Merjünk defekttűrő abroncsot venni?

Válogatás heti szakértéseinkből

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.23. 16.30

Szakértőink ezúttal is segítenek választ találni olvasóink égető kérdéseire. Utánajárunk a defekttűrő abroncsoknak, autót választunk egy kezdő sofőrnek, valamint az is kiderül, milyen kártérítést kaphatunk, ha új autónk összetörik.

Vezetéstechnika

A pótkerék állandó magunkkal cipelése helyett jó választás lehet egy szett defekttűrő abroncs?


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely Úr!

Köszönöm szépen válaszait. Engedje,meg hogy véleményére továbbra is adva megkérdezzem van e Ön szerint mérvadó különbség a defekt tűrő nyári abroncs illetve a normál gumi között?

Pontosítva, most szeretnék  gumikat 16os méretben venni, és eredetileg a 318d touring BMW-et is defekttűrő téli gumikkal vettem meg. Az autóban pótkeréknek, mint olyan hely nincs! Ezért a dilemma vegyek-e defekt tűrőt ami sokkal több árban? Ugyanúgy egy felső kategóriás gumit nézve. Mi a véleménye?

Szakértőnk válasza

Kedves Zsolt !

Ha nincs az autójában hely a pótkeréknek, a hagyományos pótkereket nem tudja magával vinni.Tehát defektmentest kell vennie.

Más kérdés, hogy szerintem a defektmentes gumiból kisebb lesz a választék, mint azt gondolná. Kevés pénzzel el se induljon. Defektmentes gumikat csak felnőtt gyárak készítenek, mellé nyúlni nem tud.
Ugye tudja, hogy van olyan gyártó aki a defektmentes gumival, a nyomásvesztést követően max 100- km-t enged futni 80 – as tempóval, és utána a gumit nem javítja, hanem cserét javasol. A defektmentes gumira javítás után senki semmilyen garanciát nem vállal, mert ez a gumi leengedett állapotában már kapott olyan terhelést ami az oldalfalakban maradandó károsodást okozhatott, és ennek kockázatát senki nem vállalja be.

Autóvásárlás

Olvasónk első autóját készül megvásárolni. Kifejezetten városi használatra keres megbízható, könnyen fenntartható kisautót, 400.000 forint körüli áron.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Uram!

Első autóm vásárlását tervezem,kezdő vezető vagyok 1000cm3-is a választásom vagy egy Suzuki Swift vagy egy 1999es évjáratú Nissan Micra! Főleg városban használnám kisebb bevásárlásra gyerek iskolába, úszásra stb. szállítására ritkábban országúton.

A swifttől mindenki óv mert biztonsága nulla, de ilyen alapon tankkal is közlekedhetnék, swiftet már vezettem nekem semmi gondom nincs vele elvileg olcsó fenntartású, alkatrész is olcsó. Micrát még nem vezettem az az igazság nem tudom mennyire férnénk el 3 an benne én 183 cm 95kg vagyok, rövidtávon biztosan megfelelne Kb 400ezer forintot költenék autóvásárlásra elvigyen A-B-be. Ön szerint melyik lenne a legjobb választás ár-érték arányban, illetve mik az előző autótipusok előforduló hibái? Válaszát előre is köszönöm!

Üdv: K. Olivér

Szakértőnk válasza


Kedves Olivér!

Az ezres Micra abszolút ésszerű megoldás, megbízható, takarékos és kicsit talán biztonságosabb a Swiftnél, de én a Suzukit választanám. Erre a célra pont jó és a szélesebb választékból könnyebben (de nem gyorsabban!) talál egy megkímélt autót egy nyugdíjas doktornő vidéki garázsából.

Üdvözlettel, Szörényi András

Jog

Jó ha ismerjük az apró betűs részt, és tisztában vagyunk a jogainkkal, különben akár komoly kártérítési összegektől eshetünk el.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Régi autós vagyok, ezért azt szeretném megkérdezni, most is létezik-e un. értékcsökkenési kártérítés az új autók első baleseténél? Ha igen, akkor kihez, mikor, és hogyan kell fordulni a behajtás foganatosítására.

Régen volt ilyen, akkor ügyvéd intézte az egészet. Azt nem tudom, hogy a kötelező, vagy a cascó terhére megy. Előre is köszönöm a válaszát.

Üdvözlettel: Csatár Miklós


Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

Most is van ilyen, az okozó gépjármű felelősségbiztosítójához kell bejelenteni az igényt. Általában 4-6 évesnél nem öregebb, 100.000 km-nél kevesebbet futott gépkocsinál lehet érvényesíteni, a gyakorlat szerint a kárkori érték max. 10 %-a szokott lenni az értékcsökkenés (ez annak a kompenzálása, hogy egy balesetben sérült gépkocsi olcsóbban adható el, mint egy sérülésmentes).

Tisztelettel:
dr.Kozma Tamás ügyvéd
www.karterito.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • Funkyman

    Sóher a Bimmerre RFT gumit venni? Hogy is szokták ezt mondani? Ahol van pénz majomra, ott legyen pénz banánra is.

    Pár éve egy szép, esős szeptemberi éjjelen kaptam defektet félúton Dunaföldvár és Kecskemét között (kb. a halál farkán). A kátyú 10 centis vágást csinált a gumi oldalán. Közben 15 ember várt rám. Na, ez az eset jut eszembe mindig azokról, akik a pótkerék nélküli autózást favorizálják (a defektjavító készletekről dettó), mondván, hogy úgyis ott a telefon, majd hívnak valakit, aki hoz kereket.
    Mellesleg ez volt az az eset, amióta mindig van fejlámpa a kocsimban. Szar dolog mobiltelefon-kijelző fényénél kereket cserélni éjszaka a zuhogó esőben. :-)

  • Phrascarica

    Nem sóher, nekem is E90 van, én sem vettem defektmenteset, mert hígfos a normálhoz képest

  • Phrascarica

    Azonkívűl, ha a defektmenteset is ki kell dobni, akkor ilyen alapon inkább egy olsóbbat gumit dobok ki, vagy nem?
    Másrészt egy E90-ről ember legyen a talpán aki az út szélén leszedi a kereket, mivel általában csak samuval való ütögetés után jön le. Tehát bővel elég egy javítókészlet a kisebb lyukakhoz, a nagyobbakhoz, pedig telefonos segítséget kell hívni. Egyébként nekem kb 5 évente szokott defektem lenni, de akkor is általában eljutottam a gumisig ha előtte felnyomtam a komresszorral. Pl a Merci Vianónkban sincs pótkerék, csak defektjavító, de még sohasem kellett használni. Azért cipelni egy 20 kilós kereket és emelőt -ami nagyon sok helyet foglal- hogy 10 évente 1X használja az ember az kérem hülyeség. Sokszor a feleségem használja az autót, Ő pl semmilyen kerékcserének nem állna neki, hiába tudja elméletilag hogy hogy kell csinálni, de egy 20 kilós kerék emelgetését, a csavarok lazítását, a ruha összekoszolását is beszámítva nekünk nem jó alternatíva a pótkerék. Persze 20 évenként egyszer tényleg jól jöhet :)

  • men?manó

    Phrascarica
    Miért híg fos?
    Én semmi nagy különbséget nem vettem észre. Persze rosszabbul rugózik (ez sem tűnt fel), és nehezebb, de mást nem tapasztaltam.
    A defektjavítónál nagyobb hülyeséget el sem tudok képzelni, mert elég csak egyszer van gond, de akkor hatalmas szívás lehet belőle. Pl. külföldön hétvégén. :)

  • mackopofa1962

    Egyszerű:veszek a bontóban egy ráillő mankókereket és hordom a 460 lit.csomagtartóban,már ha nem telik defektmentesre!

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.