Merjünk defekttűrő abroncsot venni?

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.23. 16.30

Szakértőink ezúttal is segítenek választ találni olvasóink égető kérdéseire. Utánajárunk a defekttűrő abroncsoknak, autót választunk egy kezdő sofőrnek, valamint az is kiderül, milyen kártérítést kaphatunk, ha új autónk összetörik.

Vezetéstechnika

A pótkerék állandó magunkkal cipelése helyett jó választás lehet egy szett defekttűrő abroncs?


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely Úr!

Köszönöm szépen válaszait. Engedje,meg hogy véleményére továbbra is adva megkérdezzem van e Ön szerint mérvadó különbség a defekt tűrő nyári abroncs illetve a normál gumi között?

Pontosítva, most szeretnék  gumikat 16os méretben venni, és eredetileg a 318d touring BMW-et is defekttűrő téli gumikkal vettem meg. Az autóban pótkeréknek, mint olyan hely nincs! Ezért a dilemma vegyek-e defekt tűrőt ami sokkal több árban? Ugyanúgy egy felső kategóriás gumit nézve. Mi a véleménye?

Szakértőnk válasza

Kedves Zsolt !

Ha nincs az autójában hely a pótkeréknek, a hagyományos pótkereket nem tudja magával vinni.Tehát defektmentest kell vennie.

Más kérdés, hogy szerintem a defektmentes gumiból kisebb lesz a választék, mint azt gondolná. Kevés pénzzel el se induljon. Defektmentes gumikat csak felnőtt gyárak készítenek, mellé nyúlni nem tud.
Ugye tudja, hogy van olyan gyártó aki a defektmentes gumival, a nyomásvesztést követően max 100- km-t enged futni 80 – as tempóval, és utána a gumit nem javítja, hanem cserét javasol. A defektmentes gumira javítás után senki semmilyen garanciát nem vállal, mert ez a gumi leengedett állapotában már kapott olyan terhelést ami az oldalfalakban maradandó károsodást okozhatott, és ennek kockázatát senki nem vállalja be.

Autóvásárlás

Olvasónk első autóját készül megvásárolni. Kifejezetten városi használatra keres megbízható, könnyen fenntartható kisautót, 400.000 forint körüli áron.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Uram!

Első autóm vásárlását tervezem,kezdő vezető vagyok 1000cm3-is a választásom vagy egy Suzuki Swift vagy egy 1999es évjáratú Nissan Micra! Főleg városban használnám kisebb bevásárlásra gyerek iskolába, úszásra stb. szállítására ritkábban országúton.

A swifttől mindenki óv mert biztonsága nulla, de ilyen alapon tankkal is közlekedhetnék, swiftet már vezettem nekem semmi gondom nincs vele elvileg olcsó fenntartású, alkatrész is olcsó. Micrát még nem vezettem az az igazság nem tudom mennyire férnénk el 3 an benne én 183 cm 95kg vagyok, rövidtávon biztosan megfelelne Kb 400ezer forintot költenék autóvásárlásra elvigyen A-B-be. Ön szerint melyik lenne a legjobb választás ár-érték arányban, illetve mik az előző autótipusok előforduló hibái? Válaszát előre is köszönöm!

Üdv: K. Olivér

Szakértőnk válasza


Kedves Olivér!

Az ezres Micra abszolút ésszerű megoldás, megbízható, takarékos és kicsit talán biztonságosabb a Swiftnél, de én a Suzukit választanám. Erre a célra pont jó és a szélesebb választékból könnyebben (de nem gyorsabban!) talál egy megkímélt autót egy nyugdíjas doktornő vidéki garázsából.

Üdvözlettel, Szörényi András

Jog

Jó ha ismerjük az apró betűs részt, és tisztában vagyunk a jogainkkal, különben akár komoly kártérítési összegektől eshetünk el.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Régi autós vagyok, ezért azt szeretném megkérdezni, most is létezik-e un. értékcsökkenési kártérítés az új autók első baleseténél? Ha igen, akkor kihez, mikor, és hogyan kell fordulni a behajtás foganatosítására.

Régen volt ilyen, akkor ügyvéd intézte az egészet. Azt nem tudom, hogy a kötelező, vagy a cascó terhére megy. Előre is köszönöm a válaszát.

Üdvözlettel: Csatár Miklós


Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

Most is van ilyen, az okozó gépjármű felelősségbiztosítójához kell bejelenteni az igényt. Általában 4-6 évesnél nem öregebb, 100.000 km-nél kevesebbet futott gépkocsinál lehet érvényesíteni, a gyakorlat szerint a kárkori érték max. 10 %-a szokott lenni az értékcsökkenés (ez annak a kompenzálása, hogy egy balesetben sérült gépkocsi olcsóbban adható el, mint egy sérülésmentes).

Tisztelettel:
dr.Kozma Tamás ügyvéd
www.karterito.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • Funkyman

    Sóher a Bimmerre RFT gumit venni? Hogy is szokták ezt mondani? Ahol van pénz majomra, ott legyen pénz banánra is.

    Pár éve egy szép, esős szeptemberi éjjelen kaptam defektet félúton Dunaföldvár és Kecskemét között (kb. a halál farkán). A kátyú 10 centis vágást csinált a gumi oldalán. Közben 15 ember várt rám. Na, ez az eset jut eszembe mindig azokról, akik a pótkerék nélküli autózást favorizálják (a defektjavító készletekről dettó), mondván, hogy úgyis ott a telefon, majd hívnak valakit, aki hoz kereket.
    Mellesleg ez volt az az eset, amióta mindig van fejlámpa a kocsimban. Szar dolog mobiltelefon-kijelző fényénél kereket cserélni éjszaka a zuhogó esőben. :-)

  • Phrascarica

    Nem sóher, nekem is E90 van, én sem vettem defektmenteset, mert hígfos a normálhoz képest

  • Phrascarica

    Azonkívűl, ha a defektmenteset is ki kell dobni, akkor ilyen alapon inkább egy olsóbbat gumit dobok ki, vagy nem?
    Másrészt egy E90-ről ember legyen a talpán aki az út szélén leszedi a kereket, mivel általában csak samuval való ütögetés után jön le. Tehát bővel elég egy javítókészlet a kisebb lyukakhoz, a nagyobbakhoz, pedig telefonos segítséget kell hívni. Egyébként nekem kb 5 évente szokott defektem lenni, de akkor is általában eljutottam a gumisig ha előtte felnyomtam a komresszorral. Pl a Merci Vianónkban sincs pótkerék, csak defektjavító, de még sohasem kellett használni. Azért cipelni egy 20 kilós kereket és emelőt -ami nagyon sok helyet foglal- hogy 10 évente 1X használja az ember az kérem hülyeség. Sokszor a feleségem használja az autót, Ő pl semmilyen kerékcserének nem állna neki, hiába tudja elméletilag hogy hogy kell csinálni, de egy 20 kilós kerék emelgetését, a csavarok lazítását, a ruha összekoszolását is beszámítva nekünk nem jó alternatíva a pótkerék. Persze 20 évenként egyszer tényleg jól jöhet :)

  • men?manó

    Phrascarica
    Miért híg fos?
    Én semmi nagy különbséget nem vettem észre. Persze rosszabbul rugózik (ez sem tűnt fel), és nehezebb, de mást nem tapasztaltam.
    A defektjavítónál nagyobb hülyeséget el sem tudok képzelni, mert elég csak egyszer van gond, de akkor hatalmas szívás lehet belőle. Pl. külföldön hétvégén. :)

  • mackopofa1962

    Egyszerű:veszek a bontóban egy ráillő mankókereket és hordom a 460 lit.csomagtartóban,már ha nem telik defektmentesre!

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.