Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szakértő!

2 – 2.5 millió forintig keresnék 4 személy részére kényelmes autót,- nem terepre, de télen egyedül használva a kavicsos utat, amiért kapcsolható összkerékre gondoltam-, ami mindennapos kisvárosi használatra, illetve heti egy 2-300 kilométeres kiruccanásra is megfelelne. Mindenek előtt a megbízhatóság és a fenntartási költségek! A Nissan X-trailt nézegettem, vele kapcsolatban azt kérdezném, érdemes-e a 2008-as típusváltást figyelembe venni, és melyik motorral ajánlaná?

Az X-Trail jó megoldás, ha tényleg terepre kell menni, és a kényelem is mérvadó

Szakértőnk válasza

Kedves Zoltán!

Ha a kavicsos út nem meredek, fölösleges összkerékhajtásra költenie. Amennyiben viszont szeretne SUV-t, mert az tetszik, az X-Trail szerintem is jó megoldás. A benne lévő, Renault-féle 2,0 dízelmotor jól sikerült konstrukció az eltelt évek alapján. Viszont a második széria nem jön ki 2,5 millióból sem.

Az X-Trail első generációja is jó autó volt, ezért én inkább abból vennék 1.2-1,6 millió forintért egyet és a fennmaradó pénzt félretenném a dízelek kopóalkatrészeinek (injektor, kettős tömegű lendkerék, nagynyomású szivattyú, turbófeltöltő) cseréjére-javítására. Ezek cseréje ugyanis nem istencsapása, peches meghibásodás, hanem simán az elhasználódás következménye.

Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szakértő!

Ki szeretném használni ezt az akciót, hogy egy szakértőt kérdezhetünk. A Véleményére lennek kivancsi a kiugrásokról.
Mint tudjuk nagy forgalomba, megvárni azt, hogy nem jön senki szinte lehetetlen! Mindig jön valaki. Én úgy szoktam csinálni, hogy körülbelül megsaccolva a távolságot kitolom az orrát, úgy hogy a másiknak ne kelljen fékeznie de néha olyan sűrűn jönnek, hogy muszáj akkor is kiugranom, ha a másiknak rá kell satuznia a fékre. Mi erről a véleménye?

Illetve a sávváltásról szeretném kérdezni. Van úgy, hogy sávváltáskor a mellettem-mögöttem lévő auto elé úgy vágódom be, hogy 1-1,5m marad. Ön szerint én lennek túl agressziv vagy egy egy  nagyvárosi dzsungelben ez kötelező? További szép napot kívánok!

A meggondolatlan előzésből, furakodásból csak a baj van, jobb körültekintően, higgadtan haladni

Szakértőnk válasza

Kedves Roland,

Amiket leír, az alapján ha én biztosítós lennék, nem kötnék Önnel életbiztosítást. Nem a hosszú élet receptje amit leír. Vannak szabályok, amiket a többi közlekedő , és magunk miatt is nem lehet, hanem kötelező betartanunk.Gondoljon arra, hogy amikor Ön egy előzésnél a szembejövőt fékezésre kényszeríti, azt az autót egy olyan személy is vezetheti, aki még nem rendelkezik olyan rutinnal, hogy a fékezést, és egy esetleges lehúzódást megoldjon tutira. Amikor Ön tudatosan számít arra, hogy a másik majd úgyis fékezni fog, és teret ad az előzésének befejezéséhez, nem lehet azt mondani, hogy nem agresszív valamilyen szinten. Egyszer találkozhat olyannal, aki nem figyel, vagy csak hasonlóan felelőtlen, és sokba fog kerülni, ha túlélik.

Az előzést követően történő bevágódásról jobb ha nem is beszélünk, a kettő együtt már kimerít általam most külön nem említett kategóriát.Nem a város szabja meg, hogy milyen szabályok alapján kell közlekednünk, hanem többek között a józan ész.

Üdvözlettel Székely Gyula

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt Ügyvéd úr!

A feleségem STOP táblával ellátott kereszteződésben balra kanyarodott,a kanyarodás előtt körültekintett s bal oldalról egy motorost látott kb 300m-re,megkezdte a kanyarodást s mikor az autó fele áttért a felező vonalon a motoros az elejébe vágódott.Volt rendőri intézkedés de a motoros nem ismeri el,hogy gyorsan jött pedig van tanú is aki látta az egészet.Motoron nincs műszaki vizsga,kötelező a vezetőnek pedig jogosítvány. Mit lehet tenni?

Egy STOP táblánál történő baleset általában kevés vitát szül, egyértelmű ki a hibás. Vagy mégsem? Jogi szakértőnk válaszol!

Szakértőnk válasza

Kedves Attila!

Elsődlegesen fontos tudni, hogy a felesége ellen büntető, vagy csak szabálysértési eljárást indítottak a hatóságok. Ennek az eljárás lefolytatása, és a büntetés kiszabás szempontjából is különös jelentősége van.

A motoros sebességét a sérülésekből, az esetleges féknyomból ki lehet számolni, ami minden esetben ellenőrizni kell. A hatóság első körben a felesége felelősségét fogja vizsgálni, hiszen ő az alárendelt útról kanyarodott, és csak ezt követően a motoros közrehatását. A kialakított bírói gyakorlat szerint az elsőbbségi jog a védett útvonalon közlekedő a megengedett sebességet jóval meghaladót is megilleti. Javaslom, hogy minden esetben vegyenek igénybe közlekedési jogban jártas ügyvédet.

Tisztelettel:
Dr. Székely Andrea Ügyvédi Iroda
http://drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!