Bicikliút, ahova biciklivel behajtani tilos

Az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület májusi jelentése

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.05.13. 15.00

Zavaros vagy veszélyes közúti szabályozási helyzeteket egyengető egyesületünk továbbra is üzemel, az elmúlt hetekben is láttunk csodás dolgokat.

Az elmúlt hetek legfontosabb eseménye egyesületünk életében, hogy lett igazi, hús-vér jogászunk! Az egyebek mellett közlekedési jogra is specializálódott Dr. Székely Ügyvédi Iroda munkatársa már több, régóta húzódó ügyünkben is rendkívül hivatalos levelet küldött a hatóságoknak, állami szerveknek, olyan precíz megfogalmazásban, amit nem lehet utánozni jogi tapasztalat nélkül.

Ebben az ügyben például a megyei Kormányhivataltól kért jogi szakértőnk intézkedést, miután a Magyar Közút kategorikusan megtagadta egy általunk feleslegesnek ítélt 70-es tábla eltávolítását, versenyt hárított a legközelebbi önkormányzattal egy valamikor elveszett Elsőbbségadás kötelező tábla miatt, és “majd valamikor”-ra helyezte egy ellentmondásos szaggatott felfestés és előzést tiltó tábla problémájának rendezését.

A budapesti nagykörúti, az RTL Fókusz által is megénekelt értelmetlen, ellenben szigorúan büntetett jobbra kanyarodási tilalom ügyében már jött is egy megszeppent válasz a Budapesti Közlekedési Központtól. Ez a nagyszerű közintézmény óvatos hárítással próbálja a felelősséget a VIII. kerületi önkormányzatra tolni – jogászunk megkereste őket is.

Az Állatkert, vagyis inkább a Gundel előtt találtunk egy érdekesen szabályozott parkolási rendet – büntettek is a közterületesek miatta serényen. Várjuk a BKK válaszát. Ahogy egy másik friss, pár napos eset, eddigi egyik kedvencünk kapcsán is. Íme, itt ez a táblacsoport Újpesten Óbudán, amit talán nem is kell túlmagyarázni:

Várjuk a Budapesti Közlekedési Központ válaszát, az ügy részletei ide kattintva olvashatók egyesületünk weblapján. 
Páty községben pedig (helyes kis falu a budai agglomerációban) egy teljesen átlagos, főútról nyíló utcában korlátozta a forgalmat 5 km/h-ra valaki, akiről igen rút jelzők jutnak eszembe:

Ha olvasóink között netán akad pátyi illetőségű, és tud valamit a tábla értelméről, kérem ossza meg velünk – az önkormányzatnak egy hét kevés volt a válaszadásra.

De ha nem pátyi illetőségű, akkor is írjon bátran, ha idegesíti egy ostoba, érthetetlen, értelmetlen közlekedési helyzet bárhol az országban! Várjuk a bejelentéseket – lehetőleg képpel, esetleg videóval, és egyértelmű helymeghatározással – az ekke@googlegroups.com emailcímre!

Köszönjük a támogatást a Continentalnak!

Egyesületünk fő támogatója, társunk a biztonságosabb, követhetőbben szabályozott közúti közlekedésért vívott küzdelemben a Continental. 

Köszönjük a támogatást!

Kommentek

  • vargagixxxer

    Az senkinek nem jutott eszébe, hogy a “Kerékpárút” táblát szimplán csak megfordította valaki??? Különben is mit keres tábla az út bal oldalán, az rám NEM vonatkozik, kivéve, ha a jobb oldalon is jelen lévő megerősítése!

    Tehát a probléma megoldása: a “Kerékpárút” tábla 180°-os elfordítása. Mindegy melyik irányba… :)

  • FelixRaven

    Ez vagy Óbudán van és nem Újpesten, vagy mindkét helyen van egy biciklis híd, amit nem szabad biciklivel használni. Aki kitalálta, annak nőjön biciklilánc a haja helyn!

  • Liverpool87

    Szerintem is úgy van hogy a bicigli útvége és a hídra kerékpárral behajtani tilos viszont tolni lehet a bicajt mert az úgye gyalogosnak minősül hídon hogyha tolod a bringád!

  • Rácz Tamás

    Az Újpestet javítottuk, köszi a jelzést!
    És azt honnan tudja az egyszeri biciklis, hogy melyik táblát fordította meg valaki? Most egyébként, ha jól látom, a Kerékpárút tábla egy méterrel beljebb áll a híd felé, tehát szabad biciklizni a hídon.

  • PAlex

    Nem kell sehova elfordítani a táblát.
    szerintem is csak annyi, hogy a hídon tolják át a bringát, ne tekerjék.
    Mert szűk, és gyalogosok i közlekednek ott, nyilván biztonsági tartalékként így volt a legegyszerűbb.
    Bár még nem láttam ott senkit biciklit tolni, és is mindig keresztül hajtottam rajta.
    Majd pont kihagyok egy ekkora lejtőt, mi? :D

  • DTF

    Ott a Tímár utcánál inkább toljátok a bringát, mert a zsaruk az utóbbi időben előszeretettel büntetik (asszem 5 rugó) a felüljárón nem tolókat ;) nincs jobb dolguk…

  • Guevara

    —>Gugli Térkép—> Deszk és Klárafalva között, a 43-as főúttal párhuzamos bicikliút a semmiben ér véget, onnan nem lehet továbbmmenni a főúton sem Klárafalva felé. Hobbikerékpárosok használják. Javaslom a helyszínt a Gugli utcai nézőkével megnézni.

  • L.A. Rómeó

    fel hajtásos cik semmi érrtelme!
    magyaroszág jól tejjesít és ezzel akartnátok itt le járatni a kormányunkat!
    sajnájjátok magatokat!
    holiday is ezen háborodot fel mindig tejjesen jogosan.
    buvár-hír!

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.