BMW hívőnek jó lesz a Passat?

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.07.17. 16.20

Szakértői rovatunk szokásos heti gyűjtésében BMW-re vágyó olvasónknak ajánlunk Volkswagent, újra elővesszük az üresben gurulás témáját, és végül jogi tanácsot adunk egy zűrös adásvételi ügyben.


Autóvásárlás

Olvasónk kérdezi

A Kérdésem a következő lenne!

Autó csere előtt állok! Nekem eddig szinte csak BMW-im voltak! De most egy újonnan vásárolt 6 éves seat cordoba 1.4 dieselem van, amivel most éppen egy olyan gondom van, hogy menetközbe el megy az erő belőle az emelkedőn meg teljesen meg van halva! Fogalmam sincs, hogy mi a baja! :( Szeretnék újra BMW-t de mindegyikbe rengeteg km van.

És ahogy hallottam elég gyakori a turbó probléma! kb 4-4,5 millióig olcsó fenntartású, a BMW-ből lehet 1-2 évvel öregebb is (ez kivétel az olcsó fenntartás alól!) :D mindenképp nagy kombit akarok (talán VW Passatot!) mert külföldön élünk és lassan jön a gyerkőc is! Erről szeretnék véleményt kérni mi lenne az ajánlata! mindegy, hogy diesel vagy benzin! a VW 1,2 és 1,4 TSI motoroktól egy kicsit tartok, mert a lóerő az oké, de nagyon kicsinek tartom ezeket a motorokat pl egy Passatba!!!!

Nagyon szépen köszönöm: Zoltán

BMW helyett Citroën? Miért ne? Aki kényelmes utazóautóra vágyik, nem tesz rossz lóra egy C5 vásárlásával.

Szakértőnk válasza

Kedves Zoltán!

Lehet, hogy csak a légtömegmérő rossz az autóban, ami elég sok TDI-vel és más autókkal is előfordul. A Passatba kényelmesen elég az 1,4 TSI, ahogy a Superbbe is. Nagy nyomatéka miatt jól el lehet vele autózni. Inkább a turbóhiba és a VW-márkaszervizek árfekvése miatt lennék vele óvatos. A lecsúszó-átugró vezérműláncra nem volt visszahívás, pedig komoly motorhibát okoz, de csak pár száz 1,4 TSI-t érint a több mint kétmillióból, talán nem ilyet fogna ki.

Sajnos ebben a méretben nehéz elkerülni a dízeleket, ezért inkább 3,5 millióért vennék autót és a többit félretenném javításra. Ajánlanám a 2008 utáni Citroën C5-öt, megbízható és nagyon kényelmes autó, erős értékvesztéssel és emiatt jó árral. A Renault Laguna III szintén jó minőségű és kevés pénzért elvihető autó. A Laguna GT kifejezetten nagy élmény, de a típus hátsó térkínálat a elmarad a kategória legjobbjaitól. Igen jó a 2007 utáni Ford Mondeo is. A BMW-k fenntartási és szervizköltsége magasabbnak ígérkezik, de szerelemből vegyen bátran azt!

Üdvözlettel, Szörényi András

Vezetéstechnika

Olvasónk kérdezi

Üdvözlöm. Nemrég láttam, hogy a kuplung menet közbeni tartós benyomva tartásával kapcsolatosan osztotta meg a véleményét. Mint gyakorlott sofőr kérdezem, hogy amennyiben “gurítom” az autót akár 1 kilóméteren át (ismerve az út sajátosságait) az a véleménye szerint nem tesz jót?

Van, hogy kuplung lenyomásával érem el a guruló hatást, olykor sebességből veszem ki. Rossz szokásként jellemezte. Én édesapámtól tanultam így, és Ő kimondottan haragudott, ha nem így jártam el – mondván, hogy így kevesebbet fogyaszt az autó. A kérdésem ezzel kapcsolatban az lenne, hogy KRESZ ellenes e, vagy káros lehet e az autóra nézve?

Tisztelettel
Gergely

Üresben gurulva vajon ártunk a technikának? Erre a kérdésre válaszol Székely Gyula, vezetéstechnikai szakértőnk

Szakértőnk válasza

Kedves Gergely!

A Kresz nem szabályozza külön ezt a témát, mint ahogy azt sem, hogy mit tegyen az, akinek automata váltós autója van egy hosszú lejtőn lefelé menet.Jellemzően D fokozatban ott sincs motorfék, esetleg adott a lehetőség hogy manuálisan visszategye az automata által helyesnek ítélt, vagy maga választotta fokozatba, és akkor várható hogy megjelenik a motorfék.

Legalább 15 éve, a motorfék üzemben haladó, korszerű motorokkal ellátott autóknál a pillanatnyi fogyasztásmérő 0 fogyasztást mutat.Próbálja ki. Ha benyomott kuplunggal alapjáraton jár a motor, lejtőn lefelé, gurulás közben azt fogja kiírni, hogy a fogyasztás pl. 0,6 liter /óra. Lejtőn lefelé menet még humorból sem vegye ki a váltót fokozatból, ezt jobb helyen ötven éve elmondták már. Régen csak azt mondták, azért veszélyes, mert az asszinkron váltónál nem mindig lehetséges, hogy a vezető vissza tudja kapcsolni a fokozatot, még dupla kuplunggal sem.

Azt gondolom,ha e témáról egy Kékestető – Budapest vonalon közlekedő buszsofőrt megkérdezne,ő sem mondana mást. Ami a szerkezeti részek károsodását , viselkedését illeti, legyen nyugodt ez ügyben, hacsak nem egy békebeli autója van Önnek, ez a mai autóknál már bele van kalkulálva a vételárba, előbb utóbb be kell mennie a szervizbe.

Bizonyos márkáknál gyakrabban tapasztalunk a kuplungszerkezettel kapcsolatos problémákat,a képzésnél erre akkor helyezünk külön hangsúlyt, ha látjuk hogy a helytelen használat olyan mérvű lehet, ami az idő előtti meghibásodást előidézheti, vagy felgyorsíthatja.

A tréningek során 12 éve naponta tapasztalom, hogy a vezetők nagyon sok rossz szokással, előítélettel, beidegződéssel rendelkeznek. Az alapképzés színvonalának emelését,és a továbbképzésnek a jelentőségét ítélem egyre fontosabbnak. A honlapomon van egy mondat, kérem gondolja Ön is végig: “Vezetéstechnika a ma emberének,aki a tegnap útjain, már a holnap autójával közlekedik.”

A mai motorizációs szintről a valódi elmozduláshoz, még nagyon sok előremutató dolgot kell tenni.Nem beszélni róla, tenni.Azért, hogy már a képzés szintjén a saját megtapasztalás alapján tudjon dönteni a vezető, és ne mások által régen valami miatt kialakult szokásjog befolyásolja a jövőbeni viselkedését.

Üdvözlettel Székely Gyula

Jogi esetek

Olvasónk kérdezi

Tisztelt ügyvéd úr!

Eladtuk a műszaki nélküli, forgalomból ideiglenes kivont, 25 éves Skodánkat. Édesanyám nevén volt. A vevő állította hogy alkatrésznek kell, és hogy ki fogja vonatni a forgalomból. Amikor az adásvételit bevittük az okmányirodába ott közölték, hogy jól ismerik a kedves vevőt, alkatrésznek vesz meg öreg kocsikat, és azt is tudják róla hogy nem fogja a nevére átíratni a kocsit. De ne aggódjunk, mert nekünk nem eshet bántódásunk, akármit is csinál. Kérdésem, hogy ez valóban így van? És ha nem, tegyünk bármit is, egyáltalán tehetünk bármit?

Köszönettel, Péter

Egy autó adás-vétele esetén könnyen bosszantó jogi problémák bukkanhatnak fel, ezért nem árt résen lenni, és odafigyelni minden apró részletre

Szakértőnk válasza

Kedves Péter!

Az adásvételi szerződést az eladónak be kell vinni az okmányirodába! Önök helyesen jártak el, hiszen bejelentették a tulajdonos változásának a tényét. Ezzel minden kötelezettséget teljesítettek. A vevőnek 15 napon belül el kell indítani az átírást, ha ezt időben nem teszi meg az adóhatóság bírságot fog kiszabni. Az megállapodás kérdése, hogy a forgalomból ki vonatja ki az autót.

üdvözlettel:

Dr. Székely Andrea

www.drszekely.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • Funkyman

    Bekker, Zoltán! Nem kell mindenhova felkiáltójel, nyugodtan lehet pontot is használni.

    “Fogalmam sincs, hogy mi a baja!”

    Nehogy elvidd egy szerelőhöz, mert a végén még sikerülne megoldani a problémát, és azt ugye senki nem szeretné.
    Tipikus “BMW-hívő” agyi színvonal.

    “Szeretnék újra BMW-t de mindegyikbe rengeteg km van.”

    Abban pl. nincs sok km, ami nullkilométeresen áll a szalonban. Csak arra nincs pénzed. De legalább belátod, még ha nem is így közvetlenül.

  • Iceman.

    Tisztelt Székely Gyula!

    Bántóan elnagyolt a válasza. A régi iskola valóban ezt tanította, üresben gurulás ne legyen, mindig használjunk motorféket, logikusan azért, mert tolóüzemben megszűnik a befecskendezés, tehát a motor pillanatnyi fogyasztása 0, azonban ez egyrészt manapság már nem igaz, mert a motorvezérlések még tolóüzemben is melegen tartják a katalizátort, ehhez nyilván üzemanyagot használnak, másrészt pedig a tolóüzemű motor töltéscsere és mechanikai veszteségei fékezik a járművet, tehát csökkentik annak mozgási energiáját, amelyet az út egy későbbi pontján pótolni kell egy cca. 30-40% hatásfokú rendszerrel. Abban a pillanatban, hogy a alapjárat fenntartásához szükséges energiamennyiség kevesebb mint a motorfék által elvont máris megéri üresben gurulni.

    Amint azt a lenti videón is láthatja olyan hozzánemértő cég alkalmazza ezt a módszert a gyakorlatban mint a Porsche ráadásul az egyik ikonikus modellje esetében.

    http://www.youtube.com/watch?v=OGAmknR4D78

  • demagóg

    “Abban a pillanatban, hogy a alapjárat fenntartásához szükséges energiamennyiség kevesebb mint a motorfék által elvont máris megéri üresben gurulni. ”

    Hát, annak ellenére, hogy már több helyen is olvastam, hogy “nem szabad” üresben gurulni, én bizony szoktam.
    Épp az általad leírtakat szem előtt tartva…

  • Jómunkásembervótvalamikor

    Azt a pár forintot amit megtakarít a motorfékén,később(hamarabb) a motorgenerálra lehet majd költen.
    Máshogy kopik 800/min vagy 4X akkora fordulaton a motor. 2X gyorsabban jön el a generál.
    Én inkább 100km-en tankolok+1litert.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.