Alfát csak kövér pénztárcával vegyünk?

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.06.10. 16.00

Olvasónk stílusos, városi autót keres. Alfa Romeo 147-est venne szíve szerint, de nem zárja ki az Audi A3-as korban megfelelő generációját, szakértőnk segít dönteni a kérdésben.

Vezetéstechnika

A lassítás, fékezés kivitelezése örök kérdés a tapasztalatlan sofőrök számára. Mindig nyomjuk a pedált, vagy elég a motorfék? Váltsunk vissza, és ha igen, hány fokozatot? Szakértőnk segít!



Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely Úr!

Egy pár éves tankönyvben azt olvastam, hogy üzemanyagot lehet spórolni, ha piros lámpa előtt nem csak levesszük a lábunkat a gázról és gurulunk, hanem szépen fokozatosan visszakapcsolgatunk és kihasználjuk a motorféket. Nem kopnak így jobban az alkatrészek? Ön szerint melyik a jobb megoldás?

Szakértőnk válasza

Tisztelt Kérdező !

Szerintem lámpához közeledve csak vegye el a gázt, az autó így motorfék üzemben a hajtott kerekeket fékezve lassul.Ilyenkor üzemanyag nem jut a motorba.

Amennyiben ez indokolt érdemes visszaváltani, vagy akár kuplung használata nélkül az üzemi féket is használni. Így a motorfék, és az üzemi fék egyszerre hat. A megállás előtt illik kinyomni a kuplungot, vagy kuplung nélkül kivenni sebességből az autót. Az alkatrész kopásokkal szerintem ne foglalkozzon, ha finoman vezet a váltója, és a hajtáslánc túl fogja élni az autót.

Üdvözlettel Székely Gyula

Autóvásárlás

Nehéz tanácsot adni valakinek, aki Alfa Romeót szeretne. Főleg, ha kellően elszánt, és tudatában beindult a megmagyarázhatatlan vonzalom a magas szervizigényű, makrancos olasz technika iránt.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Uram!

Kis, de mégis férfias, városi autót szeretnék vásárolni ( kb. 10 éveset ). Golf, A3 vagy a 147 Alfa között vacillálok. Szinte mindenki lebeszél a 147-ről, annak ellenére hogy a korához képest ebben van a legtöbb extra…a belső kivitelezésről nem is beszélve. Mindenki a megbízhatatlanságára hivatkozik…főleg az elektronika miatt. Az ön véleményére vagyok kíváncsi. Tényleg így van ez?

Nagyon Köszönöm! Robi

Szakértőnk válasza

Kedves Robi!

Sovány pénztárcával nem szabad Alfára vadászni, mert karbantartásuk, javíttatásuk pénzigényes. De mindig kérdezzen vissza, hogy az Alfa Romeókat úgy általában fikázó illetőnek volt-e Alfája és ha igen, milyen típus és menyire volt bőkezű gazdája? Mert az Alfa 156 és a – ferdehátú 156-nak tekinthető – 147 valóban szervizigényes autó, a futóművük különösen. De ha jó helyről veszi és áldoz rá gazdagon, egy Alfa is tud stabilan működni. Én nem beszélném le róla, bár valóban több problémát tartogat a közös technikájú A3-nál vagy a Golfnál. Mivel az A3 újonnan drágább autó volt és jó az értéktartása, emiatt rosszabb állapotút kap belőle a Golf vagy a 147 áráért.

Ebben a használt autós cikkben más információkat is megtalál a 147-ről. Az Alfa 147 legkomolyabb hátránya az elkeserítő ütközésbiztonság, Euro NCAP töréstesztje igen nagy égés volt az Év Autója cím elnyerése után.

Az Alfákban a JTD dízelek jobbak a közös nyomócsöves dízelek átlagánál. A benzineseknél hatvanezrenként esedékes a vezérműszíjcsere. A 105 lóerős 1,6-ost kivéve a benzinesekben van vezérlésmódosító is, aminek a cseréje nagyjából minden második vezérműszíjszettel esedékes, kb. 120 000 kilométerenként. A kettő együtt 100 ezer forint feletti tétel.

Üdvözlettel, Szörényi András

Jog

Jogosítványunkat több okból is elveszíthetjük, ilyen az egészségügyi alkalmatlanság is. A kérdés, hogy az orvosi szakkifejezésekkel súlyosbított jogi helyzetet hogyan lehet feloldani, egy esetleges tünetmentes betegséggel mikor ülhetünk újra a volán mögé.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Férjem jogosítványát eü.okból bevonták. Az előzmény pár percig tartó elbambulás. Ezért epilepszia gyanú merült fel. Teljes neurológiai vizsgálaton esett át, /MRI,Ct stb/ Minden eredmény negatív,csak a gyanú áll fenn.

Antiepilektikumos kezeléssel 8 hónapja tünetmentes. Kérhetek-e valahol felülvizsgálatot, és ha nem nyer bizonyítást az epilepszia vissza kell -e adni az orvosnak a vezetői engedélyét,egyáltalán jogos volt e a jogosítvány bevonása?

Válaszát köszönöm:Dencsné

Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

A vezetés közben akár 1-2 másodperc “elbambulásnak” is könnyen tragikus következményei lehetnek.
Ha orvosi alkalmatlanság miatt veszik el valakinek a jogosítványát, akkor az határozatlan időre szól, tehát egészen addig nem vezethet, amíg az orvosi alkalmatlanság meg nem szűnik.

A határozat meghozatala előtt biztosan készült orvosszakértői vélemény, mely az alkalmatlanságot kimondta, ugyanilyen kell szakvéleményt kell ismételten készíttetni, és ha ennek a szakvéleménynek az a végkövetkeztetése, hogy férje alkalmas a járművezetésre, akkor vissza fogja kapni a jogosítványát.

Tisztelettel:
dr. Kozma Tamás ügyvéd
www.karterito.hu


Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Igen, a 147 szervízigényes, van 1-2 dolga amiből a futómű olyan ami más sportos és igényes márkákat is érint, élen E46, a motor már más kérdés. Az 1.6 TS hibái nehezen védhetőek…

    Ha valaki ezekre odafigyel akkor olcsón egy szenzációs kocsit kap. Mi mindkét 147est szomorúan adtuk át az új tulajnak, és öröm volt velük minden perc.

  • Mahler

    Egy közeli rokonomnak volt 164-ese, mondhatni baráttól vettük. Alig mentek vele, rengeteg pénz megevett, a barátság megszünt, egy rémálom volt az autó. Szuper jó volt benne ülni, kényelmes báj-érzet az megvolt, ha ment!-ha ment, mint a szélvész. Szóval rémképei vannak a családnak az alfáról. Pedig 112 évesen vették.

  • Mahler

    Bocs, 12 évesen!

  • Mahler

    Motorfékhez:
    Székely úr véleménye:” Az alkatrész kopásokkal szerintem ne foglalkozzon, ha finoman vezet a váltója, és a hajtáslánc túl fogja élni az autót.”
    Teljesen egyetértek Székely úrral, ezért van eredeti féktárcsám elöl a kocsiban 203 ezernél, habár ezt v_johny kétségbe vonja, de a finomság az autóvezetésben is meghozza a hasznot.Másról nem is beszélve!.

  • Bennie

    Egy kérdésem lenne a szakértőkhöz (de nem sértődök meg, ha egy “mezei” kommentelő válaszol, csak hivatalos legyen): Igaz, hogy 2014. 01. 01.-től csak 24 évet betöltött szerezhet jogosítványt, vagy csak kacsa?

  • mackopofa1962

    Mahler! A profilképed egy 323-as?

  • men?manó
  • Suzuki king 1.3

    ki kell dobni ürsbe az autót és ki kell guritani felesleges motorfékezni nem versenypályán vagyunk

  • Funkyman

    “ki kell dobni ürsbe az autót és ki kell guritani felesleges motorfékezni nem versenypályán vagyunk”

    Takarékosabb motorfékezni.

    “Igaz, hogy 2014. 01. 01.-től csak 24 évet betöltött szerezhet jogosítványt, vagy csak kacsa?”

    Moszkvában Volgákat osztogatnak.
    Egyrészt 2013.01.01-től, másrészt csak autóbusz és nagymotor esetében.

  • Funkyman

    Leon Cuprám van, használtan vettem, és eddig lenyomtam vele 62ezer kilométert a magyar utakon (és ebben nem sok autópálya volt), és ezalatt egy pár trapézszilentet kellett cseréltetnem. Gyári minőség, cakk-pakk nem volt egy tízes.

    Biztos jó a 147-es futóműve, de ennyivel nem jobb.

  • Kempelen10.

    Mahler fiam, maga már megint hülyeségeket fecseg. Inkább vegyen egy új autót 5, nem 7 millióért. Magának ez, mint mondotta volt korábban, meg se kottyan!

  • men?manó

    Az Alfa meg a Seat valahol egy szinten lehet minőségben.

  • Kempelen10.

    Így van. Pont mint a debilitás és menomano. Szinonimák.

  • zoldfulu2000

    menő: ja, mint a dévú meg a honda. Azok is valami hasonlók…

  • menőmanó

    zoldfulu2000
    Nem állt szándékomban megsérteni a Seatot. :)

  • ,L Rómeó

    egyet érrtek szörényivel szar olasz!
    a3 és golf az összes kitallácijós statika ellenére hibáttlan!
    ezér kérdeznék én is szagértőt mind szörényi mer jobban tuggya mind a statiszta.
    ha a hibastatisztika érdekellne megnézném oszt jó napot.

  • ,L Rómeó

    de nem érdekel mer hülyeségeket irrnak benne.
    eszt érzésből kel tudni ahogy szörényi csinájja.(és anno holiday tezsókám)

  • Mahler

    mackópofa1962! Igen,egy 323-as sedán.

    KEMPELEN. Sohasem mondtam,hogy meg sem kottyan 5 ill. 7 milkóért kocsit venni. Ha megkeresed ezt a mondásom, elfogadom. Azt viszont mondhatom,hogy több évtizedes munka után vettem egy új autót. Próbálj meg emberi módon beszélni, ahogy egymás között normális,!! emberek beszélgetnek. Csak egy bunkó beszél primitív nyelven.

  • ,L Rómeó

    kempelen nem bunkó mahler eszt én megmondhatom!
    leg alább ojjan képzet mindén és ő is határtallan vw fan útyhoty rossze mber nem lehet.
    csak gyüllöli a nemvwfanokat(ami jó)

  • zoldfulu2000

    igenigen… Én sem :) . a Dévú legalább fejlődött az elmúlt 10 évben. :P

  • András

    Kár a vezess.hu-ért…pedig igazán jó kis oldal…olvasni ezután is fogom de csak a cikkeket!

  • ,L Rómeó

    jó oldal VOLT !
    amióta szörényi és holiday hejett az ijjen gajdánok irrnak( jot a japánokról) azota lecsökent a szintvonal!

  • ,L Rómeó

    jó kis vw oldal VOLT

  • Fakó

    Azért még itt vannak a helyesen írni sem tudó okostojások.

  • ,L Rómeó

    ha nettán rám céloztál:
    atól hogy nem tökkéletes az irrási tudássom, még autófan lehetek!! mer szagértő vagyok ebben és jo üzlet ember!
    mek tehetem hogy vw fan vagyok és mek tehetem hogy vw-m van nem mint eggyes szánnalmas csórikáimnak hehe

  • Kempelen10.

    Mahler, ne szerénykedjen. Inkább tanítson minket, hogy kell 7 milliióért autót venni? Ugye azért nem vagyunk nagyon alsóbbrendűek, hogy mi nem engedhetjük meg ezt magunknak?

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.