Tenyérnyi trágyahordó: Chevrolet Pickup

Highway61 Chevrolet C-10 Fleetside Pickup

Szerző: Csepreghy Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.05.19. 08.00

Egy tétel rögtön szemet szúrt az izomautókkal teli, akciós kínálatból: a merész, békametálzöld Chevy Pickup.

Mostanában gyakran jóárasítják a különféle beszerző oldalakon a Highway61 amcsi izomautóit, egy tétel azonban rögtön szemet szúrt az akciós kínálatból: a Chevy Pickup. Nemcsak feltűnő békametálzöld színe, hanem formája miatt is. Bár ebben a kombinációban távol áll egy munkagéptől, azért bizonyára egy ifjú Ewing sem tiltakozna, ha ezzel kéne a ranch egyik végéből a másikba fuvarozni az újratekercselt szivattyúmotorokat.

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

Csomagolás

... amit akár le is fedhetünk a szépen kidolgozott takaróelemmel

Gusztusos, ablakos dobozban tálalják a modellt, melynek kiszabadításához csupán közepesen vastag idegek kellenek, csavar ugyanis nem rögzíti, helyette egy átlátszó műanyagburok van beszorítva a doboz keretei közé, ami mindig előszeretettel akad neki ennek-annak a visszacsomagoláskor. Ha kiszabadítottuk és jól össze is taperoltuk, akkor a csomagban találunk tisztítókendőt, közvetlenül a plató takaróponyvája mellett.

Külső

Számtalan variációban kiadta a HW61 ezt a Chevy-t. Létezik belőle a dögös mattfeketétől kezdve, a hotrodos lángnyelves festésűn át egészen a klasszikus kék-fehérig mindenféle színű. Ez a metálzöld-fehér kombináció elég merész és így már inkább van hobbiautó, mint igásló jellege. Az összeszerelési minőség meg sem közelíti a Kyosho vagy Autoart modellek szintjét, cserébe viszont feleannyiba kerül és nagyon hangulatos, hogy mindig valami kicsit lóg vagy nyiszog rajta és benne. Az illesztések sem olyan pengék, mint ahogy máshol megszokhattuk, de az összkép mégis szép és masszivitást sugall.

A hatalmas, krómozott maszkról semmilyen egyéb részlet nem tudja elterelni a figyelmet

A tükröket a gazdinak kell felszerelni. Pedig semmi nem indokolná ezt, hiszen a doboz kiképzése lehetővé teszi, hogy ezzel együtt is beleférjen. Ráadásul pillanatragasztó nélkül mindig leesne az ajtóról, mert az erre kialakított üreg nagyobb, mint a bele szánt elem szára. A platóra minden ügyeskedés és tanakodás nélkül elfér két EUR raklapnyi bármi egy pár zsákkal és zöldséges rekesszel. Sajnos a rakodófelület alól két oldalt kilógó kipufogóvégek nem sikerültek túl igényesre, egy sorjás, lyuk nélküli csőnél többet érdemelt volna ez a modell.

Szépek a felnik és a lámpák is, egyedül a sorjás kipufogó lóg ki a képből

Filléres, de hatásos mutatvány a ki-be tologatható antenna, ahogyan a nyitható kesztyűtartó a beltérben is. Ami már komolyabb trükk, az a forgó kardántengely, melyet a GMP modellekhez hasonlóan a hátsó tengely hajt meg egy differenciálművön keresztül. A felnik és a fehér feliratos Good Year gumik egyaránt remek darabok, pont illenek az autóhoz. Az én kedvenc részleteim mégis a baloldali ajtó mögött lévő, kis króm gombóc tanksapka és a hasonló formájú vonóhorog.

Filléres, de hatásos: ki-be tologatható az antenna

A formatervről nem igazán lehet hosszasan, nagy átéléssel szónokolni. Ahogy a stepside-okat vagyis oldalfellépőseket felváltották a sima oldalú fleetside-ok, kicsit egyhangúbbak is lettek az efféle pickup-ok. Azért a diszkrét vállvonal és a domborodó gépháztető jelzi, hogy még nincs oda minden. Inkább néhány elszórt krómbetéttel igyekeztek feldobni a vonalzóval is könnyedén megrajzolható formát. Ezen alkotórészek többsége egészen tartósnak tűnik, egyedül talán az ajtók körül veszélyeztetheti az idő és a por a csillogást.

Motortér

Szinte elvész a V8-as a nagy térben, kidolgozása kiváló

Már az első maszk hatalmas résein jól látható a termetes hűtő bordázata. Kis rugóval ellátott, több alkatrészből álló mechanika segíti a gépházfedél mozgatását. Az alatta lévő térben szellősen elfér a narancssárgára festett szelepfedelű V8-as és a hozzá tartozó aprócska tartályok, dobozkák és az ezekhez vezető csövek.

A kabinban

Az utastérben erősen dominál az itt elég szokatlan és cseppet sem praktikus, elegáns fehér szín, hiszen amikor kitalálták ezeket  a járgányokat, nem feltétlenül a báli szezon öltözékeire gondoltak.

Érdekes színvilágú, részletgazdag a beltér. A padló plüssözését gumiszőnyeg óvja a lábtérben

Már az ajtókárpitokon meglátszik az odafigyelés, hiszen nem csak egy egybeöntött műanyaglap, hanem fabetét imitációval, krómozott kilinccsel és kurblival egészítették ki. Dicséretes továbbá az is, hogy az ajtó zsanérját és annak csavarját feketére festették, így alig észrevehető a műszerfal alatt. Több, különböző méretű, de részletgazdag órát helyeztek el a kétküllős kormány mögötti krómkeretes részen. Szépen kipingálták ezüsttel mind a négy pedált, valamint a szokásos plüssözésen kívül két gumiszőnyeget is elhelyeztek a padlón, így van mit nézegetni a lábtérben is. Nagyszerű!

Összegzés

A két vékony lámpa közti űrt a Chevrolet felirat tölti ki

Az itt-ott előforduló illesztési pontatlanságokat nem csak az 50 és 60 euró közötti ára, hanem az egyéb ötletes részletei is bőven ellensúlyozzák. És őrültmód menőn néz ki!

Megtetszett?

Ha megtetszett a bemutatott modell, és vágysz valami hasonlóra, itt biztosan megtalálod. Kattints ide, és szemezgess a webshop modellautós kínálatából.

A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég csak erre a linkre kattintani.

Kommentek

Ennyibe kerül az új Lada itthon, holnaptól lehet venni

Bemutatták Magyarországon is a Lada Vestát, és végre kiderült, hogy mennyibe fog kerülni. A forgalmazás március első napján, azaz szerdán kezdődik.

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.