Hülye tábla, veszélyes kereszteződés? Szólj, elintézzük!

Az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület jelentése

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.08.10. 07.00

Egy kis üzemzavar után új hivatalcsépelő megbízottal, új esetekkel folytatjuk a közúti közlekedés ésszerűsítését. Várjuk a bejelentéseket!

Nem is olyan egyszerű dolog civil alapon küzdeni a közúti közlekedés szabályozási hülyeségei ellen ezekben a válságos időkben. Korábbi megbízott tagunkat, aki ha nem is fő-, de legalább félállásban épp elkezdte következetesen, rendszeresen számonkérni a számos hivatalon, hatóságon és RT-n elfekvő ügyeinket, elsodorta a kivándorlási hullám. Családostul Ausztriába települt és most már csak rossz emlék neki a magyar közúti közlekedés állapota.

Pár hét kellett hozzá, hogy új főcsesztetőt találjunk és üzemi fordulatszámra pörgessük. Lencsés Csabáról van szó, a Vezess.hu újságírójáról, aki főként tényfeltáró cikkekkel, gazdasági, néha politikai háttéranyagok készítésével edzi idegeit. Most beszáll a hibásan kihelyezett táblák, rosszul szabályozott lámpaváltások, beteg felfestések elleni küzdelembe.

Tehát már csak rád várunk, Kedves Olvasó!

Ha a szokásosnál jobban érdekel a közlekedés, és kiszúrsz egy olyan helyet, ahol lehetne biztonságosabb, értelmesebb a közúti szabályozás, akár lakott területen, akár országúton, akár autópályán, fotózd le és küldd be nekünk pár mondatban, miként lehetne egy picit javítani az ország legendás közlekedési helyzetén! (ekke kukac googlegroups.com, vagy ha úgy egyszerűbb, vezess kukac vezess.hu) Mi majd megkeressük az illetékes céget, hivatalt, embert, és nem hagyjuk békén, amíg ki nem javítja a hibát, vagy meg nem magyarázza, miért jó az úgy mégis.

A kiegészítő tábla partizánakció volt, nem a hatóságok rakták ki. Viszont mi meg találtunk még 7-8 parkolóhelyet a Gundel előtt

Kedvcsinálónak egy nemrég sikerrel lezárt eset, példa az előbbire: Budapesten, a Gundel előtt találtunk még pár parkolóhelyet, ami egy picit enyhíthet a hétvégente a környékre jellemző parkolási káoszon. A Budapesti Közlekedési Központ mondhatni példás gyorsasággal intézkedett. Sőt, még azt a turpisságot is leleplezték az eset kapcsán, hogy a jó néhány parkolóhelyet blokkoló “Gundel vendégek részére” kiegészítő táblák a nagy kék P-táblák alatt partizánakció keretében kerültek ki, mindenféle engedély vagy jogalap nélkül szerelte fel őket valaki.

A macisajt az autóra vonatkozik vagy a bicikliútra, ami ott már nincs is?

Azért persze van olyan esetünk is, ahol kicsit nehezebben értjük meg egymást az útkezelővel. Szintén budapesti történet a mindhárom irányból macisajttal kitáblázott hármas útkereszteződés esete. Itt mi is csak az első levélváltás után jöttünk rá, hogy a bejelentő félreértelmezte a helyzetet: az egyik Elsőbbségadás kötelező! nem az autóknak szól, hanem kicsit paradox módon a pont megszűnő bicikliúton haladó bicikliseknek. Legalábbis ez volt a szándéka annak, aki a táblát kirakta, csak hát a KRESZ szerint az a macisajtot a járdával/kerékpárúttal párhuzamosan érkező figyelmes autósok is magukénak érezhetik.

Köszönjük a támogatást a Continentalnak!

Egyesületünk fő támogatója, társunk a biztonságosabb, követhetőbben szabályozott közúti közlekedésért vívott küzdelemben a Continental. 

Köszönjük a támogatást!

A BKK-tól még nem kaptunk választ, ellenben a kerületi polgármester a bicikliútra hivatkozva megkísérelte lezárni az ügyet, egy fura válaszlevéllel:

“Tisztelt Uram!

Köszönjük észrevételét, de véleményünk szerint a csomópont többletedbe megfelelő, az Árpád útról a felüljáró alatt érkezőknek elsőbbsége van.

Üdv:

A kerületi polgármester szerint ez a helyzet egyértelmű

Akár többletedbe, akár nem, mi sajnos nem törődünk bele ebbe a kényelmes megoldásba, hanem tovább forszírozzuk a helyzet rendezését. Ami akár a biciklis macisajt leszerelésével már meg is volna, hisz egy megszűnt bicikliút után elég fura KRESZ-értelmezésekre ad okot egy háromszög. Most akkor ki adjon elsőbbséget, a gyalogos?

Érdekes egy újabb, reggelente bizonyos időszakokban nem látható lámpa esete is. Egy ilyen történetben már értünk el sikert korábban, és úgy véljük, hogy ha a könnyebben orvosolható esetben a BKK fontosnak tartotta a reggeli csúcsban nem látható lámpa láthatóvá tételét, a másik esetben sem adhat kibúvót, hogy nagyobbak a technikai nehézségek (a hosszabb tartókábel miatt belengene az árnyékolt lámpa).

A BKK szerint ez így rendben van

Pont az ilyesfajta hivatali válaszelemek azok, amiket nem fogadunk el és a jövőben sem tervezünk elfogadni: “Amennyiben a járművezető nem látja a jelzést (mely hangsúlyozzuk, hogy csak az év bizonyos időszakában a nap bizonyos időszakában áll fenn), akkor elvárható, hogy fokozott óvatossággal közelítse meg a csomópontot. A jelzőhöz történő közeledés közben minden bizonnyal lesz olyan pont, ahonnan a jelzés felismerhető. Továbbá a tilos jelzés alatt várakozó járművek nem mindegyike látja olyan szögből a lámpát, hogy a naptól ne tudja észlelni.”

Nem, szerintünk meg a lámpát szerelje fel úgy az útkezelő, hogy lehessen látni. Nincs igazunk?

Kommentek

  • Rácz Tamás

    teszt

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.