Ön szavazott már a KRESZ-módosításokról?

13 a magyar igazság

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2013.06.04. 06.00

A lakosság 0,005 százaléka által javasolt KRESZ-módosításokat iránymutatásként kell értelmeznie a jogalkotónak – állítja a Miniszterelnökség. Ismerje meg a lehetőségeket!

Ne állíthasson meg a rendőr bárhol; hangolják át jobban a lámpákat; szedjék le a fölös táblákat és vizsgálják felül a parkolást – íme, néhány állítólagos népjavaslat a KRESZ megváltoztatására, amelyekről a kormány szerint önök, kedves olvasók döntik el, hogy bekerüljenek-e a KRESZ-be. Csak szavazni kell.

Márciusban indította el a Miniszterelnökség a szerintem.kormany.hu nevű oldalt a hivatalos indoklás szerint azért, mert “a Nemzeti Ügyek Kormánya kiemelt figyelmet fordít a magyar emberek véleményére…, a mindennapi életet segítő javaslatok begyűjtésére”. Első akciójában a kabinet azon közlekedési szabályok megváltoztatására kért tippeket, amelyek bosszantják a népet.

“Több mint 500-an erősítették meg regisztrációjukat, és ezek a felhasználók több mint 400 javaslattal éltek” – közölte a Vezess.hu kérdésére a Miniszterelnökség, amelynek munkatársa elmondta, hogy az online beküldött KRESZ-módosítási tippek “döntő többsége releváns” volt.

A bírságokról nem lehet szavazni. Pedig sokan felvetették, hogy változtatni kellene itt is

Ennek ellenére az amúgy a közlekedési szabályok megváltoztatásában illetékes Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szakértői – akiket megkért a kormányfő irodája a szortírozásra – mindössze 13-at választottak ki arra, hogy ajánlatként feltegyék a kormányzati oldalra, tessék, ezekről lehet szavazni.

A javaslatokat rövidítve közöljük (itt olvashatóak teljes terjedelmükben):
    1, kizárólag a biztonságos helyeken állíthassa le a rendőr az autósokat
    2, szedjék be a fölösleges, és a kint felejtett táblákat
    3, plusz vizsga nélkül is vezethessenek 125-ös motort a B-s jogsival rendelkezők
    4, segédmotorral is lehessen utast szállítani, ha van gyári utasülés és lábtartó
    5, jobban hangolják össze a közlekedési lámpákat
    6, írják ki a forgalomirányító lámpák váltásának idejét
    7, biztonságosabbak legyenek a forgalomirányító lámpák kiegészítő jelzései
    8, tegyék egyértelműbbé a kerékpárosokra vonatkozó szabályokat
    9, kapjanak védelmet a családi parkolóhelyek
    10, vizsgálják felül a parkolási szabályokat
    11, a veszélyes kereszteződésekben legyen körforgalom vagy jelzőlámpa
    12, tegyék lehetővé harmadik gyerekülés használatát a kocsi első ülésén
    13, a leállósáv új neve mentősáv legyen

Érdekes, hogy miközben az emberek által beküldött javaslatok többsége a kerékpáros közlekedésre és a KRESZ szabálysértési tételeire vonatkozott a parkolás mellett (ezt még a kiválasztás előtt közölte velünk a Miniszterelnökség), végül a bringások életére vonatkozóan egyetlen javaslat került be a 13-ba (igaz, az elég átfogó), míg a szabálysértési tételek megváltoztatásának lehetősége teljességgel kimaradt.

A szakértők szerint nem toldozgatni-foldozgatni kellene a KRESZ-t újabb szabályok bele tömködésével, hanem újat írni. Sokkal rövidebbet, sokkal egyszerűbben fogalmazva

A Miniszterelnökség szerint az – ezek szerint csak részben akceptált – javaslatok azt mutatják, hogy “az emberek örömmel vesznek részt az ország közös ügyeinek alakításában”. Egyúttal sikeresnek minősítették saját akciójukat, amelyben a tízmillió lakosból 500-an vettek részt, azaz a lakosság 0,005 százaléka.

A történet folytatása úgy néz ki, hogy a napokban “a regisztrált felhasználók” szavazhatnak arról, hogy melyik javaslatot támogatják. Ez, ha jól értjük, bő 500 embert jelent. A voksolás zárásának időpontjára, bár kérdeztük, nem mondott konkrét időpontot a Miniszterelnökség. Közlésük szerint a javaslatok “a felület működésének tesztelésére is szolgálnak, így a szavazás lezárása is a tapasztalatok fényében valósulhat meg”.

Kíváncsiak voltunk arra is, végül az egyes javaslatokra leadott szavazatok száma, vagy szakmai érvek döntenek arról, hogy melyik javaslat kerül be végül a KRESZ-be. “A javaslatokra beérkező támogatások aránya arra szolgál, hogy segítse a döntéshozókat azok állampolgári elfogadottságának felmérésében, iránymutatásra szolgál a minisztériumok számára” – így a válasz kérdésünkre.

Mivel igen eltérő mennyiségű jogalkotói munkát feltételeznek az egyes javaslatok, kérdés, hogy melyik mikor lehet hatályos. Erre azt mondták az illetékesek, hogy a szavazás lezárulta után kezdődhet meg a beépülésük a KRESZ-be, aminek az idejét jelenleg egészen pontosan ők sem tudják.

Őszintén reméljük, hogy mindannyiunk érdekében minél előbb, minél több megvalósul a javaslatok közül, ugyanakkor már látjuk magunk előtt a kabinet kiadványát a választási kampányban: önök javasolták, mi megcsináltuk.

Ezt olvasta már?
Amerika elkérte a magyar világújdonság tervét!

Kommentek

  • Soma

    Segítsetek! Légyszi szavazz Te is a ” 4, segédmotorral is lehessen utast szállítani, ha van gyári utasülés és lábtartó”, javaslatra.

  • HakapesziM

    Nekem van néhány vesszőparipám: Megszüntetném a Stop táblát, minek? Ha nem belátható a kereszteződés, akkor “macisajtnál” is megállok, ha nincs forgalom, vagy jól áttekinthető, akkor meg minek álljak meg?

    Ha rajtam múlna, a rendőr a szabályosan haladó autót egyáltalán nem állíthatná meg, csak akkor ha súlyos oka van rá, pl. szökött bankrablót, bűnözőt keresnek. A lakásomba sem jönnek be csak úgy, mikor eszükbe jut
    .
    Megszüntetném a kamionstopot, okafogyott, a heti pihenőidők miatt így is, úgy is áll hétvégén a kamionok többsége, nincs már sok értelme.

    Autópályán egyes helyeken és időszakokban táblával megengednék 130 – nál magasabb sebességet is.

    És még sok más, csakhogy az egész nem azért van ám, hogy a közlekedőknek jó legyen.

  • subtotal

    1, kizárólag a biztonságos helyeken állíthassa le a rendőr az autósokat
    2, szedjék be a fölösleges, és a kint felejtett táblákat
    5, jobban hangolják össze a közlekedési lámpákat
    7, biztonságosabbak legyenek a forgalomirányító lámpák kiegészítő jelzései
    8, tegyék egyértelműbbé a kerékpárosokra vonatkozó szabályokat
    10, vizsgálják felül a parkolási szabályokat
    11, a veszélyes kereszteződésekben legyen körforgalom vagy jelzőlámpa

    Ezekhez KRESZ kell????????????
    EZ NEM TERMÉSZETES???????
    Amúgy ezek egy része olyan gumiszerűen van megfogalmazva, hogy a törvényhozó olyan baromságot hoz ki belőle, amit megszoktunk tőlük. Persze hivatkozva arra, hogy “pógárok” kérték. Például a 7-es pont mit jelent? Eddig veszélyesek voltak a kiegészítő jelzések, vissza lesznek szedve? Ehelyett a jobbra kisív állandó engedélyezésére lenne szükség.

  • zoliiiii

    Nem gondoljátok komolyan, hogy ilyen javaslatok érkeztek csak be? :) Az autósoknak hasznos javaslatokat dobták egyből, amit most láttok, azok meg a szerintük hasznos.

    HakapesziM:
    Stop tábla eltörlése? Ne röhögtess már. Egy főútra felkanyarodáskor szükséges a stop tábla, mert ha csak macisajt lenne, akkor gurulnának, ha belátható, ha nem, és keresztbe 90+ km/h-val jönnek. Sokan nem tudnák felmérni azt a sebességet, és megállni előtte. Jó ez így. Ne essen már nehezére senkinek megállni egy pillanatra.

    Ha a rendőr csak akkor állíthatna meg, akkor szerinted ki járna jogsival? Mert bankrablót nem sokszor keresnek, egyéb okból ugye meg nem igazán állítana meg.

    Kamionstop-ot még így is megszegik sokan, nehogy már jogilag is megtehessék.

    Magas sebességű autópálya szakasznak pedig 6 sávosnak kellene lennie minimum, mert aki csak 130-al akarna menni, és kitéved eléd (~180km/h), mert ő meg előzni akarja a kamiont, és ismerve az itteni tükörhasználatot, és az embereket (ha 180 lenne, mennétek 200-al), eléggé megnövekedne a ráfutásos balesetek száma. Ezért kell egy 3. sáv, és akkor ellehetne férni.

  • HakapesziM

    zolii: Van olyan főút, ahova a ráhajtáskor csak “macisajt van”. Ha egyáltalán nem jön senki, éjjel 2 – kor minek álljak meg? (nem is állok). Csak egy ok a kötekedésre.

    A kamionstophoz: értsd meg, hogy a hétvégi pihenők előírásai miatt a többségük így, úgy is áll, ott is, ahol nincs tilalom. Aki pedig tud menni (pl. hét közben vette ki a heti pihenőt, szabiról jön stb.) minek ácsorogjon? Több országban nincs kamionstop, mint ahol van.
    A rendőrhöz: rendszám alapján ma már szinte minden információt el tud érni a rendőr. Akkor minek állít meg? Na igen, elsősegélydoboz meg hasonlók. Kötekedés, ne érezze magát már a dolgozó olyan nagy biztonságban.

    A hatsávos pályával egyetértek, de a többivel nem egészen, Németországban rengeteg négysávoson is mehetsz, nemhogy 160 – nal, de akármennyivel is.

  • Guevara

    1. Bárcsak több autóst szednének ki a zsaruk akár “nem biztonságos” helyen is.
    2. gigaLOL, mindenkinek mást jelent a felesleges. Ha kint van “felejtve” a tábla, kinek kéne hogy eszébe jusson beszedni?… *facepalm*
    3.,4. Ne! Legyen egy kategória a 125 és az alatti motorkák csoportja 14 éves kortól külön vizsgával. (aki hülye, az 50-essel is hülye) Aki utast is akar vinni, az csináljnon A korlátozottat vagy ennél magasabb kategóriás jogsit. Az autós nem tud automatikusan motorozni is amint kezében a papír (plasztik kártya)
    5. Mihez képest jobban?
    6. Pénz, pénz, pénz és (köz)pénz… összedobhatjuk rá végülis, van még miből.
    7. lásd 6-os pont.
    8. Hát azt lehet éppenséggel, ha annyira muszáj.
    9. Hogyan? Legyen családos igazolvány is? Mi a család fogalma egyáltalán? Na, szal ez se..
    10. LOL
    11. 6-os pont.
    12. Nagyon kevés magyar ember gondja, sőt egyre kevesebbé. Inkább autó kéne először a 3+ gyerekeseknek.
    13. Baromság. Leállósáv, amit lényegében sose szabadna elfoglalni, mert hátha jön a mentő?

  • zoliiiii

    HakapesziM: Rendszámról mégis honnan tudja meg a rendőr, hogy van-e jogsija? Az autókat nem mindig a tulajdonosuk vezetik.

  • HakapesziM

    zoliii: Onnan közelíteném meg, miért akarja annyira tudni van – e jogosítványa? Láthatóan szabályosan közlekedik egy autó, minek állítják meg? Megyek az utcán gyalog, és nem állítanak meg lépten – nyomon, nem vagyok – e körözve? Nincs – e fegyver a zsebemben. Előfordul igazoltatás, vagy motozás rendkívüli esetekben, de nem mindennapi az ilyen.
    Nem kell mindig mindent ellenőrizni.

  • Ankhiszesz

    Rendszám alapján anyukám nevén van a kocsi, akinek nincs jogosítványa, tehát akkor én lennék az, akit mindig megállítanak?!
    Azért a sofőröket komolyabban kell ellenőrizni, mint a gyalogosokat, némileg veszélyesebb. Ráadásul nem érzem olyan nagy problémának, engem kereken 0 alkalommal állítottak meg 5 év alatt…

  • HakapesziM

    Arra gondoltam, hogy megállítás nélkül egy rakat dolgot meg lehet tudni a rendszám alapján, nyilván nem mindent. Nem körözött – e a jármű, van – e biztosítása, műszaki vizsgája, autópálya használati jogosultsága, behajtási engedélye stb. Engem se sokszor állítanak meg személyautóval, a kamion más tészta, de kelet – európai viszonylatban mindig érzek egy ilyen, “ha nincs hiba, majd keresünk” hozzáállást, elég csak az elsősegélydoboz, izzókészlet szavakat leírnom. (kamionnál tűzoltókészülék meg még egy sereg dolog).
    Kötekedés ez. Azt állítják, a legfőbb baleseti ok a gyorshajtás. Megállítják a gyorshajtót? Útját állják fizikailag? Nem. Kiküldik rendszám alapján a büntetést. Akkor miért akar engem a rendőr megállítani, ha szabályosan közlekedem, ha a – állítólag – legveszélyesebb közlekedési visszaélés esetében sem teszik?

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.