikor Ön egy előzésnél a szembejövőt fékezésre kényszeríti, azt az autót egy olyan személy is vezetheti, aki még nem rendelkezik olyan rutinnal, hogy a fékezést, és egy esetleges lehúzódást megoldjon tutira. Amikor Ön tudatosan számít arra, hogy a másik majd úgyis fékezni fog, és teret ad az előzésének befejezéséhez, nem lehet azt mondani, hogy nem agresszív valamilyen szinten. Egyszer találkozhat olyannal, aki nem figyel, vagy csak hasonlóan felelőtlen, és sokba fog kerülni, ha túlélik.

Az előzést követően történő bevágódásról jobb ha nem is beszélünk, a kettő együtt már kimerít általam most külön nem említett kategóriát.Nem a város szabja meg, hogy milyen szabályok alapján kell közlekednünk, hanem többek között a józan ész.

Üdvözlettel Székely Gyula

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Ügyvéd úr!

A feleségem STOP táblával ellátott kereszteződésben balra kanyarodott,a kanyarodás előtt körültekintett s bal oldalról egy motorost látott kb 300m-re,megkezdte a kanyarodást s mikor az autó fele áttért a felező vonalon a motoros az elejébe vágódott.Volt rendőri intézkedés de a motoros nem ismeri el,hogy gyorsan jött pedig van tanú is aki látta az egészet.Motoron nincs műszaki vizsga,kötelező a vezetőnek pedig jogosítvány. Mit lehet tenni?

Egy STOP táblánál történő baleset általában kevés vitát szül, egyértelmű ki a hibás. Vagy mégsem? Jogi szakértőnk válaszol!

Szakértőnk válasza

Kedves Attila!

Elsődlegesen fontos tudni, hogy a felesége ellen büntető, vagy csak szabálysértési eljárást indítottak a hatóságok. Ennek az eljárás lefolytatása, és a büntetés kiszabás szempontjából is különös jelentősége van.

A motoros sebességét a sérülésekből, az esetleges féknyomból ki lehet számolni, ami minden esetben ellenőrizni kell. A hatóság első körben a felesége felelősségét fogja vizsgálni, hiszen ő az alárendelt útról kanyarodott, és csak ezt követően a motoros közrehatását. A kialakított bírói gyakorlat szerint az elsőbbségi jog a védett útvonalon közlekedő a megengedett sebességet jóval meghaladót is megilleti. Javaslom, hogy minden esetben vegyenek igénybe közlekedési jogban jártas ügyvédet.

Tisztelettel:
Dr. Székely Andrea Ügyvédi Iroda
http://drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • Funkyman

    “hogy muszáj akkor is kiugranom, ha a másiknak rá kell satuznia a fékre”

    Hogy egy klasszikust idézzek: Bunkó vagy, Buggsy!
    Olyan nincs, hogy mindig jönnek, maximum türelmetlen is vagy.

  • PAlex

    Sajnos részben igazat adok a kérdezőnek.
    Sokszor még tömött sorban sem engednek be nemhogy eléjük, de keresztben át sem, még akkor sem, amikor lassan haladnak, tömött sorokban.
    Az emberek sajnos nem figyelnek másokra, és potenciális ellenségnek tekintik a többi autóst, vagy csak simán lesz@rját a másikat, vagy azt sem tudják, mi történik körülöttük.
    Sajnos egyik hozzáállás sem jó, de a harmadik a legveszélyesebb, mert nem kiszámítható.

  • Phrascarica

    “. Ezek cseréje ugyanis nem istencsapása, peches meghibásodás, hanem simán az elhasználódás következménye.”
    Hagyjuk már ezt a baromságot, a kettős tömegű az valóban egy szopóág lehet, de az injektorok majdnem 100%-ban a nem megfelelő minőségű üzemanyagtól, vagy gyártási hibából eredően mennek tönkre. Egy injektort 1M km-re terveznek, és ki is bír annyit. Nem egy ismerősnek van 6-8 ezret futott common railes autója és a befecskendező résznek semmi baja.
    A gond ezekkel az szokott lenni hogy a paraszt 1X véletlenül belenyom 20 liter benzint, esetleg 1 kanna ismeretlen eredető gázolajat, vagy szimplán kihagy 1-2-3 gázolajszűrő cserét, mert hogy az 20.000 Ft, aztán csodálkozik.

  • menőmanó

    Szerintem Roland egy kicsit nyersen fogalmazott, mert készakarva “satu” fékezésre csak egy hülye kényszeríthet másokat.
    Rámenősnek kell lenni ez tény. Aki haladni akar annak keményen kell képviselnie a saját érdekeit, mert rengeteg a birka az úton. Sokaknak nem tetszik a rámenősség, de az engem nem igazán érdekel. :)
    A szakértőnek meg szövegértelmezési problémái vannak, hiszen előzésről szó sem volt a levélben.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.