A vezess.hu újságírói által alapított közúti közlekedési egyesület weboldala, a blokkolasgatlo.hu az elmúlt hetekben is szépen gazdagodott hülyébbnél hülyébb helyzetekkel – és szerencsére néhány lezárt, megoldott esettel is.

Elvittek egy 50-est

Nem is tudom, örüljünk vagy bosszankodjunk az ilyen esetek miatt, de azt hiszem, inkább örülünk. Januárban jeleztük egy teljesen nyilvánvalóan értelmetlen 50-es tábla létét egy minimális forgalmú Pest megyei bekötőút előtt, ugyanakkor azt is megírtuk a Magyar Közútnak, hogy a bekötőút mellett egy nagy forgalmú sztrádacsatlakozás, az M1-es herceghalmi le- és felhajtói megérdemelnének mindkét irányból egy 70-es limitet.

Áprilisra aztán minden pont úgy lett, ahogy javasoltuk. Ugyan bárki számára elég lenne egyszer elautózni  a helyszínen, hogy lássa, mi a kívánatos megoldás, de a hozzáértő, felelős szervnek ehhez több mint két hónap kellett. Hm.

Szellemvasút-invázió

Két nem villogó fénysorompót is bejelentettünk, nagy örömünkre az egyiket, a 10-es út autósait heccelő, pályafelújítás miatt hónapokra lezárt átjárót őrző, ideiglenesen megvakult lámpás forgalomirányító eszközt már kissé balkániasan, de azért hatékonyan sikerült ártalmatlanítani.

Köszönetnyilvánítás

Az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület köszöni a hazai közúti közlekedés biztonságosabbá és gördülékenyebbé tételére fordítható támogatást fő szponzorának, a Continentál Hungária Kft-nek!

Az a baj ezekkel a hosszabb-rövidebb időre kikapcsolt fénysorompókkal, hogy a KRESZ értelmében megállással kellene áldozni előttük. (“… A vasúti átjáró előtt … meg kell állni, ha … a fénysorompó vagy félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó fehér jelzést nem ad”). Na most; hiába tudom én, mert mondta a rádió, írta az újság, hogy a 10-es út mellett június 14-ig nem jár egy fia vonat sem, mivel ez a megállási tilalom az úgynevezett objektív felelősség kategóriájába esik, ha a rendőrségnek van egy videója arról, hogy nem álltam meg a vak fénysorompó előtt, az az érintett jármű tulajdonosának jogértelmezéstől függően 30 vagy 60 ezer forintos közigazgatási bírságot jelent.

Nézzék csak, milyen könnyű lett volna beindítani az állami kaszát egy kitámasztott kamerával, ha nem jelentjük be a problémát:

De bejelentettük, így a 30-60 ezres csekkel fenyegető, gonosz, vak szörnyetegre jótékony homály borult, nejlonzsák képében.

Balkánias megoldás, mindazonáltal a jelzőre húzott hullazsák elméletileg felismerhetetlenné tette a fénysorompót, tehát már nem kell megállni előtte, amiért nem ad fehér fényt. Küldetés teljesítve. Reméljük, hasonló sorsra jut Dorogon talált, szintén vak társa is, melyből már a komplett lámpát is kilopta valaki:

Már az izzót is kilopták ebből a rég leállt vasúti forgalmat biztosító fénysorompóból, de még mindig 30 vagy 60 ezret ér - jogértelmezéstől függően -, ha nem tisztelgünk előtte megállással

Nem csak a vasútvonal lezárásával tisztában lévő, vagy a többieket birkamód követő, figyelmetlen autósok pénztárcájára lehet rossz hatással egy ilyen trehányul kezelt, kikapcsolt fénysorompó. Az általános közlekedési morált is gyengíti, hogy olyan jelzőberendezések előtt kellene megállnunk, amelyek köztudomásúlag nem óvnak senkit semmitől, ha működnek, ha nem. Ennyire veszik komolyan a tiltásokat, szabályokat, akik felelősek értük? Hát akkor én miért venném komolyabban azokat, mint egyszerű autós?

Innentől kezdve pedig csak idő kérdése, hogy a megemelkedett ingerküszöbbel közlekedők milliói közül mikor néz el valaki egy olyan fénysorompót, ami nem azért nem jelez semmit, mert kikapcsolták, hanem mert tényleg elromlott…

Tud még ilyen megvakult, komoly pénzbírsággal fenyegető, de teljesen indokolatlanul létező fénysorompóról? Fotózza, videózza le, és küldje el nekünk a bejelentést a helyszín pontos megadásával az ekke@googlegroups.com címre!

Ha pedig csak szörnyülködni szeretne azon, milyen precizitással irányítják a forgalmat a hazai közútkezelő társaságok, olvasgassa egyesületünk weboldalát, a blokkoláságátlót!