Mit tehet egy cserbenhagyás áldozata?

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.24. 16.00

A közlekedés során elkövethető bűnök egyik legaljasabb fajtája a cserbenhagyás. Áldozatként ennél nincs bosszantóbb helyzet, a baleset okozója örökre elillan, és esély sincs a kártérítésre.

Vezetéstechnika

Az eltérő típusú autók eltérően viselkednek határhelyzetben. Ezért fontos, ha vezetéstechnikai tréningen veszünk részt, lehetőleg az általunk használt típussal gyakoroljunk, ellenkező esetben komoly meglepetés érhet minket a való életben.



Olvasónk kérdezi

Üdvözletem Gyula!

Annyit szeretnék öntől kérdezni, hogy saját autóval kell a helyszínre érkezni vagy esetleg van egy tesztautó(nem azért mert zúzni szeretnék) esetleg van anyagi vonzata a dolognak? Ha tegyük fel csak kíváncsi lennék a képességeimre vagy tanulni 1-2 “nemárthatudom” technikát?:-)

Szakértőnk válasza

Kedves Zoltán !

Cégünk a tréningekhez alapesetben nem biztosít gyakorló autót, ennek nyilván anyagi okai vannak.
2005 óta múködünk úgy, hogy évente ezer emberből kb. 20 szeretne bérelni autót.A tréning célja , hogy a vezető saját, minden nap használt autójának a határait ismerje meg, azokkal a gumikkal, amelyekkel éppen az évszaknak megfelelően fel van szerelve. Így hiteles képet kap arról ,hol húzódnak önmaga, és autója teljesítőképességének határai.

Azt a pénzt, amit pl. 5 autó pályán tartására költenénk kezdettől fogva, a pályára költjük, pl. az öntözőrendszerek fejlesztésére, műgyanta pályák további építésére. A hozzánk érkező cégek nagy része kimondottan úgy rendeli meg a tréninget, hogy a dolgozó a céges autóval köteles részt venni a képzésen. Az autók , és a gumik simán károsodás nélkül kibírják a tréninget, van olyan megrendelőnk, aki egy autóval két dolgozót küld hozzánk, és ezek az autók is kibírják.

Nem ész nélkül megyünk, és nem a kézifékes fordulókat gyakoroljuk. Azt hogy 70-100-ról fékezünk párszor azt egy alsó középkategóriás autó elviseli ABS-el. Hiába bérelnénk a vendégünknek egy ESP- vel, vagy DSC – vel felszerelt összkerekes felnőtt autót, ha otthon egy ennél gyengébb autóval berreg. Gagyit nem akarunk adni, ez napi 5 ezer forintból megoldható lenne, ha a vevő úgy dönt saját költéségén egy bármilyen bérelt autóval érkezik, ezt megteheti anélkül is hogy nekünk emiatt aggódni kellene.

Üdvözlettel, Székely Gyula

Autóvásárlás

Olvasónk francia autóra vágyik olcsón, lehetőleg 300.000 forintos árért maximum. Biztassuk, vagy lebeszéljük? Szakértőnk segít eldönteni a kérdést.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Uram!

Egyéb anyagi megfontoltságból kb. 300.000,- Ft-ot szeretnék autóvásárlásra költeni. Naponta kb. 50 km-t autózom, vagy kevesebbet és nem szeretnék dízel autót. Van is kiszemelt áldozat: R. Laguna 1.8-2.0 16V. A neten ebben az árfekvésben többet is találtam, igen gazdagon felszerelve és a fórumokon is több a pozitív vélemény róluk. Engem a francia autómizéria különösebben nem érdekel. Az Ön véleményét is szívesen venném a vásárlás előtt.

Köszönettel, Attila

Szakértőnk válasza

Kedves Attila!

Az első Laguna tényleg nem rossz. Ha már kinézte és erre vágyik, nem szeretném lebeszélni róla. De ha mégsem veszi meg ezt, akkor hasonló árban jó autó a Renault 19, kicsit többért a Citroën Xsara. Az 1,4-esek fogyasztása kedvezőbb, mint a kinézett Lagunáé. Ha a minél kisebb fenntartási költség a lényeg, akkor viszont semmi nem múlja felül az 1988 utáni Swiftet.

Üdvözlettel, Szörényi András

Jog

A közlekedésben elkövethető bűnök között nincs aljasabb a cserbenhagyásnál. Elhagyni egy baleset helyszínét, felelősségvállalás nélkül még komolyabb bajba sodorja az áldozatokat, akiknek alig akad esélyük a kártérítésre.



Olvasónk kérdezi

Tisztelt Ügyvédúr!

A következő kérdésem lenne.2013.04.01.-én egy ámokfutó miatt balesetet szenvedtem.5 autót akart megelőzni egy teljesen lehetetlen helyzetben,hiszen frontálisan jött velem szemben (kb.3m el )Azonnal félrehúztam a kormányt,minek következtében a puha föld visszadobott,majd a szembe sávba 3x keresztbe majd az árokba 4x bukfencezve,felborultunk.

A kocsi totálkár, mi kisebb sérülésekkel megúsztuk a csodának köszönhetően, viszont a tettes elhajtott, de tanunk van aki látott mindent. Egyértelműen kiderül,hogy csak áldozatok voltunk, de kártérítést nem biztos hogy kaphatnék, mivel valószínű hogy nem tudták elkapni az ámokfutót.  Kérem segítsen nekem abban, hogy van e némi esélyem hogy valamennyi pénzt valakin belehet e hajtani.

Köszönettel, H.O.

Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

Amennyiben ismert az okozó rendszáma, úgy kideríthető, hogy ki a felelősség biztosítója, így ahhoz a biztosítóhoz lehet fordulni a kártérítési igényével, még akkor is, ha a vezető személye nem derül ki egyértelműen. Amennyiben azonban a rendszám sem ismert, akkor a Magyar Biztosítók Szövetségét (MABISZ) keresse meg. A MABISZ azonban csak akkor fizeti ki a gépjárműkárt, ha súlyos személyi sérülés is történt,egyéb esetben legfeljebb saját CASCO biztosítójától várhat kártérítést.

Tisztelettel:
dr. Kozma Tamás ügyvéd
www.karterito.hu

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!

Kommentek

  • Mahler

    Azt mindjárt tisztázni kell, hogy a cserbenhagyás bűncselekmény,még akkor is, ha nincs sérült! Ugyanis a törvény szövege arra kötelez minden balesettel érintett személyt, hogy álljon meg, győződjön meg róla mi történt és tőle telhetően segítsen. Még akkor sem kell kétségbe eseni, ha pl. este,éjszaka- szinte semmit sem látunk mondjuk a másik járműből. Értesíteni kell -többek között- a rendőrséget,aki helyszíni szemlét folytatnak le, igazságügyi gépjárműszakértő részvételével. Szinte minden ütközésnél marad “valami” a másik kocsitól, amiből el lehet indulni és pl. egy icipici festékmintából nagyon sokat megmondanak a szakértők. Tehát a renőrség bűncselekmény miatt nyomoz és ha tettes hiányában megszünteti a nyomozást, akkor is benne van a határozatban, hogy ki volt a felelős a balesetért-és már ez is sokat jelent egy kártérítési eljárás keretében.

  • Kempelen10.

    Mit tehet? Sok pénzzel eltussoltatja a dolgot.

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.