Két takarékos japán a családnak

Olcsó nóta vagy drága Jazz?

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.07.11. 16.30

A Honda Jazz, és a Nissan Note két méreteit meghazudtoló családi autó, mindkettő jeleskedik a praktikum és a megbízhatóság terén, mégis akadnak komoly különbségek. Megnéztük melyiket miért érdemes fontolóra venni használt autó vásárlása esetén.

Az új Nissan Note várható érkezése akaratlanul is felveti a kérdést, mi a helyzet az előddel? Mennyiért kaparinthatjuk meg használtan, és mik a tapasztalatok, vagy az esetleges alternatívák? Ezekre a kérdésekre keressük a választ a használtpiaci körképünkben.

Négy éve Szörényi András kollégánk így összegezte az 1,4 literes benzines motorral felszerelt kivitelről szerzett tapasztalatokat: “Kezdjük azzal, hogy egy cseppet sem kicsi. Ha a sínen tologatható hátsó üléssel nem a csomagtérnek, hanem a hátsó utasok lábterének akarunk kedvezni, akkor a kis egyterűbe nagy lovak is beférnek. A 88 lóerős benzines négy emberrel utazva kellően flott és a benzinkúton is örömöt okoz. A Note, takarékos és életre való motorjával, jól variálható utasterével kisgyermekes családoknak ésszerű és vonzó autó.”

Ebben a verzióban már érintőképernyős navigáció, és USB-ajzat is szolgálta az utasok kényelmét, tehát nincs ok a panaszra, sőt aki irtózik a háromhengeres benzinesek zörgésétől, itt még a négyhengeres adta sima járást élvezheti.

A Nissan Note legegyedibb részlete a bumerángszerű hátsó lámpa, ami sajnos eltűnt a generációváltással

Ha erre a praktikus, használható utastérrel felvértezett, mégis négy méter alatti hosszal rendelkező autóra fáj a fogunk, valószínűleg a tesztben is szereplő 1,4 literes motor a legjobb választás. Annál is inkább, mert mást alig találunk az ajánlatok között válogatva. Az interneten fellelhető 90-100 darab Note döntő többségét ezzel a blokkal szerelték, alig akad a Renault-tól származó 1,5 literes dCi dízel.

Szerencsére ez a benzines sem marcangolja vérszomjasan a pénztárcánkat, a Spritmonitor.de tanulsága szerint 93 autó összesített átlaga 6,7 literre jött ki, tehát normál használat mellett számíthatunk a hét liter alatti értékre.


A beltérben használt kemény műanyagok előnye, hogy könnyen tisztíthatóak, hátrány viszont, hogy sokat futott daraboknál elkerülhetetlenül társunk lesz némi zörgés, nyiszogás. Bosszantó apróságként említhető még meg az ülésmagasság állítás, ami nemes egyszerűséggel csak az ülőlap szögét változtatja. Ez a magasságban állítható kormánnyal könnyen kényelmetlen vezetési pozíciót eredményezhet, ha komoly a vásárlási szándék, nem árt egy hosszabb próbaút ellenőrizni mindezt.

Csak minőségérzetet csökkentő,  kemény műanyagot találunk a Note belterében, de legalább könnyen tisztítható

Hiába a francia rokonság, és az angliai gyártás, ezek a rossz pletykákra alapot adó tényezők nem hatottak a Nissan Note minőségére. Komoly típushibáról, gyakran előforduló hibáról nem szólnak a források, ritkán vacakolhat a központi zár távirányítója, nehezen dönthető a hátsó üléssor, illetve az ABS jeladó téves riasztása miatt kaphatunk még hibaüzenetet.

Egy 2006-os évjáratú Nissan Note már 1,3 millió forintért elvihető, a legfrissebbek pedig még újak, 3,3-3,5 millió forintos ár környékén. Ezekre vadászva érdemes várni az utód őszi bevezetéséig, az akkor várható árcsökkenést, akciókat kihasználva akár egy minden földi jóval teletömött, alig futott darabra is szert tehetünk.

A Honda Jazz kiemelkedő praktikumával, megbízhatóságával szerzett elismerést,

A Note legnagyobb ellenlábasa a Honda Jazz, ami tulajdonképpen ugyanazt adja, japán hangulatú, átgondolt praktikumot, és megbízhatóságot, de azért akad pár fontos különbség!

Nem ültek a babérjaikon a Honda mérnökei, amikor egy kreatív ülésmozgató rendszer kifejlesztése volt a feladat. Az unalmas sínen csúszás helyett mozis fotelhez hasonlóan felhajtható ülőlapot terveztek, így akár egy kerékpár szállítása sem jelent akadályt. Ennek a hátsó sornak az elcsomagolása sem igényel többet két mozdulatnál, és máris bővíthető az alapból 399 literes csomagtartó. A kopogós műanyag innen sem hiányzik, de mindezt sikerült jobb minőségben tálalni, és valahogy a belső formája sem annyira unalmas mint a Note esetén.

Motorokat tekintve itt is az 1,4 literes benzines a megfelelő választás, ebbej 90-100 lóerős változatai már megfelelő dinamikával mozgatják az 1,1 tonnás autót. A motorkínálat másik 1,2 literes benzines tagja sem egy elfuserált darab, de egy Honda, pláne egy Honda sofőr csak megérdemel pár extra lóerőt. Az 1,4 literes fogyasztása pénztárcakímélő zónába esik, 117 autós 6,05 literes átlagot produkált, ami igencsak baráti érték, főleg úgy, hogy a maximum sem haladja meg a 7,8 litert (szintén Spritmonitor.de).

A Jazz belső tere szintén nélkülözi a minőségi műanyagot, mégis sikerült izgalmas összhatást elérni

Ha a Jazz jelent szimpatikus választást, rögtön megszaporodnak a kérdőjelek, hiszen egy három generációt megélt, több verzióban gyártott típusról van szó. A köztudatban élő megbízható Honda képe erre a típusra is érvényes, azonban pár fontos apróságot nem árt szem előtt tartani.

A 2003 előtti kiviteleket jobb kerülni, ekkor hangolták át a kifogásolható úttartást, rugózási komfortot adó futóművet. Az ESP 2005-ben jelent meg, tehát, ha a teljes biztonság a cél, és a gépre bíznánk a hirtelen sávváltáskor kitörésre hajlamos far megzabolázását, ezt az évszámot kell minimumként belőni.

A Jazz tulajdonosoknak olyan kemény problémákkal kell még szembenézni mint a fényszóró-magasság állítás hibája, és a korrózióra hajlamos fékalkatrészek, valamint a kipufogógáz visszavezető szelep (EGR) hibája is előfordulhat.


Árából nehezen ad alább a kocsi, a legöregebb 10 év körüli darabok 1-1,3 millióért tűnnek fel, a 2006-os gyártásúak már 1,7 millióról indulnak, a határt pedig a szalonok kínálatában szereplő 3,5 millió körül elérhető Hondák adják.

Jazz, vagy Note? Tulajdonképpen mindegy, mindkettő megtalálható a Vezess.hu használt autó keresőjében.

Kommentek

  • Specialized78

    Mind a két autó szimpatikus nekem,de ha választanom kellene,akkor a Jazz kellene.

  • DTF

    nagypapámnak 2007-es, 14-es Note-ja van. remek kis autó:) rohadt nagy a tér belül, jól elférni benne még hátul is. és ami a durva: valós 8.500 km van benne 6 év alatt:)

  • mackopofa1962

    A T.szerző elfelejtette megemlíteni a benzines Nissanok egyik bosszantó,és költséges hibáját,a kb.100e.forintba kerülő vezérműlánc készlet cserét,amely 70-80ezer km-ként esedékes,valamint a renaultból származó “híresen megbízható”1.5 dci hibáiról.

  • hova

    Mindkettő remek családi autó, én is a jazz választanám.

F1: Újsághirdetésben keresik Rosberg utódját

A Mercedes-csapat próbálja vicces oldaláról megfogni Nico Rosberg váratlan távozását: a világbajnok megüresedett pozíciójának betöltésére újsághirdetést adtak fel.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, mikor közölték vele, hogy kuka a motor.

Oroszlánszívű Jaguar, kicsit molyrágta belsővel

Évek óta nem néztek meg annyira autót alattam, mint most ezt a hatalmas, kék Jaguart a 22-es felniken. Egyszerűen mindenki odavolt érte, fiatal-idős, férfi-nő, mindegy.

Elguruló autóval indul a videó, de várd ki a végét

Ennek a kínai autósnak biztos hogy rosszabb napja volt, mint közülünk sokaknak. Csak hajszálon múlott, hogy megmentse gurulásnak induló autóját, de rossz döntést hozott.

Négyüléses roadstert fontolgat a Mercedes

Német lapértesülések szerint túrakocsivá hizlalná büszke luxusroadsterét a Mercedes: az SL következő generációjában állítólag négyen fognak elférni.

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.