Hülye tábla, veszélyes kereszteződés? Szólj, elintézzük!

Az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület jelentése

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.08.10. 07.00

Egy kis üzemzavar után új hivatalcsépelő megbízottal, új esetekkel folytatjuk a közúti közlekedés ésszerűsítését. Várjuk a bejelentéseket!

Nem is olyan egyszerű dolog civil alapon küzdeni a közúti közlekedés szabályozási hülyeségei ellen ezekben a válságos időkben. Korábbi megbízott tagunkat, aki ha nem is fő-, de legalább félállásban épp elkezdte következetesen, rendszeresen számonkérni a számos hivatalon, hatóságon és RT-n elfekvő ügyeinket, elsodorta a kivándorlási hullám. Családostul Ausztriába települt és most már csak rossz emlék neki a magyar közúti közlekedés állapota.

Pár hét kellett hozzá, hogy új főcsesztetőt találjunk és üzemi fordulatszámra pörgessük. Lencsés Csabáról van szó, a Vezess.hu újságírójáról, aki főként tényfeltáró cikkekkel, gazdasági, néha politikai háttéranyagok készítésével edzi idegeit. Most beszáll a hibásan kihelyezett táblák, rosszul szabályozott lámpaváltások, beteg felfestések elleni küzdelembe.

Tehát már csak rád várunk, Kedves Olvasó!

Ha a szokásosnál jobban érdekel a közlekedés, és kiszúrsz egy olyan helyet, ahol lehetne biztonságosabb, értelmesebb a közúti szabályozás, akár lakott területen, akár országúton, akár autópályán, fotózd le és küldd be nekünk pár mondatban, miként lehetne egy picit javítani az ország legendás közlekedési helyzetén! (ekke kukac googlegroups.com, vagy ha úgy egyszerűbb, vezess kukac vezess.hu) Mi majd megkeressük az illetékes céget, hivatalt, embert, és nem hagyjuk békén, amíg ki nem javítja a hibát, vagy meg nem magyarázza, miért jó az úgy mégis.

A kiegészítő tábla partizánakció volt, nem a hatóságok rakták ki. Viszont mi meg találtunk még 7-8 parkolóhelyet a Gundel előtt

Kedvcsinálónak egy nemrég sikerrel lezárt eset, példa az előbbire: Budapesten, a Gundel előtt találtunk még pár parkolóhelyet, ami egy picit enyhíthet a hétvégente a környékre jellemző parkolási káoszon. A Budapesti Közlekedési Központ mondhatni példás gyorsasággal intézkedett. Sőt, még azt a turpisságot is leleplezték az eset kapcsán, hogy a jó néhány parkolóhelyet blokkoló “Gundel vendégek részére” kiegészítő táblák a nagy kék P-táblák alatt partizánakció keretében kerültek ki, mindenféle engedély vagy jogalap nélkül szerelte fel őket valaki.

A macisajt az autóra vonatkozik vagy a bicikliútra, ami ott már nincs is?

Azért persze van olyan esetünk is, ahol kicsit nehezebben értjük meg egymást az útkezelővel. Szintén budapesti történet a mindhárom irányból macisajttal kitáblázott hármas útkereszteződés esete. Itt mi is csak az első levélváltás után jöttünk rá, hogy a bejelentő félreértelmezte a helyzetet: az egyik Elsőbbségadás kötelező! nem az autóknak szól, hanem kicsit paradox módon a pont megszűnő bicikliúton haladó bicikliseknek. Legalábbis ez volt a szándéka annak, aki a táblát kirakta, csak hát a KRESZ szerint az a macisajtot a járdával/kerékpárúttal párhuzamosan érkező figyelmes autósok is magukénak érezhetik.

Köszönjük a támogatást a Continentalnak!

Egyesületünk fő támogatója, társunk a biztonságosabb, követhetőbben szabályozott közúti közlekedésért vívott küzdelemben a Continental. 

Köszönjük a támogatást!

A BKK-tól még nem kaptunk választ, ellenben a kerületi polgármester a bicikliútra hivatkozva megkísérelte lezárni az ügyet, egy fura válaszlevéllel:

“Tisztelt Uram!

Köszönjük észrevételét, de véleményünk szerint a csomópont többletedbe megfelelő, az Árpád útról a felüljáró alatt érkezőknek elsőbbsége van.

Üdv:

A kerületi polgármester szerint ez a helyzet egyértelmű

Akár többletedbe, akár nem, mi sajnos nem törődünk bele ebbe a kényelmes megoldásba, hanem tovább forszírozzuk a helyzet rendezését. Ami akár a biciklis macisajt leszerelésével már meg is volna, hisz egy megszűnt bicikliút után elég fura KRESZ-értelmezésekre ad okot egy háromszög. Most akkor ki adjon elsőbbséget, a gyalogos?

Érdekes egy újabb, reggelente bizonyos időszakokban nem látható lámpa esete is. Egy ilyen történetben már értünk el sikert korábban, és úgy véljük, hogy ha a könnyebben orvosolható esetben a BKK fontosnak tartotta a reggeli csúcsban nem látható lámpa láthatóvá tételét, a másik esetben sem adhat kibúvót, hogy nagyobbak a technikai nehézségek (a hosszabb tartókábel miatt belengene az árnyékolt lámpa).

A BKK szerint ez így rendben van

Pont az ilyesfajta hivatali válaszelemek azok, amiket nem fogadunk el és a jövőben sem tervezünk elfogadni: “Amennyiben a járművezető nem látja a jelzést (mely hangsúlyozzuk, hogy csak az év bizonyos időszakában a nap bizonyos időszakában áll fenn), akkor elvárható, hogy fokozott óvatossággal közelítse meg a csomópontot. A jelzőhöz történő közeledés közben minden bizonnyal lesz olyan pont, ahonnan a jelzés felismerhető. Továbbá a tilos jelzés alatt várakozó járművek nem mindegyike látja olyan szögből a lámpát, hogy a naptól ne tudja észlelni.”

Nem, szerintünk meg a lámpát szerelje fel úgy az útkezelő, hogy lehessen látni. Nincs igazunk?

Kommentek

  • Rácz Tamás

    teszt

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.