Tenyérnyi trágyahordó: Chevrolet Pickup

Highway61 Chevrolet C-10 Fleetside Pickup

Szerző: Csepreghy Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.05.19. 08.00

Egy tétel rögtön szemet szúrt az izomautókkal teli, akciós kínálatból: a merész, békametálzöld Chevy Pickup.

Mostanában gyakran jóárasítják a különféle beszerző oldalakon a Highway61 amcsi izomautóit, egy tétel azonban rögtön szemet szúrt az akciós kínálatból: a Chevy Pickup. Nemcsak feltűnő békametálzöld színe, hanem formája miatt is. Bár ebben a kombinációban távol áll egy munkagéptől, azért bizonyára egy ifjú Ewing sem tiltakozna, ha ezzel kéne a ranch egyik végéből a másikba fuvarozni az újratekercselt szivattyúmotorokat.

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

Csomagolás

... amit akár le is fedhetünk a szépen kidolgozott takaróelemmel

Gusztusos, ablakos dobozban tálalják a modellt, melynek kiszabadításához csupán közepesen vastag idegek kellenek, csavar ugyanis nem rögzíti, helyette egy átlátszó műanyagburok van beszorítva a doboz keretei közé, ami mindig előszeretettel akad neki ennek-annak a visszacsomagoláskor. Ha kiszabadítottuk és jól össze is taperoltuk, akkor a csomagban találunk tisztítókendőt, közvetlenül a plató takaróponyvája mellett.

Külső

Számtalan variációban kiadta a HW61 ezt a Chevy-t. Létezik belőle a dögös mattfeketétől kezdve, a hotrodos lángnyelves festésűn át egészen a klasszikus kék-fehérig mindenféle színű. Ez a metálzöld-fehér kombináció elég merész és így már inkább van hobbiautó, mint igásló jellege. Az összeszerelési minőség meg sem közelíti a Kyosho vagy Autoart modellek szintjét, cserébe viszont feleannyiba kerül és nagyon hangulatos, hogy mindig valami kicsit lóg vagy nyiszog rajta és benne. Az illesztések sem olyan pengék, mint ahogy máshol megszokhattuk, de az összkép mégis szép és masszivitást sugall.

A hatalmas, krómozott maszkról semmilyen egyéb részlet nem tudja elterelni a figyelmet

A tükröket a gazdinak kell felszerelni. Pedig semmi nem indokolná ezt, hiszen a doboz kiképzése lehetővé teszi, hogy ezzel együtt is beleférjen. Ráadásul pillanatragasztó nélkül mindig leesne az ajtóról, mert az erre kialakított üreg nagyobb, mint a bele szánt elem szára. A platóra minden ügyeskedés és tanakodás nélkül elfér két EUR raklapnyi bármi egy pár zsákkal és zöldséges rekesszel. Sajnos a rakodófelület alól két oldalt kilógó kipufogóvégek nem sikerültek túl igényesre, egy sorjás, lyuk nélküli csőnél többet érdemelt volna ez a modell.

Szépek a felnik és a lámpák is, egyedül a sorjás kipufogó lóg ki a képből

Filléres, de hatásos mutatvány a ki-be tologatható antenna, ahogyan a nyitható kesztyűtartó a beltérben is. Ami már komolyabb trükk, az a forgó kardántengely, melyet a GMP modellekhez hasonlóan a hátsó tengely hajt meg egy differenciálművön keresztül. A felnik és a fehér feliratos Good Year gumik egyaránt remek darabok, pont illenek az autóhoz. Az én kedvenc részleteim mégis a baloldali ajtó mögött lévő, kis króm gombóc tanksapka és a hasonló formájú vonóhorog.

Filléres, de hatásos: ki-be tologatható az antenna

A formatervről nem igazán lehet hosszasan, nagy átéléssel szónokolni. Ahogy a stepside-okat vagyis oldalfellépőseket felváltották a sima oldalú fleetside-ok, kicsit egyhangúbbak is lettek az efféle pickup-ok. Azért a diszkrét vállvonal és a domborodó gépháztető jelzi, hogy még nincs oda minden. Inkább néhány elszórt krómbetéttel igyekeztek feldobni a vonalzóval is könnyedén megrajzolható formát. Ezen alkotórészek többsége egészen tartósnak tűnik, egyedül talán az ajtók körül veszélyeztetheti az idő és a por a csillogást.

Motortér

Szinte elvész a V8-as a nagy térben, kidolgozása kiváló

Már az első maszk hatalmas résein jól látható a termetes hűtő bordázata. Kis rugóval ellátott, több alkatrészből álló mechanika segíti a gépházfedél mozgatását. Az alatta lévő térben szellősen elfér a narancssárgára festett szelepfedelű V8-as és a hozzá tartozó aprócska tartályok, dobozkák és az ezekhez vezető csövek.

A kabinban

Az utastérben erősen dominál az itt elég szokatlan és cseppet sem praktikus, elegáns fehér szín, hiszen amikor kitalálták ezeket  a járgányokat, nem feltétlenül a báli szezon öltözékeire gondoltak.

Érdekes színvilágú, részletgazdag a beltér. A padló plüssözését gumiszőnyeg óvja a lábtérben

Már az ajtókárpitokon meglátszik az odafigyelés, hiszen nem csak egy egybeöntött műanyaglap, hanem fabetét imitációval, krómozott kilinccsel és kurblival egészítették ki. Dicséretes továbbá az is, hogy az ajtó zsanérját és annak csavarját feketére festették, így alig észrevehető a műszerfal alatt. Több, különböző méretű, de részletgazdag órát helyeztek el a kétküllős kormány mögötti krómkeretes részen. Szépen kipingálták ezüsttel mind a négy pedált, valamint a szokásos plüssözésen kívül két gumiszőnyeget is elhelyeztek a padlón, így van mit nézegetni a lábtérben is. Nagyszerű!

Összegzés

A két vékony lámpa közti űrt a Chevrolet felirat tölti ki

Az itt-ott előforduló illesztési pontatlanságokat nem csak az 50 és 60 euró közötti ára, hanem az egyéb ötletes részletei is bőven ellensúlyozzák. És őrültmód menőn néz ki!

Megtetszett?

Ha megtetszett a bemutatott modell, és vágysz valami hasonlóra, itt biztosan megtalálod. Kattints ide, és szemezgess a webshop modellautós kínálatából.

A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég csak erre a linkre kattintani.

Kommentek

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.