Harmincon túl is van élet: BMW 520i

Szakadt öreg BMW-je bárkinek lehet. Na de ilyen?

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.05.29. 08.00

Ahogy a mesében, vagy a gyanús használt autó hirdetésekben lenni szokott, az 1983-as Hennarot színű 520i egy idős osztrák úriemberé volt.

Ugyan az autó nem közvetlenül tőle, hanem egy kereskedőn keresztül került mostani tulajdonosához, de ez a lényegen nem sokat változtat. Legfeljebb a vételárat dobja meg picit.

Szóval egy öreg bácsinál állt az autó, legalábbis az utolsó tíz évben biztosan nem sokat mozdult, hiszen valami rontás volt az üzemanyag-ellátó rendszerben. A derék osztrákok ki is cseréltek rajta mindent, üzemanyagcsöveket, reléket, membránokat, szűrőket. Csak azt nem, amit kellett volna, az AC pumpát. Utóbbit már a jelenlegi tulaj cserélte, és láss csodát, az autó azonnal indult is. Persze az elmúlt 30 év nem telt el nyomtalanul, így az öreg BMW igényelt némi szépészeti beavatkozást.

Nagyjából 720 ezer darab készül az E28-asból

Nagyjából 720 ezer darab készül az E28-asból, mégis ritkaságszámba megy, az ennyire szép állapotú darab

Az esztétikai kezelés a doblemezek újrafényezéséből, friss alvázvédelemből, polírozásból állt. A krómozások még a sajátjai, sérülés sehol nem érte az autót hála a gondos, lelkiismeretes tulajdonosoknak. A belseje is remek állapotban van, kutya, macska nem rágta, karmolta, és nem is cigarettáztak benne soha. Kilométer számlálója nemsokára eléri a 200 ezer kilométert, motorikusan, köszöni jól van. Egy autónál talán nem is az a lényeg, hogy mennyit mentek vele, hanem az, hogy hogyan. Ezért érdemesebb inkább állapotot nézni autóvásárlásnál, nem pedig kilométeróra – sokszor komolytalan – állását.

A lámpatisztítás kemény meló. Nem kintről, hanem bentről, természetesen. Apró lyukon keresztül kell egy hajlított dróttal és ráillesztett rongygölödinnel újra csillogóvá varázsolni a megfakult tekintetet. Megéri a több órás meló? Meg!

A lámpatisztítás kemény meló. Nem kintről, hanem bentről, természetesen. Apró lyukon keresztül kell egy hajlított dróttal és ráillesztett rongygölödinnel újra csillogóvá varázsolni a megfakult tekintetet. Megéri a több órás meló? Meg!

A karosszériamunka mellett egy kormány gömbfejet, két darab hátsó fék-munkahengert, illetve az összes testnedvet kellett még kicserélni, hogy tökéletes műszaki és esztétikai állapotba kerüljön a járgány. Forgalomba nem állították azóta sem az öreg BMW-t, – a papírmunka árát is inkább ráköltötték – a 350 munkaórát felemésztő alapos felújítás óta garázsban, védett helyen pihen, csak néha merészkedik ki a napfényre.

Üzemanyag-rendszer bajból adódóan az utolsó 10 évben nem sokat járt az autó, csak a hordták bele a derék osztrákok az új alktrészeket, kilószámra

Üzemanyag-rendszer bajból adódóan az utolsó 10 évben nem sokat járt az autó, csak a hordták bele a derék osztrákok az új alkatrészeket, kilószámra

De nemcsak nézni, vezetni is nagy élmény egy ilyen régi járgányt. A soros, hathengeres motor pillanatok alatt feléled és igazán szépen jár élvezetes a hangja, az ötfokozatú váltót pedig remekül lehet kapcsolgatni, már amennyit rendszám nélkül, a kastélykertben autózva kellett. A motor is teljesen másként működik, mint a mostani, a károsanyag-kibocsátási normák miatt agyonszabályzott darabok.

Egy motortér-szépségversenyen tuti dobogós lenne

Egy motortér-szépségversenyen tuti dobogós lenne. Tágas és szinte műteni is lehet benne.

E28

Az 5-ös széria ezen kiadását 1981 és 1988 között gyártották, de ez a soros hathengeres benzinmotorral felszerelt, 125 lóerős típus – 520i – csak 1985-ig élt. Ekkor még a BMW-k fenekén lévő számból meg lehetett mondani, hogy milyen lökettérfogatú motor dolgozik az orrában, nem úgy, mint manapság, amikor már teljes a káosz. Nagyjából 720 ezer darab készült az E28-as szériából, belőle, motorválasztéka az 1,8 literes négyhengerestől a 3,5 literes hathengeresig minden igényt kielégített és természetesen volt belőle turbódízel kivitel is. wikipedia

Mennyire fájdalmas egy igazán alapos felújítás?

Szavazás

Te mire használnád, ha megvennéd?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Először is vegyünk egy autót. Az érintett szakmabeliek – mint pl. karosszérialakatos, autószerelő, fényező, kárpitos, szemcseszóró, futóműves, szinterező és még sorolhatnám – igényeik kielégítése előtt alkatrészeket is kell vásárolnunk ha nem megy akkor pedig legyártatnunk. Munkaórák számát tekintve 1000 óra felett kényelmesen számolhatunk plusz sok egyéb mint pl. szállítási költségek.

Ezernyi telefonálás, autókázás és a makacs, de időhúzós szakemberekkel való küzdés is természetes velejárója a dolognak. Így minimum 1 éves időbefektetést is igényel a pénzen kívül, ha saját magunk végezzük a munkát. Szakembereknek azt, hogy “ráér…”  ki ne ejtsük, mert ezt komolyan fogják  venni  és sosem készülnek el.

Hasonló korú autók – bár az állapotuk korántsem ilyen – máshol is találhatók. Itt egy ’86-os Mercedes, itt pedig egy BMW 318i nézhető meg.

Közeleg a 200 ezer kilométer, de 30 év alatt ez nem is tűnik soknak

Ennek ellenére a gazdája nem akarja örökre megtartani. Azért, hogy csak a garázsban álljon, és csak néhanapján dugja ki az orrát a félhomályból, nem sok értelme van hasonló jószágot birtokolni. Valaki megmentené?

Kommentek

  • bubibeka1.6

    Látom nagy reneszánszát éli a rozsdagyűjtő régi BMW-k behozatala kis hazánkba, ami nem gond, csak emellé jön még ezen autók sztárolása is.

    El tudom képzelni, hogy valakinek ez kell, mert hátul hajt és a súlyához képest erős a motorja, valamint a kora miatt alacsony az ára.
    De a formája szerintem borzalmas, ráadásul hiába olcsó megvenni ha drága hozzá az alkatrész( difi, kardántengely, futómű ebben a korban megadja magát) és még a 320i is 10 litert bever.
    A pápaszemes merciből ork autó lett, a régi bmw-k ből pedig úgy néz ki, hogy hülyegyerek autó lesz…:(

  • PAlex

    Egy ilyen autót nem hülyegyerekek hoznak be. Azok E36-ot fognak ennyiért.
    Ez egy nagyon szép, és még mai szemmel nézve is remek autó, bár a kora azért érződik. A stílusa viszont fantasztikus. Ilyen állapotban bárhol meg lehetne vele jelenni, és nem kéne szégyenkezni vele még egy 2013-as 760i mellett sem.

  • Ankhiszesz

    Ez így nem éppen egy hülyegyerek autó, ahogy elnézem a képeket…
    Nem vagyok BMW fan, de ez a kocsi tetszik, mégpedig nagyon :)

  • kovacspista

    bubibeka1.6
    Te nagyon elnézted a házszámot… Ha nem tűnt volna fel (legalább képketől) ez egy veterán autó, nem a telepi hülyegyerek Józsika szakadt E30-E36-osa. Mellesleg gyönyörű darab. De egy dolog nem világos: Ha közel gyári állapotban volt (csak alvázvédelmet, pár kopó alaktrész cseréjét igényelte az autó), akkor pár bekezdéssel lentebb, milyen 350 órás restaurálásról van szó?

  • vencelkerty

    Szegény bubibéka1.6 szánakozó, irigykedő hozzáállását tökéletesen megértem. Neki még most is csak egy 1600-os legjobb esetben is 4 hengeres tajigára telik, ez a klasszikus meg már 30 éve 2000-es volt 6 sor hengerrel 129 Le-vel.
    Szép autó, jó autó, kéne, de hogy mire azt nem tudom: talán csak otthon állna a garázsban és szépíteném tovább, lehet, hogy találkozókra járnék vele és büszkén mutogatnám és eszmét cserélnék a sorstársakkal, de az is elképzelhető, hogy minden nap használnám, hisz alkalmas rá….

  • zoldfulu2000

    Valahol megértem Bubi állsponját, ez mai szemmel egy nyomi autó, újkorában sem az volt a megítélése mint most egy F10esnek. Egy E36 akkor is most is szép és arányos. sajna ezt a vevők is érzik, és nem arra veszik mint egy oldtimert.
    Egy oldtimernél a szépség relatív és mindent az állapot és a kor tisztelete határoz meg.

    Az az autó pedig pont a fura formája és kora alapján más megítélés alá tartozik mint a sokkal szebb de pont ezért hányatottabb sorsú utód vagy a Cápa kupé.

  • v_johny

    Látom a -primitív- személyeskedés továbbra is kenyere egyeseknek. Vannak dolgok amik nem változnak. Amúgy bubinak jó -modern- kocsija van (nem 1.6), bár valóban nem ezen (mint a cikk BMW-je) világból való. De én nem szeretnék senkinek sem a szócsöve lenni…

    A cikkhez:
    Ezt a 350órás melót én sem vágom… Amúgy az autó gyönyörű a maga kategóriájában, de ez a piros szín ezen autónak sem áll valami “fényesen”. De ha az eredeti szín ha ilyen akkor ilyen.
    Ezen autók -ha veterán ha nem csak épp youngtimer- egy egészen más életérzést képviselnek. Nem csak a vezetésük egy egészen más világ hanem a birtoklásuk is. Sok ilyen “hangyás” emberke kellene még ebbe az országba, olyanok akik tudják mit képviselnek az ilyen megkímélt állapotú koros autók. Ezek még valóban autók (gépek), egészen más feeling-et nyújt mindenben egy ilyen masina. Ezek megtanítják a gazdájukat sok mindenre.

  • dokipapa

    Az én MZ 150-es Trophym 41 éves, és mindennap használom. 1000x többre becsülöm, mint a gagyi robogókat/kinai/.

  • kovacspista

    zoldfulu2000
    Szerintem nincs ebben az autóban semmi “nyomi”. A “cápa” forma elég hosszú ideig meghatározó formaterv volt a BMW-nél és ez az egyik utolsó képviselője. Már csak ezért is különleges. Szerintem nagyon is szép (bár ugye ez szubjektív). És a saját korában sem volt “gagyi”. Igaz akkor még a Mercedes egy lépéssel az Audi és BMW előtt járt presztízsben, de technikában igencsak jó helyen állt az E28. Turbódízel motor, komoly sorhatosok, ebből készült először M variáns az 5ösök közül stb. És zárógondolatként, szerintem minden autót becsülni kell, ami 20-30-40+ évig fennmaradt gyári vagy közel gyári állapotában. Alfától a Zaporozsecig. Típustól függetlenül, ha más nem az állapota tiszteletet érdemel.

  • Guevara

    Akinek nem volt köze még BMW-khez, az nem érti ezt az autót, annak csak egy buta formájú nagy pléhdoboz.
    Én nagyon örülnék ha megengedhetnék magamnak egy ilyen hobbiautót. Hidd el bubi, ennek az autónak valós 200 Ekm-rel semmi baja nincsen, se a difinek, se a kardánnak, motornak meg pláne. Tartósságra kb. hozza azt a szintet ami a kortárs Mercedesek tudtak, kivéve az elektromos benzinpumpát, és a hűtőventilátor viszkókuplungját (ez Merciknél is gond volt) hiába germán gyártmány.

  • Guevara

    Lenne egy számomra szörnyen ciki kérdésem a témához a legkevésbé sem kapcsolódóan. Szóval, valamit véletlenül elnyomtam a klavin, azóta kb másfélszeres nagyításban jelenik meg a vezess.hu, csak és kizárólag ez az oldal, tehát nem en bloc a böngészőt nyomtam el. Hogyan tudnám ezt helyrehozni?

  • v_johny

    Guevara :

    Egy ötlet: Ctrl lenyomva tartod és gördítesz az egérrel…

  • Guevara

    Johny: Köszönöm! :)

  • skodascsoda

    Első saját autóm 19 évesen egy 1984-es 525i volt. Első autó=első szerelem. Szerintem itt mindenkin érti miről beszélek.
    Pár éve felmerült, hogy újra vásárolnék egy ugyanilyen típusú, évjáratú vasat. Az akkori kiszemelt 400 ezer forintba került volna, és egy BMW-k felújítására szakosodott osztrák cégtől kaptam egy hozzávetőleges árajánlatot, 8 ezer euróért teljes felújítás, új fényezés, új kárpit, motor, futómű, a legapróbb króm biszbaszig minden, persze mindez korhűen rekonstruálva az eredeti állapotot.
    Csak azért írtam le, hogy konkrét számokról is essen szó. Mindenki döntse el maga, hogy megér e neki ennyit, vagy sem.

  • vencelkerty

    skodacsoda! Reális a szám, itthon talán olcsóbban meg lehet úszni, csak szakit nehéz találni (én tudok), meg hát ilyenkor számla sem nagyon jár.

  • vencelkerty

    Néztétek a képeket? A 31-en ( rolós) látszik a sarokban egy másik BMW is. Az mi lehet?

  • Guevara

    Az egy E23-as, vagyis az első tagja a 7-es sorozatnak.

  • vencelkerty

    Lehet, vagy egy ös 6-os. Talán a szerző válaszol?

  • men?manó

    Ha már ilyen szépen rendbe hozták, akkor azt az 1 db jobb első kerékcsavart se felejtsék el pótolni.

  • bubibeka1.6

    “A pápaszemes merciből ork autó lett, a régi bmw-k ből pedig úgy néz ki, hogy hülyegyerek autó lesz…:( ”

    Még a végére direkt odaraktam egy ” :( ” smile-t, hogy nyomatékosítsam a 3 db ponton kívül, hogy sajnálom, hogy ez történik.
    Remek dolog a sor6, de nem értem a rajongást a 10-20-30 éves régi autókért, vannak előnyei, amiket leírtam, de magát a konkrét autót amit a cikk tárgyal nem is véleményeztem, a típus a személyes véleményem szerint ronda, ettől még nem rossz autó csak nem tetszik.

    Nem értem ezért miért kell rögtön támadni, és ilyen hangnemet megütni ?!?!

    Az idézetemből pedig megint csak nem erre a konkrét autóra vagy típusra lehet következtetni mivel azt írom, hogy “a régi bmw-kből” az utóbbi években – és ez egy terjedő folyamat- hülyegyerek autó lesz.

    Pestet nem ismerem, nem is szeretem, csak akkor megyek fel ha muszáj, de vidéken kis és nagyvárosokban sőt most már minden közepes faluban is van 1-2 BMW 3-as vagy 5-ös amit alig pár 100.000 Ft-ért vettek és a cél, hogy a kereszteződésekből elkanyarodva “kilinccsel előre” történjen a kihajtás természetesen “sportkipuffogóval” .

    Tartozék a gusztustalan felni, a Kicker márkájú hangcucc, a lógó futomű és a házi motortuning.

  • bubibeka1.6

    És ha már oldtimer, sosem titkoltam, hogy rajongok a 60-as évek vége, 70 évek amerikai izom autói íránt ha már oldtimer kategóriát nézzük, de leginkább azokat a külföldi és már hazai cégeket becsülöm, akik ezeket az autókat az utolsó csavarig szétszedik és modern fékkel, gumival esetleg futóművel 21.században is használhatóvá teszik, sok esetleg gond, hogy a motorok még ólmozott benzinre készültek, nem kis meló azt átépíteni.
    Viszont mivel gyűlölöm a lusta, lomha, erőt pazarló autókat és hajtásnálcokat, ezért nekem csakis kézi váltóval, vagy modern legalább 6 sebességes gyors automatával jöhetnek szóba az erős autók.
    GT500 as Mustang, Corvette ZO6-os alvázra építve, vagy annak fékével és futóművével, 6 os kézi váltó, sperr difi, klíma, illetve egy sílusos felni ( nem 20 colos és nem is 15 ös ) és egy karakteres szín ( mélykék példúl, narancssárga) képviselné az álom “muscle car-t”.

  • bubibeka1.6

    Guevara – 2013.05.29 // 11:45

    Én szeretném, ha igazad lenne, nem ismerek olyan sok régi 3-as és 5-ös példányt, hogy hosszú távú következtetéseket vonjak le, a véleményem az általam ismert konkrét autókra vonatkozott.
    Köztük volt egy megkímélt valóban garázsban tartott, autószerelő tulaj, havat nem látott autó, ami teljes motorgenerált kért, kardántengely csere, difi csere, új hengerfej.
    De ez nem a BMW lehúzását jelenti még mielőtt az értve olvasni nem tudó és rögtön agresszívan támadó okosok nekem esnek, egyszerűen ezeknek a gépeknek lejárt az idejük.

    2.3.4. autónak kiállításra, étterembe járásra jók ( télen vigyázni kell mert hátul hajt és legjobb esetben ABS áll rendelkezésre) igazi nyárra pedig csak működő légkondis jöhet szóba, de megértem akinek fontos, hogy legyen egy ilyen autója.

    Azokat viszont nem akik mindennapi használatra vesznek olyan autót ami legjobb esetleg is 500.000 km-t futott. Meglehet csinálni, csak egy pénztemető lesz. Inkább költsétek a Barátnőtökre, családra, barátokra, segítsetek a deviza hiteles ismerősöknek, aztán ha marad pénz az öncélú pénzszórásra akkor menjen.

    Nem tetszik a széthúzás ami felerősödött 2008 óta, tudom, hogy ránk ez alapból jellemző, de mióta a dupla törlesztőrészletek, az itthon nincs munka korát éljük az emberek még ellenségesebbek egymással.

  • bubibeka1.6

    skodascsoda – 2013.05.29 // 12:47

    És akkor lenne 3 millió forintból egy szinte új autód, főleg ha a számla mellé garanciát is adnak ( nekem csak úgy kellene) a motorra, váltóra, kuplungra.
    erre lehet azt mondani, hogy ma csak egy undorító Dacia Logan-t kap az ember ennyi pénzért ami új, de az nem 10+ litert fogyaszt, és nem éppen szinoníma a vezetési élménnyel a dákó-román-francia csoda :)

  • Kempelen10.

    Bubibeka, kár, hogy ilyen gyerekes előítéletek alapján ítélsz. Már az E30 is a kultusz autók körébe lépett, ez pedig már pár éve ott van. Miért kell egy kalap alá venni a rozsdaboglyákkal és hülye használóikkal?

  • bubibeka1.6

    Személyes közvetlen tapasztalataim miatt. Én nem ismerek olyat aki milliókat ráköltve krúzolásra vett volna magának egy régi BMW-t. Ettől még létezik ilyen ember attól , hogy én nem ismerek.

  • Kempelen10.

    Attól még vannak sokan. Egyre többen, ezért baromság pénztelen, buta tahók autójaként feltüntetni bármit, ami öreg. Egy ilyen autót többre tartok bármelyik modern társánál, mert ez már megérte azt, amit azok többsége nem fog.

  • kovacspista

    bubibeka1.6
    Te “kicsit” összemosod a “régi BMW” és a bemutatotthoz hasonló “old- vagy youngtimer BMW” kategóriákat. Az első kategóriáról jelen esetben kár is beszélni (valóban tahó tulajok, tesco tuning, gumifüstölés stb). Az utóbbi kategória, mint ez a piros is hobbyautók, teljesen felesleges a maiakhoz hasonlítani. Ezekben pont az a jó, hogy a heti 5 napot “új, műanyag autókban” töltő egyszeri ember hétvégén beleül egy ilyen 20-30 éves autóba és élvezi a vezetés szintiszta élményét.
    Az építsük át a régi autókat kezdetű eszmefuttatásod pedig színtiszta barbárság már ne haragudj. Egy 60-70es évekbeli muscle carba, pontosan a nyers ereje az élmény. Ha modern autó kell, ott az új Mustang, Dodge Challenger, még a formája is retró.

  • kovacspista

    Persze abban egyetértek, hogy ezek az autók már nem valók a hétköznapi forgalomba. Egy modern autó arra sokkal alkalmasabb. De hétvégi autónak nagy élmény egy öreg vas.

  • Mahler

    A baloldali pici képen látható 110-s skoda 38 éves és még mindíg megy, láthatóan rmek színben is van, tehát a csoda nem itt kezdődik, legfeljebb gatulálhatunk a felújításhoz és grattulálunk is!
    Szép lett a kocsi.

  • bubibeka1.6

    kovacspista – 2013.05.29 // 19:56

    A barbárságomra való igényt támasztja alá, hogy egyre több cég foglalkozik olyannal amit felvázoltam.

    Még ha meg is tartanám az eredeti Mustang vagy Charger alvázat akkor sem hagynám benne a Lada méretű tárcsa és dobféket, és valószínűleg az első hirtelenül élesen bevett kanyarban majdnem felboruló futúműből is menne legalább a lengéscsillapító.
    Minek a 3-4-500 lóerő ha csak egyenesben lehet élvezni ?

    Nem versenyfuműről, fogtömést kereső szilentekről beszélek,nem is carbon fékekről, hanem a 21. századnak megfelelő vállalható futómű és fék az igényem még egy ilyen többnyire old-time korú autóban.

    Tetszik az old-school V8 öblögetően gurgulázó hangja ( tudjuk, hogy az főleg a gyújtássorrendnek köszönhető), a szép nagy egészséges méretű motorméret. Tetszik, a akkori beltér, kezelőszervek.
    Tetszik a bőr illata, a formás korosszéria.
    Nem tetszik viszont a hányingerkeltően billegő futómű, és a kifutópályát igénylő fék. A tolvajtempo c. filmre kreált Elenaor Mustang-ban egy remek 7.0 literes big block hangja volt, a filmet a kisebb motorral szerelt autóval forgatták, de az a hang az ami nekem kell, és tetszik.

    Még mielőtt újra belémkötnétek tisztázzuk, hogy nem egy filmbeli autóért és a helikoptert lehagyó nitro-s gombbért rajongok.
    Valamint nem vagyok egy tipikus régi autókért örjöngő ember, alig pár régi típus tetszik, de azok nagyon.
    Mivel én még trabanton tanultam meg vezetni, aztán Lada 1200S következett, így tudom, hogy milyen a szar fék és futómű, egy ismerős 70-es évek beli 350 lovas Buick-ját vezetve pedig ismerem azt az érzést, hogy milyen egy hajóval országúton haladni. Csodás hang, kényelmes ülés, jéghideg klíma, csak ne jöjjön kanyar…

  • kovacspista

    bubibeka1.6
    Ezért kell ezeket az autókat hétvégén, kisebb forgalmú utakon használni. Egy autó úgy kerek, ahogyan azt legyártják. Az erényeivel (hangulat, hang, kényelem) és a hátrányaival (fék, futómű). Attól, hogy a csökkent szellemi képességű amerikaiknál van igény az ilyen bóvli átépítésre, attól még barbárság. Mint mondtam a “feelinget” megkapod a retro muscle caroktól is, fölösleges eredeti autókat szétfaragni egy komolyabb fékért vagy futóműért. Esetleg, ha van lehetőség az eredti állapot helyreállítására, elfogadható.

  • subtotal

    Van egy júniusban 21 éves E36 318is kupém, eredetiben tartva. Második autóként városban használom.
    Megfordulnak utána a 30-40 közötti férfiak, mert ők tudják mi ez.
    bubi meg ha beülne, revideálná elképzeléseit arról, mit tudnak a régi autók.

  • bubibeka1.6

    subtotal – 2013.05.29 22:58

    Lehetséges :)

    Az általad említett autóval 1 gondom van, hogy kevés bele az 1.8 is motor. 2.5 és attól felfelé BMW a BMW :)

  • subtotal

    bubi, hát persze, kevés benne, mint OV-ban az öntudat ;)

  • Mahler

    bubibeka!
    A másik- 323-as, 1.5-s sedan mazdám elmúlt 26 éves, egy percet sem állt és ennél jobban néz ki. És még a motorteret is meg merném mutatni. Valóban nem érzékeled az idő múlását, de majd megtanít rá!!

  • bubibeka1.6

    Mahler !

    becsülöm a hozzáállásodat, és azt, hogy tiszteled az autókat. Mint Mazdás, Mazda használó, csak gratulálni tudok ahhoz, hogy sikerült ilyen állapotban tartani egy 323-ast ! :)
    Én hasonlót tervezek egy első generációs Mazda6 MPS-sel.

  • bubibeka1.6

    De az csak elméleti síkon létezik eddig, itthon nehéz normális állapotút találni, kicsi a kínálat, és jelenleg nincs szükségem rá, mivel én mindennapi használatra venném.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.