Emberkísérlet: mi a jó a villanybringában

Elektromoskerékpár-teszt emelkedőn

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.07.08. 15.00

Emberkísérletben mutatjuk meg, mi a jó a villanybringában, ha nem csak az Alföldön kerekezne az ember.

Nagyon nehéz írásban, autóban, lakásban, kocsmában folytatott beszélgetésben elmagyarázni annak, aki még nem próbálta, hogy mi a jó az elektromos kerékpárban. Ezért most videodemonstrációban mutatunk rá egy szolid emberkísérlet keretében a villanybicikli előnyeire, különös tekintettel a hegymenetben végzett kerékpározás nehézségeire:

Ha nem indulna a videó, kattints erre a linkre!

A fenti videón egy bő négyszázezres, osztrák üzemben, osztrák piacra készült elektromos kerékpár szerepel, trekking vázzal, hétfokozatú külső váltóval – természetesen kínai technikával.

Aki nem nagyon akar terepezni, már 260-280 ezer forintért kaphat jó minőségű, aluvázas, háromfokozatú agyváltós városi kerékpárt, férfi vagy női vázzal egyaránt. Összecsukható, csomagtartóban tartható bringák 300-350 ezer forint körül kaphatók, jó minőségben. Aki pedig csúcstechnikát szeretne, úgy 700 ezer forinttól a csillagos égig válogathat akár lassítás közben visszatápláló, az európai szabályokban rögzített 250 wattos motorteljesítményt akár többszörösen meghaladó villanybringák között is.

A főként alföldi falvakban látható, többnyire idős bácsik-nénik alatt surrogó, lassú bringák többnyire vasvázas, ólom-sav akkus szerkezetek,  akár százezer forint alatti vételárral. Minőségük, teljesítményük az árnak megfelelő, hegyes-völgyes vidéken gyakorlatilag használhatatlanok.

Köszönjük a tesztbringát a Zöldcuccnak!

Kommentek

  • toce

    Jöhetne még több bringateszt, kicsit több technikai tartalommal! (Pl mit bír az akkumulátor, ha lemerül mennyi idő visszatölteni?)

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.