Ladát vegyünk vagy BMW-t?

Válassz autót a Vezessnek!

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.05.08. 16.00

BMW vagy Lada? Segítsetek dönteni, szavazzatok jövő szerdáig, mert rajtatok múlik, hogy a két kiválasztott közül melyik típus lesz szerkesztőségünk új négykerekű tagja.

Cimboránk, hű harcostársunk a tűzoltósági Zuk elhagyott bennünket. Jó, bevallom, nem önszántából ment, tulajdonképpen kirúgtuk. A szakításért magunkat is okoljuk, vörös bódéját csak lepte a por, a tétlenség pedig makrancos viselkedést szült, ami további tétlenségre sarkallta szerkesztőségünk tagjait. A végső elhidegülésnek még a raktérben kialakított szauna sem szabott gátat, így a búcsúzó karácsonyi fotózás után véget ért a szép emlékű kapcsolat.

Távozása űrt hagyott, szájbiggyesztő depressziót, amiből nehezen kilábalva, a múltat lezárva, úgy tűnik, itt az ideje továbblépni. Érezzük, hogy a hétköznapokban nehezen használható célszerszám zsákutca volt, ezért visszatérünk a személyautókhoz, és igazi kocsit állítunk a szerkesztőség szolgálatába. Hogy milyet? Nos, a kérdés eldöntéséhez számítunk a segítségetekre!

A végső fázis, az érzelmek utolsó fellobbanása a szauna beüzemelése volt. A képen Szörényi András tekint áhítattal a csodálatos kéményre

Keretünk szűkös, körülbelül 250 ezer forint az átírás költségeit nem számítva, tehát  a használtpiac mély sűrű iszapjában matatunk kincsek után. Az anyagi korlát pozitív hozadéka, hogy ezért az összegért izgalmas, használható autót találni a lógó belű roncsok között.

Tökéletes autót használni unalmas, mi pedig kalandra vágyunk, vérrel, verítékkel gazdagon. Így már első körben kiszórtuk az értelmes jelölteket. Csábító ajánlat a klasszikus Suzuki Swift, az Expressz.hu keresőjében rögtön 32 eladó akadt a megadott ársávban. Fogyasztása legendás, megbízhatóságára nem lehet panasz, de a régi Swift bármi lehet, csak szerkesztőségi kabala nem. Ahhoz túl józan, akárcsak az Opel Astra F, vagy a jó öreg Ford Escort.

Gyors döntéssel teret engedtünk az álmoknak. Lendülettel túrtunk bele a hirdetési oldalak kínálatába, vadabbnál vadabb ötletek repültek szét a monitorokat bámulva.

Gigantikus hely, utánozhatatlan forma és kényelem, kár hogy étvágya is esztelen a hetes Volvónak

Legyen igazi svéd tégla! A 740/760-as Volvók kínálta fejedelmi kényelem mai napig alfa fázisba nyugtatja az utasok agyát, ráadásul a kombi iszonyat teret ad, a családosok vaskosra hízott magabiztossággal mehetnek kirándulni, a svéd csarnok 991 liter alaphangon, ledöntött ülésekkel pedig 2122 liter! Ráadásul hátul hajt, és csúcsmodellhez méltóan a teljesítménnyel sem áll hadilábon, turbós, négyhengeres 2,3 literes motorja 182 lóerővel gurult ki a gyárból, a 109-122 lóerős turbódízel blokkok pedig a kor leggyorsabbjának számítottak.

Dízelt viszont nem szeretnénk, a Volkswagentől származó hathengereseket rossz történetek lengik körül, a benzines pedig 13,5 literes átlagfogyasztásával válik riasztó álommá.

Sajna a nyolcvanas évek klasszikus Hot Hatch típusai teljesen kikoptak a fél lábbal a bontóba tartó kategóriából, Peugeot 205 GTI, Volkswagen Golf GTI, Opel Kadett GSi alig akad, talán Ford Escort XR3i-ből beeshet pár találat, sőt ebből a verzióból néha feltűnik a kabrió is, egyhavi átlagkeresetnek megfelelő összegért. 

A nyolcvanas évek legendásan fürge és veszélyes kompaktjai már szinte az utolsó szálig elporladtak, vagy nagy becsben tartva, komoly áron cserélnek gazdát

Az autóbuzi kupaktanácsban felvetődött az Alfa Romeo-vásárlás eshetősége is, hiszen Jeremy Clarkson óta tudjuk, akinek nem volt még Alfája, az ne nevezze magát hithű benzinvérűnek. Erőtlenül kardoskodtam az Alfa Romeo 33-as mellett, melynek csúcsa 132 lóerővel, 1,7 literes, 16 szelepes boxermotorral mára igazi különlegesség, csakhogy beláttam, autót akarunk és nem szerelői tanfolyamot. Az Alfa Romeo 75 szintén kiesett, mivel még a 33-asnál is ritkább és drágább, főleg a kései twinspark motorral szerelt szériák.

Végül két, sokban hasonló, ugyanakkor teljesen különböző autónál lukadtunk ki. Mindkettő dupla kerek lámpával, hátsókerék-hajtással volt a nyolcvanas évek sztárja. Az egyik a vasfüggönyön innen, a másik a pedig túlsó oldalon.

Az erősebb motorral szerelt BMW E30 belépő a kilinccsel előre közlekedők klubjába

Két végső választásunk tehát a BMW 3-as széria E30 kódjelű típusa, és a Lada 2103, avagy ezeröcsi. Tudjuk, hogy sokban különböznek, és fikarcnyi belátással a bajor gép lenne jobb választás, viszont a Lada képviselte hangulatfaktor bőven behozza a technikai fejletlenség jelentette hátrányt.

A Lada egy korszak vágyott tárgya volt, majd a minden típusra jellemző hanyatlás, ritkulás évtizede után a megmaradt darabok mára különleges, tekintetvonzó fellépéssel közlekednek hazánk útjain. Csábító a márkára jellemző pezsgő klubélet, a tulajdonosok, rajongók elhivatottsága, a mindenre kiterjedő szakirodalom és népi tapasztalat, amivel felvértezve bármilyen problémával megküzdhet egy ezeröcsi birtokosa.

Csak ezeröcsi? Segíts dönteni!

Természetesen a rajongás a BMW esetén sem hiányzik, a fiatalok körében ez a típus belépőt jelent a kilinccsel előre közlekedők klubjába. Ezért talán az egyik legkedveltebb alapanyag, ha átépítésről van szó, a 320i-től felfelé sorakozó kivitelek már bőven elég erősek ahhoz, hogy guminyomot radírozzanak a legérdesebb aszfaltra.

Szavazás

Válassz autót a Vezess-nek! Lada 2103, vagy BMW 3 (E30) legyen szerkesztőségünk új kabalaállata?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Ha a BMW mellett döntünk, akkor mindez hátrányként csapódik le nálunk, mivel pont a versenypályákra költözött erősebb E30-asok miatt erős a hiány ezekből a kivitelekből. 316i éppen akad, de ha már lúd, legyen kövér, nem szívesen mondunk le a hathengeres blokk adta élménytöbbletről. Viszont készek vagyunk a kompromisszumra, végtére mi nem driftautót építünk, így egy várhatóan beteges, de kevésbé rozsdás 318i-re sem mondanánk nemet.

Most nem mélyednék bele típushibákba, a gombokért mért öreg autóknál már kötelező kellék az akkut problémagócok megléte. A kérdés csak az, hogy mennyi időt, energiát, és pénzt emészt fel az ellenük folytatott harc. Ez a küzdelem adja majd jövőbeni közös történetünk gerincét, mivel bármi üti fel a fejét, ti tudni fogtok róla, és számítunk a véleményekre, tanácsokra az autó életben tartását illetően.

Csak egy feladat maradt hátra, a döntés. Várjuk az érzelmi és észérveket, de a legfontosabb, hogy mindenki szavazzon, jövő hét szerdáig! Ha letelt az egy hét, indul a második fázis, hajtóvadászatot indítunk a kiválasztott típus után, minden fellelhető fórumon, a virtuális és a való világban egyaránt.

Te is kedvet kaptál egy lógó belű roncshoz, ami felemészti félretett pénzed, a család és a rokonok félretett pénzét, majd végül öl, butít, és nyomorba dönt? Akkor nézz szét az expressz.hu kínálatában!

Kommentek

  • autoaudit

    Én imádom a Ladákat, de érzelmi alapon én BMW-t vennék.
    Az E36 -os BMW-k, egy jó 318 benzines esetleg nem játszik?
    Németországban 200-800 Euró között rengeteg van, és kb a forgalomba helyezése anyni mintha átírnátok egy magyar példányt.
    Az E30 már sajnos youngtimer lett, és sokkal drágább ami jó mint az E36.

  • Specialized78

    Már elnézést,de én nem tudok szavazni.Miért?
    Csak a végeredményt látom,hogy 60%-a van a Ladának.

  • imur

    Én sem tudok szavazni.

  • PAlex

    Természetesen BMW

  • Ankhiszesz

    Mi az a BMW!?
    Csakis Ladát!!!
    (Szavazni én sem tudtam, de itt leírom még egyszer: LADÁT)

  • daneel19

    A BMW középszerű!
    Aki egy kevés gempát össze tud hordani Mo.-n az rohan venni egyet,aztán bevallani már nincs mersze,hogy a fenntartást és a tankolást alig tudja finanszírozni!!!
    Az egyötös viszont,az igen!!!!!

  • hozs

    Kedves kommentelők!

    Vizsgáljuk a szavazási problémát. Korábban, amikor hasonló gond merült fel, akkor azt az okozta, hogy valaki már szavazott ugyanarról az IP-címről. Pl irodaházak esetében.

    Üdv

    Horváth Zsolt

  • vegyesz
  • Guevara

    daneel19: Az öcsi meg már nagyon unalmas téma. Mindenki azt rángatja elő aki elmúlt már 30 éves, fogékony az autókkal kapcsolatos dolgokra és gyakran mereng a múlton. Nem véletlenül került bele a vezzes.hu látókörébe sem. A Lada a konkurens lapnál sem volt nagy becsben, igaz, az nem öcsi volt, hanem kecske.

    Az E30-as BMW-t nagyon jó autónak tartom, de szintén eléggé unalmas már, mondom ezt úgy, hogy nekem 2 is volt. Nem tudom, mire akarják használni a szerkis srácok az autót, de valami olyan kéne amivel azért lehet messze is menni, ritka is már, és van kiállása. Ezeknek a halmazoknak pedig van közös területe is. A mobiléről szemezgettem, de konkrét linket nem kopipésztelek ide, csak a típusokat mondom gondolatébresztőnek:
    Lancia Thema, Kappa
    Opel Senator B
    Saab 9000
    Ford Scorpio
    Rover 600, 800
    Volvo 940, 960

  • Piet

    Én is a Ladára tenném le a voksom, itthon úgyis reneszánszát éli a Bajor imádat, meg úgy általánosságban a “vegyünk Német kocsit”. Guevara listáját kiegészíteném még az Alfa Romeo 164 Super típussal.

  • Guevara

    Szándékosan nem tettem a listába a 164-est, mert bár a logikai szempontjaim szerint bele illene, de néhány lerúgott 2.0 Twin Spark motoros példányt leszámítva, drága (1000

  • Piet

    Igazad van! :-)

  • kriszti88
  • sznorbi2

    Szintén egy Jó kis 1.5-ös Ladik!
    Igaz nekem 1.2 van, de szinte minden pulcsigombokért kapható hozzá. Bár a sorhatos Bömbit is bírná a pucám vége!

  • Kempelen10.

    Ladára az szavaz, akinek még soha nem volt, vagy imádja szopatni magát. A legszarabb autók egyike.

  • daneel19

    Lancia Thema, Kappa
    Opel Senator B
    Saab 9000
    Ford Scorpio
    Rover 600, 800
    Volvo 940, 960
    Guevara! ezzel a listával teljesen egyetértek!!!

  • Guevara

    Örülök! :)

  • Guevara

    Kempelen: Persze, minden relatív. A maga idejében viszont ő volt a “szovjet hős”.

  • oszkopeter

    Két titkos tipp:

    Ha az olcsó vételár és fenntartás számít: Zastava (lehetőleg GTL 55) 150-200 ezer között már lehet kapni keveset futott bácsiautókat, alkatrész van dögivel mivel sok Lada és Fiat cucc jó bele, valamint tőlünk délre még sok szaladgál belőle. Tipikus bácsiautó volt ezért gombokért meg lehet kapni. Motorja harapós, műszakilag szög egyszerű, négy embert elvisz és a korabeli Fiat alkatrészekkel még tuningolható is. A 90 előtti példányok messze jobb minőségűek mint a a korabeli Ladák.

    Ha a méret/ár/fogyasztás arány számít: egy jó Peugeot 405, akár kombiban, a világból kimenő 1.9 dízellel vagy bármelyik szívó benzinessel. Presztízse mára már nulla, ezért gombokért meg lehet venni, nagyon megbízható technika, a világból kimegy, kevés elektronika van benne, minimális karbantartással mindent kibír, rettentő kényelmes és minden belefér. 90 után már teljesen galvanizálták a kasztniját így kevésbé rozsdásodik mint a kortársak.

  • Tede

    Már a kérdés is olyan szar mint egy Lada!

  • Danasom

    Fiat Uno Turbot!

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.