Szuper magyar rendőrautók eladók?

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.09. 06.00

600 használt rendőr-Focus már elkelt külföldre, de az állítólag legjobb vételnek számító 400 darabos flottát most verik majd dobra. Még ki sem hűlt a bűnözők ülepe által melegített hátsó ülés az ex-járőrautókban.

Nagyüzemben forognak hófehér Ford Focusok százai egy budaörsi telephelyen. A takarítás és a Police-matricák nyomának eltüntetése után itt várják sorsukat a nemrég még rendőrautóként szolgált járművek, amelyek közül bő 600 darabot tavaly október végéig adott vissza az ORFK jogos tulajdonosának, az MKB Euroleasing-nek. A cég éppen most indítja több száz kilométeres útjára a félezer kocsit, ugyanis eladta azokat.

A németeknek kellett, a magyaroknak nem

“Néhány külföldi helyre sikerült eladni a 600 darabos kontingenst. Az árat nem árulom el, és azt sem, hogy melyik országba” – felelte a Vezess.hu-nak Boros Gábor, a lízingcég kereskedelmi igazgatója. Információink szerint a napokban trélerre pakolt Focusok Németországba tartanak, itthon ugyanis Boros szerint “zéró mennyiséget” tudtak eladni belőlük. Az igazgató azt mondta, a csekély hazai érdeklődés oka lehet néhány újságcikk, amelyek szerinte indokolatlanul lehúzták a kocsik állapotát.

Rossz hírük van, pedig lehet köztük kimondottan jó állapotú

Az általunk olvasott írások korrektek voltak, de valószínűsíthetően dicshimnuszok tömege sem tudta volna kiverni a fejekből az előítéletet: ha egy négykerekű valaha rendőrautó volt, akkor azt biztosan ütötték-verték.

Mindenesetre a hazai gyér kiskereskedelmi értékesítés miatt feltételezhetően olcsóbban tudta az MKB elpasszolni a kocsikat külföldre egy csomagban, mintha egyenként szemezgettek volna belőlük magánszemélyek. Boros szerint nem hirdetések után ütötték nyélbe az üzletet a vevőkkel, ők kerestek meg közvetlenül több külföldi kereskedőt. A korábbi járőrkocsik egy részét már ki is fizették a vásárlók, most fuvarozzák a Focusokat.

Milyen a magyar rendőr-Focus?

Trend Plus felszereltségű, 1,6-os, 100 lóerős benzines kombikról beszélünk, amelyekben több apróság mutatja, hogy az egyenruhásokat szolgálták. Például csomagtérrács és kartervédő lemez, a rádió és a fényhíd miatt csavarozás nyomai több helyen – ezek többnyire közismertek. Az talán kevésbé, hogy a sok plusz elektronika miatt nagyobb kapacitású akksikkal szerelték ezeket.

A jó falatok most jönnek?

Az ORFK és az MKB között évekkel ezelőtt megkötött szerződés szerint 2012-ben 700 Focus kombit kell visszaadnia a rendőrségnek, idén 500-at, míg 2014-ben 300-at. Joggal merül fel a kérdés, hogy a 700 helyett tavaly miért csak bő 600-at, az 500 helyett idén miért csak 400 feletti darabot adtak vissza? A válasz viszonylag egyszerű, az autók egy része összetört az évek alatt, néhány más módon került ki a flottából.

Ezek is külföldön kötnek ki?

Az eredeti szerződés szerint az ORFK a hároméves futamidő végén, vagy 120 ezer kilométer futásteljesítmény elérésekor kellett volna, hogy visszaadja a kocsikat, de amint korábban megírtuk, az új rendőrautók beszerzésének csúszása miatt tavaly halasztást kértek az egyenruhások a 2012-es kontingensre, amelynek tagjai így az eredetileg tervezettnél többet futottak.

Rendőr és a Focus

Megkérdeztünk egy rendőrt is, aki név nélkül elmondta, hogy meglátása szerint a Focusok – leszámítva néhány tipikus rendőrautós bajt – hasonló állapotban vannak, mint egy ugyanilyen korú, és futásteljesítményű civil jármű. Mint kifejtette a bilincs és a fegyver okozott kopást, szakadást az üléskárpiton, illetve az ő általa ismert autón az elektromos ablakkal volt probléma. “Én vennék magamnak egyet, ha úgy alakulna” – tette hozzá. 

Ezeknél sokkal jobb állapotúnak mondja Boros Gábor az idén visszakapott 400 darabos flottát, amelynek egy része a futamidő lejárta előtt került vissza hozzájuk, állítólag gyöngyszemek is vannak közöttük. Információink szerint akad például 26 ezer kilométert futott példány is, ami tudva azt, hogy a kocsikat rendesen szervizelték, vonzó ajánlatnak tűnhet.

Könnyen lehet azonban, hogy ezekből sem marad itthon, ugyanis az értékesítés módján most gondolkodó Boros szerint elképzelhető, hogy ezek is külföldi kereskedőknél landolnak. Kivéve a legjobbakat. “Egy részüket nem értékesítjük, hanem visszatartjuk bérautónak, vagy csereautónak az ügyfeleink számára” – mondja az igazgató.

Azért megkérdeztük: ha van magyar érdeklődő, bemehet válogatni az MKB Euroleasing-hez? Természetesen igen.

Ideiglenesen kevesebb rendőrautó

Tavaly ősszel érdekes dolgok történtek rendőrautó-ügyben. Az ORFK és az MKB Euroleasing közötti szerződés értelmében a rendőrségnek október 31-ig vissza kellett adnia több mint 600 Ford Focus járőrautót, hiszen kifutott a lízingkonstrukciójuk. Ezt rendben meg is tette a rendőrség.

Már a december 21-i ünnepélyes átadás előtt, szinte azonnal elkezdték használni a kapitányságok az új Astrákat. Annyira kellett a járőrautó

Csakhogy a részben ezek pótlására vásárolt Opel Astrák első szállítmányai hófehéren, sima személyautóként november közepétől kezdtek szállingózni a bochumi gyártósorról Magyarországra. Ezt követően jött az átalakításuk: fényhidat szereltek a tetejükre, kommunikációs rendszert a belsejükbe, matricákat ragasztottak a kasztnikra, és így tovább. Csak ez után következhetett szolgálatba állásuk, információnk szerint nagyobb részt december első felében.

Pedig a még 2008 végén aláírt szerződés szerint már 2012 márciusáig vissza kellett volna adni a Focusok közül bő 600-at, ezt a szerződést módosíttatta a rendőrség október 31-re, de így sem sikerült időben a csere.

Titkolják a gyorshajtó rendőröket!

Kommentek

  • Motoros III

    Sajnos ilyenek vagyunk mi magyarok. Ha nekem lett volna lehetőségem rá, biztosan vettem volna egy ex rendőrautót, mivel tudom, hogy rendszeresen szervizelték őket és kitűnő műszaki állapotban vannak. Olvastam én is néhány olyan cikket, ahol lehúzták ezeket a kocsikat, de már akkor tudtam, hogy ez csak trükk, ugyanis itthon 1 millió 490 ezer forintért árulták a 30 ezer kilométert futott és a max. 120 ezer km-t futott nagyon jó állapotban lévő rendőrautót is. A németeknek állítólag több mint 2 millió forintért (euró) adták el darabját. Ezáltal fiatalodik a német, osztrák stb… autópark. Mit csinál a magyar? A németektől ugyanennyi pénzért behozza a 6-7 éves ismeretlen múlttal rendelkező autókat. Gratulálok, így kell ezt csinálni!!! Ezeket a kocsikat szerintem első sorban a rendőrségnek kellett volna megvásárolni és még minimum 3 évig használni, ugyanis ezek jobb felszereltségűek és jóval fiatalabb, modernebb konstrukciók, mint a most vásárolt Opel Astrák! A Focusok egy részén csak a fényhíd volt elavult / Code 3-as / más semmi.

  • Paccar

    Majd külföldről behozza a hülyemagyar..

  • v_johny

    Motoros III:
    “…jóval fiatalabb, modernebb konstrukciók, mint a most vásárolt Opel Astrák!” <= Ezt komolyan így is gondolod vagy csak pusztán poénkodsz???
    A rendőr Focusok a 2003-ban fejlesztett és bevezetett platformra épülnek, 2004-től volt az MkII Focus. Nos, a rendőrautók az MKII generáció Facelift változatai. A H Astra 2003 végén került bemutatásra és 2004-től értékesítették. A mai rendőrautók ezen generáció Classic (III) változatai.

    Ezek tükrében elárulnád nekem, hogy a Focus (MkII) mitől fiatalabb vagy épp modernebb konstrukció?!

  • troll

    miden céges autó szarrá van hajtva, nem csak a rendőrautók.

    ha nem az övé, az ember nem vigyáz rá.

  • Janos82

    v_johny nem feltétlen arra érthette, hogy számszerűen mikori konstrukció. egyszerűen összességében jobb autónak gondolja a focust, amiben valljuk be van is valami. persze lehet találni olyat amiben az astra a jobb és fordítva, de nálam is inkább a ford felé hajlik a mérleg…

  • zoldfulu2000

    ok srácok, megértem hogy mindenkinek meg kell élni valamiből.

    De mégis mekkora madárnak néztek minket?

    Ez pariban van az autónavigátoros újszerű (csak xarrá tört) márkakereskedős pegeot-s cikkel…

  • somebody

    zoldfulu2000
    Én egyáltalán nem érzem “reklámnak” a cikket, nem buzdít vásárlásra, nem fényezi az eladó autókat. De egyébként magukkal az autókkal sincs különösebb probléma. Ezek között is van lerúgott, fővárosi kátyútengerben használt, padlógáz padlófék stílusban vezetett, scuhamcheri ambícióikat ebben kiélő, IQ harcos fiatal rendőrök által leharcolt darab és van keveset futott, megkímélt, amivel esetleg egy falusi körzeti megbízott naponta kétszer körbegurult a faluban 30-al. Megfelelő áron, körültekintő átvizsgálással teljesen vállalhatóak. A “keveset futott, sérülésmentes, 3 diplomás női tulajtól” származó autó is lehet nagy mellényúlás.

  • v_johny

    Janos82:

    Nézd, az egy dolog hogy mire gondolt, de egészen mást írt.

    Egyébként a Focus fanatikusokat is megosztja az MKI és az MKII közti differencia. A második generáció már közel sem azt nyújtja mint az első széria. Nekem van szerencsém használni céges autóként felváltva Focus I-et (FL, 2005/06, 1.6 Fresh kombi) és Focus II (FL, 2008/09, 1.6 kombi, ez is 100Le) és hatalmas a különbség (nem csak érzetre, viselkedés, rugalmasság, fogyasztás, minőségérzet terén). Anno a rendőrök is visszasírták az Octavia kombikat (ha jók az értesüléseim). A tapasztalataimat a gyakori 1 nap alatti 380km-es utakra tudom alapozni. H Astra-ról csak annyit tudok mondani, hogy a fed. szgép adatai alapján kevesebbet fogyaszt, menet közben sokkal halkabb és a Twinport (1.6, Z16XEP) motor jól teljesít rugalmasságban is, de érzetre mindenképpen kiegyensúlyozottabbnak hat (utastérben sincsenek érdekes zörgések). Ezek az autók nem kulcsosak (max néha viheti el más mint akihez rendelve vannak), így nem lerúgott darabok (illetve a régebbi már többet kapott azért de mégis meggyőzőbb, jobb a futómű hangolása és jobban megy)…
    Nekem ennyi lenne a véleményem és tapasztalatom a konstrukció/generáció ide vagy oda témakörről…

  • zoldfulu2000

    somebody: hát persze, a rendőrautó a legjhobb választás. Annál már csak a neppertaxisok levedlett verdáinak megvétele lehet job üzlet…

    Nyiklván a megfradt yardosok úgy vigyáztak rá mint a hímes tojásrta. És ahatékonyságra kihegfyezett közhatalmi szerrvek minden alkatrészt azonnak és szakszeráen cseréltettek.

    Sok sikert hozzájuk.

    Mennyivel jobbak mint a csóró köznép levedlett vacakjaik. NYilván mind xart a garira és minden javítást feketén a haver buherátornál csináltatott, ráadásul mind amatőr vezető, boztos csak a kuplung égetséhez értenek.

    Ha nincs az a cikk a másik oldalon nem húőznám fel magam de kezd idegesíteni hogy sorra néznek minket hülyének…

  • Kempelen10.

    Csak azt lehet hülyének nézni, aki hagyja magát Zoldulu2000. Engem az háborít föl, hogy itthon még mindig szívesebben vesznek 80 ezret futott szervizt sosem látott szart, mint korrekt ajánlatot, de hát nálunk az önszopatás genetikailag kódolt a többségbe.

  • zoldfulu2000

    Akkor sok sikert kempelen. 80e szervízt nem látott, hát persze. Még előre ideológiát gyártasz. Remélem jól jársz majd egyel :)

  • PRD

    zoldfulu2000 ezt most eltaláltad!
    Sokkal jobbak mint a köznép levedlett vacakjai, tisztelet a kivételnek. Mivel ezek nem a rendőrség autói voltak, így rendesen voltak szervizelve. Olyan szinten, hogy a rendőrségi műhelyekbe még izzót se lehetett cserélni bennük. Avval is azonnal szakszervizbe kellett menni!

  • somebody

    zoldfulu2000
    Egyetértek Kempelennel, azt lehet hülyének nézni, aki hagyja magát. De ennek fuss neki még egyszer. Sem a cikk, sem én nem azt sugaltuk, hogy ezek az autók a tuti vételek. Nyilván van közötte törött, legyilkolt stb. De ahogy már írtam, vidéki használatban valószínűleg nem fognak 3 év alatt nem fognak teljesen leamortizálódni ezek az autók. Egyrészt egy tartós, egyszerű konstrukció, másrészt mivel a flottakezelő szervizelte, valószínűleg minden kötelező karbantartást elvégeztek. Ha a piaci árhoz képest körülbelül 20%-al olcsóbb, akkor egy vállalható kompromisszum. Nem mondom, hogy én vennék ebből a flottából, de vállalhatónak tartom. A “csóró köznép levedlett vacakjai” pedig sokszor semmivel sincsenek jobb állapotban, mint a rettegett cégautók. A lakosság több mint felének van rezsitartozása, devizahitele stb. Szerinted egy ilyen családban az az első és legfontosabb, hogy 15-30e km-enként rohanjanak a szervízbe sok sok tízezerforintot otthagyni? Sajnos ha a haver sógorának unokahugának a nagybátyja, aki látott már autószerelőt 10 m-nél kisebb távolságból 2-3 évente löttyint az autóba 4 liter Tescos olajat, az már karbantartottnak számít… Én nem is vennék soha itthon használtautót, esetleg akkor, ha látom az eladót és a háza, öltözéke stb alapján látszik, hogy ad magára és az autójára.
    Szerintem a Peugeotos cikkel sem volt semmi probléma. Igaz, az sokkal marketingszagúbb írás volt, de egyrészt nem kötelező megvenni, amit reklámoznak, másrészt ott is korrektül le volt írva, hogy sérült volt az autó, mennyit futott stb stb. Ennek fényében persze olcsóbb is volt, mint a listaár. Lehet mérlegelni, valakinek megéri-e.

  • Kempelen10.

    Zoldfulu2000 akkor te vagy a célközönsége a női tulajtól, rendszeresen szervizelt, sérülésmentes, nem dohányzó, 4 évesen éppen 53 ezer kilómétert futott véletlenül kimosták a szervizkönyvét autóknak. Van belőlük sok, fogsz találni magadnak. A metálfényt le ne hagyd! hahaha Jó hogy van aki így gondolkodik, mert ebből élnek csodásan a nepperek de hát tudjuk amíg szar van, légy is van.

  • zoldfulu2000

    somebody: nyilván, a cikk tök semleges. A Szuper nyilván a márkája a rendőrautóknak.
    Kempelen: igen, megkímélt nő tulajtól vettem az autót, minden szervízszámlával és garis javítással. És jól is szolgált.
    Csak ehhez hajnadó voltam elnenni 300km-t (oda vissza kétszer), átbeszélni a tulajjal, picit alkudni, és persze letudni az importálás folyamatát (ami lényegesen egyszerűbb volt mint a hazai ahogy olvasom).

    De persze van aki jobban szereti ha elmondhajta hogy “jól járt”, és egyszerre élvezi hogy más neki mindent elintézett.
    És még csak nem is gyanakszik.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.