Orbán Viktor bemutatja: új Audi A3 szedán

Új győri premier: Audi A3 Limousine

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2013.06.12. 15.45

Orbán Viktor irányításával megkezdődött az Audi A3 szedán győri sorozatgyártása. Villámjelentés autóról, gyárról, miniszterelnökről.

Két évig tartó építkezés után a mai napon Győrben Orbán Viktor vezényletével beindult az Audi új járműgyára, ahol (hivatalosan) megkezdődött  az Audi A3 szedán sorozatgyártása. Az esemény jelentőségét mutatja, hogy nemcsak Audi AG igazgatótanácsának elnöke, Rupert Stadler, hanem a Volkswagen-konszern elsőszámú vezetője, Martin Winterkorn is jelen volt, Ferdinand és Ursula Piech, valamint számos magyar politikus mellett.

Az Audi a magyar emberek barátja

A Győri Filharmonikusok által élőben játszott magyar majd német himnusz után jöttek következtek a nyitóbeszédek, amelynek legvégén szólalt fel a magyar miniszterelnök. “A soha nem látott méretű dunai árhullámok elleni védekezésben nyújtott segítsége is azt jelenti, hogy az Audi Magyarország valódi szövetségese, a magyar emberek barátja. Köszönjük Audi” – kezdte beszédét Orbán Viktor, aki a hazai összefogásról és a fejlődő magyar gazdaságról ejtett még néhány szót. Autós hasonlattal is élt a miniszterelnök, szerinte a gazdaság jelenleg hármas fokozatban van és még feljebb kell kapcsolni, négyesbe majd ötösbe.

A ceremónia legvégén Orbán és az Audi legfőbb vezetői egy vezérlőpulthoz vonultak, ahol saját kezükkel egyesével indították be az üzem különböző területeit. A szokásos autóval a gyártósorról  való lehajtás most elmaradt.

Teljes egészében itt készül   

Az Audi teljes gyártási folyamatot lefedő járműgyárat hozott létre présüzemmel, karosszériaüzemmel, lakkozóval és járműszereldével (korábban csak összeszerelés folyt itt). Az autógyártó összesen több mint 270 milliárd forintot fordított az építési munkálatokra, gyártó berendezésekre és az infrastruktúra kiépítésére.

Az Audi Hungaria a gyárbővítéssel 2100 új munkahelyet teremtett. A szakemberek többek között az Audi német gyáraiban, Ingolstadtban és Neckarsulmban, valamint nemzetközi Volkswagen telephelyeken készültek fel új feladataikra. Az cég munkatársainak száma ma már meghaladja a 9000 főt.

Az új gyárral az Audi Hungaria összterülete duplájára, mintegy négymillió négyzetméterre növekedett. A vállalat alapítása óta az autógyártó összesen 5,7 milliárd euró értékű beruházást valósított meg Győrben. Az Audi ezzel az ország legnagyobb külföldi befektetője.

Az Audi Hungariáról

Orbán Viktor bemutatja: új Audi A3 szedán 1

Az Audi Hungaria ebben az évben ünnepli fennállásának 20 éves jubileumát. A győri üzem az Audi első olyan gyár, amely Németországon kívül épült. 1993 óta a vállalat a világ legnagyobb motorgyárává fejlődött és a Volkswagen Konszern márkái számára szállít erőforrásokat.

Az Audi TT összeszerelése 1998-ban kezdődött. Eddig a győri gyárban az ingolstadti telephellyel kooperációs gyártás keretében szerelték össze az Audi TT Coupé, TT Roadster, Audi A3 Cabriolet és RS 3 Sportback modelleket. 

2006 óta az Audi Hungaria alumínium karosszériaelemet szállít az Audi R8-hoz. 2012-ben a vállalatnál 1 915 567 motor és 33 553 jármű készült.

Az új járműgyárban ma kezdődött meg az Audi A3 Limousine sorozatgyártása, amely a többi modellel ellentétben teljes egészében itt készül. A jövőben Győrben évente 125 000 autó hagyja el a gyártósort az A3 szedán mellett készül itt ferdehátú is.

A legfontosabb szegmens

A miniszterelnök nemrégiben a kecskeméti Mercedes gyárban is vállalt segédmunkát, és levezette a gyártósorról az első CLA-t, amely egyébként az A3 szedán egyik legfőbb konkurense. Az árán viszont ez kevésbé látszik, mivel nagyjából két millióval drágább az Audinál.


Az Audi a legnagyobb piaci szegmensbe, a kompakt limuzin osztályban jelenik meg az A3 szedánnal, ahol ezidág leginkább a tömeggyártók termékeire csapott le a közönség, a prémium márkák jelenléte híján.

Az 4,46 méter hosszú Audi 14,6 centivel hosszabb az ötajtós Sportbacknél, tengelytávolsága 2,64 méter, ami így az A3-kínálat leghosszabbja. A  hasonlóság ellenére a szedán egyetlen karosszériaeleme sem egyezik a háromajtóséval, csomagtartója pedig  45 literrel többet nyújt, 425 literes.

Két benzines, egy dízel – gyenge benzines nincs

Egyelőre két benzines és egy dízelmotorral indul a gyártás. A 1.4 TFSI benzinmotor erősebb (140 LE) hengerlekapcsolásos technológiával is szerelt változata 6,6 millióba kerül, míg a 180 lóerős 1.8 TFSI ára 7,7 milliótól indul.  A legolcsóbb a 122 lóerős  1.4 TFSI lesz kicsit később, 6,3 millió forinttól indul majd az ára amely nagyjából 230 ezer forinttal kerül többe, mint az ötajtós Sportback. Ennél kisebb benzines nem lesz. 

Dízelből indulásnál a kétliteres turbódízel elérhető 150 lóerővel 7,5 milliós alapáron. Később jön az erősebbik 184 lóerős kivitel 8,3 millióért, valamint egy belépő 1,6-os TDI dízelmotor 105 lóerővel 6,8 milliós listaárral.

Nem kell pár hónapnál többet várni a csúcsmodell, az S3 megjelenésére se, amelynek kétliteres turbómotorja 300 lóerős, maximális nyomatéka 380 Nm. Ez a modell kizárólag quattro összkerékhajtással lesz elérhető, míg a többi modell elsőkerék-hajtással készül.

Vezettük is:

Budapestről Győrbe volt is alkalmunk vezetni az új szedánt az autópályán. A nekünk jutó 1.8 TFSI quattro hajtással és S-line csomaggal felszerelve az egyik legdrágább verzió, felehetően jóval 10 millió feletti árral. Az A3 Limousine egyébként nem lesz itthon igazán népszerű, legalábbis az idei évre tervezett 80 darabos eladással ezt feltételezi az Audi.

A 180 lóerős turbós benzinmotor ereje bőséges, az adaptív futómű pedig a rövid tesztúton még dinamikus módban sem tűnt bántóan keménynek.  A többi A3-ashoz hasonló prémium minőséggel készülő szedánnál a konkurens CLA-val szemben nem találunk csicsás részleteket. Viszont  látványos megoldások nélkül az Audi mindenképpen jobban használható a Mercedesnél, legalábbis, ha a hátsó üléssort is szeretnénk kihasználni. Hatalmas fejtér azért itt sincs, 190 centivel már beleért a fejem a  tetőkárpitba.

Részletes beszámoló a vezetésről a holnapi nemzetközi menetpróbát követően szombaton várható, addig is ebben a cikkben további érdekes információk olvashatók a Sanghaji Autókiállításon már látott A3-asról.

Kommentek

  • men?manó

    Kár belekeverni ezt a felcsúti törpét.
    Ha csak rajta múlna nem hogy Audi, de semmi nem lenne Magyarországon.
    Az a szerencsétlen még azt sem tudja, hogy 30 Km/h-nál nem kapcsolunk 4., 5. sebességet mert csak gyilkoljuk a motort.
    Az eszének megfelelően vezet.

  • Orka

    …irányításával indult megkezdődött …
    Ez így helyes?

  • subtotal

    Orka, vezérünk esetén igen! :D

  • Funkyman

    Természetesen az Audi csak név szintjén van benne, az autót a Kedves Vezető tervezte és gyártotta le egymaga, miközben megküzdött a gonosz árvízzel, a még gonoszabb multikkal, és a legesleggonoszabb, hétfejű EU-val.

  • zoldfulu2000

    Srácok, kár a poltika miatt fárasztani magunkat, vesszünk össze inkább autókon :)
    Annak legalább van érteléme :)

  • aasgeier

    Orbán Viktor irányításával indult.és mit irányitott tessék mondani?a rádiházi csődört irányítaná a híveire.a nagy vezír.ilyen propagandálya csak diktátoroknak van.

  • zoldfulu2000

    Az iszonyú nagy dolog hogy iyleneket nálunk gyártanak. 30 éve ilyen autókrólk csak álnmozotunk miközben egy kb egy Deavooo cielo szintű autóért kellett 3-4 évet várnunk. Most nálunk gyártják, és ha nem is újonnan, de 2-3 évesen már sokaknak elérhető közelségbe kerül.

    Egy ilyen gyártás elég hathatós válasz ha valaki nyugatról épp azt kérdezi tőlünk hagy van már nálunk sziníes TV meg mobiltelefon…. :)

  • fank1970

    Remélem nem lesz sedan BMW 1-es.

  • Kempelen10.

    Funkyman, kurva jól megmondtad, így kell ezt! Menőmanó, aasgeiger és ti vagytok itt a legkeményebbek, minden szavatok arany! Ha nem lennétek, ez a cikk is csak egy értéktelen firkálmány lenne, de így bevonulhatott az újságírás halhatatlanjainak arcképcsarnokába, ahol ti vagytok a lefolyó.

  • mtbe

    zoldfulu2000
    hát lehet hogy nagy dolog
    azért jött ide az Audi mert itt lehet a legjobban kizsákmányolni az embereket; persze nincs ezzel egyedül és ez nem az ő hibájuk, ők csak kihasználják ennek az országnak a…kiszolgáltatottságát
    na mindegy, én se politizálok :)
    nagyon szép autó és nagyon szép szín :)

  • megint

    Kevered a tuskóval(tesco) szerintem, jobban keresnek itt a dolgozók mint a legtöbb hazai vállalatnál. Az ilyen cím szerintem blikk színvonal, nem autós oldalra való. Az autó tetszik, csak nem pirosban.

  • Jómunkásembervótvalamikor

    Megint: Te ott dolgozol? Mert nekem egy ismerősöm ott dolgozott és határozottan azt mondta hogy szar a fizu,és a meló is,és ott hagyta.

  • v_johny

    Jómunkásembervótvalamikor:

    Nekem rokonom dolgozik az Audi-nál. Ő is és én is mérnöki pozícióba dolgozunk csak én egy autóipari alkatrészeket gyártó cégnél. 3x-os a fizetése alapban és erre jönnek a plusz juttatások. Még a sori dolgozó is frankón keres, országos átlagban pedig kiugróan jól. Azzal viszont ne téveszd össze, hogy vannak akik kölcsönzött munkaerő. Az már más tészta…

  • Jómunkásembervótvalamikor

    Nem néz ki rosszul,sőt kifejezetten tetszik kívülről.A belső meg nem tetszik(nálam a belső fontosabb).
    Ha a CLA közvetlen konkurenciája lenne,akkor nem mennének ennyivel alá árban.

  • Jómunkásembervótvalamikor

    v_johny : Ennyi volt a beszélgetésünk:- Audinál dolgozol?
    -dolgoztam , de ott hagytam. -miért? – szar a meló meg a fizu is.
    De nem is ismerősöm ,csak egy volt barátnőmnek az unokatesója.
    Gengszter.De lehet nem is otthagyta ,hanem kirakták,mert lopós feje van-volt. :)

  • Jómunkásembervótvalamikor

    De régebben olvastam valahol, hogy komplett autókat meg motorokat loptak,de nem emlékszem hogy a Suzuki vagy az Audi tól.

  • shadowb

    ” mert itt lehet a legjobban kizsákmányolni az embereket”

    Kizsakmanyolni? Itt lenne mar az ideje elfelejteni, amit a foximaxin a fejedbe tomtek.

  • zoldfulu2000

    IQ, vazze…

  • ,L Rómeó

    kempelen tezsókám ezeka csökent képességűjek nem dicsőitik hős vezérünekt mer nem tuggyák mi fojik a világban(nemzetközi terorizmus magyarország és fölleg a magyar emberek ellen)
    csak te én (és anno holiday) tutta eszt it!
    it, de máshol tuggyák eszt az öszes képzelt fiatalember/hölgy 70felett!
    a fiatal demokrácia szöveccsége továb menetel és joltejjesít közben

  • Jómunkásembervótvalamikor

    Mondjuk érthető az árképzés,az SLA-t , a legkisebb szedánt nem adhatják B árában,és az A3-at se A4 árban.
    De a műszaki tartalom, na meg a presztizs sincs egy lapon.

  • Funkyman

    Kizsákmányolni… nyehehehe! Ez az év vicce volt. Mellesleg én melóztam multinál, csak más területen és nem németnél, hanem franciánál. Magyar cégnél SOHA a büdös életben nem volt – és tartok tőle, hogy egy ideig nem is lesz – olyan korrekt a hozzáállás, a munkakörülmények, a bérek, stb.

  • Alasseo

    “Orbán Viktor bemutatja”

    Köszi, erről az extráról lemondok.

  • Alasseo

    zoldfulu2000 – 2013.06.12 // 18:09
    “Az iszonyú nagy dolog hogy iyleneket nálunk gyártanak.”

    Amennyiben? :)

    Az Audi ezt Üzbegisztánban és Tadzsikisztánban is tudná gyártani nyugi. Az meg, hogy más tollával jó dicsekedni külföldön, elég megmosolyogtató. :) Azt még megérteném, ha lenne egy magyar prémiumautó (vagy akármilyen, sorozatgyártású), de ez is annyira magyar, mint a Suzuki. Persze, jó dolog a győri gyár, de azért még két lábbal kell a földön állni, mert nagyot esel. :D

  • zoldfulu2000

    alesso: és akkor miért nem ott gyártja? Jobban járnánk vele szerinted?

    Mégis mi a bajod ezzel? Kiöli a fajtiszta magyar prémiumautógyártást?

    Szerinted mi lenne jobb helyette?

  • Jómunkásembervótvalamikor

    Szóval lehet választani: SLA vagy A3+1 DÁLIA :)

  • Kempelen10.

    Alasseo, az fáj, hogy nem Tadzsikisztánban gyártják és te nem kurvaanyázhatsz, hogy bezzeg nálunk nem gyártanak semmit? Szétbasz az ideg, mi? Kurva szar érzés lehet. Engem azért megnyugtat, hogy van ott mit zabálnia pár ezer családnak, a politikusokat meg leszarom. Te meg hőbörögj máson, ha muszáj mindenképpen.

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.