Mennyire legyen elektromos az autó a kedves vevőnek?

Continental Tech Show 2013 - 2/4

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.06.24. 07.00

Szóval a kedves autógyártó elektromos autót szeretne? Rendben, de mennyire elektromosat? Elég, ha csak egy kicsit hibrid, vagy legyen teljesen füstmentes?

A Continental a legtöbb civil számára csak egy gumimárka. Az autógyártók számára viszont egyfajta szatócsüzlet is, ahol a gumik mellett szíjakat, hidraulika-rendszereket, komplex segédberendezéseket, teljes szoftverrel együtt kifejlesztett elektronikai csodákat is lehet vásárolni egy-egy új modellbe.

A Conti és a hasonló háttéripari gigacégek az OEM-ek (így hívják szemérmesen az autógyártókat, tehát a vevőiket: Original Equipment Manufacturer, vagyis az a gyártó, akiről a majdani tényleges felhasználó azt hiszi, hogy ő készítette az általa vásárolt terméket) számára éppúgy fejlesztik és marketingelik termékeiket, ahogy az autógyártók a vevőik számára. Ebbe a business to business piactérbe nyerhettünk bepillantást újságíróként a Continental Tech Show nevű rendezvényen pár hete.

Conti Tech Show 1/4: önmagát vezető Conti-autóról írott cikkünk ide kattintva olvasható.
Conti Tech Show 3/4: netre kötött autóülés, hajlított érintőképernyő és ilyenek.
Conti Tech Show 4/4: takarékos apróságok

Nem egyszerű dolog a hibridizáció

Elektrifikáció mérték szerint

Az egykori úri szabóság intézményéből átvett anakronisztikus kifejezés itt azt jelenti, hogy a Continental az autógyártók számára többféle, eltérő komplexitású megoldást kínál az autózás elektromossá válásának vertikumában. Az egyszerű 12 voltos Stop-Start, a motort a rövid várakozások idejére leállító rendszerektől egészen a teljesen elektromos autókig vannak kész termékek – kevesen tudják, de a Continental készíti például a Renault Fluence és Kangoo elektromos autók komplett hajtásláncát.

Idézet a Conti sajtóanyagából:

“Jelenleg még elég nagy a szakadék a viszonylag megfizethető 12 voltos start-stop rendszerek, valamint az igényesebb (általában 200V és 400V között működő) hibrid megoldások között” – mondta José Avila, a Powertrain divízió vezetője és a Continental Igazgatótanácsának tagja. “A személyre szabott elektromos megoldásokkal egy olyan moduláris rendszert hozunk létre, amellyel a gépjárműgyártók bizonyos szintig hibrid meghajtásúvá alakíthatják át a már meglévő gépjárműveiket 12 V – 400 V-os tartományon belül.

A Continental Powertrain részlege nagyon keményen dolgozik azon, hogy olyan rendszereket és termékeket tudjon kínálni, amelyek vonzó megoldást jelentenek a vevők számára a költség-haszon arány tekintetében is. Úgy gondoljuk, hogy a 48 voltos rendszer egy ilyen megoldás, amely mindezek mellett segít a vevőknek abban is, hogy elfogadható költségek mellett csökkentsék a CO2 kibocsátást.”

Minimálhibrid 48 volttal

A Continental három, a villamosítás különböző lépcsőfokain lévő autóját próbálhattuk ki Hannoverben a Tech Show-n. A Stop-Starttal nem vonult fel külön a Conti, ez már nem nagy cucc, szinte minden új kocsi ilyen rendszerrel készül. Viszont a 48 voltos minimál-hibrid újszerű jelenség volt a konnektoros hibrid és a villanyautó mellett.

48 V: akár 100-zal is elgurul csak villannyal

A Continental 48 voltos rendszere lehetővé tesz több olyan funkciót is, amely most csak az összetettebb, 120 voltos hibrideknél elérhető. A Golf Eco Drive tesztautó olyan 48 voltos részegységekkel készült, amelyek optimális rendszermegoldást jelentenek: a hagyományos generátort felváltó szíjhajtású 48 voltos indítógenerátor, a 48 voltos lítium-ion akkumulátor, a DC/DC átalakító, amely kapcsolatot teremt a 12 voltos elektromos rendszerrel.

A 48 voltos hibridrendszerrel a Golf alapvetően benzines, de nagyon jól hasznosítja a kigurulások, fékezések eleddig pocsékba ment energiáját is

A rendszer a szíjhajtással akár 100 km/h körüli tempónál is képes annyi teljesítményt – a Conti mérnökei szerint úgy 16 kW-ot – átvinni a motor kényszerű átforgatásával együtt a kerekekre, hogy sík úton csak villannyal guruljon az autó, amíg az akkuban eltárolt elektromos energia kitart.

A 48 voltos Eco Drive előnyei között találjuk a gyorsabb és csendesebb újraindítást – még jóval 0 fok alatt is -, valamint a sokkal hatékonyabb energia-visszanyerést. Az Eco Drive előnyt jelent az autógyártóknak is, mivel nem kell megváltoztatniuk a motor szerkezetét és a meghajtás módját. Ezt a technológiát kisebb autóknál is lehet alkalmazni.

Konnektoros hibrid, ami lerohadt

Az Audi Q3-ból készített hibrid elejében 1,2 literes VW-eredetű TSI motor, hátul egy 80 kW-os villanymotor dolgozott, hol vállvetve, hol külön-külön. A Lexus RX 400h rendszeréhez hasonlító megoldás az összkerékhajtás örömei mellett a két hajtáslánc teljes elválaszthatóságának előnyeit is biztosítja, a konnektorról tölthető akkuval pedig akár teljesen füstmentes is lehet vele a közlekedés, ha van időnk gyakran megállni töltögetni.

Elöl benzines, hátul elektromos Audi a Continental fejlesztésében.

“Innovatív plug-in hibridünk mutatta meg, hogy tökéletesen lehetséges egy meglévő, hatékony belső égésű motorral felszerelt autót átalakítani egy olyan hibriddé, amely képes 100 kilométert 1,5 liter benzinnel megtenni, a vezetési ciklustól függően. A CO2-kibocsátás mindössze 40 g/km” – mondja Christian Senger, a Continental Autóipari Rendszerek és Technológiák részlegének vezetője.

A Continental olyan plug-in architektúrát fejlesztett ki, amelyben egy külsőleg gerjesztett szinkronmotort találunk, amely képes 80 kW-os csúcsteljesítményre és 225 Nm-es forgatónyomatékra. Ezt körmös tengelykapcsoló egészíti ki, amelyet az eredeti gépkocsi hátsó tengelyébe építenek be. Az osztott tengelyű konfiguráció azt jelenti, hogy ez az innovatív gépjármű nyomatékveszteség nélküli összkerék-hajtást biztosít.

Ez a plug-in hibrid tisztán elektromos meghajtásban is képes 50 kilométert megtenni. A Continental Mobilitás tanulmánya szerint a magánkézben lévő gépkocsik 70%-a Európában és az Egyesült Államokban kevesebb mint 50 kilométert tesz meg naponta – elvileg tehát egy ilyen plug-in hibrid, ha van a családban másik autó nyaralásokhoz, teljesen füstmentesen szolgálhat egész évben.

Ez a tesztautó például olyannyira komolyan vette a környezet védelmét, hogy a TSI benzinmotor sztrájkba is lépett benne. Így a menetpróbán sem a 4×4, sem a különböző terhelések mellett változó benzines-villanyos nyomatékarány szépségeit nem tapasztalhattuk meg, viszont legalább nem is szennyeztünk levegőt.

A continentalos bácsi sokat szabadkozott a hiba miatt, de mi nagyon elnézőek voltunk; mondtuk neki, hogy ha ez már egy gyári Audi lenne, nagy lenne az égés, de fejlesztés alatt álló prototípustól nem vehető zokon egy kis makrancoskodás.

A Continentalt általában gumigyártóként ismerjük, pedig ezt is mind ő maga készítette

Tisztán elektromos meghajtás

Az eleve Continental-technológiával készülő Fluence Electrique alapjaira épült Mégane villanyautó olyan volt, mint bármelyik mai kompakt villanyautó: csendes, gyors, erős, kényelmes, melynek robbanásszerű terjedését csak az akkumulátor mérsékelt kapacitása és magas ára gátolja meg.

A vállalat által gyártott, az elektromos gépjárművek szempontjából releváns részegységek közül körülbelül 40 került bele ebbe az autóba. Ezen elemek közül sok olyan komponensekből származik, amelyeket a Continental az európai elektromos gépjárművekhez szállít.

A Continental technológiai bemutatója két dologról győzött meg; ez egyik, hogy az elektromos autózás forradalmának áttörése tényleg csak idő kérdése. A másik, hogy Európának azért még van egy kis lemaradása a témában. Íme, a hannoveri székhelyű német gigacég elektromos expertje a villanyos Megane mellett:

A német technikájú, francia márka égisze alatt gyártott elektromos Megane és főmérnöke

Kommentek

  • PluginHibrid

    Így, így, de a Plugin-hibrideknél meg is állhatnak..

    Full vill jó lesz majd 20-30 év múlva…..(nekünk legalábbis)

  • Mirage

    Hidrogén üzemanyag-cellás full elektromos autóé a jövő. Egyszer csak eljut az agyakig, hogy minden más csak időhúzás és üzleti nyerészkedés. Ki kell építeni az infrastruktúrát (ami simán kijönne a világban másra elb…szott euromilliárdokból) és hipp-hopp, ott is a tökéletes jármű. Tiszta, elmegy egy tankkal 6-700 km-t és csendes. ENNYI.
    Ezek a fentiek, csak azért vannak, mert a gyártók vergődnek még az olaj fogságában. Nem bírják elengedni, hogy ne fogyjon a benzin/gázolaj.. Az akkusok meg meghalnak 100-200 km után és órákig töltheted…baromság.

    Hidrogéné a jövő.

    Elérhető, csak tenni kell érte. Nem is sokat, ha valaki használja az eszét!!!!!!!

  • Nyesamu

    Na erre varrjatok gombot Nemzettestvérek!

    Értitek?
    Nincs olyan magyar cég, amit úgy hívnak, hogy MOL.
    Sem gy egyszerűen, hogy MOL, sem MOL Rt, sem MOL ZRT, Sem Magyar Kőolajipari vállalat, de semmi hasonló!

    Viszont van olyan, hogy MOL (de csak angol megnevezéssel) Amerikai cégnyilvántartásban szerepel.
    Ennek a cégnek a bejegyzett székhelye New Yorkban található, amerikai, tehát oda is adózik!

    Akkor milyen üzemanyag Áfát, és egyéb járulékos szarságot meg az üzemanyagba épített útdíjat stb fizettetnek ezek velünk?
    Mi a jó édes kurva anyjukról hadoválnak ezek?
    Mi az, hogy Magyar Olaj…?
    Hova lett az ÁFOR vagyona?
    Kié lett, ha nem is a magyar államé, magyarországi bejegyzett cég ez a MOL?
    Csak érdekesség képpen: A MOL egyik legfőbb részvényese Csányi Sándor.
    Nem a Magyar Állam!!!!!!
    Arról a MOL-ról van szó, aminek részvényeit ezermilliárdokért vásárolta vissza a Magyar Állam, a magyar adófizetők forintjaiból!
    Viszont a cég nem a Magyar Államé!!!!!!

    Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
    Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálat
    1055 Budapest, Kossuth tér 4.
    Cégkeresés cég elnevezése alapján

    (A cég nevének kezdete: MOL Rt.)
    A cégek cégjegyzékszáma és elnevezése
    01-01-001783 MOL Rt. Anyagellátó Leányvállalat (Elnevezés törölve)
    1117 Budapest, Október 23. u. 18.
    13-05-023585 MOL RT DUNAI FINOMÍTÓ Felelősségvállalásával működő ÁLLAGVÉDELEM Gazdasági Munkaközösség (Elnevezés törölve)
    2443 Százhalombatta, Pf. 1.
    Adószám: 29732090-2-13.
    13-05-023585 MOL RT DUNAI FINOMÍTÓ Felelősségvállalásával működő ÁLLAGVÉDELEM Gazdasági Munkaközösség “végelszámolás alatt” (Elnevezés törölve)
    2443 Százhalombatta, Pf. 1.
    Adószám: 29732090-2-13.
    A cégek cégjegyzékszáma és rövidített elnevezése
    01-10-041683 MOL Rt. (Elnevezés törölve)
    1117 Budapest, Október huszonharmadika u. 18.
    Adószám: 10625790-2-44.
    15-10-040190 MOL Rt. (Elnevezés törölve)
    1117 Budapest, Október huszonharmadika u. 18.
    Adószám: 10625790-2-01.
    19-10-500128 MOL Rt. (Elnevezés törölve)
    1117 Budapest, Október huszonharmadika u. 18.
    Adószám: 10625790-2-01.
    10-10-020122 MOL Rt. (Elnevezés törölve)
    1117 Budapest, Október huszonharmadika u. l8.
    17-10-001162 MOL Rt. (Elnevezés törölve)
    1117 Budapest, Október huszonharmadika u. 18.
    Adószám: 10625790-2-01.
    02-10-060145 MOL Rt. (Elnevezés törölve)
    1117 Budapest, Október huszonharmadika u. l8.
    Adószám: 10625790-2-01.
    03-10-100176 MOL Rt. (Elnevezés törölve)
    1117 Budapest, Október huszonharmadika u. 18.
    Adószám: 10625790-2-01.
    16-10-001617 MOL Rt. (Elnevezés törölve)
    1117 Budapest, Október huszonharmadika u. 18.
    Adószám: 10625790-2-01.
    12-10-001553 MOL Rt. (Elnevezés törölve)
    1117 Budapest, Október huszonharmadika u. 18.
    Adószám: 10625790-2-01.
    20-10-040117 MOL Rt. (Elnevezés törölve)
    1117 Budapest, Október huszonharmadika u. 18.
    Adószám: 10625790-2-01.
    05-10-000197 MOL Rt. (Elnevezés törölve)
    1117 Budapest, Október huszonharmadika u. 18.
    Adószám: 10625790-2-01.
    08-10-001663 MOL Rt. (Elnevezés törölve)
    1117 Budapest, Október huszonharmadika u. 18.
    Adószám: 10625790-2-01.
    06-10-000166 MOL RT. (Elnevezés törölve)
    1117 Budapest, Október huszonharmadika u. 18.
    Adószám: 10625790-2-01.
    09-10-000185 MOL Rt. (Elnevezés törölve)
    1117 Budapest, Október huszonharmadika u. 18.
    Adószám: 10625790-2-01.
    Kérem a megjelölt cégjegyzékszámú cégek .

    A kérvény kitöltését .

    Új kiadmányok kérelméhez a nyomtatvány kérem.

    Készült: 2013/06/19 20:26:43. A szolgáltatott adatok a kibocsátás időpontjában megegyeznek a cégnyilvántartó rendszer adataival.
    Microsec Céginformációs szolgáltató
    ________________________________________________-

    Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
    Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálat
    1055 Budapest, Kossuth tér 4.
    Cégkeresés cég elnevezése alapján
    (A cég nevének kezdete: Magyar Olajipari vállalat.)

    2013. június 19. napján 20 óra 32 perckor Magyar Olajipari vállalat kezdetű cégnév a cégnyilvántartásban nem szerepel.

    Készült: 2013/06/19 20:32:33. A szolgáltatott adatok a kibocsátás időpontjában megegyeznek a cégnyilvántartó rendszer adataival.
    Microsec Céginformációs szolgáltató
    __________________________________________________

    Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
    Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálat
    1055 Budapest, Kossuth tér 4.
    Cégkeresés cég elnevezése alapján
    (A cég nevének kezdete: MOL Zrt.)

    2013. június 19. napján 20 óra 41 perckor MOL Zrt kezdetű cégnév a cégnyilvántartásban nem szerepel.

    Készült: 2013/06/19 20:41:24. A szolgáltatott adatok a kibocsátás időpontjában megegyeznek a cégnyilvántartó rendszer adataival.
    Microsec Céginformációs szolgáltató

  • Darcassan

    Nyesamu nem igazán értem amit írsz. Olyan hogy MOL Rt. vagy Zrt valóban nincs, viszont van: MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. ami kis hazánkban van bejegyezve, Budapesti központtal. A Magyar Állam 24,6%-ban tulajdonos ami a cégen belül a legnagyibb egységes tulajdonosi rész. (de ezen felül még sok-sok %-ban Magyar rész is van különböző befektetők és cégek alapján) A MOL group tehát ide adózik hozzánk :)

  • killerbee

    Mirage ha tudnad mekkora baromsagot mondtal lehuznad magad a klotyon, de mivel fingod sincs arrol mirol beszelsz egyszeruen csak hulyet csinaltal magadbol.
    Legkozelebb gondolkodj mar el azon az icipici probleman, hogy a hidrogent honnan veszed? A farol? Egy banyabol? Vagy ezer fenyevekrol osszeszedegeted csipesszel egy gazfelhobol? Szabad allapotban ugyanis nincs hidrogen a Foldon. Ha ezt az elhanyagolhatoan paranyi problemat megoldottad – amitol amugy mar a kezdes elott meghalt a hidrogenes hulyeseged -, jon a kovetkezo: hogyan szallitod es tartolod a nemletezo hidrogenedet? Nagynyomasu gazpalackban? Abbol egy szep 120 kilos peldanyban annyi hidrogent lehet tarolni amivel az autod vagy 10 km-t akar el is tud menni. Specialis szenszalas tartalyban? Abban mar valamivel tobbet lehet tarolni elkepesztoen nagy suly nelkul, cserebe csak a tartaly ara egy hagyomanyos szemelygepkocsi araval vetekszik. Cseppfolyosítva? Ebbe a baromsagba a bombos mar orbitalis nagyot bukott minden idokre idiotat csinalva magabol mivel egy kozepiskolas is aki nem bukott meg fizikabol megmondhatta, hogy az otlet ugy halott ahogy van. A hulye bimmernek ehhez majd 10 evnyi fejlesztes kellett hogy rajojjon.
    A szallitasnak is utana nezhetsz, bar mivel nyilvanvaloan fingod sincs a hidrogen fizikai tulajdonsagairol sem nem fogod megerteni, hogy ipari meretekben nagy tavolsagra nem lehet a hidrogent szallitani, nem hogy gazdasagosan, sehogyan sem.
    Tehat akkor eddig ott tartunk hogy van a nemletezo hidrogened, amit se szallitani se tarolni nem lehet igazan, ezt legfeljebb 50%-os hatasfoku uzemanyagcellaban felhasznalva a nemletezo hidrogened fele kapasbol el is veszik vesztesegkent, es a maradek 50%-nak kb. 80-90%-a hajthatja csak az autot. Ha kiszamolnad ezt a hidrogen eloallitasanak energiamerlegevel egyutt, akkor kidrerulne hogy az egesz hatasfoka olyan pocsek hogy meg rosszabbul jarnank szennyezes es energiafelhasznalas teren mintha maradna az olaj alapu kozlekedes.
    Ez hat a te jovod amivel 50 eve hulyitik a hozzad hasonlo hihetetlenul buta, ostoba birkakat, akik 50 eve minden alkalommal beszivjak ezt.
    Volt egy mondas a hozzad hasonlok szamara, hogy radobbenjenek vegre mekkora hulyek meg a 2000-es evek elejen, ami szerint a a hidrogen a jovo uzemanyaga, es orokre az is marad. :) Latom te meg errol sem hallottal.
    ENNYI. :P

  • ,L Rómeó

    nyesamu:
    Mol van mer vezérünk aszmonta és én hiszek neki, nem érdekelnek tények!
    (ahogy vw eleni tények sem, sossem!)

    vw nem rohatt le!
    rác irro töb év kedvelés után és miután kiosztotad az eszet hogy változatos padlózat(mqb) csak vw-nél van (ekor igazán kedveltelek) mos meg ijet irrsz?
    már csak szörényiben lehet bizni? ő bisztos nem irrta volna meg hogy örvendjenek a szusihuszárok csigaevők.

  • Mirage

    killerbee!
    Te valami nagyon sötét egy idióta vagy. Te még la vagy ragadva a bömbösöknél??? És gondolom a Honda FCX Clarityről fingon nincs, ahogyan arról sem, hogy hogyan lehet gazdaságosan elektromossággal kinyerni a hidrogént akár tengervízből, akár KOH oldatból. Nézzél már utána például a Norsk Hydro oldalának, vagy bárminek, amiről lemaradtál az elmúlt tíz évben te szerencsétlen!!!!! Mekkora ostoba egy köpködő primitív barom vagy te!!! Elképesztő, hogy tudsz lélegezni egyáltalán!!!! Én léptem is innen…csak köpködni tudsz ész nélkül…nézz már utána a dolgoknak mielőtt a mély hülyeségedről tanúbizonyságot teszel. Szánalmas vagy. Vagy az olajipar bérence??? :-) Na sok sikert és maradj a sötétben…röhejes vagy. :-)

  • manitou8

    ha jól tudom a bömös addig jutott hogy benzin helyett hidrogént tankolt a belsőégésű motorba…
    azért a honda mercedes üzemanyagcellás autóit ne keverjük vele össze, más szintet képvislenek

  • Csatsa

    Killerbee, csatlakozom Mirage hozzászólásához amiben minden benne van és a lényeg hogy tudatlanul szájkaratézol.
    Kémia! Ismerős? H2O = víz 2 rész Hidrogén és egy rész oxigén
    Van ilyen is hogy víbontás! Vágod? Vízből lesz a hidrogén az oxigéngyárban :o)

  • killerbee

    Mirage, pont ezt vartam, a leghulyebbek mindig pont ilyen idegesek lesznek amikor szembesitik oket a sajat szarukkal es meg veletlenul sem esik le nekik hogy fuluket-farkukat behuzva elhuzzanak es atertekeljek az eddigi vegetalasukat. :)
    A Honda Clarity-d tokeletes peldaja a hidrogenes baromsag immar nagyon sokadik orbitalis bukasanak, 2008-ota egyetlenegyet SEM adtak el belole – tekintve hogy a millio dollaros nagysagrendbe esik csak az eloallitasa, es utana kitorolheted a seggedet vele mert sehol sem lehet feltolteni -, egyedul berelni lehet vagy 10 darabod adtak ki 5 ev alatt kamubol ilyen konstrukcioba pont azert hogy a hozzad hasonlo buta parasztok szemet vakitsak vele.
    Az elektrolizissel a leheto legsuttyobbak szoktak jonni, na az aztan abszolut alkalmatlan arra, hogy gazdasagosan hidrogent lehessen nyerni vele tekintve hogy a legjobb esetben is csak 50% koruli a hatasfoka. Persze ez neked semmit sem mond, mert meg az altalanos iskolai fizikaval sem vagy tisztaban, igyhat a tudasod teljes hianya kivalo teret enged az agyatlan remalmodozasodnak. :)
    A teljes es tokeletes ontokon lovesedet az olajipari berencseggel adtad elo. Te primitiv barom, pontosan az olajipar penzeli majd 50 eve a hidrogenes faszsagodat! A leghalvanyabb lila fingod sincs arrol mirol beszelsz!
    Koszonjuk hogy vegleg leirtad magad itt, mar nem kell tobbet hozzaszolnod mindent megtudtunk rolad. :)

  • bütyök

    Had én is, én is…
    Mondok jobbat se a villany, se a hidrogén nem a jövő
    A közeljövő a flex fuel gépeké amik bio- alkohollal, olajjal, gázzal futnak. Erre varjatok gombot

  • bütyök

    r

  • killerbee

    Csatsa, helyes hogy csatlakoztal igy egyutt szankaztok le a klotyon! :)
    kemia oran te mit csinaltal, amobaztal? csak annyi jutott el az agyadig, hogy lehet vizet bontani arammal, de az mar nem hogy ennek mennyi a hatasfoka es milyen egyeb technologiai problemak vannak meg ezzel. mindig birtam az ilyen hozzatok hasonlo onjelolt szobatudosokat akik meg az alapok alapjaval SEM rendelkeznek de azert nyaladzo vigyorral megabiztosan belepofaznak a dolgokba de valami elkepeszto betonhulyesegeket. :)
    Ha 100 egyseg villamos enegriabol indulsz ki 50 rogton elveszik az elektrolizisnel, a maradek 50-bol a fele elveszik az uzemanyagcellaban es akkor meg nem szamoltam se a tartolasi se a szallitasi vesztesegekkel es igy marad LEGFELJEBB 25 egyseg a hajtasra, ezzel szemben akkumulatoros elektromos autonal a 100-bol akar 80-90 is forditodhat a hajtasra. A tudatlan suttyo idiotak termeszetesen arcizom randulas nelkul a 25-ot valasztjak, hiszen ok 50 eve tutira tudjak, hogy az a jovo! LOL! :)
    Koszonjuk, leulhetsz fiam, elegtelen. :P

  • killerbee

    bütyök, kar volt megszolalnod, aki a fostalicska 120 eves elavult, szennyezo, belsoegesu motort kialtja ki jovonek arra ugyanugy kenyszerzubbonyt kell adni mint a hidrogenes kretenekre. :P

  • CoIie

    Valószínűleg a klasszikus kémia/fizika óra már elavult…
    A quark a hidrogént még a bevezetése előtt lenyomhatja – ha marad ez a szédítő ütem. Erre jó az atomfizika óra! :)

  • Csatsa

    Killerbee

    Miért habzik a szád? Az első hozzászólásodat olvasd el Te gyökér utána járjon a szád. Te olyan kurva okos vagy hogy még a BMW mérnökeit is lefikázod, de ehez képest egy senki magabiztosságával fosod itt a szót. Hülyegyerek, nem kell visszatérned bizonygatnod itt semmit mert már megtetted, tudod az első hsz-nál.

  • Xebulon

    Egyetlen zöld hajtóanyag a gazdaságos – ez pedig a földgáz, a mentán. Zöld anyagokból (szennyvíz, növényi rothadás, tehén puki) előállítható, tárolható, szállítható, tankolható. Minden technológiánk meg van rá.
    Alkoholra is alakítható, de minek – nem lesz jobb tőle, legfeljebb könnyebben szállítható.
    Elektromosságá is alakítható, de gázcsővel gyorsabban tankolsz, mint elektromos vezetékkel.
    Egyébként vannak kísérletek tüzelőanyag cellával, amely metánnal mennek.

  • bütyök

    killerbee, kényszerzubbonyoskám
    Ha már itt tartunk az elektromos autó ugyan olyan régi elavult szar, mint a belső égésű motor. Szal kicsit visszább kéne venni az arcodból. Mellesleg aki egy kicsit is belegondol, hogy melyiknek mennyi a költsége(fejlesztés, előállítás, nyersanyag, infrastruktúra kiépítés), és ezek környezeti következményei, az hamar rájön, hogy nincs alternatívája nagy tömegben az “elvault szarnak”. Az viszont ,amit pl a Mazda csinál az i-elooppal az teljesen rendben van és jó volna ha minden hagyományos autóban benne lenne. A veszteség energiával a belső villamos fogyasztók ellátása remek dolog. Ez is a flex fuel módot erősíti.

  • PluginHibrid

    Bütyök

    Sajnos a FlexiFuel bár bizonyított, hogy mit ér..kb két fokkal jobb csak mint a sima Fuel….

    Láttad Árnit , hogy próbálta nyomni, de még az Ő hatalma is kevés hogy, egy negativ dolgot pozitívvá transzformáljon…

    Persze egy FlexiFuel Plugin hibrid már egészen más kérdés…

  • PluginHibrid

    “A veszteség energiával a belső villamos fogyasztók ellátása remek dolog.”

    Persze, hogy remek, de mire jó ???

    Eddig is remekül mentek e nélkül az autók…

    Persze ha a kocsi mozgatására használják a visszatermelt energiát az egészen más kérdés..

    Innen nézve is a Full és a Plugin hibrid a nyertes !!!

  • Guillotine

    killerbee!

    Az összes diplomázott,doktorált mérnök hülye barom na és persz azok is akik anyagi támogatást nyújtanak nekik!

    De az a lényeg hogy te megmondtat a tutit!!Kibaszott nagy arcod van!

    Olvasni tudsz??

    http://www.hidrogenakkumulator.hu

    Hajrá!!

    Ja!
    Ez csak a személyes kérdesem: Linde,Messer hogy szállítják a gázokat?? ;)

    Kazincbarcika Linde Gáz Magyarország ZRT. Vajon miért is épült és hogy is teszik költséghatékonnyá a H előállításást??
    De te biztos mindent tudsz amit a sok hülye nem!!

  • bütyök

    Plugin nem írom újra az egész hozzászólásomat, amit elnyelt a blogmotor, röviden: szart sem ér a hibrid. a belső égésű motork 45% korüli effektív hatásfokkal működnek, ez növelhető a veszteségeik visszanyerésével, amit klíma navi világítás és ilyenek üzemeltetésére kell fordítani, mert így a leggazdaságosabb, a hibridek parasztvakításnak jók, a befektetett nyersanyagok és azok ára és ezeknek a vackoknak a súlya veszteségek, amivel nem vagy előrébb, ellenben drágább. Ha már mindenáron villany, akkor legalbb tisztán legyen az úgy 60- 65% os effektív hatásfok elérhető a kerékagy motorokkal picivel több is. De kezeljük a helyén azt is kis távokra és jelentős többletárral(ritka nemesfémek és nehézfémek) igen kis rétegeknek megfelelő és így is iszonyat sok infrastruktúra fejlesztésre van szükség.

    Ha meg mese akkor null pont energia, hordozható fúziós erőmű…

  • PluginHibrid

    “amit klíma navi világítás és ilyenek üzemeltetésére kell fordítani, mert így a leggazdaságosabb”

    Inkább felesleges….. de, magyarázd meg mitől olyan gazdaságos, legyél szíves….

    Többi tiszta indulat, s vagdalkozás, nincs értelme reagálni…

  • killerbee

    Xebulon, a foldgazra sok mindent lehet mondani csak azt nem hogy zold. Ha levegon egeted el szendioxid, vizgoz, nitrogen oxidok es szenmonoxid keletkezik, ez utobbiba minden evben meghal jonehany ember annyira zoood, a co2 es az Nox meg uvaghaz hatasu gazok az utobbi raadasul ko kemenyen mergezo is.
    Igen, lehet tarolni meg szallitani, de gepjarmube mar csak osszesuritve ami energiaba kerul es igy mar jol el is bassza az egesz energiamerleget, plusz baszakodni kell a nagynyomasu tartallyal ami sok helyet foglal el es veszelyes.
    A foldgaz fosszilis eredetu ebbol kovetkezoen veges, igy aztan ugyanugy zsakutca mint a tobbi fosszilis cucc, a biogaz meg nem foldgaz de nem is a neve az erdekes hanem az hogy nem lehet annyit eloallitani belole ami akar csak a jelenlegi igenyek toredekere eleg lenne es akkor meg a kornyezet szetbaszasarol nem is beszeltunk, ugyhogy tobbszorosen is zsakutca.

  • killerbee

    bütyök mondtam mar hogy ne ugass be olyanba amihez fingod sincs (azaz soha ne szolalj meg semmilyen temaban :) az elektromos meghajtas kb. ugyanolyan regi mint a belsoegesu motoros de ez a te idiota fejeden kivul ki mast zavar meg? ugyaolyan a hatasfoka a kettonek? NEM, uguanolyan kornyezetszennyezo a ketto? NEM, akkor most mar tudod hogy mivel csinaltal magadbol ismet megahulyet? hat persze hogy nem, hiszen meg ezt sem erted LOL! :)

    “Mellesleg aki egy kicsit is belegondol, hogy melyiknek mennyi a költsége…”

    no pont ez az amit te biztosan soha az eletben nem leszel kepes megtenni, mert a legalapvetobb ismereteid sincsenek meg a temaban es gondolkodni sem tudsz.

    “Az viszont, amit pl a Mazda csinál az i-elooppal az teljesen rendben van”

    a mazda csinalmanya egy szazezred rangu dolog, az eg vilagon semmit nem old meg amde egy kicsit meghosszabbithatja a belsoegesu motor halatusajat, ugyhogy vegso soron karos.

    “A veszteség energiával a belső villamos fogyasztók ellátása remek dolog. Ez is a flex fuel módot erősíti.”

    neked tenyleg fingod sincs arrol, hogy mirol beszelsz, annak hogy egy ocska fos 20% koruli hatasfoku belsoegesu motor tud szennyezni nem csak egy hanem tobbfele uzemanyaggal is, annak az eg egy adta vilagon semmi koze sincs a belso villamos fogyasztok ellatasahoz, te sulyosan kevered a giziket a gozekevel, leulhetsz egyes! :)

  • killerbee

    Guillotine, nem tudom miert hiszed azt hogy minden mernok hulye barom, de ez biztos hogy nem igaz, en inkabb arra tippelnek, hogy te vagy ilyen. :)

    “www.hidrogenakkumulator.hu

    Hajrá!!”

    Rendben, hajra! akkor idezek errol a “fasza” oldaladrol:

    “A rendszer energiasűrűsége 140-190 Wh/kg (a hidrogéngázra számolva), beleszámolva a tartály és a tárolóanyag súlyát is.”

    LOL! Ezek a szerencsetlenek azt allitjak hogy osszehoztak egy olyan rendszert, aminek a hatasfoka hullafos mivel elektrolizist hasznal a hidrogen eloallitasara, az energiasurusege meg nagyjabol akkora mint a mai masodvonalbeli litium akkumulatoroke, amik tudvalevoleg 1 nagysagrenddel kisebbek mint mondjuk a benzine! :)
    Tenyleg “zsenialis” talalmany, idiotaknak nagyon megeri, sot, tulajdonkeppen csak azoknak! LOL! :)

    “Ez csak a személyes kérdesem: Linde,Messer hogy szállítják a gázokat?? ;)”

    Csak egy szemelyes viszakerdesem lenne, ezek a cegek mennyi hidrogent mozgatnak, milliard tonnakat amennyi a kozlekedesi celu felhasznalashoz kellene, vagy nehany nagysagrenddel kevesebb bolhafingnyit, ahol egyaltalan nem jelentkeznek a szallitas es a tarolas problemai?
    Bonusz kerdesem, gonolkodni mikor tanulsz meg? ;) erre nem kell valaszolnod csak koltoi kerdes volt, mivel a valasz nyilvanvalo :P

  • PluginHibrid

    Világsiker kapujában a magyar hidrogénakkumulátor Iparosújság.hu, 2010. június …..

    Álmodni jó !!!

  • Guillotine

    Killerbee!!

    Még egy kérdésem lenne??! Amire az előzőekbben sem válaszoltál!!

    Hogy lehet az akkor szerinted hogy azok akik doktoráltak,diplomáztak a hidrogén felhasználás fejlesztésére fordítják a drága idejüket és pénzüket,plussz még szponzorálják is őket…??!!!

    Szerinted igaz lehet hogy mindeki hülye csak Te vagy okos???
    Meg tudod ezt válaszolni sértegetés és habzószájas fröcsögés nélkül??!

  • bütyök

    Plugin
    -Azért van értelme felhasználni, mert veszteség 5-10%-a visszanyerhető kicsi pénzügyi és nyersanyag ráfordítással, ezáltal növelhető az effektív hatásfoka a belső égésű motornak.
    -Mivel szinte “rögtön” felhasználod(az autóban lévő hagyományos fogyasztókat, amúgy is működtetni kell.), így nem kell a rohadt drága nehéz és környezetszennyező akkukat használni, hanem lehet kondenzátort, nem kell a villanymotor, ezek vezérlése, stb(súly, drága és nehezen bányászható fémekből áll) Tudtad, hogy a földön található elektronikákhoz szükséges nyersanyagok 80%-án Kína ül, és az sem sok…
    Azért nem szabad mozgásra hasznosítani primer energiát(benzin), mert az energia konverzióknál, mindnél veszteség van és a hibrid hatásfok növekménye így elveszik.
    “Sajnos a FlexiFuel bár bizonyított, hogy mit ér..kb két fokkal jobb csak mint a sima Fuel….”
    Ez így nem egészen igaz(sokkal jobb környezetvédelmi szempontból IS pl) és ráadásul a meglévő infrastruktúrák alkalmasak, és ezek megújúlók is és még pl az alkohol előállításnál, egy csomó egyéb hasznos termék “keletkezik”, ugyanez igaz a biogázra is. Akármennyire röhejes a visszamaradt szar trágyázásra jó tud lenni.
    -Jah és nem bizonyíthatott, mert az ostoba politikai érdekek megölték előtte.
    2010-es adat szerint csak Magyarországon 3 millió autó van nyílvántarva. Mi környezetszennyezés lenne lecserélni az összes autót, kiépíteni a töltőhálózatokat? Rögtön atomerművet is lehet telepíteni pluszban a már még csak tervezett 2x 1000MW 3,5 generációs blokkok mellé, mert még így is importra szorul az ország. Sajnos nem megoldás a szél és napenergia(erre is szükség van, de ez sem lehet a gerinc).
    Végezetül, mint írtam korábban is, nem mondom hogy nem kell elektromos autó, de nem tudja kiváltani a közeljövőben, a belsőégésű motorokat mindenestül, még nagyobb részben sem.

    Ami a null pont energiát illeti, vagy a fúziót..
    Mindkettő létező dolog és ez kell hogy legyen a cél, majd ekkor vissza lehet térni arra, hogy az összes belső égésű motort kihajítsuk..

  • bubibeka1.6

    killerbee= nevezess

    Figyeljetek oda rá ! Ő egy régi buta troll, aki mindent kiforgat, a nick nevekből gyerekes változatot ír, és utána úgy szólítja a vele vitázókat.

    Számos esetben kitiltották már innen olyan egyszerű okból kifolyólag, hogy egy neveletlen barom.

    Egy 600 ccm-es naked bike kategóriájú motorkerékpárral járja Budapestet és ott is él egyébként. Nincs se autója, nem, hogy Prius vagy más hybrid gépjárműve. Úgy “érvel” az elektromos kocsik mellett, hogy mindenki más idióta aki szerint nem a villanyautó a világ legjobb dolga.

    Általában a wikipédiáról, vagy vitatott régi cikkekből idéz, néha veszi a fáradtságot , hogy szó szerint lefordítsa angolról magyarra.

    Amit mond, az az ő pszichopata agyának szüleménye.
    Kerüljétek, és ne etessétek a trollt !

  • bubibeka1.6

    Érdemes figyelni, hogy milyen gyerekes és agresszív lesz, ha kicsit támadva érzi magát.

  • killerbee

    Guillotine, eszmeletlenul naiv vagy, te hol elsz egyebkent, meseorszagban? :)
    Ha megfizetik barmilyen faszsaggal keszsegesen foglalkoznak igen sokan, fuggetlenul attol hogy van-e doktori cime vagy sem.
    Biztos hogy rajtam kivul vannak masok is akik okosak, mivel ismeresk nehanyat, azaz lehetetlen hogy mindenki hulye legyen. De az is biztos hogy aki ilyen idiota kerdest tesz fel mint te az biztosan hulye. :)

  • killerbee

    pukibena = v_odonke = v_megafasz es meg egy csomo kitiltott nick. ne foglalkozzatok vele egy nyomorult idiota aki itt probalja kielni magat mert a valosagban senki szoba sem all vele szoba. :)

  • ,L Rómeó

    nem akarok igazságot adni, de ha wikipediából idéz és az ő agya szüleménye amit ír, akkor ő írja a wikipediát? :)

  • killerbee

    bütyök, te honnan szedted ezt a sok hulyeseget amit itt osszehordtal, pukibenatol?

    “Azért nem szabad mozgásra hasznosítani primer energiát(benzin), mert az energia konverzióknál, mindnél veszteség van és a hibrid hatásfok növekménye így elveszik.”

    ezt a mondatot beirjuk az aranykopesek nagykonyvebe, egyaltalan van fogalmad arrol mekkora marhasagot mondtal?

    “Ez így nem egészen igazt (sokkal jobb környezetvédelmi szempontból IS pl)”

    ez megint ugy hulyeseg ahogy van, sot pontosan a forditottja az igaz

    “2010-es adat szerint csak Magyarországon 3 millió autó van nyílvántarva. Mi környezetszennyezés lenne lecserélni az összes autót”

    miert, egyebkent nem cserelodnek le elobb-utobb olajos szarokra agyhalottkam?

    “kiépíteni a töltőhálózatokat?”

    ami mar vagy 100 eve ki van epitve? Pontosan nulla szennyezesbe kerul.

    “Rögtön atomerművet is lehet telepíteni”

    es mi a fenenek kellene ehhez plusz atomeromuvet epiteni te szerencsetlen??? gondolkodas ellen ki oltott be ennyire kemenyen?

    “Végezetül, mint írtam korábban is, nem mondom hogy nem kell elektromos autó, de nem tudja kiváltani a közeljövőben, a belsőégésű motorokat mindenestül, még nagyobb részben sem.”

    meg nagyobb reszben sem? LOL! :) ez a gyerek tenyleg kesz van. :)

  • Guillotine

    Killerbee!

    Ki az aki megfizet bárkit hogy foglalkozzon egy adott technikával ha szart sem ér??! Nálad valószínűleg még így isem vagyok hülyébb!Gondolkozz el okoska!Szemtől szembe is ilyen nagy a pofád bárkivel??

  • PluginHibrid

    Guillotine
    Ebben tényleg igaza van Nvzss=Kllb=L.Rm kartársnak.

    A marketing költségből fizetik öket…

    Kb az egész H2 kinlodas csak arra jo…Legalább is ma, hogy holnap mi lesz azt nem tudhatjuk…

    Én is elfogadnék egy Quantum H2 ICE Prius-t ha lehetne tölteni , s forgalomba lehetne helyezni itthon..de ezekre esély sincs jó pár évig…

    Az viszont 100, hogy Napjainkban egy Plugin-Hibridnél nincs jobb megoldás..MINDEN szempontból

  • PluginHibrid

    “Ami a null pont energiát illeti, vagy a fúziót..
    Mindkettő létező dolog és ez kell hogy legyen a cél, majd ekkor vissza lehet térni arra, hogy az összes belső égésű motort kihajítsuk.. ”

    Persze, majd 500 év múlva, ugye ???

    Kész vagy !!!

  • PluginHibrid

    Egy kis érdekesség H2 témában:

    “By now more than 400 hydrogen vehicles have been collected by h2mobility.org. These vehicles are either powered by hydrogen fuelled internal combustion engines (ICE) / turbines or by fuel cells.”

    http://www.netinform.net/H2/H2Mobility/Default.aspx

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.