Beismerte a rendőrség: téves a 300 ezres bírság

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2013.07.11. 10.52

Mégsem ment 245 km/órás sebességgel az az öreg Toyota, amit június hónap szupergyorshajtójának mutatott a rendőrség felvétele. Ennek ellenére kiküldte a 300 ezres csekket az ORFK.

Június hónap gyorshajtó rekorderének mutatott a rendőrség honlapjára felrakott, hivatalos traffipax által készült fotó egy körülbelül 10 éves Toyota RAV4 terepjárót. Az ORFK valószerűtlen felvétele szerint 245 km/órás sebességgel fotózták le a kocsit az M70-es úton, 80-as korlátozás mellett, ami 300 forintos bírságot jelent.

A Vezess.hu azonnal kérdéseket küldött a rendőrségnek. Most érkezett válaszában elismerte hibáját az ORFK.


“A műszer jól mért, azonban a szabályszegésről készült képfelvétel a mérőműszert működtető személy hibájából téves adatokat tartalmaz, a képfelvétel nem azt a gépjárművet ábrázolja, amely a szabályszegést elkövette, hiszen az távolodott a mérőműszertől (a mért sebesség előtti negatív előjel). A kezelő nem megfelelő módon követte a szabályszegő gépjárművet a sebességmérő műszerrel, így a műszer fókuszába egy közeledő gépkocsi került, a műszer ezt rögzítette, majd ez az adat került automatikusan a TrafficPoint Rendszerbe” – adott magyarázatot a hibára a rendőrség.

Kérdésünkre elárulták, hogy a bírságról szóló határozatot kézbesítették, amit – nem meglepő módon – megfellebbezett a Toyota üzembentartója. Vélhetően leesett az álla, amikor kibújt a borítékból a 300 ezres csekk.

“A fellebbezésben foglaltakra figyelemmel a hatóság határozatát visszavonta, a hivatalból indított közigazgatási hatósági eljárást megszüntette” – közölte a Vezess.hu-val a rendőrség.

Szerencsére a rendőrségi felvételek ellenére, hiába műszer készítette, van lehetőség jogorvoslatot kérni. A csekk kézhezvételétől számított 8 napon belül bizonyítási eljárást terjeszthet elő az autós, vagy 15 napon belül fellebbezhet.

A rendőrség amúgy állítja, nem mindig használják fel a képeket. “Előfordulhat, hogy a környezeti és egyéb körülmények miatt a képfelvétel nem alkalmas közigazgatási hatósági eljárás megindítására. Ha már folyamatban lévő eljárás esetében merülnek fel olyan körülmények, amelyek miatt a szabályszegés ténye nem bizonyítható kétséget kizáróan, az eljárást megszüntetjük.”

Nyilván nem ártana embereknek is ránézni a képekre, és értelmezni azokat, mielőtt hibás fotók miatt 300 ezres csekkek mennek tisztességesen közlekedő emberekhez. Csakhogy a rendőrségnél évek óta emberhiány van.

A rendőrség nekünk írt válasza egyébként hangsúlyozza, hogy kizárólag a jogszabályban megfogalmazott kritériumoknak megfelelő eszközök által rögzített adatok alapján indulhat egy adott ügyben eljárás.

Arra a kérdésünkre viszont nem tudtak válaszolni, hogy mennyi ügyben vitatja a lefotózott autós a képen szereplő számot. Állításuk szerint nincs ilyen adat.

Azt a szintén meghökkentő hírt olvasta már, hogy traffipax-előrejelzőt reklámoz a rendőrség?

Kommentek

  • Breex

    Mi van akkor ha 80-as táblánál 150-el fotózzák le rosszul? Akkor már a rendőrség se lett volna ilyen készséges…

  • Hori80

    Nekem sajnos volt egy ilyen ügyem, kb. 4-5 éve, azt állították,hogy 90km/h-val közlekedtem vasúti átjáróban… Akkor még a megyei kapitányságok kezelték a gyorshajtásokat. 130.000-ről jött a csekk… A “trükk” az volt benne, hogy a 2-300 méterrel mögöttem haladó gépkocsi sebesség értékét vették figyelembe, de a kép előterében az én autóm volt…. Én észrevettem a “turpisságot”, kifogást írtam, elfogadták, megszűntették az eljárást. Vajon hányan lehetnek olyanok, akik bedőltek ennek???

  • troll

    egyebkent ha pontos lett volna a meres, akkor legalbb 260-al kellett volna, hogy menjen a toyota, tekintve, hogy a meresi olyan , hogy jelentosen alamer a muszer.

    a legpontosabban akkor lehet merni, ha az auto a lezersugarral parhuzamosan halad, minel inkabb elter ettol a szog, annal kisebb erteket mer a muszer, tekintve, hogy a lezer nem az auto sebesseget meri, hanem a muszerhez valo kozeledes vagy tavolodas sebesseget.

  • Funkyman

    Ez már nem az első eset, mikor hasonlóra derül fény. Ott volt ugye a 200 fölött döngető Iveco Daily esete, vagy a FIAT furgon, amit épp csak összetart a rozsda, de 198 km/h-val kapták le (az egyik konkurens oldalon volt róla írás).
    Ráadásul azokat automata sebességmérő csinálta, nem lehet arra fogni, hogy a kolléga rosszul mért. Egyébként a dologban a következő is érdekes (már ha túllépünk rajta, hogy nyilvánvalóan nem mehetett az adott jármű annyival): ha a képről – ezek szerint – TELJESEN egyértelmű, hogy a mért jármű távolodott a mérőtől, ez meg feléje jön, akkor MIÉRT KÜLDIK KI?

    És ami még ennél is érdekesebb: ezekből az esetekből teljesen nyilvánvaló, hogy IGENIS LÉTEZIK hibás sebességmérés. Vajon hány olyan eset van évente, mikor épp csak annyi a tévedés, ami a különbséget jelenti a büntetés megúszása vagy a büntetés között (vagy épp 2 büntetési tétel között).
    Pl. ha mész 142-vel autópályán, 150-et mérnek, jön a csekk. Hetekkel később megjön a levél, az ember simán azt mondja, hogy belecsúszott, nem figyelt, kicsit gyorsabban ment, és fizet, mint a katonatiszt.

    Nekem pl. egyáltalán nem tűnne föl a kis – jel a szám előtt, fogalmam se lenne róla, az mit jelent.

  • CoIie

    Az ilyen anomáliák miatt egy mérés sem hihető!

    Minimum 2 független mérőkészülék javíthatna a helyzeten, de én legalább 3-at javaslok!

  • Serif

    “Nyilván nem ártana embereknek is ránézni a képekre, és értelmezni azokat, mielőtt hibás fotók miatt 300 ezres csekkek mennek tisztességesen közlekedő emberekhez. Csakhogy a rendőrségnél évek óta emberhiány van.”
    Nálam mindig ez veri ki a biztosítékot…az emberhiány…akkor talán a 40 évesen nyugdíjba küldött fegyveres testületi tagokat vissza lehetne hívni ilyen munkára is !! Legalább megdolgoznának a jól megérdemelt magas nyugdíjukért és nem foglalnák el a munkahelyeket a sok munkanélküli elől!..Ezt is csak a Gyurcsány és Orbán kormányoknak köszönhetjük!!

  • Lencsés Csaba

    Kedves Olvasóink!

    Ha valaki hasonlóan téves bírságról kapott csekket a rendőrségtől, kérjük, írja le ide történetét, vagy privátban a cikk tetején található nevemre kattintva.

    Rendőrségi statisztika hiányában végzünk mi egy kis gyűjtést!

    Köszönjük a segítséget.

    Üdvözlettel,

    Lencsés Csaba
    Vezess

  • Pasas

    Hoppá! Gyakorlatilag elismerték hogy a felvételek manipulálhatóak.

  • haenazttudnam

    jó páran benyelték tegnap és szokás szerint lebunkózták a gyorshajtót….

  • CoIie

    A kocsi attól még bunkó! ;)

  • PluginHibrid

    “ha a képről – ezek szerint – TELJESEN egyértelmű, hogy a mért jármű távolodott a mérőtől, ez meg feléje jön, akkor MIÉRT KÜLDIK KI?”

    10-ből 3-4 egyből fizet rémületből…

    Mindig megpróbálják, hátha…

  • diego

    Azért nagy összegben mernék fogadni, hogy ha a vezess.hu nem kapja fel a témát tuti ráverik szegény toyotásra.

  • Guillotine

    Hol van ilyenkor az a sok gyökér magát szakértőnek gondoló tuti megmondó akik tegnap váltig állították hogy sufnituningal meg elektronikával lehet menni egy RAV4-el 245-el főúton a 90 es táblánál??!!Még gyorsasági motorral sem nagyon nem hogy ezzel.
    Ezek a nagyokosok ültek már terepjáróban 180 körül?? Nem hinném.

  • Levrone

    Guillotine: ja, főleg ilyen ballonos gumikon elég durva lenne. Sokan jönnek a tuninggal, de könyörgöm, alaktényező is van a világon. Á, mindegy. Egyébként nekem még a Q7 4.2 TDI-ben is soknak tűnt még a 170-180 is, nem éreztem biztonságban magamat, pedig ott aztán olyan peres gumik voltak, meg a hasmagasság is le volt véve. Össze sem lehet hasonlítani egy személyautó menetkomfortjával az SUV/terepjáró/crossover kategóriákat, legalábbis nagy sebességnél. Nyilván ez csak saját vélemény, de én így éreztem.

  • DTF

    SUV-val (RX450h) német pályán (ahol engedik) mentem már óra szerint 215-tel folyamatosan és a szélzajon kívül mást nem nagyon tapasztaltam. szépen viselkedik az autó (nem tudom hirtelen h milyen abroncsok vannak rajta, de nem peres az tuti, asszem gyári 19-es Dunlop?) ha nem lenne korlátozva (bár nem nagyon értem h miért megy 215-öt (ami kb. 205-206 km/h a valóságban) biztos megfutná a 230-240-et:)

  • Guillotine

    DTF!

    Autója/sofőrje válogatja, de próbáltál vele sávot váltani vagy kanyarodni 200-nál?

  • Ambrus Gergely

    Cáfolom.
    Nekem 2005 ös X5-öm van ráncfelvarrás előtti, és 200 nál is stabil

  • manitou8

    300nál is,ugye? :)
    ezért szoktak elszállni a nagyokos ifjoncok kormányt nem fogva közben sörözve..

  • DTF

    Guillotine: sávot váltani muszáj, mert pályán a külsőben kell haladni és a németeknél sokan mennek 250-nel úh sávváltás simán, persze nem vad és hirtelen mozdulattal. Kanyarodni 200-zal SUV? autópályán nemigen van rá lehetőség, versenypályán meg hülye lennék megpróbálni:)

  • Guillotine

    DTF!

    Akkor a tiéd nagyon jó kocsi…
    A német autópályán nincs kanyar??! :D
    Azéé van amit sima személykocsival is elég 160-al bevenni.

  • hova

    ténnek ehhez hasonló dolgok, mert úgy dolgoznak, mint a gépek.Sebesség=meghatározott büntetés. De persze teljesíteni kell a kormányzati elvárást, ami valóban létezik, pedig elsőre senki sem hitte el!

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.