Vezetéstechnika

A pótkerék állandó magunkkal cipelése helyett jó választás lehet egy szett defekttűrő abroncs?


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Székely Úr!

Köszönöm szépen válaszait. Engedje,meg hogy véleményére továbbra is adva megkérdezzem van e Ön szerint mérvadó különbség a defekt tűrő nyári abroncs illetve a normál gumi között?

Pontosítva, most szeretnék  gumikat 16os méretben venni, és eredetileg a 318d touring BMW-et is defekttűrő téli gumikkal vettem meg. Az autóban pótkeréknek, mint olyan hely nincs! Ezért a dilemma vegyek-e defekt tűrőt ami sokkal több árban? Ugyanúgy egy felső kategóriás gumit nézve. Mi a véleménye?

Szakértőnk válasza

Kedves Zsolt !

Ha nincs az autójában hely a pótkeréknek, a hagyományos pótkereket nem tudja magával vinni.Tehát defektmentest kell vennie.

Más kérdés, hogy szerintem a defektmentes gumiból kisebb lesz a választék, mint azt gondolná. Kevés pénzzel el se induljon. Defektmentes gumikat csak felnőtt gyárak készítenek, mellé nyúlni nem tud.
Ugye tudja, hogy van olyan gyártó aki a defektmentes gumival, a nyomásvesztést követően max 100- km-t enged futni 80 – as tempóval, és utána a gumit nem javítja, hanem cserét javasol. A defektmentes gumira javítás után senki semmilyen garanciát nem vállal, mert ez a gumi leengedett állapotában már kapott olyan terhelést ami az oldalfalakban maradandó károsodást okozhatott, és ennek kockázatát senki nem vállalja be.

Autóvásárlás

Olvasónk első autóját készül megvásárolni. Kifejezetten városi használatra keres megbízható, könnyen fenntartható kisautót, 400.000 forint körüli áron.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Uram!

Első autóm vásárlását tervezem,kezdő vezető vagyok 1000cm3-is a választásom vagy egy Suzuki Swift vagy egy 1999es évjáratú Nissan Micra! Főleg városban használnám kisebb bevásárlásra gyerek iskolába, úszásra stb. szállítására ritkábban országúton.

A swifttől mindenki óv mert biztonsága nulla, de ilyen alapon tankkal is közlekedhetnék, swiftet már vezettem nekem semmi gondom nincs vele elvileg olcsó fenntartású, alkatrész is olcsó. Micrát még nem vezettem az az igazság nem tudom mennyire férnénk el 3 an benne én 183 cm 95kg vagyok, rövidtávon biztosan megfelelne Kb 400ezer forintot költenék autóvásárlásra elvigyen A-B-be. Ön szerint melyik lenne a legjobb választás ár-érték arányban, illetve mik az előző autótipusok előforduló hibái? Válaszát előre is köszönöm!

Üdv: K. Olivér

Szakértőnk válasza


Kedves Olivér!

Az ezres Micra abszolút ésszerű megoldás, megbízható, takarékos és kicsit talán biztonságosabb a Swiftnél, de én a Suzukit választanám. Erre a célra pont jó és a szélesebb választékból könnyebben (de nem gyorsabban!) talál egy megkímélt autót egy nyugdíjas doktornő vidéki garázsából.

Üdvözlettel, Szörényi András

Jog

Jó ha ismerjük az apró betűs részt, és tisztában vagyunk a jogainkkal, különben akár komoly kártérítési összegektől eshetünk el.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Régi autós vagyok, ezért azt szeretném megkérdezni, most is létezik-e un. értékcsökkenési kártérítés az új autók első baleseténél? Ha igen, akkor kihez, mikor, és hogyan kell fordulni a behajtás foganatosítására.

Régen volt ilyen, akkor ügyvéd intézte az egészet. Azt nem tudom, hogy a kötelező, vagy a cascó terhére megy. Előre is köszönöm a válaszát.

Üdvözlettel: Csatár Miklós


Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

Most is van ilyen, az okozó gépjármű felelősségbiztosítójához kell bejelenteni az igényt. Általában 4-6 évesnél nem öregebb, 100.000 km-nél kevesebbet futott gépkocsinál lehet érvényesíteni, a gyakorlat szerint a kárkori érték max. 10 %-a szokott lenni az értékcsökkenés (ez annak a kompenzálása, hogy egy balesetben sérült gépkocsi olcsóbban adható el, mint egy sérülésmentes).

Tisztelettel:
dr.Kozma Tamás ügyvéd
www.karterito.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!