Bicikliút, ahova biciklivel behajtani tilos

Az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület májusi jelentése

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.05.13. 15.00

Zavaros vagy veszélyes közúti szabályozási helyzeteket egyengető egyesületünk továbbra is üzemel, az elmúlt hetekben is láttunk csodás dolgokat.

Az elmúlt hetek legfontosabb eseménye egyesületünk életében, hogy lett igazi, hús-vér jogászunk! Az egyebek mellett közlekedési jogra is specializálódott Dr. Székely Ügyvédi Iroda munkatársa már több, régóta húzódó ügyünkben is rendkívül hivatalos levelet küldött a hatóságoknak, állami szerveknek, olyan precíz megfogalmazásban, amit nem lehet utánozni jogi tapasztalat nélkül.

Ebben az ügyben például a megyei Kormányhivataltól kért jogi szakértőnk intézkedést, miután a Magyar Közút kategorikusan megtagadta egy általunk feleslegesnek ítélt 70-es tábla eltávolítását, versenyt hárított a legközelebbi önkormányzattal egy valamikor elveszett Elsőbbségadás kötelező tábla miatt, és “majd valamikor”-ra helyezte egy ellentmondásos szaggatott felfestés és előzést tiltó tábla problémájának rendezését.

A budapesti nagykörúti, az RTL Fókusz által is megénekelt értelmetlen, ellenben szigorúan büntetett jobbra kanyarodási tilalom ügyében már jött is egy megszeppent válasz a Budapesti Közlekedési Központtól. Ez a nagyszerű közintézmény óvatos hárítással próbálja a felelősséget a VIII. kerületi önkormányzatra tolni – jogászunk megkereste őket is.

Az Állatkert, vagyis inkább a Gundel előtt találtunk egy érdekesen szabályozott parkolási rendet – büntettek is a közterületesek miatta serényen. Várjuk a BKK válaszát. Ahogy egy másik friss, pár napos eset, eddigi egyik kedvencünk kapcsán is. Íme, itt ez a táblacsoport Újpesten Óbudán, amit talán nem is kell túlmagyarázni:

Várjuk a Budapesti Közlekedési Központ válaszát, az ügy részletei ide kattintva olvashatók egyesületünk weblapján. 
Páty községben pedig (helyes kis falu a budai agglomerációban) egy teljesen átlagos, főútról nyíló utcában korlátozta a forgalmat 5 km/h-ra valaki, akiről igen rút jelzők jutnak eszembe:

Ha olvasóink között netán akad pátyi illetőségű, és tud valamit a tábla értelméről, kérem ossza meg velünk – az önkormányzatnak egy hét kevés volt a válaszadásra.

De ha nem pátyi illetőségű, akkor is írjon bátran, ha idegesíti egy ostoba, érthetetlen, értelmetlen közlekedési helyzet bárhol az országban! Várjuk a bejelentéseket – lehetőleg képpel, esetleg videóval, és egyértelmű helymeghatározással – az ekke@googlegroups.com emailcímre!

Köszönjük a támogatást a Continentalnak!

Egyesületünk fő támogatója, társunk a biztonságosabb, követhetőbben szabályozott közúti közlekedésért vívott küzdelemben a Continental. 

Köszönjük a támogatást!

Kommentek

  • vargagixxxer

    Az senkinek nem jutott eszébe, hogy a “Kerékpárút” táblát szimplán csak megfordította valaki??? Különben is mit keres tábla az út bal oldalán, az rám NEM vonatkozik, kivéve, ha a jobb oldalon is jelen lévő megerősítése!

    Tehát a probléma megoldása: a “Kerékpárút” tábla 180°-os elfordítása. Mindegy melyik irányba… :)

  • FelixRaven

    Ez vagy Óbudán van és nem Újpesten, vagy mindkét helyen van egy biciklis híd, amit nem szabad biciklivel használni. Aki kitalálta, annak nőjön biciklilánc a haja helyn!

  • Liverpool87

    Szerintem is úgy van hogy a bicigli útvége és a hídra kerékpárral behajtani tilos viszont tolni lehet a bicajt mert az úgye gyalogosnak minősül hídon hogyha tolod a bringád!

  • Rácz Tamás

    Az Újpestet javítottuk, köszi a jelzést!
    És azt honnan tudja az egyszeri biciklis, hogy melyik táblát fordította meg valaki? Most egyébként, ha jól látom, a Kerékpárút tábla egy méterrel beljebb áll a híd felé, tehát szabad biciklizni a hídon.

  • PAlex

    Nem kell sehova elfordítani a táblát.
    szerintem is csak annyi, hogy a hídon tolják át a bringát, ne tekerjék.
    Mert szűk, és gyalogosok i közlekednek ott, nyilván biztonsági tartalékként így volt a legegyszerűbb.
    Bár még nem láttam ott senkit biciklit tolni, és is mindig keresztül hajtottam rajta.
    Majd pont kihagyok egy ekkora lejtőt, mi? :D

  • DTF

    Ott a Tímár utcánál inkább toljátok a bringát, mert a zsaruk az utóbbi időben előszeretettel büntetik (asszem 5 rugó) a felüljárón nem tolókat ;) nincs jobb dolguk…

  • Guevara

    —>Gugli Térkép—> Deszk és Klárafalva között, a 43-as főúttal párhuzamos bicikliút a semmiben ér véget, onnan nem lehet továbbmmenni a főúton sem Klárafalva felé. Hobbikerékpárosok használják. Javaslom a helyszínt a Gugli utcai nézőkével megnézni.

  • L.A. Rómeó

    fel hajtásos cik semmi érrtelme!
    magyaroszág jól tejjesít és ezzel akartnátok itt le járatni a kormányunkat!
    sajnájjátok magatokat!
    holiday is ezen háborodot fel mindig tejjesen jogosan.
    buvár-hír!

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.