Megbüntettek, nem fizetek. Jöhet a bíróság?

Válogatás szakértői levelesládánkból

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.15. 16.15

Olvasónkat 15 ezer forintos büntetés várta, de ő úgy döntött, nem fizet. Jogi szakértőnk felvázolja milyen következményekkel jár majd a jogsértő magatartás.

Vezetéstechnika

A motoron szerzett rutin elég lehet ahhoz, hogy autóba átülve, előzetes tapasztalat nélkül gond nélkül vegyünk részt a forgalomban? Szakértőnk válaszol.


Olvasónk kérdezi

T. Székely Gyula!

2004-ben szereztem b kategóriás jogosítványt és sajnálatos módon az elmúlt 8 évben nem igazán volt alkalmam autót vezetni. Segédmotor kerékpárom volt jó pár évig és ezzel közlekedtem. Most viszont úgy hozta a sors, hogy Németországba költözöm munka miatt.

És felmerült a kérdés, hogy akkor nem ártana autóra cserélni a motoromat. Ön szerint érdemes lenne egy oktatóval újra gyakorolnom előtte vagy nem szükséges.

Válaszát előre is köszönöm!

Szakértőnk válasza

Kedves Ferenc !

Mindenképpen javaslom, hogy egy oktatónál vegyen pár órát, mielőtt elkezdené autós pályafutását. A motorozás is megköveteli, hogy kialakuljon egy bizonyos közlekedési érzéke, de autóba átülve azért ez más. Az autó készségszintű kezelését újra el kell sajátítania. Egy fejlettebb motorizációjú országban sokkal nyugodtabban fog vezetni, ha az autó kezelésével már nincsenek gondjai.

Üdvözlettel Székely Gyula

Autóvásárlás

Olvasónk összkerékhajtású családi autót keres, dízelmotorral. Főképp a Volkswagen csoport típusai keltették fel az érdeklődését, a négy felvázolt lehetőség közül szakértőnk segít választani.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szakértő úr!

Szeretnék egy összkerékhajtású dízel családi autót vásárolni, lehetőleg külföldről, maximum 4000 Euro vételárért. Ebben szeretném a tanácsát kérni.

Éves szinten 20-25 ezer km-t szeretnék menni vele, ezért a dízel. Hosszabb utakra is szeretném használni, mivel külföldön dolgozom (osztrák Alpok) és oda inkább összkerékhajtású autót szeretnék a hó meg a hegyek miatt (10 év tapasztalata). Számomra ésszerűnek vélt kiszemelt típusok:

– Audi A4 1.9 Tdi (nem PD) Quattro 1995-2001
– VW Passat syncro 1.9 Tdi (nem PD) 1996-2000
– VW Golf 4 kombi 4motion 1.9 Tdi (nem PD)
– Skoda Octavia 4X4 1.9 Tdi (nem PD)

Ilyen motorral szerelt autóm már volt (1.9Tdi), meg voltam vele elégedve a magas futásteljesítménye ellenére is. Ami még ezen modellek mellett szól, hogy viszonylag sok fut belőlük (fronthajtásos) ma is útjainkon, olcsó alkatrészek, nem igényel jól felszerelt szervizműhelyt (márkaszerviz) a javíttatásuk. A 2.5 V6-os motorokról nem sok jót hallottam, sem a PDTdi motorokról.

Amit még megtudtam kutakodás után, hogy a Passat és az A4 futóműve alumínium lengőkaros (drágább szerviz) Ezen kívül más típust nem találtam dízelben. Ebben az árban ahogyan elnézem van esélyem kifogni külföldön egy 300.000km vagy attól kevesebbet futott szervizkönyves példányt is leinformálható előélettel. Amit még nem tudok, hogy vásárlásnál hogyan lehet a 4X4 hajtást leellenőrizni, mármint, hogy milyen hibák fordulhatnak elő. Tudom itt már állapotot veszek. Ön melyiket választaná az én helyemben? Vagy tudna esetleg más típust ajánlani?

Köszönettel
Péter

Szakértőnk válasza

Kedves Péter!

Tényleg könnyűfém öntvény a lengőkar. A műszakilag közeli Passat és az A4 (meg az 1997 utáni A6) ellen szól, hogy a szilenteket csak alsó lengőkarral és gömbfejjel együtt lehet cserélni, ami kb. 25-30 000 Ft, egy barátom pont most cseréltetett a 2001-es Passatján. Mivel oldalanként csak elöl van négy lengőkar, ez szettben belekerülhet 110 000 forintba.

A 4×4-es verziók sajátossága, hogy a hátsó futómű is független a Golf IV alapú autókon (Leon, TT, Octavia 4×4 is). Kevés van belőlük, a többlengőkaros konstrukció csak gyári alkatrészként kapható kb. 160 000 forintért. Viszont a futóműves dolgok cseréje után hosszú évekig használhatja velük az autót.

Az 1,9-es TDI motor szerintem is jó, így azt a típust vegye meg, amelyikből szebb állapotút talál 4000 euróig. A 2,5 V6 nem sikerült jól, vezérléscseréje is költséges, ráadásul könnyebben lesz hengerfejes is, szóval csak a négyhengeres modellek között keresgélnék. Induljon egy nagy gázzal a próbaút végén, ha már meleg a motor és érezni fogja, hajt-e hátra a rendszer.

Üdvözlettel, Szörényi András

Jog

Jön a csekk, majd a fiók alján landol. Miért is kellene befizetni? Elfelejtik, elévül, 15 ezer forint nem éri meg a hercehurcát a hivatalnak sem. Vagy mégis?



Olvasónk kérdezi

Tisztelt Ügyvédúr!

A Közterület felügyelet a távollétemben helyszíni bírságot szabott ki, 15000 ft. Az utcasarkon 5m-en belül álltam. Ha jól informálódtam,akkor ez kisebb fokú szabálysértés. Ezért érdeklődnék,ha nem fizetném be a csekket,akkor a rendőrségen megúszhatnám-e a bírságot? Objektív felelősségvállalás?

Köszönettel

Olvasónkat 15 ezer forintos büntetés várta, de ő úgy döntött, nem fizet. Jogi szakértőnk felvázolja milyen következményekkel jár majd az elégedetlenség.

Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

Amennyiben nem fizeti be a bírságot, szabálysértési eljárás indul, amelyben a rendőrség első körben meg fogja kérdezni, hogy ki vezette a gépkocsit. Erre a levélre köteles válaszolni, ugyanakkor írhatja azt is, hogy a közeli hozzátartozójára és önmagára nézve nem köteles terhelő vallomás tenni. Abban az esetben, ha a vezető személyét megnevezi, kiszabhatnak magasabb összegű bírságot (max. 150.000,- Ft) is, azonban figyelmeztetés is alkalmazható.

Tisztelettel:
dr.Kozma Tamás ügyvéd
www.karterito.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • men?manó

    Nekem kétszer volt hasonló afférom a közteresekkel.
    Nem fizettem. Feljelentettek. A rendőrségi levélre sem válaszoltam, nem is lett belőle semmi. Ez 2003-ban volt.
    2007-ben a másik esetnél a végén ismét a rendőrség küldött levelet. Arra meg megírtam, hogy nem teszek terhelő vallomást, így abból sem lett semmi. Nyugodtság! Nem komoly az ügy. :)

  • Dino871

    Szörényi Úr!

    Érdekelne hogy mondjuk egy 2000-es években gyártott haldex-es kisebb kompakt terepjárónál hogy lehet ellenőrizni egy próba út alatt -terepen nyüstölésen nélkül- hogy hajt e rendszer rendesen illetve hajt e egyátalán?
    Mi a véleménye?

  • Kempelen10.

    Menőmanó, manapság a lakhely szerint illetékes önkormányzat adócsoportjának adják át és adótartozásként kezelik. Mindenképpen ellenkezz velük legközelebb is, biztosan ők húzzák a rövidebbet, te meg ebben is a legokosabb lehetsz. Mindegy, az adótartozás jól kamatozik az államnak.

  • men?manó

    Kempelen10.
    Látom, a génjeidben van az okoskodás.
    Értem, hogy szeretsz belém kötni, de legalább olvass utána a dolgoknak. Jobban jársz.

  • Kempelen10.

    Dehogy kötök én beléd. Spórolj csak a fészekrakóknak, hálásak lesznek majd érte neked. Kapnak belőled segélyt. Megérdemlik ők is, te is. Egy vidéki önkormányzatban dolgozom éhbérért, nem vitás, hogy jobban tudod mi a közigazgatási bírság. Oktass minket sokat.

  • men?manó

    Ez nem közigazgatási bírság!
    Helyszíni bírság tilosban parkolásért. Kisebb fokú szabálysértés.
    Ha nem fizeted be feljelentenek a rendőrségen. Onnan már leírtam mi történik.
    Azóta sem jött semmilyen fizetési felszólítás és már el is évültek ezek az ügyek.
    Képezd tovább magad, hátha feltörsz mint a talajvíz! Sok sikert!

  • v_Petya25

    Lehet én tudom rosszul, de az adótartozás nem évül el (feltéve, hogy tényleg aként kezelik). Eszembe jut az is, hogy a kedves Centrum is 5 évvel később küldte ki a a “jogos” követeléseit. Tehát itt bármi megtörténhet.

  • men?manó

    v_Petya25
    Nincs itt szó semmiféle adóról.

  • Dino871

    Menő!

    A rendőrségi feljelentés alapján kiszabott bírsághoz csatolt tájékoztatásban szokott szerepelni hogy “Amennyiben 30 napol belül a kiszabott bírság nem kerül megfizetésre,úgy az adók módjára behajtható”..
    Szerintem így keveredett ide az adózás bár ezt a témát én nem vágom..:)

  • men?manó

    Dino871
    Igazad van, ha a cselekmény az objektív felelősség hatálya alá tartozik. Ebben az esetben közigazgatási bírságot szabnak ki és valóban az a helyzet.
    Amiről itt szó van az a kisebb fokú szabálysértés. Itt neked kell nyilatkozni, hogy ki vezetett. Amíg ez nincs meg, addig bírság sincs a rendőrség részéről. Az önkormányzat részéről pedig azért nem, mert átadták a rendőrségnek feljelentéssel.
    Hidd el tudom mit “beszélek”. Képben vagyok a témában. :)

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.