Traffipax-vadászt reklámoz a rendőrség

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2013.07.09. 16.00

Első ránézésre meglepő cikket találtunk a rendőrség baleset-megelőzési honlapján: traffipaxokat előrejelző applikációt reklámoz.

Újabban nem csak az autósok lámpavillogtatásából és a rádiókba betelefonálóktól értesülhetünk arról, hol készülnek a gyorshajtókról drága fotók, hanem magától a rendőrségtől is. Ami – valljuk be – első blikkre kicsit szokatlannak tűnik. A telefonunkra érkezhet az információ egy magyar fejlesztésnek köszönhetően.

Kevésbé köztudott, hogy a police.hu-ra a rendőrség régóta felrakja a traffipaxok helyét, feltételezhetően nem látogatják az autóba pattanás előtt ezt az oldalt napi szinten a sofőrök. Az új alkalmazások mögött álló rendszerekbe viszont felviszik az adatokat, így a telefon a fix, és az ORFK által közölt mobil traffipaxok helyéről  is értesít, plusz a használók is beküldhetik az információt a közösségnek, ha sebességmérést látnak.

Voltak már hasonló applikációk korábban is, különféle cégek fejlesztettek ilyeneket, ennek viszont az az újdonsága, hogy egy hivatalos rendőrségi oldal, az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság honlapja egy cikkben kvázi reklámozza azt.

Meggyőzték a rendőrséget

“Nem volt könnyű meggyőzni a rendőrséget, mert a közvélekedés egy része a traffipax-előrejelzőkre úgy tekint, hogy azok a gyorshajtókat segítik. Mi viszont hisszük, hogy az applikációnk a baleset-megelőzést szolgálja  azzal, hogy a sebességhatárok betartására figyelmeztet” – közölte a  Vezess.hu kérdésére Borbély Roland.

Az applikációt fejlesztő vállalkozás társtulajdonosának végül sikerült  rávennie a rendőrséget, olyannyira, hogy még csak nem is reklámként  rakták fel az OBB honlapjára a  fejlesztést, hanem a “Megelőzés” rovatba töltöttek egy cikket “Új  alkalmazás okostelefonra” címmel.

ORFK: szakmai érdekesség

“Elsősorban a közlekedésbiztonságot kívánja javítani a 21. századi információs technológia segítségével” – mondja az ORFK, amely a Vezess.hu miértet firtató kérdésére azt válaszolta, hogy mint “szakmai érdekességet” mutatták be az olvasóiknak az alkalmazást. A rendőrség szerint ösztönzi a járművezetőket “a sebességhatárok betartására és a figyelmesebb közlekedésre”.

Borbély Roland elmondta, szeretnék továbbfejleszteni az alkalmazást a közlekedésbiztonság irányába oly módon, hogy figyelmeztesse a biztonsági öv bekapcsolására a jármű vezetőjét, valamint arra, hogy ne  igyon alkoholt vezetés közben.

Az applikáció ingyenes.

Jól fogynak a rendőrátverő radarok

Sokan nincsenek tisztában vele, hogy a fentihez hasonló telefonos applikációkon felül Magyarországon engedélyezettek a traffipaxokat előjelző radar- és lézerdetektorok is. 2012. szeptember 1-től hatályos szabályozás kimondja: “Tilos a közúti közlekedés hatósági ellenőrzését megakadályozni, megzavarni, valamint az ellenőrzés eredményét befolyásolni, ide nem értve az ellenőrzést előre jelző eszközök használatát.”

Másfél hónappal később már tisztán látszott, hogy a törvény miatt megugrott a sebességet mérő rendőröket kijátszó radarok forgalmazása.

A radar- és lézerdetektorok akár több száz méterrel is előre tudják jelezni a sebességmérőket. A legális készülékek között találni szélvédőre rögzíthetőt, lökhárító mögé beépíthetőt, és a rendszámtábla-keretbe szereltet.

Olvasta már? Alonso meggondolta magát!

Kommentek

  • shimanospeedmaster

    Ez szép és jó csak kár,hogy nem mindig ott és akkor mérnek amit a rendőrség honlapján feltüntetnek.
    Több alkalommal is visszanéztem,hogy ahol mértek ott “kellett-e”állniuk. :-)

  • Guevara

    Ez a “szolgáltatás” csak azért van hogy próbálják takargatni valamivel a sebességmérés pénzbehajtás jellegét, mondván: mi szóltunk! Na igen, de gondolom az előre közölttől eltérés jogát fenntartja magának a tisztelt rendőrségünk, tehát az egész csak egy pofon a sz*rnak.

  • menőmanó

    Hát igen az a táblázat senkit nem kötelez semmire.
    Még a fejlécre is ki van írva: “tervezett sebességellenőrző tevékenység”.
    Mint tudjuk ember tervez, Isten végez. :)
    Az viszont tény, hogy utolsó fotómnál leellenőriztem a helyszínt és valóban ott álltak ezek a patkányok, ahol tervezték csak én nem néztem meg előre a helyszíneket.

  • kocogok

    Nagyon helyes! Kapják csak el a gyorshajtókat és büntessék csontra őket!
    A többség be tudja és akarja tartani a sebességhatárokat, akkor ez a szar kisebbség miért nem! Ők is csak ott jöttek a világra, ahol mindenki, csak egy másikon!
    Na, ebben legyen teljes egyenlőség!
    Én is vezettem már A6-ost, 8-ast, BNW-t, Mercit, Volkswagent és lehet velük menni a megengedettel!!!
    Kevés a bünti, börtönbe velük!

  • menőmanó

    kocogok
    Szerintem ne kocogj, hanem húzzál a jó francba! :)

  • shimanospeedmaster

    Kedves Kocogok!

    Ki mondta,hogy nem lehet velük?
    Gondolom egy pl. A8-ast nem arra találták ki,hogy 90-nel tötymörögjél.Ez és ehhez hasonló autók nem összehasonlítandóak az átlag autókkal.
    Vegyünk egy példát.90-ről egy suzuki splash a virsli gumijaival mennyi méteren áll meg és mennyin agy A8-as? Na ugye?
    A jelenlegi táblák a régi,elavult autókhoz és a leg-leg-leg legalsóbb alsókategóriás autóknak valók.

  • husky

    Már csak a benzinárak miatt sem száguldozom! Minden megllás 50-helyett 70 gyorsítás plusz benzin! Autópályán 100-105, mindjárt 1,3-1,5 liter mínusz a 135-höz képest!
    Mérjenek OK, átlagban 3 évente kapnak el egyszer, eddig a legtöbb +17 km/ó volt, metr egy buzinyák helyen végig 70 van, de a lámpánál csak 50! Hatóság tudta, én elnéztem!
    Ami galád, hogy a köcsögöket is buntessék de durván, faparasztot aki 70-es táblánál 50-nel megy a BELSŐ SÁVBAN!
    Meg a rohadt vendégmunkást, akiből állat lesz az M5-ösön, bezzeg Németben beszarik és 49-cel megy az 50 táblánál!

  • shimanospeedmaster

    Most vettem észre az új szavazást.

    Honnan értesül a traffipaxokról?
    A villogtatós módszer elég jól vezet. :-)

    Jövő hónaptól a végén a villogtató autósokat is büntetni fogják?

  • shimanospeedmaster

    Azért azzal a 100-105-tel nem dicsekednék! :-(
    Én azt is ugyan úgy büntetném.Sőt!!

  • husky

    Kedves shimanospeedster! nem haragszom, ha haragszol, de a turstabusz is csak Tempomat 100, a kamion meg 89! Meg amelyik csak 80-ra van beállítva, mert így fogyaszt keveset, a menetrend és a munkatempó is ehhez van nekik. Persze nem a belsőben megyek ennyivel, aki akar menjen, ha kell előzök én is 130-cal. A Hungárián is anyáztak már 90 km/óra miatt a 70-es táblánál. Erre mit mondjak?
    Németben 130-nál a kocsik fele sem előzött meg, holott mehettek volna 200-zal. Hegyestől BP-ig meg több mint fele előzött meg 140-nél! Valahol máshol van a gond.

  • 1000rörö

    Na ez a Kocogok egy unikum barom lehet, hisz ő az egyetlen aki vezetett BNW-t. És azt mikor vezeti már be a tisztelt pénzbehajtásra szakosodott orbánycsicska brigád, hogy a 90 az ne 80, az 50 ne 40, a 130 pedig ne 100-110 legyen feltartva, veszélyeztetve a többi közlekedni akaró embert. Ne menjen a nép 200-al, de ne is tartsa fel a haladni vágyókat. Ezt kéne legalább 10x-n bűntetni.

  • husky

    Végezetül: a gyorshajtással csak az a gond, ha mégis történik valami és alpvetően nem a mi hibánk egy baleset, de a bíró, a jogász meg a szakrétő egyből arra fog hivatkozni, “MERT HA LASSABBAN MENT VOLNA”, csak a megengedettel.
    Nyugodalmas jó éjszakát mindnekinek!

  • troll

    olvastam a bbc-n, hogy írország legkamikázébb sofőrjét prawo jazdynak hívják, 5 év alatt már 10 ezer szabálysértési eljárás indult ellene!

    a prawo jazdy a jogosítvány lengyelül…

  • DTF

    Jajj, erről jut eszembe: nemrég volt a TV-ben h június hónap gyorshajtója 245-tel ment 130 helyett. A képeken jól látszik egy előző generációs RAV4. Ez az autó gyárilag tuti nem éri el a 245-t, még talán full-tuninggal sem:) Tévedés kizárva:)

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger Forma-4-es balesete a Donington Parkban.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.