Új magyar limuzin – akár 300 lóerővel

Itthon az új Audi A3 szedán

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.06.01. 15.00

Megérkezett Magyarországra az új Audi A3 szedán. A Győrben készülő autó júniustól rendelhető. 6,3 millió forintos ára kétmillióval alacsonyabb, mint a Mercedes CLA-é.

A nemzetközi leleplezések után Magyarországon is bemutatkozott az új Audi A3 szedán. A kocsi hazánkban készül majd, az időközben összeszerelő üzemből teljes gyárrá alakított győri helyszínen, ahol két hét múlva gördül le az “első autó”, a miniszterelnök irányításával.


A szedánnal a legnagyobb globális piaci szegmensben, a kompakt limuzin osztályban jelenik meg az Audi. A kutatások azt mondják, hogy ebben a méretosztályban a lépcsőshátú variáns lesz a legkelendőbb 2020-ra, évi 12 millió fogy majd belőle világszerte. Több, mint ferdehátúból, egyterűből vagy bármi másból.

Az A3 szedán karosszériája 4,46 méter hosszú, ami 14,6 centivel hosszabb az ötajtós Sportbackénél, tengelytávolsága 2,64 méter, ami az A3-kínálat leghosszabbja. Bár látszólag hasonlóak, a szedán egyetlen karosszériaeleme sem egyezik meg a háromajtóséval. A limuzin csomagtartója 45 literrel többet nyújt, 425 literes.

Gyors üléspróbát téve az autóban, egyértelmű, hogy az első sorban a többi A3-aséhoz hasonló tér és prémium minőség fogadja az embert. Ellentétben a Mercedes CLA-val, a tervezők nem áldozták fel a szépséget a praktikumért, így hátra jóval könnyebb beszállni és a fejtér is bővebb. 180 centiig jól elférni.

Úgy tudjuk, hogy a VW konszern vezetője, Martin Winterkorn az első prototípus elkészültekor beült az autóba, majd egy szikével kivágta a tetőkárpitot és közölte, hogy ő ott még lát feleslegesen elpazarolt helyet. Így aztán konstrukció módosult, hogy kényelmesebb hely jusson a hátul ülőknek.  

Az európai piaci bevezetésekor – szeptemberben – két benzines és egy dízel lesz a kínálatban, de gyorsan bővül a paletta. Az erőforrások ötvözik a közvetlen befecskendezést, a turbófeltöltést, a hőenergia-szabályozást és a start-stop rendszert. Hatfokozatú manuális váltó vagy a kormányról is kapcsolható hétsebességes duplakuplungos automata kerülhet az autóba, utóbbi felára 670-690 ezer forint. Az erősebb motorokhoz később quattro hajtás is választható.


A legolcsóbb variáns, az 1.4 TSI, a 122 lóerős motorral 6,3 millió forinttól vehető meg, amely nagyjából 230 ezer forinttal kerül többe, mint az ötajtós Sportback. Ennél talán érdekesebb, hogy az egyértelmű konkurensnek tekinthető Mercedes-Benz CLA durván kétmillióval többe kerül, ami a nemcsak a belépő modellre, de a többi változatra is igaz.

A kis turbós benzinmotor erősebb (140 LE) hengerlekapcsolásos technológiával is szerelt változatával 6,6 milliót kóstál az új győri kocsi.  Míg a legerősebb benzines, a 180 lóerős 1.8 TFSI 7,7 milliótól szerezhető meg. Ez a variáns akár 235 km/órás tempóra képes és 7,3 másodperc alatt érheti el a százas tempót.

Dízel oldalon is három motorban gondolkodik az Audi, az ismert 1,6-os és 2,0 literes változatokkal. A 105 lóerős motorral 6,8 millióba kerül a négyajtós A3, a 140 lóerős dízelt 7,5 millióért, a 184 lovast 8,3 millióért adják. Ezek az előzetes összegek, a végleges árlistában néhány tízezer forintos eltérés lehet a most közöltekhez képest.

Pár hónappal az új limuzin megjelenése után jön a csúcsmodell, az S3 limuzin. 2,0 literes turbómotorja 300 LE teljesítményt és 380 Nm nyomatékot nyújt. Ennek megfelelően komoly élményre számíthatnak utasai.

Az Audi S3 Limousine S tronic váltóval 4,9 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órára, manuális váltóval ez 5,3 másodpercet vesz igénybe. Mindkét váltóval 250 km/óra a végsebessége, persze elektronikai korlátozás mellett.


Az Audi A3 limuzin felszereltsége számos különleges extrával bővíthető, így rendelhető panoráma-üvegtető, 705 wattos hifi, adaptív xenon fényszóró, amely a navigációval együttműködve világítja meg az utat. A sávtartó kamerája a közlekedési táblákat is felismeri és informálja a vezetőt. Az adaptív tempomat 150 km/óra sebességig megtartja a kívánt távolságot a limuzin előtt haladó járműhöz képest.  A színes vezetőinformációs rendszer egyes felszereltségek esetében tartalmaz egy hatékonysági programot a sebességváltáshoz és figyelmeztet a szünet tartására is.

Az Audi connect által az autó utasa az integrált WLAN- Hotspoton keresztül internetezhet és e-mailezhet. A rendszer kezeli az otthon beállított, majd a központi rendszerbe töltött útvonal-információkat, de elérhetők parkolóhelyek, repülőgépek indulási-érkezési, szórakozási lehetőségek adatai stb. is.

Magyarországon az új kompakt limuzin június elejétől rendelhető, szeptemberben érkezik a márkakereskedőkhöz. Várhatóan továbbra is a Sportback lesz legnépszerűbb karosszéria-változat, a szedánból idén 60, jövőre 160 darab fogyhat el.

Kommentek

  • Mahler

    Egy kicsit bumfordi ez az autó, ezt nem nézik meg a kutasok, annyi bizonyos.

  • Mahler

    Még valamit a nagy ” előrejelzésekből”: hatalmas cikk született a Volkswagenről, térhódításairól / majdani !/ de közvetlen környezetemben 2013-ban eddig négy opelt két toyotát és két mazdát vásároltak, bocs és egy-egy kintről hozott 10 és 11 éves mercit.

  • Ankhiszesz

    Szerinted bumfordi, szerintem pedig gyönyörű! :) A kutasok pedig leszarom, mit néznek, az én kocsimhoz nem nyúlnak az biztos! Sőt jobb, ha rá se néz! ;)

  • cddexter

    Szerintem sem bumfordi, de a CLA messze-messze attraktívabb. Viszont a hazai 2 milliós ár difi a javára rettentő sok. Arról nem is beszélve hogy a kedvezőbb ár ellenére bent méretben és minőség érzetben is veri a CLA-t. Mondhatjuk úgy szerintem, hogy a CLA-t a külcsín az A3 szedánt a belbecs adhatja.

  • gabetdi

    Szerintem gyönyörű szemből még jobb is mint az A4. Oldalról talán picit tényleg rövid.

    Mahler: lehet más körökben mozogsz ennyi… Én ismerősi körömbe 1 Vw 2 Audi 1 Porsche 2 BMW 1 Ford… de függetlenül ettől ha megnézed a statisztikákat az elmúlt években a közép kategóriás autók, mint amiket te felsoroltál veszítettek a piacukból, a prémium autók (mint az Audi is) viszont folyamatosan mennek előre…

  • Mahler

    Ankhiszesz, a véleményed tiszteletben tartom, a “….kutasok is megcsodálják….” egy idézet egy másik autó minősítéséről. Egyébként én sem engedek a benzinkúton senkit a közelébe, magam tankolok, stb.stb.Látod, így van, mint a csajokkal: nekem tetszik, te pedig húzod az orrod, vagy fordítva.Ez a szép a dologban, ezért van rengetek helyes hölgy, lehet válogatni és persze rengeteg klassz autó!! Heló.

  • v_johny

    A belső formaterve hervasztó… Ebben a szegmensben szinte minden autónak normálisabban sikeredett a belső formaterve. Inkább CLA, bizonyára lesz majd kedvezmény rá amint nem új modellként a felfuttatás stádiumban lesz.

  • Suzuki king 1.3

    erről a fehér szedánról nekem az 1997 es suzuki swift szedán jut eszembe!
    az is kb ekkora volt igaz nem ilyen modern köntösben!
    ez is jó vic, 7 millióért már házat lehet venni!
    akinek nagy autó kell vegyen suzuki szedánt, 1.3-as motorral, aki versenyez annak ott a ritka 1.6-os.
    a szedán forma miatt +1 literrel kell számolni a 5 ajtós swifthez képest, tehát kb 4 litert eszik.
    ég az autósboltban vesztek hozzá egy navigációt a műszerfalra, meg ülésfűtést a tescoba lehet kapni, és Audi szintü a felszereltség gombokért!
    ilyen gazdasági ehlyzetbe felesleges a magyaroknak ilyen luxus szedán!
    1., ha nem számítana a pénz nem ilyet vennék
    2.,nem tehetem meg mert nincs annyim
    3., ha annyim lenne akkor sem vennék annyiért autót
    4.,nem fogott meg az autó formavilága, és mérete.

    ha csilliárdos lennék vennék egy vadi új 1.6-os sport swiftet, a mostani swiftemet meg úgy feltuningolnám hogy a bugatti is megirigyelné a bőrüléseket, meg a multimédiát, ennyi tisztelet jár a kisautónak.
    Országútra meg vennék egy gyáru fullos Kizashit, ami sztem a legszebb autó!

  • Breex

    Neeeeeee, fizikai fájdalmam van itt néhány kommentet olvasni…

  • cddexter

    Suzuki king 1.3: :))

  • cddexter

    “autósboltban vesztek hozzá egy navigációt a műszerfalra, meg ülésfűtést a tescoba lehet kapni, és Audi szintü a felszereltség gombokért”

    Nyugtass meg hogy ezzel a szöveggel majd valamilyen stand-up showba mész fellépni? :)

  • kopasz0216

    Suzuki king 1.3!!! Akinek nagy autó kell vegyen suzuki szedánt, 1.3-as motorral, aki versenyez annak ott a ritka 1.6-os??? Te hol élsz? Nekem nagy autó kellett, ami megy is, vettem egy Ford Focus-t 2.0 benzines 131 lovas automata, 5 személlyel telepakolva 215 a vége és 9.5 alatt gyorsul 100-ra, a német autópályán csak az igazán nagy autók előznek meg…

  • Breex

    kopasz0216 szerintem felesleges ebbe belemenni, ő úgyis jobban tudja… ;)

  • Tede

    Suzuki king. Ezt meg olvasni is borzaszto amit irsz. Ez mar a ,,gaz” kategoria egy autos oldalon :(

  • Andris94

    4 litert eszik a sedan swift?? az 5 ajtós meg 3-mat?? Légyszíves meséld már el, hogy azt hogyan csinálod. A mi 1.3-as 86 lovas sedan swiftünk 6.5 et eszik. 4-et sosem evett 11 év alatt :D

  • Dino871

    Kopasz!

    Mer a Focus az nagy??
    Nekem a Mondeo kombi is kicsi…
    Reális kinek mi a nagy!
    Mondjuk a Suzuki biztos nem! :D:D

  • menőmanó

    kopasz0216
    Túl korán volt még az esti meséhez. :D
    Hidd el a Focusodat még egy jól karbantartott régi 1,6-os Suzuki is megfingatja 100-ig. Gyenge az mint a molyfing.

  • Kempelen10.

    Szép autó ez, biztosan nagyon jó is.

  • zoldfulu2000

    Kár a sztenderb A3 belsőért, persze amúgy ki venne A4est K-európában? :)
    Más kérdés hogy ott van mellette a CLA…

  • .L.Rómeó

    igen ami szépnek láccik az mindig jó terrmék
    ez arany köpet lehet minden hozzá értőnek

  • .L.Rómeó

    utállom szuzuki kinget de nem mond nagyot fogyaszztás ügyében:
    mer én pd tdi golfom 2-3 literellel elmegy ha nem nyomom neki, csak fix 150el megyek pájján.
    akor kb egy polo 1,5- 2 literrel elmegy..
    akkor egy szar szuzuki is lemegy a duplájával akkármiennyire is nem érrtenek a benzinmotorokhoz(lássd szar gsx-r ek)

  • .L.Rómeó

    viszont szuzuki king:
    bolti 100ezres navi sosem ér anyit mindegy 1M-ós audi navi!!
    mer audi az beszálítótól veszi de asszem ot a beinditáskor ott az audi jelvény ami miat már megéri!

  • bikes

    Tudom, hogy unalmas és nehéz a moderálási munka, de nem lehetne, hogy a Vezess.hu valamelyik alkalmazottja rászálljon a témára? Létezik értelmes társalgás kommentekben, lásd az angol oldalakat. Ez kemény moderálási munka eredménye. Ide minek kommentelne bárki, akinek értelmes hozzászólása lenne?
    A fórummotort sem ártana updatelni…

  • menőmanó

    Kempelen10.
    Ez egy igazi aranyköpés a hozzád hasonló dilettánsoktól. :)

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.