Itt a nyár. Jelzi ezt az, hogy István a Híradóban gyakran melegrekordról tájékoztat és az is, hogy néhányszor nem várt gyorsasággal változik meg a fagyi halmazállapota. Nem kell elvakult benzinvérűnek lenni ahhoz sem, hogy észrevegyük, mennyire látványosan megsűrűsödtek a tetőmentes négykerekűek az utakon. Ilyenkor persze, az utcán futkorászó kabriók és roadsterek látványa nem hagyja hidegen a modellbolondot, ilyenkor találkozik a neten 30 eurós Norev Audi A4 Cabrio-val, cuki Kyosho Mini-vel, szeretnivaló Autoart Mazda MX-5-össel vagy például ilyen Nissan 350Z-vel. 

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

Beltér

A zsanérosan nyíló ajtókon a kárpit pont olyan egyszerű, mint az igaziban, de azért megérdemel pár dicsérő szót a dekoratív légbeömlő és kilincs páros, valamint az elektromos ablak kapcsolói is. Az ülések jó formájúak, sorjamentesek, de felületük kicsit műanyagos, amivel inkább a neppertelepeken ácsorgó, bőrápolóba áztatott, fényes felületeket idézi meg.

Természetesen plüss borítja a lábteret

A középkonzol olyan átlagos, fantáziátlan, unalomból végzett munka jellegű, a szellőzőrostélyok nem túl szépek, a rádión és a klímapanelen lévő gombokon olvashatóak a számok, betűk és alakzatok, összhatásban azonban kicsit elmarad Mazdáétól. Talán az illesztések is pontatlanabbak például az A-oszlop környékén. Viszont minden, ami a vezetőért van, tehát, a pedálok, a kormány, a plexilap mögötti óracsoport és a kiegészítő műszerek kidolgozása megszokottan kiváló.


Remekül megalkotott 3,5 literes V6-os motor szorult a keresztmerevítő alá

Technika

A gépházfedél divatjamúlt, kétkaros mechanizmusú, de kicsit balra tolva beakad egy kis pöcök, így megmarad nyitott állásban. Ez ügyes megoldás, ezért is nagy kár, hogy a csomagtér fedelénél már nem alkalmazták. Rendesen telepakolták a motorteret a keresztmerevítő alá begyömöszölt, 3,5 literes V6-ossal, mely műanyag burkolata ellenére nagyon jól fest, talán a színek használata és a blokk körül lévő tartályok, csövek és pici matricák hozzák ki igazán az ízét.

Itt az igazi lényeg! Pazar a hajtáslánc megformálása, melyet színekkel, eltérő mintájú felületekkel tettek valósághűbbé

De az igazi látványosság a padlólemez másik oldalán van. A japán precizitás jegyében tökéletesen kidolgozott az egész hajtáslánc, a váltó, a kardántengely, a differenciálmű, a felfüggesztés, a stabilizátor, a fékcsövek. És nem ám olyan koromfeketén, mint a G-Mercinél, hanem különböző ezüstökkel, feketékkel és a feltűnő, sárga stabilizátor rúddal. 

Külső

Egy sportautó akkor is sugározhat dinamizmust, ha nem olyan vad és morcos a tekintete, mint egy Aventador-nak vagy R8-nak. Elég egy-két jól meghúzott vonal a két markánsan domborodó kerékjárati ív között, s a végén egy formás, kerek fenék és így is mindenki érezni fogja, hogy mit üzen az autó.

Szép, kerek feneke van...

A pompás, hatküllős felnik mögött tompán csillannak meg a féktárcsák, beléjük részletes kidolgozású Brembo nyergek harapnak. Nagyszerűek a részletei, gyönyörűek a középfelé elnyúló lámpatestek elől és hátul is, az irányjelzők, a tolató- és pótféklámpa is mind külön darabból vannak és pontosan illeszkednek a számukra kialakított résbe. Mesés az orrán és a farán elhelyezett Nissan logó, valamint a csillogó Fairlady Z felirat és a nagy átmérőjű krómozott kipufogóvégek, de az én nagy kedvencem a függőleges ajtókilincs, ami nem csak szép, de használható darab is.

Nagyszerű példa arra, hogy a kevesebb néha több

Csomagoláskor érdemes figyelni a vékonyka antennára, mely nem gumiból, hanem műanyagból készült, ennek ellenére kellően flexibilis, de nem érdemes a határait feszegetni, mert könnyen törés lehet a hajlékonyság vége.

Nem az az agresszív tekintetű sportautó

Összegzés

Méginkább megerősíti a döntést, hogy a Z vezetési élményben egy régi vágású sportkocsihoz áll közel. Kemény a kuplung, határozottságot kíván a váltó és az ESP gombja is kikapcsolva érzi magát a legjobban. Sajnos utóbbiakból semmi nem jut az 1:18-as változatba, de részletességével nagyon jó alap ahhoz, hogy egy kis fantáziával ez is benne legyen. Három éve egy nagy árzuhanás keretében akár hétezer forintért is megvásárolható volt, ma már több mint duplájáért kínálják.

Megtetszett?

Ha megtetszett a bemutatott modell, és vágysz valami hasonlóra, itt biztosan megtalálod. Kattints ide, és szemezgess a webshop modellautós kínálatából.


A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég csak erre a linkre kattintani.