Merjünk gyenge dízelt venni?

Kia Cee'd testvérharc 1,4 CRDI az 1,6-os ellen

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.05.12. 09.00

Az egyetlen különbség az orrban fedezhető fel, a nálunk hosszú hónapokig szolgált 1.6 CRDI dízel mellé vetélytársul beszereztük az 1,4 literes szerényebb teljesítményű verziót.

Az autóvásárlás dilemmája nem ér véget az adott típus kiválasztásával. Sőt, innen lesz igazán izgalmas a játék. Megannyi apró döntés, amivel nagyban befolyásoljuk az kocsival töltött közös éveket. Benzinest, vagy dízelt? Legyen gyereknyugtató panorámatető, vagy felesleges? Tapogassak évekig nyúlós, nyálas műanyagot, vagy húzassuk bőrbe a kormányt? 

Most egy ilyen apró döntést vizsgálunk közelebbről, ami a nagy egészt szemlélve talán nem fontos, de bizonyos körülmények között perdöntő lehet.

Ezért beszereztünk két tesztalanyt, két hajszálra megegyező autót, a motorokat kivéve. A KIA Cee’d SW ikerpáros felszereltsége, színe, kerékmérete az utolsó részletig azonos, még a kárpit mintázata sem tér el. Az egyetlen különbség az orrban fedezhető fel, a nálunk hosszú hónapokig szolgált 1.6 CRDI dízel mellé vetélytársul beszereztük az 1,4 literes szerényebb teljesítményű verziót.

Papíron tetemes különbséget mutat a két blokk. Az 1,4-es belépőmotor 90 lóerőt teljesít 4000-es fordulaton, maximális 220 Nm nyomatékát pedig 1500-2750-es tartományban élvezhetjük.  Az 1,6 literes erősebb testvér szintén 4000-nél ad le 128 lóerőt, viszont maximális 260 Nm nyomatéka magasabb fordulaton 1900-tól 2750-ig jelentkezik.

Ez az erőtöbblet 10,9 másodperces százas sprintet jelent a gyengébb dízel 13,5 másodperces eredményével szemben. Kérdés, hogy mennyi szükségünk van erre az erőtöbbletre? Talán szép lehet az élet 90 lóerővel, még akkor is, ha egy pillanattal előtte még az 1,6-os volánja mögött ültünk?

Hogy kiderítsük a választ, egész napos túrára indultunk a koreai ikerpárral. Budapest belvárosából rajtolva csurig töltött tankkal törtünk Visegrád felé, majd onnan a 11-es főút helyett Pilisszentlászló irányában, hegyi szakaszon ereszkedtünk vissza a városba.

Szörényi András kollégával válta vezettünk, és próbáltuk érzékszerveinkkel rögzíteni a két kivitel közti különbséget. Az út tanulsága pont ez a szubjektív vizsgálati módszer lett, mivel egy idő után elmosódott a különbség a két dízel között. Az erősebből átülve az 1,4-esbe csak az első métereken volt észlelhető a lomhaság, majd lassan elkopott az érzés, és az erőtlenség frusztráló érzése nélkül lehetett tartani a tempót.

A kisebb motor Visegrádról visszafelé fogyott el, az erős szintkülönbségek leküzdésével többet küzdött, mint 128 lóerős társa, családdal, csomagokkal súlyosbítva valószínűleg még tisztábban érezhető lett volna a hátrány.

Csalóka érzékszerveink mellett természetesen a matekot is bevetettük. Mértünk gyorsulást 0-100 km/óra között, és rugalmasságot, ötödik fokozatban 80-ról 120 km/órára. A mért értékek:

 Típus  KIA Cee’d1.4 CRDI (90 LE)  KIA Cee’d 1.6 CRDI (128 LE)
 Gyorsulás 0-100 km/óra  13,0 s  10,9 s
 Rugalmasság 80-120 km/óra  12,7 s 12,2 s
 Fogyasztás 100 km/liter  5,5 l/100 km   5,9 l/100 km
Jól látható, hogy mindkét autóval sikerült túlszárnyalni a gyári adatot a százas sprint esetén. Így, padlóig taposva jön ki csak a különbség, és valljuk be, egy koreai kombi tulajdonosa ritkán zúz el otthonról üveghangon forgó motorral, sikító gumikkal.

A rugalmasság pedig elárulja, miért nem tűnt érzésre lomhábbnak az 1,4-es. Nyolcvanról, padlógázos gyorsítással csak fél másodperc a különbség, amit szeszélyes benyomások alapján működő tudatunk már könnyedén elsikkaszt.

Szavazás

Elég a 90 lóerős dízel, vagy megéri 200 ezres felárért a 128 lóerős KIA Cee'd?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Persze ezek a számok másodlagosak egy takarékosságra kihegyezett kompakt kombinál. A küzdelem a töltőoszlopoknál dől el, és itt az 1.4-es javára billen a mérleg. 5,5 litert fogyasztott átlagban, szemben a márkatárs 5,9 literével. Igaz a Spritmonitor.de tanulsága szerint az erősebb motort kíméletesen használva akár olcsóbban is kijöhetünk a tankolásokat tekintve.

A rövid próba tapasztalatai alapján kijelenthető, az 1.4 CRDI nem egy használhatatlan vevőcsalogató belépőmotor. Aki kerüli a hegyeket, annak nem lesz vele különösebb gondja.

Mégis az árlistát böngészve úgy tűnik, nincs értelme patikamérlegen porciózni az előnyöket-hátrányokat, az 1,4-es akciós ára 4 749 000, a 128 lóerős pedig 4 949 000 forint. Ha csak nem flottavásárlóként akarunk több tucat autón spórolni, akkor a nagyobb motor mindössze 200 000 forintos ártöbblete egyértelműen az erősebb dízelt emeli az ajánlott kategóriába.

Kommentek

  • menőmanó

    Elég sok vánszorgó birkával találkozom az utakon ahhoz, hogy ki merjem jelenteni, a többségnek bőven elég a gyengébb változat. Persze a férfiak többsége szereti ha elmondatja, hogy erősebb autó van a feneke alatt, de értelme a többségnél a semmivel egyenlő, mert kihasználni nem tudja (akarja?), akkor meg minek?
    Mindig mosolygok ezeken a rugalmassági méréseken is. Persze nem rossz érzés ha jól húz az autó alacsony fordulaton is, de ki az a hülye, aki 5.-ben, ne adj isten 6.-ban gyorsul 80-ról 120-ra, ha hirtelen menni kell?
    Tudom, sajnos sokan. :)

  • OKdoki

    “ami a nagy egészt szemlélve talán nem fontos,”
    Dehogy nem!
    Jó cikk. Még több ilyet! Igaz a konklúzió, ilyen kis árkülönbség esetén elhalványodik. Azért aki az egyik legolcsóbban fenntartható családi mindenest keresi, az jó döntést hoz az 1.4-es dízellel. Még az 1.6-os benzineshez képest sem nagy az árkülönbség. Országúton előzve úgyis a 70-80-ról mutatott rugalmasság a döntő (5.-ben, 4.-ben). Feltartani a forgalmat nem fogja.

  • OKdoki

    Egyébként, érdemes lenne összevetni, a benzinesek (1.6-os, 1.4-es) rugalmasságával. 60-100 és 80-120 között. A benzinesek 3.-ban (az átlagember úgy sem kapcsol itt kettest), a dízelek 4.-ben, esetleg a kisebb értéknél azok is harmadikban.

  • gilmat

    OKdoki: a benzinesek rugalmasságára én is kíváncsi lennék…
    A gond az, hogy sokan 60-100nál nemhogy 2-at, de még csak 3-at sem kapcsolnának. Simán 4., aztán vagy vissza kell fékezniük az előzési manőver közben… vagy a szembejövő csutka féket nyom, és akkor beférnek.
    A legtöbben nem akarják kínozni az autót címszóval nem tapossák meg előzésnél sem. Én speciel ezzel úgy vagyok, hogy a szembejövők sávjában túl hosszan nem akarok tartózkodni, szóval gázfröccs vissza 2., és spuri :-)
    Az autó élettartama nem ezen múlik…

  • Bence11

    Okdoki: Ha te 70-80n-nál 5-ben előzöl akkor még nem vetted észre, hogy ha valaki mögötted előz kb. letolna az útról vagy villog, hogy lép már oda neki mert pont az ilyenek a veszélyesek akik tötyögve előznek a mögötte levő meg már nem fér be csak alig aztán akkor még te mondod magadban, hogy mit akart ez a hülye itt mögöttem mikor alig fért be. Előzni erőből kell lendületből nem 1500-2000 as fordulaton.

  • OKdoki

    Bence 11 köszönöm a megszólítást!
    Az autóm 70-80 környékén 5.-ben 1500 környékén forog. Nem szoktam innen előzni, csak ha belátható szakasz elég nagy és üres. Ha érdekel: 4. ben 60-100 9,2 környéken, de 80-120 is megvan 9,5-ből. 3.-ban 60-100 7,5 környékén. Egyszer lemértem a stopperemmel, de azért az sajnos nem pontos, mivel az érzékszerveim nem csatlakoznak a sebességmérőhöz. Hogy, ki előz 5-6. ban az nem különösebben érdekel vásárlásnál, amikor egyik-vagy másik motor mellet döntök. Viszont, az igen, hogy vajon egy kis dízel (1.4, 1.5, 1.6) jobb-e az országúton a neki megfelelő fokozatban (3.-4.), vagy egy benzines szívó (1.6, 1.8)(KIA, Toyota, Honda, stb.), esetleg egy kis benzines turbó (1.0, 1,2), már ha az előzés gyors befejezését tekintjük elvárásnak.

  • menőmanó

    OKdoki
    Aki nem szeret váltogatni és a nyugodtabb stílust kedveli, annak biztos a turbódízel vagy a turbó benzines a jó választás. A sima szívókat általában ki kell húzatni, hogy jól menjenek, ezt viszont sokan nem szeretik.
    A japánoknak vannak olyan 1,8-2 literes szívó motorjaik, amik simán felveszik a versenyt (sőt) a 2,5-3 literes turbódízelekkel és a 3-3,5 literes szívó benzinesekkel.
    Egy előzésnél a súly/lóerő arány döntő kérdés.

  • OKdoki

    menőmanó
    Bár ilyen egyszerű lenne!
    A súlykülönbséget figyelmen kívül hagyhatjuk akkor, ha egyazon márka egy típusáról beszelünk. Teszem azt, azon gondolkodik valaki, hogy a KIA/Hyundai 1.6-os GDI motorját válassza, vagy az 1,4-es dízelt. A súlykülönbség csekély, egy adott karosszérián belül. A 100-ig tartó gyorsulás mond azért valamit, de ferdítheti a valós eredményt. Az hogy hogyan gyorsul egy autó az nagymértékben függ a váltó fokozatkiosztásától. Azt látjuk, hogy a dízelnek 13 másodpercnél több kell, hogy elérje a százat, a benzinesnek 10-nél kevesebb. Igen ám, de ez utóbbi talán egy váltással is abszolválja ez a tartományt. Ráadásul az elindulási hajlama jobb, kis fordulaton élénkebb. Csakhogy ez nem mond eleget arról, hogy milyen fordulaton kezdik 3.-ban a 60-100 tartományt. Lehet, hogy ott a dízelnek kellemes 1800-3000 tartományban van a motor, ahol az 220 Nm-t produkál. Itt a benzines, mondjuk 3300-4500as tartományban van. Csakhogy az a 165 Nm csak 4000-nél jelentkezik. Arról nem is beszélve, hogy lehet kisebb az áttételkülönbség a két váltó között, mint 220/165, ami eleve a dízelnek kedvez. Na, erre kellene a válasz!

  • MetroGoldwinMayer

    Nem tudom mit csináltok ezekkel az autókkal. Nekem a 2.2es Mondeo kombi 6,3mat eszik az utsó 40e km-en, ebben 10% Bp. és 90% M1 van 130-140el. Ha országutazok nekem sem fogyaszt 5,5 fölött. Akkor mire jók ezek az 1,4 dízelek?

  • menőmanó

    OKdoki
    A példádnál maradva, én biztos, hogy az 1,6-os benzinest választanám. 60-nál egy gyors előzéshez 2.-ba kell kapcsolni és állva hagyja a dízelt, aminél ezt valószínűleg nem teheted meg vagy nincs értelme. Egyébként ki kell próbálni a valóságban, annál jobb nincs. :)
    A “nagy” nyomaték nem minden. Ez saját tapasztalat.

  • OKdoki

    MGM
    Gondolom a fránya energiamegmaradás lehet itt a ludas. Egyazon súly mozgatásához, különösképpen konstans sebességnél, azonos erőkifejtésre van szüksége. Autópályán a sebesség tartásához, egy kisebb motornak is produkálni kell a megfelelő forgatónyomatékot. Lényeges különbségek nem lesznek. Viszont minél kevésbé kell kihasználni a rendelkezésre álló teljesítményt annál jobb értékeket produkálhat a kisebb alapteljesítménnyel rendelkező motor.

  • OKdoki

    menőmanó
    Azt hiszem a KIA-nál Én is ezt tenném, azaz az 1.6-os GDI-t választanám. Hát még a Toyotánál. Ott csak egy még gyengébb 1.4-es dízel és egy drága 2 ezres között választhatsz, az 1.6-os benzinessel összevetve. De mit tennél a Hondánál? Az 1.8-as benzinmotorja már nyomokban sem emlékeztet az általad említett sportos japán motorokra. Az 1.6-os dízel viszont nagyon ígéretes. Nem a legerősebb lesz a mezőnyben, de nagyon kulturáltnak. Gyorsulása is fenomenális, ha a 120 lóerőt nézed. Jobb mint a KIA 128 lóerős motorjának. Igaz, az előbbi 300 Nm-t produkál.

  • zoldfulu2000

    Röviden összefoglalva: lehet merni.

    220 nm nem kevés, az 1.6is nyomatéka lassan átlag alá kerül, de 260m, de 20 éve V6os benyák tudtak ilyan nyomatékot produkálni. Csak azokat nem szabályozták le 3500nál…

    Az 1.4es messze nem lesz alulmotorizált kishazánkban, Más kérdés hogy megéri-e a dízel felárát kifzetni nálunk.

  • zoldfulu2000

    Egylbbént viszonyításként, a kisebbik verda 12 mpes, és nem nagyon találkoztam olyan szituval ahol gondom lett volna. Sokszor átkeltem úgy németországon hogy nem nagyon hinyzott a nagyobb motor. Emelkedők, nagy sebességű pályamenetek, felhajtók és besorolűások mind gond nélkül vehetők. Nyilván a 0-100 rajtánál a dízelek mindig htárányban lesznek de akinek ez nagyon széámít az eleve ne vegyen dízelt.

  • Dino871

    Menőmanó!

    “A “nagy” nyomaték nem minden. Ez saját tapasztalat.”

    Gondolom ha ennyire utálod ezeket a dízeleket akkor biztos sok a tapasztalatod velük…

    “60-nál egy gyors előzéshez 2.-ba kell kapcsolni és állva hagyja a dízelt,”

    :)
    Hol is szoktunk 60-nál előzgetni??Én max városon kívül szoktam előzgetni 90-100 fölött..ott hova kapcsolod az 1.6-ost hogy állva hagyja a 2.0 dízelt?
    Ezek a kategóriájú (1.4-1.6) szivó benzinesek valóban jobban gyorsulnak 80-90-ig..és kb ott el is fogynak váltó áttétel miatt forognak 3000-3500-at s nem sokan vannak akik hosszú távon így nyírják tovább a kocsijukat…
    Itt mondjuk az én kocsim 2000-et forog 5.-ben és még van egy 6.

  • Dino871

    Menő!

    Nem mellesleg a nyomatékról meg annyit hogy majd ha ültél esetleg egy 7.0 literes Corvettben vagy 8.4 literes Viperban akkor mond hogy az nem minden…
    Ezek szoktak 1200-as fordulatszámnál 190-nél előzni…
    Ahol te szoktál ott meg kb alapjáraton lehet velük előzni :) /Csak szekállak:):)/

  • menőmanó

    Dino871
    Hol írtam, hogy utálom a dízeleket?
    Csapong a fantáziád?
    Örülök, hogy ekkora tapasztalatod van a témában. Talán többet kéne autóznod és akkor még nagyobb lenne.
    Jó neked, hogy országúton, külterületeken nem szoktál találkozni 60-70-nel haladó járművel, amit meg akarsz előzni.
    A nyomatékról, erőről ne nyissunk vitát. Nem tudom milyen autód van, de hidd el, tudom mit beszélek.

  • menőmanó

    Dino871
    Nem vonzanak ezek a nagy cm3-es motorok.
    Mindig is a technika híve voltam. :)
    Mondjuk egy 500 lovas Mustang tetszene, de inkább mégis egy Nissan GT-R kéne. :)

  • zoldfulu2000

    Összehasonlításképpen, pár éve két hasonló tömegű ls csúcsteljesítményű autó votl a családban. Az egyik 1.6 benya 105 LE 140Nm 1300 kg, 5 seb 11.2sec. A másik dízel 1.6 dízel, 109 LE, 260nm, 1400kg, 5seb és 12 sec.

    A dízel sokkal erősebbnek érződött, és összességében használhatóbb. A benya csendesebb alapjáraton, (cserébe pályán sokkal zajosabb). És meglepő módon összességben kb ugyanazt hozta dinamikában ha forszírozták. De normális használatban csak azt éreztem hogy nincs benne erő. 3000 ford/perc ig az azonos dízel kétszer olyan erős.

  • mtbe

    egy ugyanolyan teljesítményű benzines ugyanúgy gyorsul mint egy ugyanolyan teljesítményű dízel, ha pl. ugyanazon autóról van szó (tömeg, alaktényező, stb. ua)
    az h a dízel nyomatékosabb az azért van mert alacsonyabb fordulaton kell elérnie ugyanakkora teljesítményt…fizika

  • v_gabe

    Miért kellene kerülni a hegyeket egy 90 lovas dízellel? Megpakolva egy 68 lovas feltöltött dízel jobban felment a Turracher Höhe-re mint egy 90 lovas szívó benzines hasonlóan terhelve. Nem versenyezni kell a hegyekben sem, hanem közlekedni.

  • Guevara

    No, ismét itt a jó öreg nyomaték-teljesítmény témakör. Itt aztán lehet keverni a szezont a fazonnal.

    mtbe: Elméleti síkon akár igaz is lehet amit mondasz, de a gyakorlatban két azonos teljesítményű, de eltérő karakterisztikájú motorral szerelt autó eltérően is fog gyorsulni, akár a 0-100-at nézzük, akár a valamilyen sebességről akérmilyenre. A motoroknak csak a maximális teljesítményét ismeri általában a földi halandó, ami jellemzően egy azaz 1 bizonyos fordulatszámon jelentkezik a gázpedált padlóig tiporva.
    Azonkívül a váltóáttételezés is erősen beleszól a gyorsulás menetébe. Ez is szép témakör, de ha csak annyira mélyedünk bele, hogy lehetséges az hogy a benzines, mivel nagyobb fordulatszámon üzemeltethető, már 2-esben eléri a százat, mígy a dízelnél valószínűleg szükség van a 3. fokozatra is máris borult az azonos gyorsulás elmélete, pusztán a váltás idején fellépő vonoerőkiesés miatt. Ám ha mindkét motor mellé CVT váltót teszünk ami konstans módon és csúszások nélkül a legnagyobb teljesítményhez tartozó fordulatszámon tartja a motort gyorsulás közben, akkor abban az esetben valóban igaz az amit állítasz.

  • Dino871

    Menő!
    Valóban nem mondtad soha csak hangoztatod minden cikk alatt hogy te SZÍVÓ BENZINes párti vagy!Na ez meg nem igen fér össsze a TDI elvével…de hagyjuk
    Azt viszont nem értem hogy miért lennél te a technika pártján mikor szintén nem részesíted előnyben sem a turbót sem a dízel technikát..
    A 8.4 literes Viper motor pedig pont neked való :)

  • menőmanó

    Dino871
    Jól látod, valóban nem igazán fér össze, de attól még nem utálom a dízeleket. Még azt sem merném kijelenteni, hogy soha sem vennék, hiszen ezek a pörgős szívók sajnos kihalnak.
    A technika alatt pl. az én autóm motorkonstrukciójára utaltam.
    Változó szelepvezérlés és emelés, turbó nélkül nagyon tartós és megbízható motor, közel 107 lóerő/liter teljesítménnyel, lapos nyomatékgörbével és leszabályozásig egyre nagyobb erővel. Egyértelműen példa értékű. Kevesen tudnak ilyet.

  • Kempelen10.

    Lapos alatt az alacsonyat értetted, ugye?
    Ha lapos nyomatékgörbét emlegetsz, és ezalatt a tartósan magasat érted, akkor muszáj turbós motorról beszélned.

  • menőmanó

    Úgy értettem, hogy 2000-es fordulattól 150 Nm és 6500-tól felmegy 180 Nm-re. Tehát igen széles fordulatszám tartományban elég egyenletes, szinte vízszintes.
    Persze egy erősebb turbódízelhez képest (300-400 Nm) viccesnek tűnik a 180 Nm, de érdekes módon inkább én szoktam mosolyogni a kekeckedőkön. :)

  • OKdoki

    Íme egy valós, mért példa.
    Hyundai Elantra 1.6 MPI, azaz a szívócső befecskendezéses, 132 LE/ 6300, 161 Nm/ 4850, 1161 kg. VW Jetta 1.2 TSI 105 LE/ 5000, 175 Nm/ 1500-tól, 1227 kg. VW Jetta 1.6 TDI 105 LE/ 4400, 250 Nm/ 1500, 1295 kg. Százra gyorsulás: 1.6 MPI-10.2 s, 1.2 TSI-10.9 s, 1.6 TDI-11.4 s. 60-100 közötti rugalmasság 4.-ben: 1.6 MPI-9.9, 1.2 TSI-10.7, 1.6 TDI-9.4.
    80-120 közötti rugalmasság 5.ben: 1.6 MPI-13, TSI-15.4, TDI-15.6. A dízel eredményei érdekesek. Aminek magyarázat lehet többek közt az ötsebessége váltó. Ennek szélesebb tartományt kell átfognia fokozatainak. Nem merészség kijelenteni, hogy hármasban is képes lenne a 60-100 közötti gyorsulásra, akár az Elantra. Ha már négyesben is megveri, akkor esély ez az eredmény egy kisebb fokozatot összevetve, pedig majdnem 30 lóerő a különbség.

  • zoldfulu2000

    menő: én viszont átlalában úgy vezetek hogy aki meg tud előzni az nem is for feltartani. És nem is akar senki kekeckedni egy volvo kombivalm nert nincs nyerni valója. De nem is vág be a xenon fényszórók elé meggondolatlanul senki.

    Aki májerkedni akar az meg menjen pályára, és ott élje ki a kiseebségi komplexusait…

  • menőmanó

    zoldfulu2000
    Mivel országúton autózom sokat, így beérek jó sok “nagyautóst”, akiknek egy része nehezen viseli, ha lehagyják.
    Örülök, hogy te nem vagy ilyen, legalább megkíméled magad a kudarctól. Sokan nem így gondolkodnak.

  • zoldfulu2000

    Senki sem vezet határon, egy 1.6os Astra is elmegy 180nal ha forszírozzák, nem azon múlik hogy egy autó “nagy”.

    És mint írtam, nem szeretem ha valaki a kissebbségi komplexusát az úton akarja kompentzálni, szeremcsére a xarjancsik többségének már nem telik benzinre, a jelek szerint.

  • zoldfulu2000

    Az tény hogy pár éve még gtele votlak az utak idióta műmájerekkel, szakadt BMWkkel vagy lestarpáklt uszukikkal, akkor is nyomták ha nem lehetett és akkor si ha nem volt értelme.

    Azóta egy kcsiit helyre álltak a dolgok. Nem emlékszem rá hogy mikor láttam volna bármyilen kakaskodást úton…

  • Dino871

    Menő!

    “A technika alatt pl. az én autóm motorkonstrukciójára utaltam.
    Változó szelepvezérlés és emelés, turbó nélkül nagyon tartós és megbízható motor, közel 107 lóerő/liter teljesítménnyel, lapos nyomatékgörbével és leszabályozásig egyre nagyobb erővel. Egyértelműen példa értékű. Kevesen tudnak ilyet. ”

    Hát persze!Nagyon kevesen!PL.: M5 V10 5000ccm 507LE
    M3 V8 4000ccm 420LE
    911 Carrera 4S B6 3800ccm 385LE
    Honda S2000 S4 1997ccm 240LE

    Behalok neked! :D:D:D

  • menőmanó

    “Nagyautósnak” a 150-250 lóval rendelkezőket nevezem kasztnitól függetlenül, akik azt hiszik ,hogy megszívathatják a “kisebbet”. Hidd el, vannak még most is.
    Ezek szerint keveset jársz országúton, esetleg nem elég gyorsan. ;)

  • menőmanó

    Dino871
    Látom humorodnál vagy. :)
    Ezek közül melyik is egy elérhető árú hétköznapi használatra teljesen alkalmas autó?
    Ja, hogy egyik sem? Bocs! :DDD

  • Dino871

    Menő!

    Egyrészt nem arról szólt a vita hogy melyik autó/motor mennyibe kerül másrészt az hogy kinek mi az elérhető és hétköznapi használt az nagyon változó!
    Hidd el amikor a japánok megtervezték ezt a motort /tiédet/ nem is mertek álmodni róla hogy egyszer egy ilyen hétköznapi családi autóba kerül majd…arról meg végképp nem hogy valaki még egy félig rakott utánfutót is ráköt majd azzal vagánykodik hogy minden dízelt lehagy!
    Egyébként az M5és M3 szedán hétköznapi használatra alkalmas autók persze drágábban míg az S2000es mondjuk olcsó de nem éppen praktikus..

  • menőmanó

    Dino871
    Valóban nem arról szólt, csak egy autónál az ár az egyik legnagyobb ismérv. Nem mindegy, hogy egy technikát 6-7 vagy 20-30 millióért kapsz meg. A vállalt garanciáról és a megbízhatóságról már ne is beszéljünk az olcsóbb javára.
    Látom birizgálja a fantáziádat ez az utánfutós téma. :)
    Nem félig, hanem tele rakott utánfutóval száguldozom, hiszen jobb a kihasználtsága és expressz díjat is kapok a gyorsaságért. ;)

  • Dino871

    :D:D:D

    Ez jóóó!! :)
    Üresek lennének a napjaim a beszólásaid nélkül!! :D

  • mtbe

    Guevara
    elméletileg mondtam, igen
    de ha fogsz két uolyan kocsit, mindegyikben uo váltó, mindegyik x LE de egyik benzines másik dízel, ugyanúgy fog gyorsulni

  • mtbe

    magához a teszthez még
    én is vártam efféle teszteket, ilyeneket lehet még :)
    90 LE elég, én mondjuk a kis árkülönbség miatt az erősebbre szavaztam, mégis csak +38 LE

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezte, aki korábban egyes Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.