Nem lesz olcsó az új Suzuki

5 millió felett, 8 millió alatt az új SX4?

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.08.06. 07.20

Információink szerint több, mint ötmillió forintba kerülhet majd a legolcsóbb új SX4. A stratégia hasonló, mint három éve a Swift esetében.

Szavazás

Más ársávban indul az új SX4, mint elődje. Van esélye feljebb lépni?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Egyre jobb autókat mutat be és elődeiknél jóval magasabb árszinten vezeti be őket a Suzuki. A negyedik generációs Swift után, amelynek teljes biztonsági és gazdag kényelmi felszereltséggel 3 157 000 forint volt az indulóára, az új SX4 lehet a következő nagy falat az ügyfeleknek és a hálózatnak.

Az importőr egy hónappal a bevezetés előtt még nem tudott árlistával szolgálni, ezért saját becslésünkre és piaci információkra hagyatkozhatunk. Az autó alapára ezek szerint akár 5,5 millió forint is lehet, míg a kifutó modell klímaberendezéssel 3 143 000 forinttól kapható. Az ár a bevezetendő verziók felszereltségétől függ, amíg ez el nem dől, nem tudni, hogy a márka bedob-e egy vonzóbb, kicsivel ötmillió alá árazott kivitelt.

Kisebb a különbség, ha mindkét generációból az ezerhatos benzines motorokat vetjük össze. A menetstabilizáló elektronikával ellátott 1,6 GS ESP listaára 4 247 000 Ft. Csakhogy a két autó alig hasonlítható össze. Az eddigi SX4 kisautó volt, az új viszont kompakt szabadidő-autóvá fejlődött. Nézzük inkább a tényleges vetélytársakat!

Ötmillió felett. Akár a Qashqai

Az alapjaiban már hatéves, de erősebb motorokkal is kapható Qashqai listaára 5,15-9,22 millió forint között mozog. A Kia Sportage listaáron 5,2-8,4 millió Ft között kapható. A motorpalettája alapján az új SX4-hez közelebb lévő, de nála szűkebb Opel Mokka ára 4 730 000 és 7 050 000 Ft között szór. A Suzuki ára a vele méretben összevethető konkurensekkel lehet nagyjából egy szinten.

Fazonjában benne van a kategória legsikeresebb autója, a Nissan Qashqai. Az eddigi 1,6-os dízelt a Peugeot gyártotta, az újban FIAT-eredetű dízelmotor lesz. Felára félmillió Ft körül lehet


A Suzukinál azt hallani, hogy az autó tud annyit, mint a kategória többi kocsija, ezért kerül annyiba, mint a többiek. Ezzel együtt nehéz lesz a márkakereskedéseknek meggyőzni az embereket, hogy ne Kia Sportage, Peugeot 3008, Hyundai ix35 vagy más kompakt szabadidő-autó legyen az összegből.

Panoráma üvegtetővel is

Az új Suzukiból nem lesz olcsó belépőmodell, az alapváltozat is nyújt többek között légkondicionálót. Információink szerint a vezérképviselet forgalmaz majd egy luxusváltozatot is, benne a kategória legnagyobb nyitható napfénytetőjével. A tetőnyílás akkora, hogy a hátul ülőkre is besüt a nap, aminek a mostani 37 fokban persze más a helyi értéke, mint virágos tavasszal.

Mozgóképen ilyen az új Suzuki SX4-es:



Dízelfelár: félmillió forint

Kétféle 1,6 literes motorral jön az autó, teljesítményük egyformán 118 lóerő. A benzines nyomatéka 156 Nm, a FIAT-tól beszerzett dízelé ennek több mint a duplája, 320 Nm. Előzetes adataink szerint a dízel nagyságrendileg félmillió forinttal kerül majd többe a benzinesnél, tehát ez egy közel hatmilliós autó lehet.

Ezerhatos motorral és ESP-vel a kifutó SX4 listaára 4 247 000 forint, az újé ötmillió felett lehet. Az alapmodellek között még nagyobb az eltérés: az eddigi 3,1 milliótól kapható légkondicionálóval


Úgy tudjuk, hogy az év évégig hátralévő időszakban néhány száz darab SX4 értékesítése a cél Magyarországon. A premiertől kezdve a teljes választék, tehát mind a négy felszereltség, a kétféle motor és az első illetve összkerékhajtás is rendelhető lesz. Ez azonban nem jelenti azt, hogy minden változat rögtön elérhető volna. A gyártási tervben a népszerűbbnek ígérkező modelleket sorolta előrébb az esztergomi üzem.

Bevezetés: szeptember 6.

A végleges összegeket legkésőbb szeptember hatodikán megtudjuk, amikor megkezdődik az autó forgalmazása. Jelenleg az előértékesítés folyik, aki most megrendeli az autót, az látatlanban ad érte előleget. Talán vannak vagyonos SX4-rajongók is, de az első vevők alighanem a Suzuki beszállítói közül kerülhetnek ki, akik flottában vásárolják az új modellt.

Szerző:

Kommentek

  • antyg

    Mi lett a Suzukival? Egyetértek a cikkben leírtakkal, én elképzelhető, ha már kiadom a pénzt, hogy akkor egy KIA Sportage-et vagy egy Hyundai ix35-öt vennék, de az is hihetetlen, hogy nem tudtak újat kitalálni, hanem a Qashqai-t tudták csak lekoppintani… ez nem vall túl sok tervezői képességekre (elképzelésre), bárki is tervezte, ez csak koppintás! Én nem merném azt leírni, hogy terveztem egy kocsit, mert már volt ilyen, azt írnám, hogy másoltam egy kocsi tervét ez lenne a korrekt! De hogy új autó…(?) És még drága is… olyan bukta lesz, mint a Kizashi (abból sem láttam még az utakon) és az alapára iszonyat magas, majdnem 9 milla. Akinek van 9 milla kocsira, akkor már 10-11 is van, és tényleg egy autót kap érte (pl.: 5-ös BMW, vagy A6-os Audi).

  • menőmanó

    Ezekben a válságos időkben biztos nem lesz egyszerű eladni ezt az autót, de én drukkolok a Suzukinak. Szerintem jó autókat gyártanak.
    A Kizashi valóban nem olcsó, de nem is a magyar piacra szánták, csak meg lehet venni itt is.
    Mindig szánom az olyan dilettánsokat akiknek csak a BMW és az Audi az autó.
    Mellesleg annyi pénzért azokat nem kapni normális felszereltséggel, de valószínűsítem, hogy alapváltozatban sem.

  • hova

    Sőt azt is mondhatnánk,hogy ezekben a válságos időkben bármilyen autót nehéz eladni, minimum áll a piac, de én is azt gondolom a Suzukiról,hogy príma autó / van a családban disel /és bárhogy hajtod, 5 fölé nem megy a gázolaj! Kicsit nagyobb, erősebb, morcosabb az autó, de én is drukkolok nekik, a piac meg eldönti kell-e?! Valóban mosolyfakasztó az Audi ésw BMW rajongók bája!/véleménye/

  • oszkopeter

    Tényleg viccez az árképzés, a napokban megjelent 3008 teszt kapcsán szétnéztem a Peugeotnál és azt látom hogy használtautó beszámítással 5 millió körül már egy jó 1.6 HDi 3008-ast is el lehet vinni, ami azért egy nagyságrenddel komolyabb autó, és szvsz jobb a Qashqai-nál is. Sajnos ez így tényleg a Kizashi sorsára fog jutni.

  • ninja10

    Rómeó ha van annyi pénzed miért nem tudsz végre elmenni egy nyelvtanórára? Már vicces, hogy mekkora marhaságokat tudsz írni. Vagy direkt írsz ilyen helytelenül? Nekem és még szerintem sok embernek már fáj milyen buta és egyszerű ember vagy. Csodálom, hogy a cikket el tudod olvasni, de lehet mást kérsz arra is meg. Ez a mai hozzászólásod vitte a múltkorit is miszerint a Nissan még most kezdett autókat gyártani. Akkor csak magamban röhögtem egy jót, de felvilágosítalak 1934óta foglalkoznak már autógyártással ;) Nézzük csak a mai hozzászólásodat. Már a címmel bizonyítottad magas fokú tudásodat és hogy milyen érett vagy. Az első mondatot jópárszor elolvastam amire leesett mit is akartál közölni a világgal. Utána pár sorral jött a matematikai rész miszerint akinek van 9 milliója annak van 20is. Tehát ha én most gyűjtök 9 milliót akkor 20milliós autót is tudok venni? Az utolsó mondatodat meg továbbra sem bírom felfogni ezért megkérdezem tőled ez mit is takar pontosan
    “ja és új a6 jobban törik minda régi swift hijába jönnek azal hogy kizashi jobban tört A6-nál!” Búcsúzóul téged idézlek üdv “tezsókám”

  • gilmat

    Ninja: megpróbálom “lefordítani” a dolgot…aki régebb óta olvassa a hozzászólásokat, az szinte fixre tudja, hogy Rómeó egy olyan vki, akit korábban többször katapultáltak az oldalról. Nem tudom, mi volt az indok, de sanszos, hogy ezen felháborodva regisztrált újra, és poénos stílusban isteníti a német márkákat, elsösorban a vw-t, a japánokat meg szidja (pedig valójában fordítva van). Hogy poénos-e?! Relativ. Én spec jókat röhögök, és nem zavar, ha szítja a feszültséget.

    A cikkhez csak annyit, hogy szerencse, hogy a Suzukinak elsödleges célpont nem a magyar piac. Az Audi, Merci is itt van, náluk sincs szó arról, hogy a Magyar vevökkel kalkulálnak. Suzuki ugyanígy. Max annyi, hogy ök nem prémiummárka, így legalább az átlag magyarnak egyátalán lehet esélye megvenni öket. Mondjuk ilyen áraknál lassan suzukira sem lesz esélyünk, nemhogy audira, mercire…

    Illetve külföldön teljesen más a Suzuki megítélése… ott nem kell “magyarázkodó” cikkeket írni, hogy a Swift miért egy árban van a Fiestaval, Corsaval, stb, hanem elfogadja mindenki. Egy kategória, tehát nagyjából egal az ár is. Ugyanez az új SX4-re. Csak mi magyarok nagy része venne biztosan más márkát, és zsigerböl nem a Suzukit választaná. De ez nem is gond. Ilyen világban élünk, mindenkinek mindenröl van véleménye, elöítélete akár úgy is, hogy soha nem próbálta. Ennyi.

  • gilmat

    Elme, őő…pontosabban Rómeó :-)… pont ilyen választ vártam ;-) Szokásos jó duma.

    Én is japán párti vagyok (csak a swift sport ;-) ), de én ilyen vitákba nem megyek bele, mint te anno. Elolvasgatom itt is a cikkeket, mitn más autós portálon is, de nyilván leszűrőm belőle a dolgokat, tehát a butaságokkal nem foglalkozok. Ilyen volt a padlólemez téma is…

  • ,L Rómeo

    :)
    nem volt butaság, csak a pár buta alak elme vezetésével, aki nem is volt vw meghíváson ahogy rácz szagirro és ezér nem tudhatta hogy azcsak vw-nél van(változatos padlózat).
    ezér is kapott kioktatást és kitiltást.
    igazi vita eben ál: megmondani mit gondolsz,majd másikat kitiltani.
    igy szerettyük eszt az oldalt!
    pl azér is mer sok agresszív barom erőszakosan megirrja hogy elmegy egy találkozóra ami szörényi irrokánk kedves baráttyától holiday fiútól jön.
    egy erőszakos “tőlem mehet” az kitiltást jelent a sok hüllyének.
    ezér is szerettyük ezeket a ki váló szagirrokat és el fogatlan döntő birrokat. bocs el fogulatlanokat.
    én is azokat szeretem akik a tényeket utájják mer tuggyák hogy először egy határozott férfi eldönti mi jó utána jöhet a rizsa mega tények uccse számmít mer előre tuggyuk a végeredményt..
    pl it egyiköjük jol irrta hogy m6 bmw 1980kg-ja pillekönnyű, míg chevrolet 1998-ja betonnehéz.
    csupa ki válló irrás szörényi és rácz vezetésével.

  • ,L Rómeo

    gilmat:
    te jappán szaru máj! nem elég hogy itvan már egy lopakodo harci aki nincsa?
    swift sport! pfuj!
    porsche turbo elhaggya vw up meg ocsob.
    azaz vw jobb és ocsob eccerre!

    ja és tuareg nagyob.
    tehát vw nagyob ocsob és gyorsab eccerre!
    na meg a preszt is!
    vagy presztis is!

  • oszkopeter

    Ó Rómejó mé vagy te Rómejó????

    Nekünk meg miért kell ezt a sok fa*ságot olvasni? Valaki ezt viccesnek találja?

  • Géza a Cápa

    Folytassa Rómeó! Van, hogy túlzásokba esik, de van, hogy nagyot üt ahogyan ír:)! Engem nem zavar, te meg továbbgörgetsz ha akarsz…

  • lacimaccc

    Romeóhoz van valami fordító program, mert biztos jó, meg értelmes dolgokat ír, de nem tudom elolvasni. Más hozzászólásait is próbáltam elolvasni, de mission impossible.

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.