Bicikliút, ahova biciklivel behajtani tilos

Az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület májusi jelentése

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.05.13. 15.00

Zavaros vagy veszélyes közúti szabályozási helyzeteket egyengető egyesületünk továbbra is üzemel, az elmúlt hetekben is láttunk csodás dolgokat.

Az elmúlt hetek legfontosabb eseménye egyesületünk életében, hogy lett igazi, hús-vér jogászunk! Az egyebek mellett közlekedési jogra is specializálódott Dr. Székely Ügyvédi Iroda munkatársa már több, régóta húzódó ügyünkben is rendkívül hivatalos levelet küldött a hatóságoknak, állami szerveknek, olyan precíz megfogalmazásban, amit nem lehet utánozni jogi tapasztalat nélkül.

Ebben az ügyben például a megyei Kormányhivataltól kért jogi szakértőnk intézkedést, miután a Magyar Közút kategorikusan megtagadta egy általunk feleslegesnek ítélt 70-es tábla eltávolítását, versenyt hárított a legközelebbi önkormányzattal egy valamikor elveszett Elsőbbségadás kötelező tábla miatt, és “majd valamikor”-ra helyezte egy ellentmondásos szaggatott felfestés és előzést tiltó tábla problémájának rendezését.

A budapesti nagykörúti, az RTL Fókusz által is megénekelt értelmetlen, ellenben szigorúan büntetett jobbra kanyarodási tilalom ügyében már jött is egy megszeppent válasz a Budapesti Közlekedési Központtól. Ez a nagyszerű közintézmény óvatos hárítással próbálja a felelősséget a VIII. kerületi önkormányzatra tolni – jogászunk megkereste őket is.

Az Állatkert, vagyis inkább a Gundel előtt találtunk egy érdekesen szabályozott parkolási rendet – büntettek is a közterületesek miatta serényen. Várjuk a BKK válaszát. Ahogy egy másik friss, pár napos eset, eddigi egyik kedvencünk kapcsán is. Íme, itt ez a táblacsoport Újpesten Óbudán, amit talán nem is kell túlmagyarázni:

Várjuk a Budapesti Közlekedési Központ válaszát, az ügy részletei ide kattintva olvashatók egyesületünk weblapján. 
Páty községben pedig (helyes kis falu a budai agglomerációban) egy teljesen átlagos, főútról nyíló utcában korlátozta a forgalmat 5 km/h-ra valaki, akiről igen rút jelzők jutnak eszembe:

Ha olvasóink között netán akad pátyi illetőségű, és tud valamit a tábla értelméről, kérem ossza meg velünk – az önkormányzatnak egy hét kevés volt a válaszadásra.

De ha nem pátyi illetőségű, akkor is írjon bátran, ha idegesíti egy ostoba, érthetetlen, értelmetlen közlekedési helyzet bárhol az országban! Várjuk a bejelentéseket – lehetőleg képpel, esetleg videóval, és egyértelmű helymeghatározással – az ekke@googlegroups.com emailcímre!

Köszönjük a támogatást a Continentalnak!

Egyesületünk fő támogatója, társunk a biztonságosabb, követhetőbben szabályozott közúti közlekedésért vívott küzdelemben a Continental. 

Köszönjük a támogatást!

Kommentek

  • vargagixxxer

    Az senkinek nem jutott eszébe, hogy a “Kerékpárút” táblát szimplán csak megfordította valaki??? Különben is mit keres tábla az út bal oldalán, az rám NEM vonatkozik, kivéve, ha a jobb oldalon is jelen lévő megerősítése!

    Tehát a probléma megoldása: a “Kerékpárút” tábla 180°-os elfordítása. Mindegy melyik irányba… :)

  • FelixRaven

    Ez vagy Óbudán van és nem Újpesten, vagy mindkét helyen van egy biciklis híd, amit nem szabad biciklivel használni. Aki kitalálta, annak nőjön biciklilánc a haja helyn!

  • Liverpool87

    Szerintem is úgy van hogy a bicigli útvége és a hídra kerékpárral behajtani tilos viszont tolni lehet a bicajt mert az úgye gyalogosnak minősül hídon hogyha tolod a bringád!

  • Rácz Tamás

    Az Újpestet javítottuk, köszi a jelzést!
    És azt honnan tudja az egyszeri biciklis, hogy melyik táblát fordította meg valaki? Most egyébként, ha jól látom, a Kerékpárút tábla egy méterrel beljebb áll a híd felé, tehát szabad biciklizni a hídon.

  • PAlex

    Nem kell sehova elfordítani a táblát.
    szerintem is csak annyi, hogy a hídon tolják át a bringát, ne tekerjék.
    Mert szűk, és gyalogosok i közlekednek ott, nyilván biztonsági tartalékként így volt a legegyszerűbb.
    Bár még nem láttam ott senkit biciklit tolni, és is mindig keresztül hajtottam rajta.
    Majd pont kihagyok egy ekkora lejtőt, mi? :D

  • DTF

    Ott a Tímár utcánál inkább toljátok a bringát, mert a zsaruk az utóbbi időben előszeretettel büntetik (asszem 5 rugó) a felüljárón nem tolókat ;) nincs jobb dolguk…

  • Guevara

    —>Gugli Térkép—> Deszk és Klárafalva között, a 43-as főúttal párhuzamos bicikliút a semmiben ér véget, onnan nem lehet továbbmmenni a főúton sem Klárafalva felé. Hobbikerékpárosok használják. Javaslom a helyszínt a Gugli utcai nézőkével megnézni.

  • L.A. Rómeó

    fel hajtásos cik semmi érrtelme!
    magyaroszág jól tejjesít és ezzel akartnátok itt le járatni a kormányunkat!
    sajnájjátok magatokat!
    holiday is ezen háborodot fel mindig tejjesen jogosan.
    buvár-hír!

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.