Az új Nissan Note várható érkezése akaratlanul is felveti a kérdést, mi a helyzet az előddel? Mennyiért kaparinthatjuk meg használtan, és mik a tapasztalatok, vagy az esetleges alternatívák? Ezekre a kérdésekre keressük a választ a használtpiaci körképünkben.

Négy éve Szörényi András kollégánk így összegezte az 1,4 literes benzines motorral felszerelt kivitelről szerzett tapasztalatokat: “Kezdjük azzal, hogy egy cseppet sem kicsi. Ha a sínen tologatható hátsó üléssel nem a csomagtérnek, hanem a hátsó utasok lábterének akarunk kedvezni, akkor a kis egyterűbe nagy lovak is beférnek. A 88 lóerős benzines négy emberrel utazva kellően flott és a benzinkúton is örömöt okoz. A Note, takarékos és életre való motorjával, jól variálható utasterével kisgyermekes családoknak ésszerű és vonzó autó.”

Ebben a verzióban már érintőképernyős navigáció, és USB-ajzat is szolgálta az utasok kényelmét, tehát nincs ok a panaszra, sőt aki irtózik a háromhengeres benzinesek zörgésétől, itt még a négyhengeres adta sima járást élvezheti.

A Nissan Note legegyedibb részlete a bumerángszerű hátsó lámpa, ami sajnos eltűnt a generációváltással

Ha erre a praktikus, használható utastérrel felvértezett, mégis négy méter alatti hosszal rendelkező autóra fáj a fogunk, valószínűleg a tesztben is szereplő 1,4 literes motor a legjobb választás. Annál is inkább, mert mást alig találunk az ajánlatok között válogatva. Az interneten fellelhető 90-100 darab Note döntő többségét ezzel a blokkal szerelték, alig akad a Renault-tól származó 1,5 literes dCi dízel.

Szerencsére ez a benzines sem marcangolja vérszomjasan a pénztárcánkat, a Spritmonitor.de tanulsága szerint 93 autó összesített átlaga 6,7 literre jött ki, tehát normál használat mellett számíthatunk a hét liter alatti értékre.


A beltérben használt kemény műanyagok előnye, hogy könnyen tisztíthatóak, hátrány viszont, hogy sokat futott daraboknál elkerülhetetlenül társunk lesz némi zörgés, nyiszogás. Bosszantó apróságként említhető még meg az ülésmagasság állítás, ami nemes egyszerűséggel csak az ülőlap szögét változtatja. Ez a magasságban állítható kormánnyal könnyen kényelmetlen vezetési pozíciót eredményezhet, ha komoly a vásárlási szándék, nem árt egy hosszabb próbaút ellenőrizni mindezt.

Csak minőségérzetet csökkentő,  kemény műanyagot találunk a Note belterében, de legalább könnyen tisztítható

Hiába a francia rokonság, és az angliai gyártás, ezek a rossz pletykákra alapot adó tényezők nem hatottak a Nissan Note minőségére. Komoly típushibáról, gyakran előforduló hibáról nem szólnak a források, ritkán vacakolhat a központi zár távirányítója, nehezen dönthető a hátsó üléssor, illetve az ABS jeladó téves riasztása miatt kaphatunk még hibaüzenetet.

Egy 2006-os évjáratú Nissan Note már 1,3 millió forintért elvihető, a legfrissebbek pedig még újak, 3,3-3,5 millió forintos ár környékén. Ezekre vadászva érdemes várni az utód őszi bevezetéséig, az akkor várható árcsökkenést, akciókat kihasználva akár egy minden földi jóval teletömött, alig futott darabra is szert tehetünk.

A Honda Jazz kiemelkedő praktikumával, megbízhatóságával szerzett elismerést,

A Note legnagyobb ellenlábasa a Honda Jazz, ami tulajdonképpen ugyanazt adja, japán hangulatú, átgondolt praktikumot, és megbízhatóságot, de azért akad pár fontos különbség!

Nem ültek a babérjaikon a Honda mérnökei, amikor egy kreatív ülésmozgató rendszer kifejlesztése volt a feladat. Az unalmas sínen csúszás helyett mozis fotelhez hasonlóan felhajtható ülőlapot terveztek, így akár egy kerékpár szállítása sem jelent akadályt. Ennek a hátsó sornak az elcsomagolása sem igényel többet két mozdulatnál, és máris bővíthető az alapból 399 literes csomagtartó. A kopogós műanyag innen sem hiányzik, de mindezt sikerült jobb minőségben tálalni, és valahogy a belső formája sem annyira unalmas mint a Note esetén.

Motorokat tekintve itt is az 1,4 literes benzines a megfelelő választás, ebbej 90-100 lóerős változatai már megfelelő dinamikával mozgatják az 1,1 tonnás autót. A motorkínálat másik 1,2 literes benzines tagja sem egy elfuserált darab, de egy Honda, pláne egy Honda sofőr csak megérdemel pár extra lóerőt. Az 1,4 literes fogyasztása pénztárcakímélő zónába esik, 117 autós 6,05 literes átlagot produkált, ami igencsak baráti érték, főleg úgy, hogy a maximum sem haladja meg a 7,8 litert (szintén Spritmonitor.de).

A Jazz belső tere szintén nélkülözi a minőségi műanyagot, mégis sikerült izgalmas összhatást elérni

Ha a Jazz jelent szimpatikus választást, rögtön megszaporodnak a kérdőjelek, hiszen egy három generációt megélt, több verzióban gyártott típusról van szó. A köztudatban élő megbízható Honda képe erre a típusra is érvényes, azonban pár fontos apróságot nem árt szem előtt tartani.

A 2003 előtti kiviteleket jobb kerülni, ekkor hangolták át a kifogásolható úttartást, rugózási komfortot adó futóművet. Az ESP 2005-ben jelent meg, tehát, ha a teljes biztonság a cél, és a gépre bíznánk a hirtelen sávváltáskor kitörésre hajlamos far megzabolázását, ezt az évszámot kell minimumként belőni.

A Jazz tulajdonosoknak olyan kemény problémákkal kell még szembenézni mint a fényszóró-magasság állítás hibája, és a korrózióra hajlamos fékalkatrészek, valamint a kipufogógáz visszavezető szelep (EGR) hibája is előfordulhat.


Árából nehezen ad alább a kocsi, a legöregebb 10 év körüli darabok 1-1,3 millióért tűnnek fel, a 2006-os gyártásúak már 1,7 millióról indulnak, a határt pedig a szalonok kínálatában szereplő 3,5 millió körül elérhető Hondák adják.

Jazz, vagy Note? Tulajdonképpen mindegy, mindkettő megtalálható a Vezess.hu használt autó keresőjében.