Minden, ami hiányzott

Autoart MINI Cooper

Szerző: Csepreghy Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.07.20. 08.00

A Kyosho Mini cabrio változatát már ismerjük, most itt az egyenes ellentéte az Autoart-tól és remek formában van.

Nem is olyan túlságosan régen már megismerhettük a bajor gyáróriás által feltámasztott Mini cabrio változatát a Kyosho-tól, most pedig itt az egyenes ellentéte. Egy kevésbé szellős, modellváltás utáni, ezüst Autoart Cooper személyében.

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)


Panorámadoboz

A megszokott, átlagos méretű, körbeablakozott dobozban lecsavarozva, ledrótozva várja gazdáját a kisautó. Bár szerintem a Kyosho élénk színekkel díszített, méretre szabott csomagolása sokkal inkább illik az autóhoz és a kiszabadítási tortúra sem veszi annyira igénybe a gyűjtögető idegeit.


Mitől jobb?

Szinte megfoghatatlan tulajdonságok terén remekel az Autoart Mini-je. Kézben tartva is érezni, hogy egy könnyebb, finomabb, jobban egyben lévő kis szerkezet, mint a Kyosho volt. Az összkép is realisztikusabb, egyértelműen látható rajta, hogy méretpontos, jól összerakott miniatűr. A lökhárítóban lévő rács lyuggatott, a tetőn lévő antenna atomnyi vékony és még a kerekek is a helyükre kerültek, ki a szélekre.


Motortér

Nem túl elegáns a gémkapocs kitámasztókar, de sajnos szükség van rá. A motortér akár tökéletes is lehetne, ha nem maradtak volna le róla a matricák

A gépháztető két, elég nagy méretű karral nyílik és – talán egyedi eset – nyitott állapotban csak egy átszabott gémkapocs segítségével tudtam megtartani. A fedél alatt viszonylag minden rendben, van szép 1,6 literes, 122 lóerős blokk, körülötte csövekkel és tartályokkal, van már szinte szokatlanul többdimenzós, egyedül a matricák hiányoznak innen, de azok nagyon, mert így sokkal kevésbé életteli a tér.


Külső

Szinte minden más szín jobban áll neki, de így is tündéri

Szerencsére az autó személyisége nem változott, pont annyira végtelenül bájos, gömbölyded, imádnivaló és cuki, mint amilyen mindig is volt. Még ebben a rendkívül unalmas ezüst-fekete kombinációban is, sokak szerint a teljes minis hangulathoz érdemesebb a kék változatot keresni. Alig észrevehető változás, hogy az újabb generációs Mini-nek már magasabb az orra a jobb gyalogosbiztonság érdekében. Elől és hátul is tetszetősre sikerültek a világítótestek, de ez egy ilyen viszonylag friss Autoart modellnél természetes jelenség.

Formás kis gokart, az oldaljelző fényekből kiderül, hogy ez egy USA piacos verzió

Pontosan illeszkednek a karosszérián körbefutó króm- és műanyaglécek, utóbbiakra még matricával megoldott oldaljelző fény is került, hiszen ez egy amerikai piacra készült verzió. A sárvédőív kis kopoltyújában lévő sárga irányjelzők viszont külön darabból készültek. Nagyszerűek az ötágú, duplaküllős felnik, s ami ennél is jobb, hogy a mögöttes tartalom is remek, a féktárcsa kicsit fényesebb, a nyereg pedig egész részletes kialakítású lett. A modell végéhez érve is akadnak még látnivalók, például fotomaratott Cooper felirat, szép márkalogó és kipufogóvég. Dicséretes, hogy a csekély befogadóképességű csomagtartó ajtaja kicsike karokkal nyílik, így csukott állapotban sem lóg be a hátul ülők fejterébe.


Belső


Ezek az ülések elképesztően nagyszerűek lettek

Természetesen az utastérben is minden kerek vagy annak látszik, központi elem a salátástálnyi sebességmérő, amiről sajnos lemaradt a plexilap, de a kétküllős kormány mögött lévő fordulatszámmérővel és a szellőzőrostélyokkal együtt ideillő, dekoratív darabok. A középkonzol gombjait viszont túlegyszerűsítették, se felirat, se piktogram nincsen rajtuk, csak ezüst gombócok rendezetlen tömegei. Közelében sincsen, mondjuk a 850-es Volvo pazar műszerfalához. Amik viszont az ilyetén hiányosságért kárpótolnak, azok formás, szövetszerű bevonatot kapott ülések a hozzájuk tartozó, igényes biztonsági övekkel és a lehajtható napellenzők.


Összegzés


Szép lámpák, króm kipufogó

Addig a rövidke ideig, amíg nyomott áron kínálták, igen jó fogásnak számított ez a kellően részletes, tündéri kis Autoart Mini Cooper. Most azonban 70 és 80 euró közötti áron klasszabb modelleket vagy ritkább Miniket is kaphatunk a piacon, kicsivel többért pedig akár egy sokkal menőbb piros, panorámatetős Cooper S-ünk is lehet.

Megtetszett?

Ha megtetszett a bemutatott modell, és vágysz valami hasonlóra, itt biztosan megtalálod. Kattints ide, és szemezgess a webshop modellautós kínálatából.

A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég csak erre a linkre kattintani.

Kommentek

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.