Folyik a harc az értelmetlen táblák, hibás jelzések ellen

Az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület jelentése

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.04.27. 06.00

Addig nyüzsögtünk, hogy kivettek egy 50-es táblát, fóliával takartak le egy vasúti fénysorompót – tovább harcol az újságírói egyesület a közlekedés-szabályozás hibái ellen.

A vezess.hu újságírói által alapított közúti közlekedési egyesület weboldala, a blokkolasgatlo.hu az elmúlt hetekben is szépen gazdagodott hülyébbnél hülyébb helyzetekkel – és szerencsére néhány lezárt, megoldott esettel is.

Elvittek egy 50-est

Nem is tudom, örüljünk vagy bosszankodjunk az ilyen esetek miatt, de azt hiszem, inkább örülünk. Januárban jeleztük egy teljesen nyilvánvalóan értelmetlen 50-es tábla létét egy minimális forgalmú Pest megyei bekötőút előtt, ugyanakkor azt is megírtuk a Magyar Közútnak, hogy a bekötőút mellett egy nagy forgalmú sztrádacsatlakozás, az M1-es herceghalmi le- és felhajtói megérdemelnének mindkét irányból egy 70-es limitet.

Áprilisra aztán minden pont úgy lett, ahogy javasoltuk. Ugyan bárki számára elég lenne egyszer elautózni  a helyszínen, hogy lássa, mi a kívánatos megoldás, de a hozzáértő, felelős szervnek ehhez több mint két hónap kellett. Hm.

Szellemvasút-invázió

Két nem villogó fénysorompót is bejelentettünk, nagy örömünkre az egyiket, a 10-es út autósait heccelő, pályafelújítás miatt hónapokra lezárt átjárót őrző, ideiglenesen megvakult lámpás forgalomirányító eszközt már kissé balkániasan, de azért hatékonyan sikerült ártalmatlanítani.

Köszönetnyilvánítás

Az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület köszöni a hazai közúti közlekedés biztonságosabbá és gördülékenyebbé tételére fordítható támogatást fő szponzorának, a Continentál Hungária Kft-nek!

Az a baj ezekkel a hosszabb-rövidebb időre kikapcsolt fénysorompókkal, hogy a KRESZ értelmében megállással kellene áldozni előttük. (“… A vasúti átjáró előtt … meg kell állni, ha … a fénysorompó vagy félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó fehér jelzést nem ad”). Na most; hiába tudom én, mert mondta a rádió, írta az újság, hogy a 10-es út mellett június 14-ig nem jár egy fia vonat sem, mivel ez a megállási tilalom az úgynevezett objektív felelősség kategóriájába esik, ha a rendőrségnek van egy videója arról, hogy nem álltam meg a vak fénysorompó előtt, az az érintett jármű tulajdonosának jogértelmezéstől függően 30 vagy 60 ezer forintos közigazgatási bírságot jelent.

Nézzék csak, milyen könnyű lett volna beindítani az állami kaszát egy kitámasztott kamerával, ha nem jelentjük be a problémát:

De bejelentettük, így a 30-60 ezres csekkel fenyegető, gonosz, vak szörnyetegre jótékony homály borult, nejlonzsák képében.

Balkánias megoldás, mindazonáltal a jelzőre húzott hullazsák elméletileg felismerhetetlenné tette a fénysorompót, tehát már nem kell megállni előtte, amiért nem ad fehér fényt. Küldetés teljesítve. Reméljük, hasonló sorsra jut Dorogon talált, szintén vak társa is, melyből már a komplett lámpát is kilopta valaki:

Már az izzót is kilopták ebből a rég leállt vasúti forgalmat biztosító fénysorompóból, de még mindig 30 vagy 60 ezret ér - jogértelmezéstől függően -, ha nem tisztelgünk előtte megállással

Nem csak a vasútvonal lezárásával tisztában lévő, vagy a többieket birkamód követő, figyelmetlen autósok pénztárcájára lehet rossz hatással egy ilyen trehányul kezelt, kikapcsolt fénysorompó. Az általános közlekedési morált is gyengíti, hogy olyan jelzőberendezések előtt kellene megállnunk, amelyek köztudomásúlag nem óvnak senkit semmitől, ha működnek, ha nem. Ennyire veszik komolyan a tiltásokat, szabályokat, akik felelősek értük? Hát akkor én miért venném komolyabban azokat, mint egyszerű autós?

Innentől kezdve pedig csak idő kérdése, hogy a megemelkedett ingerküszöbbel közlekedők milliói közül mikor néz el valaki egy olyan fénysorompót, ami nem azért nem jelez semmit, mert kikapcsolták, hanem mert tényleg elromlott…

Tud még ilyen megvakult, komoly pénzbírsággal fenyegető, de teljesen indokolatlanul létező fénysorompóról? Fotózza, videózza le, és küldje el nekünk a bejelentést a helyszín pontos megadásával az ekke@googlegroups.com címre!

Ha pedig csak szörnyülködni szeretne azon, milyen precizitással irányítják a forgalmat a hazai közútkezelő társaságok, olvasgassa egyesületünk weboldalát, a blokkoláságátlót!

Kommentek

  • Specialized78

    Gratulálok a munkátokhoz,sok sikert a továbbiakban is!

  • CoIie

    Kissé téves az elképzelés. Továbbra is probléma a hullazsákos lámpa eltakarással, hogy a 3 db. vasúti kereszteződés előjelző és az andrás kereszt nincs eltakarva, így jog szerint továbbra is meg kell állni, elsőbbséget kell adni! (Ugyanez van a részben beláthatatlan Óbuda állomásnál is.)
    A bünti most már csak a rendőr jóindulatán múlik!
    Ergo ne legyen ez a megoldás ill. a cikk is abszolut bátorító, hisz részben félrevezető infókat terjeszt, mely kőkemény büntetésekhez, de még – ad absurdum – balesethez is vezethet!

  • tengerimalac

    Hajrá! Lehet dúskálni az útmenti hülyeségekben! Segítek. Szlovákia felé Ipolyszög nevű településen Van egy fincsi szívatás. A kanyarba a 70-et engedélyező tábla, utána kb. 100 m-re 50-es korlátozás. Az 50-es tábla után, (azt lemértem!) 22 lépésre a sebesség korlátozást eltörlő tábla!!!!! Van ember, aki 22 lépésért a kanyar után beleáll a fékbe, hogy utána nyomjon egy kövér gázt, hiszen a feloldó tábla jól látható!!!! A környéken lakókat nem irigylem! Ha a zsaru ott mérni kezd, tuti a bevétele!

  • Guevara

    Colie: Nem egészen jól tudod. Megállási kötelezettség csak a fényjelzőkészülékkel felszerelt vasúti átjárónál van. Viszont az igaz, hogy nem elég a lámpát szemeteszsákkal letakarni, hanem a lámpás átjáró tényét előjelző táblácskát, merthogy ilyen is van, is láthatatlanná kell tenni. Magát a vasúti átjárót előjelzőket (“őrmestert lefokozták” by Markos-Nádas) és az “András-keresztet” viszont nem.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.