Mercedes-túladagolás Zsámbékon

Mercedes-Benz Star Experience

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.05.13. 07.00

Valósággal belefulladtunk a mindenféle formájú, kategóriájú, teljesítményű és árú Mercikbe a különleges bemutatón. SLK AMG-től Citanig adtunk egymás kezébe mindenféle csillagos kormányt.

Számos prémiumgyártó reklámozza úgy (is) autóit, hogy fogja néhány érdekesebb modelljét, kamionra rakja őket, és végighaknizza velük Európát. A sok vevőjelölt, VIP-ügyfél mellett aztán néhány szakújságírót is meghívnak az általában valamilyen Experience-nek (tapasztalatnak) hívott rendezvények végére.

Az ilyesfajta sajtóprogram elsülhet jól is, rosszul is. Amikor például Porschékkal kellett körözni a Hungaroringen, nyilván úgy szálltam ki remegő lábbal a kocsiból a program végén, hogy a Porsche a világ legjobb autója. Viszont a Mercedes hiába tolt alám több AMG-t is a zsámbéki vezetéstechnikai pályán, a szívfájdítóan gyönyörű V8-as motorhangokon kívül sok mindent nem lehetett élvezni a túlzsúfolt, túlpörgetett programban.

A sok Mercedes közül végül is három modell győzött meg arról, hogy a Mercedes is a világ legjobb autója. A jó öreg, nem is túl drága C220 CDI szedán országúton maga volt a tökéletes Hétköznapi Autó. A C63 AMG a pályán bebizonyította, hogy a V8, ahogy mondani szokás, a pokolban is V8. Új kecskeméti büszkeségünk, a CLA pedig azzal lepett meg, milyen egységes, harmonikus, friss dizájnt tud teremteni a világ első autómárkája ma is.

Second-hand autók a háttérben: mivel a Star Experience nem sajtó-, hanem ügyfélrendezvény, elhoztak egy csomó Jahreswagent is Zsámbékra, hátha valaki rákíván a márkára a menetpróbán, és Mercivel megy haza...

A osztály

Az egész hazai autós szakma egy sóhajjal csóválta a fejét a legkisebb Merci bemutatóján tavaly. De kár, hogy nem ezt a kis gyönyörűséget gyártják nálunk, hanem a buflákabb, unalmasabb B-osztályt! (Azóta persze a hangulatos CLA gyártásának megindulása helyrebillentette a mérleget.)

Az egyetlen piros autó a bemutatón. Karboncsipkés kárpitjával, csak optikai AMG-szettjével, a nagyokéhoz képest szánalmas kis négyhengeresével igazi surmó kivagyi verda volt a komoly, hatalmas, gurgulázó AMG-hordában

Az egyetlen piros autó a bemutatón. Karboncsipkés kárpitjával, csak optikai AMG-szettjével, a nagyokéhoz képest szánalmas kis négyhengeresével igazi surmó kivagyi verda volt a komoly, hatalmas, gurgulázó AMG-hordában


Az A osztály egyik sportosan kárpitozott, karbonbetétes műszerfalú, ráadásul piros modelljét vezettük a sok V8-as között körbe-körbe párszor a zsámbéki Driving Camp külső pályáján. Nehéz volt itt megszeretni szegényt, mert hiába mondogatta az instruktor a rádióba, hogy maradjunk együtt, tartsunk egyenlő követési távolságot, az AMG-kben ülő kollégák (később persze én magam is) azzal élvezkedtek, hogy lemaradtak egy kicsit, majd nekieresztették a nyolc hengereket, az akár hat liter feletti lökettérfogatot. Hátul meg kapaszkodhatott a többi résztvevő a 170 lóerős dízel C Coupéban, vagy a 211 lóerős AMG-optikás A osztályban. 10,5 milliós kocsiban még nemigen éreztem magam ennyire porszemnek.

Szlogenből nem volt hiány; a képen látható Vad Szépség mindazonáltal elég szerény gépezet volt a nagy AMG-k között

Adatlap

Mercedes-Benz Star Experience

Mercedes-túladagolás Zsámbékon 1
Motor 1991 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 211 LE
Nyomaték 350 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 6,7 sec
Végsebesség 240 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,8 l / 100 km

CLA

Lehet, hogy nem is kellett volna végigülnöm a sok Mercit, csak ellopni pár órára egy CLA-t, és azt feldolgozni jó alaposan? Hiszen a Kecskeméten gyártott magyar Mercedesből eddig csak egy fenékpróba jutott – igaz, az a miniszterelnök még langyos helyén.

Zsámbékon a 211 lóerős, kétliteres turbómotorral szerelt verziót hajtottuk meg egy kicsit. Egész jó volt vezetni, ahhoz képest, hogy Mercedes-szedán létére példátlan módon a rossz végén hajt. A dupla kuplungos robotváltót élmény kézzel kapcsolgatni, nem úgy, mint a hagyományos automatákat – amit veszít hangulatban sportosságából a kocsi a kissé szánalmas fronthajtással, majdnem be is hozza a 7G DCT nevű robotváltóval.

A tízperces kanyargás alapján persze nem szolgálhatok sok információval, megalapozott verdikttel a kocsiról, de a rövid menetpróba után annyit mondhatok: izgatottan várom a tesztautót hosszabb távra is!

A Citan, a Renault Kangoo átemblémázott változata. A legutolsó porcikáig méltatlan a csillagra, a személyszállító verzió háromcsillagos töréstesztje közröhej tárgyává tette az olcsó fejlesztésért mindent bevállaló Mercedest

Citan

Hahaha. Az országúti vezetésre amolyan dafke-motivációval a Renault Kangooból úgynevezett badge engineering, jelvénytervezés útján készült Mercedest vittük el a sok AMG és turbó benzin után. ÉS meglepődtem. Nem vártam túl sokat és jót, de még annál is kevesebbet kaptam.

A Kangoo amúgy is le volt maradva egy brosúrával a Citroen Berlingo, Peugeot Partner párostól, de még a Fiat Doblótól is, a VW Tourantól meg pláne, de a Citan valahogy még kellemetlenebb nála is. Visszhangozva kong a kabin, zörögnek a kapcsolók, gombok, óriási kihasználatlan tér terül el a műszerfal tetején a kocsiban, a Renault-dízel pedig 100 felett elég kevés egy ekkora homlokfelületű kocsiba.

Azt hiszem, muszáj lesz elkérnünk egy ilyet haszonjárműves magazinunk, a King of the Road számára, mert nagyon kíváncsi lettem, mit mutatna egy csoportteszten a legújabb, de érzésre legbutább kis-áruszállító, ami nem látszik megérdemelni azt a hatalmas csillagot az orrán.

A brutális C63 AMG messze a legnagyobb élmény volt a rendezvényen, ízig-vérig sportautó, kiváló dinamikával, irdatlan erővel. 457 lovas 6,2-es blokkjával alapáron húszmillióért tulajdonképpen ajándék

C63 AMG

Tényleg csak húszmillió? Háromszor – bő háromszor – akkora motor, mint a CLA-ban, komoly futómű, élvezetes hátsókerék-hajtás, elegendő fejtér hátul, és a listaár a 12 milliós CLA 250 AMG-nél csak nyolcmillióval magasabb?

6208 köbcenti, 600 Nm, mindez a kocsi jó végére kivezetve, a hagyományos automata létére gyors és okos 7G-Tronic váltóval (amiről most tudtam meg, hogy két különböző áttételű rükverc van benne, télen a másodikból indul hátrafelé az autó) – húszmillióért szinte ajándék.

4,5 másodperc alatt van százon, egymilliós felárért 300 feletti végsebességgel, korlátozás nélkül is megvehető. A V8-as blokk az utolsó nyolchengeres szívómotorok egyike, abból is az egyik legnagyobb Európában – emberek, ha tehetitek, menjetek és vegyétek, mert ilyen Mercedes nem lesz több, ha beüt az Euro 6.

A hangja parádés, az érces üvöltés, az öblös visszahörgés tökéletesen érthetővé teszi a 29,9 l/100 km/-t, amit a műszerfalon láttam. A menetpróbán a többi Merciben is leengedték egy kicsit az ablakot az újságírók, hogy jobban hallják – nem a saját motorjukat, hanem a C63 AMG-t. Fantasztikus autó, csodás dinoszaurusz; kár lesz érte, ha már végre átállunk villanyra az értelmetlen és kártékony, de nagyon hangulatos olajégetésről.

SL 63 vagy 65 AMG a rántópad vezérlőszobájából. Nem figyeltem meg, melyik is ez a kettő közül, pedig az egyik 48,5 millió (és 537 lóerő), a másik 72 milla (és 630 ló). A rántópadon tök mindegy: ha gyorsan jön, megpördül

CLS AMG 4Matic aut.

Az összkerekes, szép és tágas négyajtós kupéból mindössze annyi maradt meg a Mercikből Mercikbe ugrándozás után, hogy milyen hihetetlenül stabil volt a kanyarokban.

Aki nem az élményre, csak a biztonsággal utalható nagy erőre gyúr, amikor V8-as, benzines luxusautót vásárol, egész nyugodtan próbálja ki ezt a Mercedest. Az AMG plakettet szinte nem is értettem a kényelmes, puhán rugózó, csendesen, visszafogottan morgó kocsiban.

Nagyzolás: valójában csak 6,2 literes a blokk

A show legjobb autója: C220 CDI

Bár a Citannal indultunk neki az országúti vezetésnek, félúton közölték a szervezők a rádión, hogy kiszállás és autócsere, kötelező jelleggel. Hát jó, vontunk vállat, és átültünk az előttünk megüresedett C220 CDI-be. (Vigyorogva néztem a tükörben a méltatlankodó urat, aki nem újságíróként jött, és a Citan neki maradt a visszaútra, Star Experience-nek.)

A textilkárpitos, automata váltós, de navigáció nélküli autó nagyjából 11,5 milliót ér a katalógus szerint alapáron. Classic felszereltségű, és számomra ez az egyedüli választás egy négyajtós Mercinél, hiszen a Classicok motorháztetején még ott az álló csillag (az Avantgarde-nál csak egy plakett van és nagy csillag a hűtőmaszkon).

Kényelemben, békésen mormogó, jellegzetes Merci-dízelhang mellett gurultunk vissza Zsámbékra, hogy búcsút vegyünk a rendezvénytől.

Zsúfolt, nehezen feldolgozható élményanyagot szedtünk össze, mindazonáltal a sok AMG és turbós-benzines új csoda mellett leginkább ez a békés, nyugis dízel erősített meg talán leginkább abban, hogy Citan ide vagy oda, egy harmonikusan összeállított Mercedes-Benz is van annyira a világ legjobb autója, mint a többi nagy prémiummárka konkurens termékei.

Az Audi tökéletesebb, a BMW innovatívabb, a Lexus kifinomultabb, de hát a Mercedes meg még mindig Mercedes.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    A záró mondat tanulságos. De a BMW-t innaovatívnak a legkevésbé nevezném. Ügyesen másolja a többieket és megcsinálja a legjobbat, öszességében pedig a legteljesebb csomagot kínálja. De a Merci még mindig innovatívabb márka.

    Egyébbként érdekes ez a “mercedes az mercedes” dolog. 20 éve ők voltak “A” prémiummárka, a leginnovatívabb (mind formailag mind műszakilag) a legigényesebb és értelemszerűen a legnagyobb presztizzsel bíró.

    Azt sikerült annyira leépíteni hogy az előny elment a legtöbb kategóriában van ahol nemhogy első de inkább utólsó lenne, legyen a konkurens volvo, infiniti vagy lexus. De hiába volt kiábrándító a C klasse, mégis veszik. Tehát a márka presztizse még mindig mérvadó.

  • Ambrus Gergely

    zöldfülü mint a neved is mutatja nem értesz a prémium szegmenshez, mert a BMW halad az élen, Audi leadta a színvonalat, elkezdtek a spórolni, a BMW technikáján, belső minőségén látszik hogy mennyit beleadtak az F szériával, főleg most jön majd az új modellek bevezetése, pl 335d szedán, meg az Xdrive rendszer egyre több modellben.
    A merci is jó, rajtuk is látszik a fejlődés, de sosem lesz olyan jó, mint a BMW.

  • zoldfulu2000

    Ambrus: nem azt írtam hogy a BMW nincs az élen, hanem hogy nem innovatív. Megvárja a többieket és aztán kihozza a sajátot. Ami rendszerint igen jól sikerül. De nem nagyn fogsz olyan fejleztést találni az F10 árlistáján amiben a BMW olyat kínált amit mások nem. Viszont nekik van a legnagyobb lefedésük, mondhatni a közös többszörös.

  • pajav8

    “A Kangoo amúgy is le volt maradva egy brosúrával a Citroen Berlingo, Peugeot Partner párostól, de még a Fiat Doblótól is, a VW Tourantól meg pláne, de a Citan valahogy még kellemetlenebb nála is.”

    talán a Touran helyett inkább Caddy akart lenni

  • Dino871

    Zöldfülü!

    “De nem nagyn fogsz olyan fejleztést találni az F10 árlistáján amiben a BMW olyat kínált amit mások nem”

    Ajjjhaaa!
    Én meg azt hittem hogy pl az F10-es M5-ösben volt legelőbb a V8 Twinturbo..
    Aztán az RS6..aztán a Merci E63..vagy tévedek?

  • zoldfulu2000

    Úgy érted az fejlesztlés ha felhúzott V8assal váltáják ki pl a lambo V10esét?

    Egy tömegautóban (pl 320i) ezt elfogadom, de itt miért lenne “fejlesztés” hogy leszednek két hengert?

  • zoldfulu2000

    Ezen kívül nem azért fog eladni sokszázezer négyhengeres dízelt, mert lecserélte a V10esét V8asra. vagy egyáltalán árul V8ast.
    Kitörölheted a feneked a poszteren szereplő V8assal ha te nem azt keresel.

    Renault meg F1es autókat épít. És?

  • Dino871

    Zöldfülü!

    “De nem nagyn fogsz olyan fejleztést találni az F10 árlistáján amiben a BMW olyat kínált amit mások nem”

    Én még mindig erre a mondatra reagálok!Mer az M5 az nem F10??

    “Egy tömegautóban (pl 320i) ezt elfogadom, de itt miért lenne “fejlesztés” hogy leszednek két hengert?”

    Kevesebb literből több kw az nem fejlesztés??
    Csak mer ez kb olyan hogy ha könnyű a kocsi akkor az szar mer ki van spórolva a cucc…

    Az hogy V10 helyett V8 Twinturbo lett az Downsizing ezt Te is tudod(!),és ha erről beszélünk akkor ahogy írtam is ebben az F10 M5 volt az első a most futó szériáknál!Az nem számít innovációnak??….OK!

  • zoldfulu2000

    Azért tisztázzuk, ha kapsz egy ugyanolyan hengerszámú kisebb turbóst (pl 1.4T 2.0i helyett) akkor nem szenvedsz hátrányt (max egy kis gynegeség alapjáraton).

    Ha elvesztesz két hengert az nem egy sima downsizing.

  • Dino871

    Azt tisztázzuk hogy kötötd az ebet a karóhoz…:)
    V10 372KW (507LE)—— V8 411KW (560LE)
    Akkor most mibe szenvedtünk hiányt??
    Max a V10 szép hangját hiányoljuk…
    De ezen nem veszünk össze! :)

  • Ambrus Gergely

    én már vezettem a v10-es M5-öt, attól nincs jobb mmotor, visszalépés!

  • menőmanó

    Ambrus Gergely
    Hidd el, az LFA motorja sokkal jobb. :)

Vásárlást igazoló érvek egy friss használt Alfa Romeo tulajdonostól

A használt típusok szinte függésbe átcsapó állandó böngészése végén olyan autót vettem és úgy, amiről a legtöbb tanácsadó lebeszélne.

Tragédiát okozott egy udvarias pék

Maga elé engedte az utánfutós teherautót, amely elgázolta az egyetemre igyekvő robogós lányt.

Miért fizetnél a reptéri parkolásért?

Gondolnád, hogy a több ezer forintos parkolódíj kifizetése helyett akár pénzt is kereshetsz az autóddal, míg külföldön vagy?

Isuzu D-Max – Egy no bullshit-pickup

Ha te is s-sel ejted az Isuzut, érdemes elolvasnod ezt a cikket Japán legrégebbi autógyártójának legújabb pickupjáról. Az átdolgozott D-Max nem igényli a bullshitgenerátort.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.