Ladát vegyünk vagy BMW-t?

Válassz autót a Vezessnek!

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.05.08. 16.00

BMW vagy Lada? Segítsetek dönteni, szavazzatok jövő szerdáig, mert rajtatok múlik, hogy a két kiválasztott közül melyik típus lesz szerkesztőségünk új négykerekű tagja.

Cimboránk, hű harcostársunk a tűzoltósági Zuk elhagyott bennünket. Jó, bevallom, nem önszántából ment, tulajdonképpen kirúgtuk. A szakításért magunkat is okoljuk, vörös bódéját csak lepte a por, a tétlenség pedig makrancos viselkedést szült, ami további tétlenségre sarkallta szerkesztőségünk tagjait. A végső elhidegülésnek még a raktérben kialakított szauna sem szabott gátat, így a búcsúzó karácsonyi fotózás után véget ért a szép emlékű kapcsolat.

Távozása űrt hagyott, szájbiggyesztő depressziót, amiből nehezen kilábalva, a múltat lezárva, úgy tűnik, itt az ideje továbblépni. Érezzük, hogy a hétköznapokban nehezen használható célszerszám zsákutca volt, ezért visszatérünk a személyautókhoz, és igazi kocsit állítunk a szerkesztőség szolgálatába. Hogy milyet? Nos, a kérdés eldöntéséhez számítunk a segítségetekre!

Keretünk szűkös, körülbelül 250 ezer forint az átírás költségeit nem számítva, tehát  a használtpiac mély sűrű iszapjában matatunk kincsek után. Az anyagi korlát pozitív hozadéka, hogy ezért az összegért izgalmas, használható autót találni a lógó belű roncsok között.

Tökéletes autót használni unalmas, mi pedig kalandra vágyunk, vérrel, verítékkel gazdagon. Így már első körben kiszórtuk az értelmes jelölteket. Csábító ajánlat a klasszikus Suzuki Swift, az Expressz.hu keresőjében rögtön 32 eladó akadt a megadott ársávban. Fogyasztása legendás, megbízhatóságára nem lehet panasz, de a régi Swift bármi lehet, csak szerkesztőségi kabala nem. Ahhoz túl józan, akárcsak az Opel Astra F, vagy a jó öreg Ford Escort.

Gyors döntéssel teret engedtünk az álmoknak. Lendülettel túrtunk bele a hirdetési oldalak kínálatába, vadabbnál vadabb ötletek repültek szét a monitorokat bámulva.

Legyen igazi svéd tégla! A 740/760-as Volvók kínálta fejedelmi kényelem mai napig alfa fázisba nyugtatja az utasok agyát, ráadásul a kombi iszonyat teret ad, a családosok vaskosra hízott magabiztossággal mehetnek kirándulni, a svéd csarnok 991 liter alaphangon, ledöntött ülésekkel pedig 2122 liter! Ráadásul hátul hajt, és csúcsmodellhez méltóan a teljesítménnyel sem áll hadilábon, turbós, négyhengeres 2,3 literes motorja 182 lóerővel gurult ki a gyárból, a 109-122 lóerős turbódízel blokkok pedig a kor leggyorsabbjának számítottak.

Dízelt viszont nem szeretnénk, a Volkswagentől származó hathengereseket rossz történetek lengik körül, a benzines pedig 13,5 literes átlagfogyasztásával válik riasztó álommá.

Sajna a nyolcvanas évek klasszikus Hot Hatch típusai teljesen kikoptak a fél lábbal a bontóba tartó kategóriából, Peugeot 205 GTI, Volkswagen Golf GTI, Opel Kadett GSi alig akad, talán Ford Escort XR3i-ből beeshet pár találat, sőt ebből a verzióból néha feltűnik a kabrió is, egyhavi átlagkeresetnek megfelelő összegért. 

Az autóbuzi kupaktanácsban felvetődött az Alfa Romeo-vásárlás eshetősége is, hiszen Jeremy Clarkson óta tudjuk, akinek nem volt még Alfája, az ne nevezze magát hithű benzinvérűnek. Erőtlenül kardoskodtam az Alfa Romeo 33-as mellett, melynek csúcsa 132 lóerővel, 1,7 literes, 16 szelepes boxermotorral mára igazi különlegesség, csakhogy beláttam, autót akarunk és nem szerelői tanfolyamot. Az Alfa Romeo 75 szintén kiesett, mivel még a 33-asnál is ritkább és drágább, főleg a kései twinspark motorral szerelt szériák.

Végül két, sokban hasonló, ugyanakkor teljesen különböző autónál lukadtunk ki. Mindkettő dupla kerek lámpával, hátsókerék-hajtással volt a nyolcvanas évek sztárja. Az egyik a vasfüggönyön innen, a másik a pedig túlsó oldalon.

Két végső választásunk tehát a BMW 3-as széria E30 kódjelű típusa, és a Lada 2103, avagy ezeröcsi. Tudjuk, hogy sokban különböznek, és fikarcnyi belátással a bajor gép lenne jobb választás, viszont a Lada képviselte hangulatfaktor bőven behozza a technikai fejletlenség jelentette hátrányt.

A Lada egy korszak vágyott tárgya volt, majd a minden típusra jellemző hanyatlás, ritkulás évtizede után a megmaradt darabok mára különleges, tekintetvonzó fellépéssel közlekednek hazánk útjain. Csábító a márkára jellemző pezsgő klubélet, a tulajdonosok, rajongók elhivatottsága, a mindenre kiterjedő szakirodalom és népi tapasztalat, amivel felvértezve bármilyen problémával megküzdhet egy ezeröcsi birtokosa.

Természetesen a rajongás a BMW esetén sem hiányzik, a fiatalok körében ez a típus belépőt jelent a kilinccsel előre közlekedők klubjába. Ezért talán az egyik legkedveltebb alapanyag, ha átépítésről van szó, a 320i-től felfelé sorakozó kivitelek már bőven elég erősek ahhoz, hogy guminyomot radírozzanak a legérdesebb aszfaltra.

Szavazás

Válassz autót a Vezess-nek! Lada 2103, vagy BMW 3 (E30) legyen szerkesztőségünk új kabalaállata?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Ha a BMW mellett döntünk, akkor mindez hátrányként csapódik le nálunk, mivel pont a versenypályákra költözött erősebb E30-asok miatt erős a hiány ezekből a kivitelekből. 316i éppen akad, de ha már lúd, legyen kövér, nem szívesen mondunk le a hathengeres blokk adta élménytöbbletről. Viszont készek vagyunk a kompromisszumra, végtére mi nem driftautót építünk, így egy várhatóan beteges, de kevésbé rozsdás 318i-re sem mondanánk nemet.

Most nem mélyednék bele típushibákba, a gombokért mért öreg autóknál már kötelező kellék az akkut problémagócok megléte. A kérdés csak az, hogy mennyi időt, energiát, és pénzt emészt fel az ellenük folytatott harc. Ez a küzdelem adja majd jövőbeni közös történetünk gerincét, mivel bármi üti fel a fejét, ti tudni fogtok róla, és számítunk a véleményekre, tanácsokra az autó életben tartását illetően.

Csak egy feladat maradt hátra, a döntés. Várjuk az érzelmi és észérveket, de a legfontosabb, hogy mindenki szavazzon, jövő hét szerdáig! Ha letelt az egy hét, indul a második fázis, hajtóvadászatot indítunk a kiválasztott típus után, minden fellelhető fórumon, a virtuális és a való világban egyaránt.

Te is kedvet kaptál egy lógó belű roncshoz, ami felemészti félretett pénzed, a család és a rokonok félretett pénzét, majd végül öl, butít, és nyomorba dönt? Akkor nézz szét az expressz.hu kínálatában!

Kommentek

  • autoaudit

    Én imádom a Ladákat, de érzelmi alapon én BMW-t vennék.
    Az E36 -os BMW-k, egy jó 318 benzines esetleg nem játszik?
    Németországban 200-800 Euró között rengeteg van, és kb a forgalomba helyezése anyni mintha átírnátok egy magyar példányt.
    Az E30 már sajnos youngtimer lett, és sokkal drágább ami jó mint az E36.

  • Specialized78

    Már elnézést,de én nem tudok szavazni.Miért?
    Csak a végeredményt látom,hogy 60%-a van a Ladának.

  • imur

    Én sem tudok szavazni.

  • PAlex

    Természetesen BMW

  • Ankhiszesz

    Mi az a BMW!?
    Csakis Ladát!!!
    (Szavazni én sem tudtam, de itt leírom még egyszer: LADÁT)

  • daneel19

    A BMW középszerű!
    Aki egy kevés gempát össze tud hordani Mo.-n az rohan venni egyet,aztán bevallani már nincs mersze,hogy a fenntartást és a tankolást alig tudja finanszírozni!!!
    Az egyötös viszont,az igen!!!!!

  • hozs

    Kedves kommentelők!

    Vizsgáljuk a szavazási problémát. Korábban, amikor hasonló gond merült fel, akkor azt az okozta, hogy valaki már szavazott ugyanarról az IP-címről. Pl irodaházak esetében.

    Üdv

    Horváth Zsolt

  • vegyesz
  • Guevara

    daneel19: Az öcsi meg már nagyon unalmas téma. Mindenki azt rángatja elő aki elmúlt már 30 éves, fogékony az autókkal kapcsolatos dolgokra és gyakran mereng a múlton. Nem véletlenül került bele a vezzes.hu látókörébe sem. A Lada a konkurens lapnál sem volt nagy becsben, igaz, az nem öcsi volt, hanem kecske.

    Az E30-as BMW-t nagyon jó autónak tartom, de szintén eléggé unalmas már, mondom ezt úgy, hogy nekem 2 is volt. Nem tudom, mire akarják használni a szerkis srácok az autót, de valami olyan kéne amivel azért lehet messze is menni, ritka is már, és van kiállása. Ezeknek a halmazoknak pedig van közös területe is. A mobiléről szemezgettem, de konkrét linket nem kopipésztelek ide, csak a típusokat mondom gondolatébresztőnek:
    Lancia Thema, Kappa
    Opel Senator B
    Saab 9000
    Ford Scorpio
    Rover 600, 800
    Volvo 940, 960

  • Piet

    Én is a Ladára tenném le a voksom, itthon úgyis reneszánszát éli a Bajor imádat, meg úgy általánosságban a “vegyünk Német kocsit”. Guevara listáját kiegészíteném még az Alfa Romeo 164 Super típussal.

  • Guevara

    Szándékosan nem tettem a listába a 164-est, mert bár a logikai szempontjaim szerint bele illene, de néhány lerúgott 2.0 Twin Spark motoros példányt leszámítva, drága (1000

  • Piet

    Igazad van! :-)

  • kriszti88
  • sznorbi2

    Szintén egy Jó kis 1.5-ös Ladik!
    Igaz nekem 1.2 van, de szinte minden pulcsigombokért kapható hozzá. Bár a sorhatos Bömbit is bírná a pucám vége!

  • Kempelen10.

    Ladára az szavaz, akinek még soha nem volt, vagy imádja szopatni magát. A legszarabb autók egyike.

  • daneel19

    Lancia Thema, Kappa
    Opel Senator B
    Saab 9000
    Ford Scorpio
    Rover 600, 800
    Volvo 940, 960
    Guevara! ezzel a listával teljesen egyetértek!!!

  • Guevara

    Örülök! :)

  • Guevara

    Kempelen: Persze, minden relatív. A maga idejében viszont ő volt a “szovjet hős”.

  • oszkopeter

    Két titkos tipp:

    Ha az olcsó vételár és fenntartás számít: Zastava (lehetőleg GTL 55) 150-200 ezer között már lehet kapni keveset futott bácsiautókat, alkatrész van dögivel mivel sok Lada és Fiat cucc jó bele, valamint tőlünk délre még sok szaladgál belőle. Tipikus bácsiautó volt ezért gombokért meg lehet kapni. Motorja harapós, műszakilag szög egyszerű, négy embert elvisz és a korabeli Fiat alkatrészekkel még tuningolható is. A 90 előtti példányok messze jobb minőségűek mint a a korabeli Ladák.

    Ha a méret/ár/fogyasztás arány számít: egy jó Peugeot 405, akár kombiban, a világból kimenő 1.9 dízellel vagy bármelyik szívó benzinessel. Presztízse mára már nulla, ezért gombokért meg lehet venni, nagyon megbízható technika, a világból kimegy, kevés elektronika van benne, minimális karbantartással mindent kibír, rettentő kényelmes és minden belefér. 90 után már teljesen galvanizálták a kasztniját így kevésbé rozsdásodik mint a kortársak.

  • Tede

    Már a kérdés is olyan szar mint egy Lada!

  • Danasom

    Fiat Uno Turbot!

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.