Célravezető az agresszív vezetés?

Olvasónk kérdez, szakértőnk válaszol

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.08.14. 16.00

Elég vad kérdéssel kereste meg szakértőnket egy olvasónk, aki arra kíváncsi, mennyire célravezető más közlekedőket fékezésre kényszeríteni, illetve határhelyzetben előzni.


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szakértő!

2 – 2.5 millió forintig keresnék 4 személy részére kényelmes autót,- nem terepre, de télen egyedül használva a kavicsos utat, amiért kapcsolható összkerékre gondoltam-, ami mindennapos kisvárosi használatra, illetve heti egy 2-300 kilométeres kiruccanásra is megfelelne. Mindenek előtt a megbízhatóság és a fenntartási költségek! A Nissan X-trailt nézegettem, vele kapcsolatban azt kérdezném, érdemes-e a 2008-as típusváltást figyelembe venni, és melyik motorral ajánlaná?

Az X-Trail jó megoldás, ha tényleg terepre kell menni, és a kényelem is mérvadó

Szakértőnk válasza

Kedves Zoltán!

Ha a kavicsos út nem meredek, fölösleges összkerékhajtásra költenie. Amennyiben viszont szeretne SUV-t, mert az tetszik, az X-Trail szerintem is jó megoldás. A benne lévő, Renault-féle 2,0 dízelmotor jól sikerült konstrukció az eltelt évek alapján. Viszont a második széria nem jön ki 2,5 millióból sem.

Az X-Trail első generációja is jó autó volt, ezért én inkább abból vennék 1.2-1,6 millió forintért egyet és a fennmaradó pénzt félretenném a dízelek kopóalkatrészeinek (injektor, kettős tömegű lendkerék, nagynyomású szivattyú, turbófeltöltő) cseréjére-javítására. Ezek cseréje ugyanis nem istencsapása, peches meghibásodás, hanem simán az elhasználódás következménye.

Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szakértő!

Ki szeretném használni ezt az akciót, hogy egy szakértőt kérdezhetünk. A Véleményére lennek kivancsi a kiugrásokról.
Mint tudjuk nagy forgalomba, megvárni azt, hogy nem jön senki szinte lehetetlen! Mindig jön valaki. Én úgy szoktam csinálni, hogy körülbelül megsaccolva a távolságot kitolom az orrát, úgy hogy a másiknak ne kelljen fékeznie de néha olyan sűrűn jönnek, hogy muszáj akkor is kiugranom, ha a másiknak rá kell satuznia a fékre. Mi erről a véleménye?

Illetve a sávváltásról szeretném kérdezni. Van úgy, hogy sávváltáskor a mellettem-mögöttem lévő auto elé úgy vágódom be, hogy 1-1,5m marad. Ön szerint én lennek túl agressziv vagy egy egy  nagyvárosi dzsungelben ez kötelező? További szép napot kívánok!

A meggondolatlan előzésből, furakodásból csak a baj van, jobb körültekintően, higgadtan haladni

Szakértőnk válasza

Kedves Roland,

Amiket leír, az alapján ha én biztosítós lennék, nem kötnék Önnel életbiztosítást. Nem a hosszú élet receptje amit leír. Vannak szabályok, amiket a többi közlekedő , és magunk miatt is nem lehet, hanem kötelező betartanunk.Gondoljon arra, hogy amikor Ön egy előzésnél a szembejövőt fékezésre kényszeríti, azt az autót egy olyan személy is vezetheti, aki még nem rendelkezik olyan rutinnal, hogy a fékezést, és egy esetleges lehúzódást megoldjon tutira. Amikor Ön tudatosan számít arra, hogy a másik majd úgyis fékezni fog, és teret ad az előzésének befejezéséhez, nem lehet azt mondani, hogy nem agresszív valamilyen szinten. Egyszer találkozhat olyannal, aki nem figyel, vagy csak hasonlóan felelőtlen, és sokba fog kerülni, ha túlélik.

Az előzést követően történő bevágódásról jobb ha nem is beszélünk, a kettő együtt már kimerít általam most külön nem említett kategóriát.Nem a város szabja meg, hogy milyen szabályok alapján kell közlekednünk, hanem többek között a józan ész.

Üdvözlettel Székely Gyula

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Ügyvéd úr!

A feleségem STOP táblával ellátott kereszteződésben balra kanyarodott,a kanyarodás előtt körültekintett s bal oldalról egy motorost látott kb 300m-re,megkezdte a kanyarodást s mikor az autó fele áttért a felező vonalon a motoros az elejébe vágódott.Volt rendőri intézkedés de a motoros nem ismeri el,hogy gyorsan jött pedig van tanú is aki látta az egészet.Motoron nincs műszaki vizsga,kötelező a vezetőnek pedig jogosítvány. Mit lehet tenni?

Egy STOP táblánál történő baleset általában kevés vitát szül, egyértelmű ki a hibás. Vagy mégsem? Jogi szakértőnk válaszol!

Szakértőnk válasza

Kedves Attila!

Elsődlegesen fontos tudni, hogy a felesége ellen büntető, vagy csak szabálysértési eljárást indítottak a hatóságok. Ennek az eljárás lefolytatása, és a büntetés kiszabás szempontjából is különös jelentősége van.

A motoros sebességét a sérülésekből, az esetleges féknyomból ki lehet számolni, ami minden esetben ellenőrizni kell. A hatóság első körben a felesége felelősségét fogja vizsgálni, hiszen ő az alárendelt útról kanyarodott, és csak ezt követően a motoros közrehatását. A kialakított bírói gyakorlat szerint az elsőbbségi jog a védett útvonalon közlekedő a megengedett sebességet jóval meghaladót is megilleti. Javaslom, hogy minden esetben vegyenek igénybe közlekedési jogban jártas ügyvédet.

Tisztelettel:
Dr. Székely Andrea Ügyvédi Iroda
http://drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • Funkyman

    “hogy muszáj akkor is kiugranom, ha a másiknak rá kell satuznia a fékre”

    Hogy egy klasszikust idézzek: Bunkó vagy, Buggsy!
    Olyan nincs, hogy mindig jönnek, maximum türelmetlen is vagy.

  • PAlex

    Sajnos részben igazat adok a kérdezőnek.
    Sokszor még tömött sorban sem engednek be nemhogy eléjük, de keresztben át sem, még akkor sem, amikor lassan haladnak, tömött sorokban.
    Az emberek sajnos nem figyelnek másokra, és potenciális ellenségnek tekintik a többi autóst, vagy csak simán lesz@rját a másikat, vagy azt sem tudják, mi történik körülöttük.
    Sajnos egyik hozzáállás sem jó, de a harmadik a legveszélyesebb, mert nem kiszámítható.

  • Phrascarica

    “. Ezek cseréje ugyanis nem istencsapása, peches meghibásodás, hanem simán az elhasználódás következménye.”
    Hagyjuk már ezt a baromságot, a kettős tömegű az valóban egy szopóág lehet, de az injektorok majdnem 100%-ban a nem megfelelő minőségű üzemanyagtól, vagy gyártási hibából eredően mennek tönkre. Egy injektort 1M km-re terveznek, és ki is bír annyit. Nem egy ismerősnek van 6-8 ezret futott common railes autója és a befecskendező résznek semmi baja.
    A gond ezekkel az szokott lenni hogy a paraszt 1X véletlenül belenyom 20 liter benzint, esetleg 1 kanna ismeretlen eredető gázolajat, vagy szimplán kihagy 1-2-3 gázolajszűrő cserét, mert hogy az 20.000 Ft, aztán csodálkozik.

  • menőmanó

    Szerintem Roland egy kicsit nyersen fogalmazott, mert készakarva “satu” fékezésre csak egy hülye kényszeríthet másokat.
    Rámenősnek kell lenni ez tény. Aki haladni akar annak keményen kell képviselnie a saját érdekeit, mert rengeteg a birka az úton. Sokaknak nem tetszik a rámenősség, de az engem nem igazán érdekel. :)
    A szakértőnek meg szövegértelmezési problémái vannak, hiszen előzésről szó sem volt a levélben.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.