Folyik a harc az értelmetlen táblák, hibás jelzések ellen

Az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület jelentése

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.04.27. 06.00

Addig nyüzsögtünk, hogy kivettek egy 50-es táblát, fóliával takartak le egy vasúti fénysorompót – tovább harcol az újságírói egyesület a közlekedés-szabályozás hibái ellen.

A vezess.hu újságírói által alapított közúti közlekedési egyesület weboldala, a blokkolasgatlo.hu az elmúlt hetekben is szépen gazdagodott hülyébbnél hülyébb helyzetekkel – és szerencsére néhány lezárt, megoldott esettel is.

Elvittek egy 50-est

Nem is tudom, örüljünk vagy bosszankodjunk az ilyen esetek miatt, de azt hiszem, inkább örülünk. Januárban jeleztük egy teljesen nyilvánvalóan értelmetlen 50-es tábla létét egy minimális forgalmú Pest megyei bekötőút előtt, ugyanakkor azt is megírtuk a Magyar Közútnak, hogy a bekötőút mellett egy nagy forgalmú sztrádacsatlakozás, az M1-es herceghalmi le- és felhajtói megérdemelnének mindkét irányból egy 70-es limitet.

Áprilisra aztán minden pont úgy lett, ahogy javasoltuk. Ugyan bárki számára elég lenne egyszer elautózni  a helyszínen, hogy lássa, mi a kívánatos megoldás, de a hozzáértő, felelős szervnek ehhez több mint két hónap kellett. Hm.

Szellemvasút-invázió

Két nem villogó fénysorompót is bejelentettünk, nagy örömünkre az egyiket, a 10-es út autósait heccelő, pályafelújítás miatt hónapokra lezárt átjárót őrző, ideiglenesen megvakult lámpás forgalomirányító eszközt már kissé balkániasan, de azért hatékonyan sikerült ártalmatlanítani.

Köszönetnyilvánítás

Az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület köszöni a hazai közúti közlekedés biztonságosabbá és gördülékenyebbé tételére fordítható támogatást fő szponzorának, a Continentál Hungária Kft-nek!

Az a baj ezekkel a hosszabb-rövidebb időre kikapcsolt fénysorompókkal, hogy a KRESZ értelmében megállással kellene áldozni előttük. (“… A vasúti átjáró előtt … meg kell állni, ha … a fénysorompó vagy félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó fehér jelzést nem ad”). Na most; hiába tudom én, mert mondta a rádió, írta az újság, hogy a 10-es út mellett június 14-ig nem jár egy fia vonat sem, mivel ez a megállási tilalom az úgynevezett objektív felelősség kategóriájába esik, ha a rendőrségnek van egy videója arról, hogy nem álltam meg a vak fénysorompó előtt, az az érintett jármű tulajdonosának jogértelmezéstől függően 30 vagy 60 ezer forintos közigazgatási bírságot jelent.

Nézzék csak, milyen könnyű lett volna beindítani az állami kaszát egy kitámasztott kamerával, ha nem jelentjük be a problémát:

De bejelentettük, így a 30-60 ezres csekkel fenyegető, gonosz, vak szörnyetegre jótékony homály borult, nejlonzsák képében.

Balkánias megoldás, mindazonáltal a jelzőre húzott hullazsák elméletileg felismerhetetlenné tette a fénysorompót, tehát már nem kell megállni előtte, amiért nem ad fehér fényt. Küldetés teljesítve. Reméljük, hasonló sorsra jut Dorogon talált, szintén vak társa is, melyből már a komplett lámpát is kilopta valaki:

Már az izzót is kilopták ebből a rég leállt vasúti forgalmat biztosító fénysorompóból, de még mindig 30 vagy 60 ezret ér - jogértelmezéstől függően -, ha nem tisztelgünk előtte megállással

Nem csak a vasútvonal lezárásával tisztában lévő, vagy a többieket birkamód követő, figyelmetlen autósok pénztárcájára lehet rossz hatással egy ilyen trehányul kezelt, kikapcsolt fénysorompó. Az általános közlekedési morált is gyengíti, hogy olyan jelzőberendezések előtt kellene megállnunk, amelyek köztudomásúlag nem óvnak senkit semmitől, ha működnek, ha nem. Ennyire veszik komolyan a tiltásokat, szabályokat, akik felelősek értük? Hát akkor én miért venném komolyabban azokat, mint egyszerű autós?

Innentől kezdve pedig csak idő kérdése, hogy a megemelkedett ingerküszöbbel közlekedők milliói közül mikor néz el valaki egy olyan fénysorompót, ami nem azért nem jelez semmit, mert kikapcsolták, hanem mert tényleg elromlott…

Tud még ilyen megvakult, komoly pénzbírsággal fenyegető, de teljesen indokolatlanul létező fénysorompóról? Fotózza, videózza le, és küldje el nekünk a bejelentést a helyszín pontos megadásával az ekke@googlegroups.com címre!

Ha pedig csak szörnyülködni szeretne azon, milyen precizitással irányítják a forgalmat a hazai közútkezelő társaságok, olvasgassa egyesületünk weboldalát, a blokkoláságátlót!

Kommentek

  • Specialized78

    Gratulálok a munkátokhoz,sok sikert a továbbiakban is!

  • CoIie

    Kissé téves az elképzelés. Továbbra is probléma a hullazsákos lámpa eltakarással, hogy a 3 db. vasúti kereszteződés előjelző és az andrás kereszt nincs eltakarva, így jog szerint továbbra is meg kell állni, elsőbbséget kell adni! (Ugyanez van a részben beláthatatlan Óbuda állomásnál is.)
    A bünti most már csak a rendőr jóindulatán múlik!
    Ergo ne legyen ez a megoldás ill. a cikk is abszolut bátorító, hisz részben félrevezető infókat terjeszt, mely kőkemény büntetésekhez, de még – ad absurdum – balesethez is vezethet!

  • tengerimalac

    Hajrá! Lehet dúskálni az útmenti hülyeségekben! Segítek. Szlovákia felé Ipolyszög nevű településen Van egy fincsi szívatás. A kanyarba a 70-et engedélyező tábla, utána kb. 100 m-re 50-es korlátozás. Az 50-es tábla után, (azt lemértem!) 22 lépésre a sebesség korlátozást eltörlő tábla!!!!! Van ember, aki 22 lépésért a kanyar után beleáll a fékbe, hogy utána nyomjon egy kövér gázt, hiszen a feloldó tábla jól látható!!!! A környéken lakókat nem irigylem! Ha a zsaru ott mérni kezd, tuti a bevétele!

  • Guevara

    Colie: Nem egészen jól tudod. Megállási kötelezettség csak a fényjelzőkészülékkel felszerelt vasúti átjárónál van. Viszont az igaz, hogy nem elég a lámpát szemeteszsákkal letakarni, hanem a lámpás átjáró tényét előjelző táblácskát, merthogy ilyen is van, is láthatatlanná kell tenni. Magát a vasúti átjárót előjelzőket (“őrmestert lefokozták” by Markos-Nádas) és az “András-keresztet” viszont nem.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.